Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nederland te braaf voor echte preppercultuur?


USAfan

Aanbevolen berichten

Waarom zijn er in Nederland relatief zo weinig preppers? In Amerika zijn er hele volksstammen die preppen, en ook miljoenen mensen die zich niet zo zullen noemen, maar die wel voorbereid zijn op (natuur)rampen en een schuilkelder achter hun huis hebben. Het besef dat er rampen kunnen gebeuren lijkt daar veel meer te leven, logisch ook, gezien de vele tornado's - niet alleen in het middenwesten, maar ook grote stormen (Sandy) in bv. New York.

 

Amerika is rauwer, dunner bevolkt en mensen zijn meer op zichzelf aangewezen dan Nederlanders. Is Nederland niet te braaf, te geordend voor een echte preppercultuur? Verwachten we te veel van de overheid, en waarom is dat? Zelfredzaamheid word door de overheid absoluut niet aangemoedigd, we worden verzorgd van wieg tot graf.

 

Je zou daarom wellicht zelfs kunnen stellen dat preppen in Nederland minder noodzakelijk is dan bijvoorbeeld in de USA. Valt er in jouw straat een boom om? Haal 'm vooral niet zelf weg, want de gemeente is al gebeld...

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

absolute aantallen zeggen geen reet

 

volgens wikipedia heeft de vs 308 miljoen inwoners en volgens sommige sites zijn er ong 3,3 miljoen amerikaanse preppers dat is 1 op de 93

in nederland leven ong 17 miljoen mensen naar schatting zullen daarvan ong 10.000 mensen preppen vermoed ik zo (ledenprepsites x 10) dat is 1 op de 1700

zou de verhouding online offline 1 online voor 100 daadwerkelijk zijn zit je op 170 komt wel aardig in de buurt voor een schapen land

 

daar moet bij gezegd worden dat daar inderdaad veel mensen geen keus hebben dan of het vanwege geloof

en amerikanen zijn van natuurlijk wantrouwig en het land is geboren uit rebellie laten we eerlijk wezen

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de volle 100000% achter @12gauge komt ook nog bij dat het geen democratie is (al beweren ze van wel.......nl btw ook......mmm)

absolute aantallen zeggen geen reet

 

volgens wikipedia heeft de vs 308 miljoen inwoners en volgens sommige sites zijn er ong 3,3 miljoen amerikaanse preppers dat is 1 op de 93

in nederland leven ong 17 miljoen mensen naar schatting zullen daarvan ong 10.000 mensen preppen vermoed ik zo (ledenprepsites x 10) dat is 1 op de 1700

zou de verhouding online offline 1 online voor 100 daadwerkelijk zijn zit je op 170 komt wel aardig in de buurt voor een schapen land

 

daar moet bij gezegd worden dat daar inderdaad veel mensen geen keus hebben dan of het vanwege geloof

en amerikanen zijn van natuurlijk wantrouwig en het land is geboren uit rebellie laten we eerlijk wezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dichtheid van bevolking is wat veel mensen tegenhoudt, denk ik.

Krijg vaak genoeg te horen: "waar wij je heen dan ? Dit is Nederland, overal is bebouwing en zijn mensen."

En om eerlijk te zijn, dat klopt ook gewoon. Supergrote natuurgebieden hebben we niet echt en het zal druk worden.

 

En ja, de meeste mensen die ik spreek hebben een bizar gevoel wat de hulpdiensten allemaal aan zouden kunnen. Zelfs kleine preps gaan er vaak al moeilijk in, zoals het bij je hebben van een klein ehbo-pakketje of een nooddeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dichtheid van bevolking is wat veel mensen tegenhoudt, denk ik.

Krijg vaak genoeg te horen: "waar wij je heen dan ? Dit is Nederland, overal is bebouwing en zijn mensen."

En om eerlijk te zijn, dat klopt ook gewoon. Supergrote natuurgebieden hebben we niet echt en het zal druk worden.

 

True. Amerikanen met een beetje geld kunnen voor leuke prijzen een stukje land kopen in de middle of nowhere dat ze gebruiken als bugout-locatie. Kom daar maar eens om in Nederland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hun kartonnen en houten huisjes helpen ook niet echt
Die kartonnen, houten huizen. Daar krijg ik toch steeds de kribbles van. Ben je er al geweest?

En btw dat is niet zo in steden, daar staan huizen waar je echt vanop kijkt. De architectuur is daar oogverblindend.

Daar is een reden voor en geloof me in min 25C wil je geen bakstenen ramp. In plus 35 ook niet. Een baksteen is goe in onze contreien, thats it.

Tijdens een tornado wil je ook de bakstenen niet op je verdoemenis krijgen. Nogmaals er is een reden voor en het zijn echt geen minderwaardige huizen.

Beter bestand tegen extremen dan een doorsnee huisje in Holland. En sneller weder op gebouwd dan een ramp van baksteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kartonnen, houten huizen. Daar krijg ik toch steeds de kribbles van. Ben je er al geweest?

En btw dat is niet zo in steden, daar staan huizen waar je echt vanop kijkt. De architectuur is daar oogverblindend.

Daar is een reden voor en geloof me in min 25C wil je geen bakstenen ramp. In plus 35 ook niet. Een baksteen is goe in onze contreien, thats it.

Tijdens een tornado wil je ook de bakstenen niet op je verdoemenis krijgen. Nogmaals er is een reden voor en het zijn echt geen minderwaardige huizen.

Beter bestand tegen extremen dan een doorsnee huisje in Holland. En sneller weder op gebouwd dan een ramp van baksteen.

 

Als ze in de steden wel bakstenen gebruiken dan is dat een rare logica toch? of stormt het daar niet?

 

Maar idd, ik heb liever een plank op mn kop dan een baksteen, als dat de gedachte achter die houten huizen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze in de steden wel bakstenen gebruiken dan is dat een rare logica toch? of stormt het daar niet?

 

Maar idd, ik heb liever een plank op mn kop dan een baksteen, als dat de gedachte achter die houten huizen is.

Steden worden verwarmt intern en extern daar is altijd een flow van warmte.

En trouwens als een tornado of extreme storm een stad bezoekt gaan die huizen er ook aan. Dus een baksteen is geen garantie wel een dure investering.

Maar dat idee van dat een doorsnee huis op den buiten een kartone geval is jheez dat is echt niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een kwestie van tijd is. Normaal gesproken lopen de Amerikan met veel dingen voor op Europa. De creditcrisis heeft het land in 2008 ook harder geraakt en er zijn minder vangnetten dan wij in Nederland hebben. Daarnaast wonen de meeste Hollanders in de grote steden en hebben we niet zo heel veel ruimte. Met wapens omgaan is ook een non issue in Nederland en daar een grondrecht.

 

Geef het tijd en laat de economie zijn ding doen en binnen een paar jaar zijn er honderdduizenden actieve voorbereiders in Nederland. Hopelijk is het dan nog niet te laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo meteen een kudo gegeven, wat een goede titel !

 

Ik denk niet te braaf maar wel ingekakt, helaas.

En dat gaat dus meteen voor meer dan 90% van alle moderne ontwikkelde welvaarts landen.

Vandaar ook meteen mijn overtuiging dat het compleet uit de hand loopt mocht eea klappen.

We zijn niet voorbereid fysiek/mentaal we hebben de kennis kunde niet meer om voor ons zelf te zorgen enz enz.

En dus zal een heel groot deel na een paar dagen ellende gewoon beest worden waarbij overleven het enige op de agenda zal zijn.

Een deel psycho en sociopaten zal hier handig op inspelen en de boel nog complexer maken.

 

En dan is er die 1% of zo die geprept heeft

Waarvan het overgrote deel totaal geen idee heeft wat ze zal overkomen gewoon omdat ze nog nooit echt shit hebben gezien of meegemaakt. En dan helpt een huis vol eten en drinken nog steeds helemaal niks!

 

De enige hoop is dat het langzaam zal gaan, waarbij meteen de opmerking dat het voor prepper weer moeilijker zal zijn.

Wanneer doe ja dan een bugin of bugout, hoelang spreek je je reserves niet aan, help je anderen of ben je keihard en doe je of je neus bloed enz enz .

 

Hoe dan ook het zal zwaar klote zijn, al waren alle nederlanders preppers dan zoi nog blijken dat we met dit aantal mensen niet honderd jaar terug in de tijd kunnen en dat er dus of uitgedunt moet worden of dat we de technologie in stand moeten houden en dus ga maar na wat er in een shtf zal gaan gebeuren, snel of langzaam...

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

een baksteen van een kilo met 250 km tegen je knar of een kilo hout met 250 km tegen je knar....wat is het verschil dan?

Als ze in de steden wel bakstenen gebruiken dan is dat een rare logica toch? of stormt het daar niet?

 

Maar idd, ik heb liever een plank op mn kop dan een baksteen, als dat de gedachte achter die houten huizen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zie ik op national geographic en discovery altijd verwoeste dorpjes waar dan een paar bakstenen huizen wel nog staan...

 

Greener

Tja wat kan ik daar op inbrengen. In Moore is buiten alle huizen ook de betonnen constructie van een supermarkt tegen de grond gegaan en ook het ziekenhuis.

Daar zal National geo of Discovery geen oog voor gehad hebben. En btw Joplin ligt blijkbaar weer in de weg van een paar mega tornado's.Lets hope they be save.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zie ik op national geographic en discovery altijd verwoeste dorpjes waar dan een paar bakstenen huizen wel nog staan...

 

Greener

 

Op radio 1 heb je elke dag een vraag van een luisteraar die vervolgens door een expert wordt beantwoord. Recentelijk vroeg een luisteraar of de Nederlandse huizen wèl bestand waren tegen het natuurgeweld in de US in tegenstelling tot de houten huisjes aldaar.

 

De expert stelde dat Nederlandse huizen eenzelfde lot zouden ondergaan als hun Amerikaanse tegenhangers: Totale verwoesting.

 

Bij mildere stormen zou er wellicht iets meer "buitenmuur" kunnen blijven staan, maar in principe maakt dat niets uit.

 

Het betrof hier de meest recente stormen/orkanen in de US.

 

Overigens dacht ik ook altijd dat Nederlandse huizen meer zouden kunnen hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

een baksteen van een kilo met 250 km tegen je knar of een kilo hout met 250 km tegen je knar....wat is het verschil dan?

 

Ik zou de vergelijking anders stellen . 1kg lood of 1kg veren . Weegt even veel maar wat krijg je het liefst op je knikker .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de vergelijking anders stellen . 1kg lood of 1kg veren . Weegt even veel maar wat krijg je het liefst op je knikker .

 

Geert

 

Haha dat is dan wel waar maar niet echt in context?

We hadden het over houten of stenen huizen !

Dus of je gaat ons vertellen dat je een veren huis hebt of je mag die keutel intrekken :rolleyes:

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...