Ga naar inhoud
GENEGEERD

Indrukwekkend filmpje Egypte manifestatie

Sofie
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dat zie ik in nederland nog niet zo 1 2 3 gebeuren. Wel jammer is, dat je er als vrouw eigenlijk niet tussen moet staan, want er wordt nogal eens gegraaid, aangerand en zelfs verkracht.

...met dank aan een of andere compleet idiote Mullah die zijn aanhangers wijsmaakt dat vrouwen die protesteren niet de leer van allah / mohammed volgen en erom vragen verkracht te worden....over achterlijk geloof gesproken.....

Link naar reactie

Met dank aan blind optimistische media in het Westen wordt dit heel eufemistisch de Arabische Lente genoemd. Hoe zei Dirk Vlasblom dat laatst treffend?

Niet onder elke dictatuur zit een prachtige democratie verborgen. De Arabische wereld heeft geen ervaring met democratisch gekozen leiders, wel met oude, voorname en vaak meedogenloze sterke mannen.

Of Maarten Zeegers: "In Syrië is elke vader een dictator en iedere echtgenoot een president Assad"

Link naar reactie

...met dank aan een of andere compleet idiote Mullah die zijn aanhangers wijsmaakt dat vrouwen die protesteren niet de leer van allah / mohammed volgen en erom vragen verkracht te worden....over achterlijk geloof gesproken.....

Inderdaad achterlijk geloof. We hebben ze in ons eigen "geweldige" landje ook hoor.......mazelen epidemie in de "bible belt" enzo..........en alsof ze hier zo "heilig" zijn...... extremen zorgen voor de uitzonderingen........

Link naar reactie

Inderdaad achterlijk geloof. We hebben ze in ons eigen "geweldige" landje ook hoor.......mazelen epidemie in de "bible belt" enzo..........en alsof ze hier zo "heilig" zijn...... extremen zorgen voor de uitzonderingen........

.....zoals inmiddels wel bekend ben ik niet zo van geloof, van welke aard of stroming dan ook......

Link naar reactie

Praten over geloof is niet toegestaan op dit forum, dus ook niet over 'ik geloof niet'. Verder ook erg off-topic.

Terug on-topic: interessant dat het leger in egypte (alweer) partij kiest en optreed. Ik zie ook dat hier in europa niet zo snel gebeuren.

Link naar reactie

Met dank aan blind optimistische media in het Westen wordt dit heel eufemistisch de Arabische Lente genoemd. Hoe zei Dirk Vlasblom dat laatst treffend?

Niet onder elke dictatuur zit een prachtige democratie verborgen. De Arabische wereld heeft geen ervaring met democratisch gekozen leiders"

Democratie = vandaag de dag niets anders dan een verborgen dictatuur!

Link naar reactie

• 1 month later...

Het is best stil hier op her forum over Egypte.

Is het doordat alle over ons heen gestorte ellende van het midden oosten teveel is ?

Persoonlijk vind ik dat het weer zorgwekkende toestanden worden, was het alleen maar, omdat het lijkt dat ze zelf nog amper weten bij wie ze horen, of voor wie ze nog vechten.

Eerst was het demonstreren, dat is niet meer, nu doden ze elkaar. Loopt volledig uit de hand.

Al meer dan 600 doden, alsof het niets is.

En dan nog vertrekken er mensen naar Egypte voor een vakantie, omdat ze al betaald hebben ????????

Alleen bij een negatief reisadvies krijgen ze hun geld terug, dus ????????

Nou, ik kan slechts hopen, dat ze allemaal weer veilig terugkeren, maar persoonlijk zou ik denken, blijf maar thuis, jammer van die duurverdiende centjes, maar je leven is toch belangrijker.

De acties - reacties zijn zo onvoorspelbaar, dat het een kruitvat geworden is, niemand weet, wie, wanneer, er waar weer een groepering zal worden aangevallen, intriest hoe een

eens zo grote beschaving kan afglijden naar wanorde en chaos.

Link naar reactie

De gevallen waarover jij spreekt zijn doelbewuste acties van georganiseerde groepjes mannen met als enige doel angst & om vrouwen fysiek en mentaal te breken.

Angst om als vrouw te demonstreren, Angst voor die "groepjes" om het demonstreren te de-motiveren, een een verkrachte vrouw is voor een moslim een schande voor de familie.

Heeft niet veel met geloof te maken, geloof ik, maar meer met tactische guerrilla oorlogsvoering.

Link naar reactie

Egypte is goed bezig zichzelf naar de ondergang te revolteren.

Voor Mursi tegen Mursi, al dan niet verschuild achter een geloof, en dit met miljoenen.

Ik had er al eerder een post over willen maken.

Maar ik ben er nog niet aan uit of het afzetten van Mursi nu net een burgeroorlog heeft vermeden of er één zal ontketenen.

Het lijkt er namelijk ernstig op dat de protesten en meningsverschillen van buitenaf worden gestookt, want wat zich in Egypte afspeelde is zonder meer een militaire coup.

Ik volg de situatie zo goed als ik kan op.

Link naar reactie

Ik heb het filmpje gezien, en heb het door hoor!....

Ik moet ook een groen laser lampje hebben!

[ontopic]

Hier zal het nog wel jaren duren voordat het Nederlandse volk zo van zich zou laten horen. Dat durven ze gewoon niet. te lang als makke schapen gedwee alle regeltjes opgevolgd. Maar ALS ze in Nederland zo ver komen als de beelden die ik zojuist zag, hoop ik ons kikkerlandje toch allang vaarwel te hebben gezegd!

Link naar reactie

disclaimer je kan niets vertrouwen wat je uit dit soort gebieden hoort die in staat van semi proxy oorlog zijn

Maar het lijkt niet zo dat de politie zomaar wat ongewapende protesters heeft beschoten, het gaat hier om bewapende relinuts die het vuur op hen openden. buitenlandse veiligheidsdiensten moeten ook niet worden uitgesloten, typische CIA tactiek

http://www.liveleak.com/view?i=194_1376554704

http://www.liveleak.com/view?i=582_1376536302

Link naar reactie

De gevallen waarover jij spreekt zijn doelbewuste acties van georganiseerde groepjes mannen met als enige doel angst & om vrouwen fysiek en mentaal te breken.

Angst om als vrouw te demonstreren, Angst voor die "groepjes" om het demonstreren te de-motiveren, een een verkrachte vrouw is voor een moslim een schande voor de familie.

Heeft niet veel met geloof te maken, geloof ik, maar meer met tactische guerrilla oorlogsvoering.

En ik maar denken dat zoiets niet gebeurt bij demonstraties in westerse landen. Onee, dat is ook niet zo. Daar waar de zeden het hardst worden bewaakt, zijn de frustraties het grootst - imho.

Link naar reactie

: Maar ALS ze in Nederland zo ver komen als de beelden die ik zojuist zag, hoop ik ons kikkerlandje toch allang vaarwel te hebben gezegd!

Dat is presies wat ik nu wil,weg uit dit kikkerland(hoewel het al die tijd toch goed toeven was maar nu gaan de tijden veranderen dat moet je gewoon accepteren) en een leven opbouwen ergens rustig in de natuur verder van de drukte,eigen eten verbouwen wat kippetjes nemen en genieten van rust en vrienden/familie.

Nu is het egypte maar dit blijft echt niet binnen de grenzen daar,het brand overal in de ene land meer achter de deuren nog en het andere zichtbaar op straat.

En eigenlijk heb ik er nu schoon genoeg van en wil van de rust genieten.(tuurlijk is het hard werken maar toch is het anders).

Link naar reactie

Het is best stil hier op her forum over Egypte.

Is het doordat alle over ons heen gestorte ellende van het midden oosten teveel is ?

Persoonlijk vind ik dat het weer zorgwekkende toestanden worden, was het alleen maar, omdat het lijkt dat ze zelf nog amper weten bij wie ze horen, of voor wie ze nog vechten.

De acties - reacties zijn zo onvoorspelbaar, dat het een kruitvat geworden is, niemand weet, wie, wanneer, er waar weer een groepering zal worden aangevallen, intriest hoe een

eens zo grote beschaving kan afglijden naar wanorde en chaos.

Een van de reden dat we er zo weinig van horen is omdat het dichterbij is dan we denken.

Het wordt gebracht alsof de oorzaak bij het functioneren van personen ligt Morsi, enz.

De oorzaak van de onrusten en rellen zijn armoe en honger.

Al tientallen jaren zuigt het systeem de gewone man uit om de kleine elite stinkend rijk te maken.

En dan komt het ineens heeeel dichtbij.....

Dit is nu al een paar jaar precies aan het gebeuren in America, Griekenland, Spanje maar dus met zo goed in Nederland ( banken die met ons geld gered worden, gewoon het begin) .

Dus we komen langzaam maar zeker in de zelfde situatie als nu in Egypte.

( natuurlijk helpen bepaalde geloofs kwesties enz ook niet echt om het stabiel te houden)

Het maakt de gewone man al lang geen donder meer uit wie er daar aan de macht is als ze maar een bestaan kunnen opbouwen.

En als dan blijkt dat 'democratie' en bv Morsi precies hetzelfde doen als hun voorgangers dan blijft het ellende.

En daarom zijn er rellen en escalaties omdat ze geen toekomst hebben.

De vraag is nu hoelang voordat dit in Griekenland, Amerika, en dus ook Nederland gaat gebeuren en we ook zover zijn?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

disclaimer je kan niets vertrouwen wat je uit dit soort gebieden hoort die in staat van semi proxy oorlog zijn

Maar het lijkt niet zo dat de politie zomaar wat ongewapende protesters heeft beschoten, het gaat hier om bewapende relinuts die het vuur op hen openden. buitenlandse veiligheidsdiensten moeten ook niet worden uitgesloten, typische CIA tactiek

http://www.liveleak.com/view?i=194_1376554704

http://www.liveleak.com/view?i=582_1376536302

Iedereen die belang heeft bij een rellen gebruikt dit soort technieken, In dit geval zie ik meer in Jihadistische strijders groepen, die belang hebben bij onrust in Egypte..

soms moet het eerst erger worden voor dat het beter word..

Link naar reactie

ik zag net dit nieuws bericht:

http://www.zie.nl/video/egypte/Moslimbroeders-de-straat-op-voor-Dag-van-Woede/m1mz51cfmgba

hier hebben ze het over de tienduizenden moslimbroederschap aanhangers die weer gaan demonstreren, 2 dagen nadat er ruim 630 mensen zijn gedood tijdens kamp ontruimingen.

Nu vraag ik mij af: waarom gaan die mensen demonstreren terwijl het leger nu dodelijk geweld mogen gebruiken tegen demonstranten. De huidige regering heeft de moslimbroederschap plaatsen in de regering aangeboden, maar dat hebben ze afgewezen.

Tuurlijk ik geloof in bepaalde mensenrechten en je moet je mogen uiten, Maar wat bezielt die mensen om te gaan demonstreren terwijl ze gewoon neergeschoten mogen worden. Is het omdat ze dan als martelaar sterven in hun ogen?? Moslimbroederschap roept ze op en die mensen komen, maar ik zie de moslimbroederschap leiders niet voor bij de demonstranten staan als er geschoten wordt.

Ik snap het echt niet hoor, je laat jezelf toch niet neerschieten omdat je het moet van je geestelijk leiders... of hoe je het ook wilt noemen.

Link naar reactie

Ze laten zich niet stoppen door het leger,het gaat toch om de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen,mochten ze wat bereiken met dit,kunnen hun kinderen en de generatie erna trots zijn op hun!

Wat zullen de mensen hier zeggen...sorry dat was in de tijd dat gtst op tv draaide..

Dan ga je ervan uit dat ze nog aan hun kinderen dat kunnen vertellen. In mijn ogen is elke dode er 1 teveel, vooral als ze zogenaamd vechten voor een goed doel terwijl ze vechten voor de macht van een paar anderen. Sorry, maar ik zou liever er zijn voor mijn kinderen dan dat ik op straat ga zitten schreeuwen voor iets wat nooit zal veranderen en mezelf daarbij laat neerknallen.

En wat zal er nooit veranderen? Regeringen komen en gaan, maar het enigste wat veranderd is de hoogte van het bedrag op de bankrekening van de zogenaamde leiders. Geld en macht, daar gaat het om en dat zal nooit veranderen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...