Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zit er in jouw BOB ?


Amber

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je kunt het draagvermogen vergroten door een soort transport kar of iets dergelijks mee te nemen, is al een draadje over

 

Je kunt dan meerdere goedkope BOB's klaar zetten en meenemen, en als de voorraad minder wordt een tas wegdoen.

Ben zelf nogal gecharmeerd van de vietcong bike, kan zo'n 250KG aan vracht mee.

 

In onze situatie kom je dan op een transportfiets uit, is hier meer beschikbaar en dan kan er nog weer een steekwagen achter.

 

[ATTACH=CONFIG]11293[/ATTACH]

 

Mocht de fiets niet meer werken, dan pak je zelf de steekwagen

 

Mocht je dan lang onderweg zijn, dan raken de voorraden op, maar kun je ook weer nieuwe voorraden meenemen, zoals een zak aardappelen die je ergens koopt, je kunt zelfs een gewond persoon vervoeren indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het draagvermogen vergroten door een soort transport kar of iets dergelijks mee te nemen, is al een draadje over

 

Je kunt dan meerdere goedkope BOB's klaar zetten en meenemen, en als de voorraad minder wordt een tas wegdoen.

Ben zelf nogal gecharmeerd van de vietcong bike, kan zo'n 250KG aan vracht mee.

 

In onze situatie kom je dan op een transportfiets uit, is hier meer beschikbaar en dan kan er nog weer een steekwagen achter.

 

[ATTACH=CONFIG]11293[/ATTACH]

 

Mocht de fiets niet meer werken, dan pak je zelf de steekwagen

 

Mocht je dan lang onderweg zijn, dan raken de voorraden op, maar kun je ook weer nieuwe voorraden meenemen, zoals een zak aardappelen die je ergens koopt, je kunt zelfs een gewond persoon vervoeren indien nodig.

Hier zal ik zeker over nadenken.

Alleen zal het niet gevaarlijk zijn met plunderaars als je op de weg gaat fietsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

In denk dat ik eerdaags mijn bob maar weer eens leeghaal en maar even mijn lijstje fotografeer en uit typ :p

Wil toch nog even een paar aanpassingen doen op gebied van gewichtsverdeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mijn BOB Tas (of wat het moet worden) voor 72 uur, model stond de tas die je in de prepshop kan kopen, maar aangepast.

 

Er staat veel besteld achter de preps, dus die heb ik eeeem ja, besteld en verwacht ik komende maand binnen te hebben van de prepshop

Waar alleen pijlen achter staan ga ik nog kopen.

 

 

Water

• 1 Sawyer Mini waterfilter

• 1 sawyer zak

• 2 1 liter flessen (type coca cola)

• 1 Zwarte veldfles met mok

Vuur

• 1 Polystriker XL firesteel

• 60 Strike Matches

• 1 Esbit brander

• 1 vergrootglas

Tools

• 1 Zwitsers 24 multizakmes

• 1 Creditcard multitool

• 1 Bijl

• 1 vouwbaar schep

• 1 Mora MG mes

• 1 Cold Steel Machete / Kukri

• 1 slijpsteen

• 1 Mini-koevoet

• 1 Draadzaag

• 1 Paar werk handschoenen

• 16 delig naaisetje

• 1 Kompas

• 20 delige visset (o.a. 36 meter lijn)

Voedsel

• 6 blikken doperwten 220g

• 1 pak rijst 500g

• 1 pak pasta 500g

• 2 pakken repen

• zout

• 3 zakjes suiker (2 suikerklontjes p.z.)

• groente zaad (voor als 72 uur 72 maanden word)

• bestek

 

Onderkomen en kleding

• 1 Poncho annex tarp (ripstop-nylon)

• aluminium deken

• slaapzak

• tarp

 

Verlichting

• 1 zaklantaarn

• 3 glowsticks

• 1 Exotac candle tin (16 uur, kun je ook op koken)

 

Medisch en hygiene

• 1 EHBO set

• 3 FFP3 mond maskers

• 1 Tandenborstel

• 1 Tube tandpasta

• 1 Flacon desinfecterende handgel

• 1 Zonnebrand

• plastic zakken

 

Extra

• 1 SAS survivalboek

• 30 meter paracord

• 1 rol ducetape

• 1 Kaart van Nederland

• pen

• klein noteboekje

• 10 Tie-wraps

• Sneeuwbril

 

 

 

Tas

• 1 waterdichte tas

 

 

 

Niet in de tas, maar toch mee aan riem:

- De riem zelf:

- Fallkniven A1 mes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nice. Ik zou de cola flessen achterwege laten wegens teveel ruimte innemend en dat terwijl je al een veldfles en waterfilter hebt, maar weet nu al dat anderen hier anders op gaan reageren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ik heb al choco repen met noten

 

Je vergeet de snickers. Juist door de combinatie chocola/suiker/pinda geeft dat goede energie.

 

Snickers smelten met dit weer helemaal snel. Hoe puurder de chocolade, des te minder snel hij smelt.

Ik kwam er twee weken terug achter dat mijn geliefde amazone chocolade (60% cacao) smelt boven de dertig graden. 'k Moet nog kijken hoe ver de 70% het trekt.

 

Op zich is het niet onoverkomelijk als het is gesmolten, maar wel verrekte lastig en je hebt snel een kliederboel. Kleine verpakkingen zijn dan weer handiger dan de repen die ik heb, een gesmolten snicker kun je wellicht nog in één keer uit z'n plastic verpakking zuigen. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snickers smelten met dit weer helemaal snel. Hoe puurder de chocolade, des te minder snel hij smelt.

Ik kwam er twee weken terug achter dat mijn geliefde amazone chocolade (60% cacao) smelt boven de dertig graden. 'k Moet nog kijken hoe ver de 70% het trekt.

 

Op zich is het niet onoverkomelijk als het is gesmolten, maar wel verrekte lastig en je hebt snel een kliederboel. Kleine verpakkingen zijn dan weer handiger dan de repen die ik heb, een gesmolten snicker kun je wellicht nog in één keer uit z'n plastic verpakking zuigen. :p

Ja ik heb de choco repen van de lidl.

Die liggen meestal bij de kassa.

En ik heb ook de muslie repen van de lidl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb de choco repen van de lidl.

Die liggen meestal bij de kassa.

En ik heb ook de muslie repen van de lidl

 

Misschien een idee om elke reep afzonderlijk in een zelf sluitend plastic zakje te steken . Als ze smelten en de verpakking lekt blijf het in het zakje .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snickers smelten met dit weer helemaal snel. Hoe puurder de chocolade, des te minder snel hij smelt.

Ik kwam er twee weken terug achter dat mijn geliefde amazone chocolade (60% cacao) smelt boven de dertig graden. 'k Moet nog kijken hoe ver de 70% het trekt.

 

Op zich is het niet onoverkomelijk als het is gesmolten, maar wel verrekte lastig en je hebt snel een kliederboel. Kleine verpakkingen zijn dan weer handiger dan de repen die ik heb, een gesmolten snicker kun je wellicht nog in één keer uit z'n plastic verpakking zuigen. :p

 

Ja maar niet met een rietje want de pinda's kunnen dit blokkeren. dan gaan we voor de pinda m&m's die smelten in je mond en niet in je hand :p

 

Wat ik onlangs heb gezien zijn van die zakjes pindakaas met porties van 15 of 20 gram, imo ook wel handig in je bob te steken maar blijkbaar wel moeilijk te vinden in de doorsnee supermarkt. Iemand een idee waar deze te vinden en hoeveel deze kosten? Misschien kunnen we een massa-inkoop doen zoals met die vuurblokjes :-)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar niet met een rietje want de pinda's kunnen dit blokkeren. dan gaan we voor de pinda m&m's die smelten in je mond en niet in je hand :p

 

Wat ik onlangs heb gezien zijn van die zakjes pindakaas met porties van 15 of 20 gram, imo ook wel handig in je bob te steken maar blijkbaar wel moeilijk te vinden in de doorsnee supermarkt. Iemand een idee waar deze te vinden en hoeveel deze kosten? Misschien kunnen we een massa-inkoop doen zoals met die vuurblokjes :-)

 

Wellicht kun je die bij de groothandel krijgen. Iedereen met een eigen zaak (in NL ingeschreven bij de kamer van koophandel) kan zo'n groothandel pasje gratis aanvragen en shoppen bij bv. de Sligro. Dat soort typisch horeca spul vind je namelijk daar. Zelf om ik er heel af en toe met een vriend van me met zo'n pas, voor een paar voordelige dingen, bv een zak zout van 25kg (nee, niet voor in de BOB :p) kost daar nog geen 5 euro. Ook 25 cricket aanstekers voor minder dan 7,50 inc BTW. Lang niet alles is echter goedkoper daar. Pindakaas, yuk! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

afgelopen 2 weken ook weer met mijn BOBjes aan de gang geweest (2 medium alice) mijn zelf gemaakte frames iets verbeterd en voor 1 alice een rugpadding gemaakt van foam en duc-tape in de kleur zwart (aldi 50 meter 3,99 ) alle etenswaren zijn opgegaan op de thee na dan :) tijd om weer eens wat te gaan shoppen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week de trotse eigenaar geworden van een 120 liter rugzak, m90 slaapzak met cortex en pouncho van het Nederlands leger.

Wat kan er een hoop in zeg, maar wat wordt die dan zwaar pfff.

En watveen strijd om hem op een acceptabel gewicht te krijgen.

maar wel leuk om zo met preppen bezig te zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...

Mini BOB, wat ik denk nodig te hebben, very basic, maar nog steeds beter als 99% als waar de rest van Nederland mee naar buiten rent mocht het ooit nodig zijn. Ga er geen ellenlang verhaal van maken, de foto is helder genoeg m.i..

 

Tas waar al deze meuk in past is piepklein, ooit eens gekocht by Hettykat. Mil Tec one strap bag ( geloof dat ze deze niet meer verkopen daar, is een el cheapo kloon van een Max Lunada.

 

De Nalgene leeft in de stainless pot ( kringloop, 1,50)en in de Nalgene zitten een Steripen Freedom, een squeeze met literzak, een flesje Hadex , en 30 stuks Oasis tabletjes.

 

Onderdak, Xenos Poncho, mylar geval en voor wat warmte zonder vuur, bodywarmers van de action ( prijs, 1 rol drop en een bos wortels).

 

Gereedschap, Touw vd action, bush black met firesteel en kutkompas, sleutel 9/14 tm 15/22, imbusjes, tape, koevoetje, klapschepje, multitool, viskitje. handschoenen van 2 euro.

 

Esbitje, met waxinelichthoudertje, geval om pan of pot op te zetten, alcohol en desinfect ( brand ook als een tierelier).

 

B12 ( 48.000 x adh per spay, a 160 sprays per flesje), detoxadine en tissues om mn gat mee af te vegen.

 

Waka, radio, e reader, foon,, pen/vulpotlood en notitieboekje.

 

En de foto

 

DSCN1695.jpg.76e8e1edf51c265822106f33b6b23ec2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Wat ik onlangs heb gezien zijn van die zakjes pindakaas met porties van 15 of 20 gram, imo ook wel handig in je bob te steken maar blijkbaar wel moeilijk te vinden in de doorsnee supermarkt. Iemand een idee waar deze te vinden en hoeveel deze kosten?

 

Je hebt toch ook van die mini vakantieverpakkingen van De Ruyter dacht ik. Is misschien wel in combo met jam/honing etc. Ook geen idee wat het kost. Zal volgende keer dat ik in de AH ben eens ff kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is dat ik niet van pindakaas hou, maar op kantoor hebben wij van die Calvé pindakaas één-boterham-kuipjes, dus ze moeten bestaan (anders bij de Sligro/Makro kijken?)

 

Heb even gezocht naar die WD-40 pen, maar hij *lijkt* niet meer leverbaar (in Europa); zelfs een groothandel als RS en Farnell heeft 'm niet.

 

Overigens heb ik, naast de normale afmeting, ook zo'n heel klein blikje WD-40, welke altijd onder de buddy seat van m'n motor ligt.

Ooit eens bij de Action gekocht, geloof ik.

Moet het toch ter grootte van een pen, dan kun je misschien altijd nog een injectiespuit nemen en die vullen met WD-40 (wel even opletten dat het plastic van de spuit ertegen kan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...