Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goud en zilver als bescherming tegen wereldwijde systeem crisis?

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

[video=youtube_share;QlkL_AwwTio]http://youtu.be/QlkL_AwwTio

Kom net dit videootje tegen (van april j.l.), een interview met Marc Faber van de The Gloom, Boom & Doom Report en hij zegt "My concern is that we're going to have a systemic crisis, where it's going to be very difficult to hide. Even in gold will be difficult to hide." [3'07"]

Voor de hand liggend lijkt mij om te beredeneren dat praktisch iedereen *de lul* is als zich een wereldwijde systeem crisis voordoet, of je nou goud hebt of niet. Dat lijkt me logisch ja, het helpt je hooguit om daarna - als er bv een nieuwe valuta komt - je vermogen van daarvoor enigzins mee te nemen.

Zien jullie nog andere manieren om deze boodschap uit te leggen?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik maak me ook geen illusies. De wereldwijde economische SHTF-situatie die sommigen verwachten, ach ja, we hebben geen idee hoe dat eruit zal zien, en hoe erg het zal worden, dus de vraag of je dan wat aan goud of zilver hebt, is simpelweg niet te beantwoorden. Ik denk het wel, maar misschien ook wel niet. Er zal dan waarschijnlijk ook heel veel nepgoud in de omloop zijn, en 99 procent van de bevolking heeft geen idee hoe je echt goud van nep goud moet onderscheiden, dus wellicht staan preppers dan alsnog met lege handen.

Link naar reactie

Zekerheden zullen er bijna niet zijn.

Zelfs onze prepacties, eten en drinken preppen bv., kunnen net zo goed tegen ons gaan werken.

PM is een onderdeel van je prepacties, het is een klein percentage van je investering/verzekering of als je echt veel geld hebt een wezenlijk deel.

Omdat niemand weet wat precies gaat gebeuren kun je ook niet prefect preppen en dus probeer je zo flexibel mogelijk te zijn.

Ik denk dat wat zilver of zelfs goudmuntjes in je BOB het verschil tussen compleet afhankelijk zijn of een sterk ruilmiddel hebben kan zijn.

Maar het kan je net zo goed je kop kosten als iemand vervolgens denkt dat die BOB wel eens vol kon zitten met nog meer blinkende muntjes enz enz.

En zo zal elke actie of voorbereiding zijn voor en nadelen hebben !

Als je er al over hebt nagedacht en breed geprept hebt denk ik dat je gewoon meer kans hebt maar net zo goed ga ik ervan uit de extreem goede preppers door pech niet veel verder zullen komen als niet preppers.

Zie het als autogordels, er zijn en zullen altijd verhalen zijn van mensen die ze niet dragen en juist daardoor een rare situatie/ongeluk overleven, over het algemeen red het wel veel levens of voorkomt het veel schade...

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Mooie vent die Marc Faber en ja wanneer de boel valt,valt PM mee. Waarmee ik niet wil zeggen dat je er alsnog beter mee af kunt zijn dan met een andere asset. Toch ben ik van mening ben dat een paar gouden munten niet het verschil kunnen maken immers in een shtf vertegenwoordigt een zakmes meer waarde. Na een shtf, zeg maar het herstel zijn die paar munten een druppel op een gloeiende plaat.

Stel je het veel geld, dan kun je dus ook meer goud kopen.moet je het wel in de juiste verhandelbare eenheden hebben. Waar bewaar je dat? Banken, nee doe maar niet. Thuis? Hoe ga je het meenemen in geval van shtf... Het is op dat moment ballast los van het feit dat wanneer de verkeerde er een glimp er van opvangt je een kopje kleiner wordt gemaakt.

Dat is hoe ik het zie...

Link naar reactie

Ongetwijfeld en wat wil dat in de huidige setting zeggen? Daarnaast, hoeveel goud is voldoende om het leven adequaat op te pakken na shtf? Een kilo?

Je moet het anders zien, de middenklasse is nog nooit wereldwijd zo groot en welvarend geweest ooit in de geschiedens als in de afgelopen 10 jaar! Als deze allen het fiat geld gaan verlaten en naar edelmetalen rennen dan kan je misschiel wel straten kopen voor 1 kg goud! Laat je dus vooral niet gek maken over de prijs van goud, die zal zijn echte waarde tonen wanneer er (helaas) bloed door de straten vloeit.

Link naar reactie

Je moet het anders zien, de middenklasse is nog nooit wereldwijd zo groot en welvarend geweest ooit in de geschiedens als in de afgelopen 10 jaar! Als deze allen het fiat geld gaan verlaten en naar edelmetalen rennen dan kan je misschiel wel straten kopen voor 1 kg goud! Laat je dus vooral niet gek maken over de prijs van goud, die zal zijn echte waarde tonen wanneer er (helaas) bloed door de straten vloeit.

Die laatste zin las ik gisteren ergens in het Engels.

Je bent verkocht aan PM lees ik al ;)

Greener

Link naar reactie

Ben ik benieuwd wat daar de bron van is, ik lees juist overal dat de middle class iig in het Westen gedecimeerd is.

En of je d'r straten van zal kunnen kopen - dat ligt denk ik meer aan de prijzen van vastgoed die nog zo'n 70% te dalen hebben dan dat de waarde van goud zoveel zal stijgen.

Link naar reactie

Ben ik benieuwd wat daar de bron van is, ik lees juist overal dat de middle class iig in het Westen gedecimeerd is.

En of je d'r straten van zal kunnen kopen - dat ligt denk ik meer aan de prijzen van vastgoed die nog zo'n 70% te dalen hebben dan dat de waarde van goud zoveel zal stijgen.

En dat zie ik niet gebeuren.

Link naar reactie

Interessant, waarom niet? Geloof jij dat de dip voorbij is, zoals sommigen beweren, en de markt alweer aan gaat trekken?

Nee ik geloof zeker niet dat de dip voorbij is maar tussen "het voorbij zijn van de dip" en huizen die nog 70 procent in waarde dalen zit wel een heel groot grijs gebied.

Link naar reactie

In elke crisis is de middenklasse de pineut. Arm blijft arm en rijk blijft rijk (daar zorgen ze wel voor). Hoe armer ze de middenklasse maken hoe meer macht de overheid heeft. Kijk naar de VS waar inmiddels 49 miljoen Amerikanen van voedselbonnen (en dus de overheid) afhankelijk zijn. Cyprus was een testcase en bail in wordt de nieuwe bail out

Link naar reactie

Momenteel staat zilver bijzonder goedkoop. Als je nu koopt met geld wat je een hele tijd kan missen zodat je niet gedwongen moet verkopen, is er wel een mooi rendement te behalen denk ik. En anders is het een mooie zekerheid die je achter de hand hebt. Een beetje moeilijk voor de overheid om belastingen te gaan heffen op je fysiek zilver. Het lijkt me ook een goed idee om oude metalen te verzamelen zoals koper, rvs, staal ... . Ik ga vaak naar een metaalhandelaar met een voorraadje en dat levert al gauw enkele tientallen/honderden euro's op. Hoe meer gewicht hoe meer vergoeding. Als je een ander een plezier kan doen door het gratis af te halen kan jij er nog wat aan verdienen. Een oude wasmachine heeft koper in de motor, vaan een rvs trommel, plaatstaal, als je een paar apparaten uit elkaar haalt, je tijd niet rekent, kan het een mooie liefhebberij zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...