Ga naar inhoud
GENEGEERD

Noodfrequenties België


Dontor

Aanbevolen berichten

Omdat ik in het bezit ben van enkele radioscanners en me bezig hou met het preppen, vroeg ik me af of er in België vastgelegde noodfrequenties zijn voor als er zich een calamiteit zou voordoen?

 

Ik vind namelijk dat er in België zeer, maar dan ook zeer weinig communicatie is betreffende wat er je te doen staat in zo'n geval of erger nog waar je info kan halen als het mis gaat.

 

Het is natuurlijk een Belgische sport om potjes gedekt te houden en de bevolking zoveel mogelijk "dom" te houden.

 

Heeft iemand van jullie enig idee waar deze frequenties te vinden zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

IK kan daar niets over vertellen , Ik kom uit Roterdam en hier hebben we radio Rijnmond , Onze (noodzender) Bij de afgelopen 3 rampen in de regio hebben ze gefaald van hier tot ginder .

Zelf heb ik mijn eigen noodzender , 25/26/27/28 en 29 mc en een antenne van 7,5 meter , Denk dat je je daar beter in kan verdiepen ipv , de overheidstroep

 

M vr gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dontor De overheid (belgische regering) heeft die verantwoordlijkheid doorgeschoven naar gewesten en gemeentes.

Daarmee zijn ze ervanaf.

We hebben GEEN noodzenders toegewezen. De gemeentes moeten de radiostations contacteren en met hen onderhandelen en er is ook de digitale media. En dat is voldoende voor de Belgische regering.

Vraag is of de Belgische regering dat naar de gewestelijke regeringen gecommuniceerd heeft ...

Als je iets wil weten over een ramp dan moet je maar naar het uurnieuws luisteren en met veel geluk hoor je dat er ergens iets gebeurd is en dat de omwonenden ramen en deuren moeten sluiten. Als het op een lokale zender is ... en je zit net in een andere provincie voor je werk of zo ... mja, pech voor u, trek uw plan.

Als de koning aftreed dan krijg je wel OP ELKE RADIOZENDER extra journaals. Een ramp is minder belangrijk nietwaar.

Bij het polsen bij de gemeentelijke politiekers blijkt dat er totaal geen nood is aan een noodzender. 'dan zien we wel wat we moeten doen' en 'we hebben Den BRT toch' en 'als er een ramp gebeurt zal je het wel in de krant lezen' en het ergst van al 'wat bedoel je met noodzender'

Eerst moeten er meerdere kinderen doodgereden worden voor men verkeerslichten aan een school plaatst nietwaar?

Da's op z'n Belgisch, doorschuiven, ontkennen, afwachten, kop in't zand steken, onderzoekscommisies oprichten om te onderzoeken waarom we achterop hinkelen, mekaar beschuldigen van laksheid, commisies oprichten om de beschuldigingen te onderzoeken en HOPPA we zitten aan de volgende verkiezingen en alles word stil. Zonder noodzender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag er niet teveel bij stil staan.

We gaan het dan maar weer zelf regelen zeker ;-)

 

Nee serieus, zoals het Nederlandse noodnet kunnen wij er ook wel eentje gebruiken denk ik dan of ons op zijn minst bijvoegen.

Er is in België wel een "strengere" wet op amateurradio dan in Nederland, maar dan denk ik wel dat als shtf voorvalt ze wel gaan staan "janken" om ons materiaal te mogen gebruiken, want met hun Astrid netwerk zie ik ze niet communiceren zonder internet en/of stroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...