Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bitponics. Het nieuwe tuinieren.


f150

Aanbevolen berichten

Bitponics is je 'personal gardening assistant'. Het systeem zet je kasplantjes in de cloud en houdt je ecosysteem in de gaten. Bitponics kan geïntegreerd worden in bestaande hydroponic systemen. Nu niet direct roepen dat je aan een schoffel en een schep meer hebt tijdens een SHTF. Soms is het gewoon handig om je plantjes te (laten) onderhouden als je op vakantie gaat..

 

Bitponics start met een 'persoonlijk groeiplan', gebaseerd op je eigen plan of op ervaringen van anderen. De sensoren met ph, luchtvochtigheid, temperatuur, conductiviteit en licht. De sensor data wordt gebruikt om aanpassingen te maken in temperatuur en bewatering en stuurt alerts als je planten onderhoud nodig hebben. Een dure hobby, maar voor de tech-liefhebbers zonder groene vingers misschien toch handig.

 

Meer info: http://www.bitponics.com/how-it-works

 

[ATTACH=CONFIG]4256[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zeer intersante info maar je bent wel weer afhankelijk van techniek ,moet toegeven gebruik zelf ook soort gelijke techniek voor mijn aquarium als ik voor langere tijd weg ben.

Heel handig, maar heb je wel eens gedacht aan het al oude emmertje en kleine slang? link en zie watergeef systeem voor potplanten hierin staan 2 aparte links

 

Hamster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de link niet ingezien, maar in essentie zal het er op neer komen dat je ongeveer 80watt nodig hebt om 1vierkante meter te belichten.

Sensor monitoring is leuk qua gadget gehalte, maar het doet niets af aan het feit dat er (in ons klimaat) meer energie ingaat dan wat het oplevert.

 

Een essentiële vraag waar ik nog steeds mee worstel (en die bepalend is of aquaponics in ons klimaat kan werken) is of planten kunnen gevoed worden met kouder water dan hun omgevingstemperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...