Ga naar inhoud
GENEGEERD

Muggen & ander vervelend ongedierte


Flow

Aanbevolen berichten

Iedereen kent het vast wel, lekker de natuur in en vervolgens compleet lek gestoken worden door muggen. Met welk middel hebben jullie de beste ervaringen voor zowel het verdrijven van muggen preventief als na de beet? Het is de bedoeling deze middelen voor langere tijd in de natuur te gebruiken!

 

Ik heb zelf tot nu toe gekeken naar smeermiddelen, kaarsen e.d. en ben er nog niet helemaal over uit wat het beste werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Heksenboot

Hier al een goed recept in dit draadje @Flow:

 

http://preppers.nl/forum/threads/4914-Het-monster-in-de-Nederlandse-natuur/page2?highlight=teek

 

http://www.lymenatuurlijkgenezen.nl/preventie.htm

 

Men kan zelf een prima en prettige tekenwerende huidolie maken met bijvoorbeeld het volgende recept: theeboomolie, lavendelolie, geraniumolie, pepermuntolie, origanumolie, rozemarijnolie, eukalyptusolie (allemaal 1 deel), citroenolie (2 delen) en koudgeperste zonnebloemolie (10 keer zoveel als de etherische oliën samen). Bij voorkeur hoogwaardige oliën van biologische kwaliteit gebruiken.

 

Deze "tekenolie" weert niet alleen teken af, maar voedt - niet alleen door de etherische oliën maar ook door de zonnebloemolie (laatste bevat bijvoorbeeld zeer veel vitamine E) - ook de huid, waardoor de immuunfunctie van de huid zelf ook beter wordt (en de kans op infectie dus ook langs deze weg kleiner). De olie beschermt ook tegen muggen en tegen uitdroging. De samenstelling is zo gekozen dat de olie bovendien een prettige en ontspannende geur heeft.

 

 

@Amazing Dree heeft wat gemaakt en meegenomen naar SC verleden keer. Werkt prima en ruikt nog lekker ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ik heb dat spul van @Amazing Dree ook gebruikt op sc, werkt prima! Maar ben nu echt opzoek naar guerilla middelen tegen muggen;) het liefst preventief zodat muggen op een redelijk vriendelijke manier op afstand blijven, er zal iedere avond een kampvuurtje branden. Ook tegen de jeuk ben ik benieuwd met watvoor oplossingen jullie goede ervaringen hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Klopt ik heb dat spul van @Amazing Dree ook gebruikt op sc, werkt prima! Maar ben nu echt opzoek naar guerilla middelen tegen muggen;) het liefst preventief zodat muggen op een redelijk vriendelijke manier op afstand blijven, er zal iedere avond een kampvuurtje branden. Ook tegen de jeuk ben ik benieuwd met watvoor oplossingen jullie goede ervaringen hebben..

 

Azijn. Zowel preventief als tegen jeuk.

Vooral die Duitse azijn van @Raycoupe, van 25% werkt helemaal goed.

 

Tegen jeuk doe ik ook wel eens (witte) tandpasta. Helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow wat ik vaak gebruik is het sap van de weegbree 2 a 3 blaadjes pakken en het sap wrijven over de plek helpt ook prima bij brandnetels prikken

 

hamster

Iedereen kent het vast wel, lekker de natuur in en vervolgens compleet lek gestoken worden door muggen. Met welk middel hebben jullie de beste ervaringen voor zowel het verdrijven van muggen preventief als na de beet? Het is de bedoeling deze middelen voor langere tijd in de natuur te gebruiken!

 

Ik heb zelf tot nu toe gekeken naar smeermiddelen, kaarsen e.d. en ben er nog niet helemaal over uit wat het beste werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen kent het vast wel, lekker de natuur in en vervolgens compleet lek gestoken worden door muggen. Met welk middel hebben jullie de beste ervaringen voor zowel het verdrijven van muggen preventief als na de beet? Het is de bedoeling deze middelen voor langere tijd in de natuur te gebruiken!

 

Ik heb zelf tot nu toe gekeken naar smeermiddelen, kaarsen e.d. en ben er nog niet helemaal over uit wat het beste werkt...

 

Hier in 't veen barst het van de muggen, vooral in de nazomer is het dan erg rustig want geen wandelaar waagt zich er dan nog.

 

Het enige wat tot nu toe hielp waren de chemische middelen met hoog percentage DEET.

 

Die sterke azijn van 25% uit Duitsland werkt ook wel preventief, maar niet erg lang, zeker geen hele nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ik heb dat spul van @Amazing Dree ook gebruikt op sc, werkt prima! Maar ben nu echt opzoek naar guerilla middelen tegen muggen;) het liefst preventief zodat muggen op een redelijk vriendelijke manier op afstand blijven, er zal iedere avond een kampvuurtje branden. Ook tegen de jeuk ben ik benieuwd met watvoor oplossingen jullie goede ervaringen hebben..

@Flow

 

 

ik heb een poosje terug contact gehad met NOSI LIFE van craghoppers. met een kortingscode via bestellingen van mensen van preppers.nl. maar daar werd niet op gereageerd.

 

ik heb veel baat bij mijn nosi life kleding.

 

 

http://preppers.nl/forum/threads/5224-Craghoppers-Nosi-life-anti-musquito-teken-tijgermuggen-enz

 

 

 

een hoed en sjaaltje in combinatie met overhemd lange mouwen en broek, dan ben je redelijk beschermd hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hamster zei het ook al en ik sluit me daarbij aan, weegbree, blaadjes beetje kneuzen, erover heenwrijven.

Groeit vaak in de buurt van brandnetels.

Geen weegbree gevonden, dan doe ik er een beetje spuug op, verzacht ook wel beetje, sowieso niet gaan krabben ! Je kan ook met je nagels een kruisje op het bultje zetten, doe ik zelf niet, maar veel anderen wel, schijnt te helpen.

 

Voorkomen, een klamboe-netje over je pet/hoed is erg prettig, anders een lichte doek om je koppie.

en een klamboenet in je binnen-tent.

en een vuurtje stoken met lekker veel rook houdt ze ook weg. Sigaretje roken een beetje, goed rondblazen ;)

 

Azijn en tandpasta thuis ook weleens geprobeerd, werkte ook prima.

 

En blijf in de gebieden met een briesje, heuveltje, bosrandje.

Gebieden met muggen zitten vaak bij natte, drassige grond, geen goeie plek voor je kamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik word er dit jaar ook helemaal gestoord van. Zit continue onder. Ga binnenkort een Craghoppers Hemd Nosilife L/S shirt kopen denk ik. Naast een heleboel handige shtf-edc zakjes ook antimuggen, iemand ervaring mee?

 

Het Nosilife Stretch Long Sleeved Shirt van Craghoppers is een insectenwerend overhemd met lange mouwen en voorzien van stretch. Daarbij beschermt dit overhemd in hoge mate tegen UV straling.

 

Dit shirt is gemaakt van een combinatie van Polyester en elastane. Dit materiaal zorgt voor lichtgewicht, sneldrogende en elastische eigenschappen.

 

Het Craghoppers Nosilife Stretch Long Sleeved Shirt is voorzien van:

 

Permanente insectenwerende behandeling

Ventilatie op de rug

Een borstzak met rits

Lusjes om opgerolde mouwen vast te zetten

Lusjes om het shirt aan te drogen te hangen

Brillendoekje en lusje om bril aan te bevestigen

 

Wat is NosiLife?

NosiLife is de insectwerende kleding van Craghoppers. De actieve bestanddelen geven een overtuigende bescherming (80%-90%) tegen muggen beten en de anti-bacteriële behandeling helpt de onaangenaamde luchtjes van zweet tegen te gaan.

 

Hoe werkt NosiLife?

NosiLife is volledig veilig voor zoogdieren, maar giftig voor insecten. Zodra insecten de stof aanraken worden ze afgeschikt of gedood door de behandeling. Het werkt net zo goed tegen muggen en zandvliegen als tegen teken.

 

Hoe lang werkt het?

NosiLife werkt permanent en is niet uitwasbaar.

 

Het Nosilife Stretch Long Sleeved Shirt van Craghoppers is een insectenwerend overhemd met lange mouwen en voorzien van stretch. Daarbij beschermt dit overhemd in hoge mate tegen UV straling.

 

Dit shirt is gemaakt van een combinatie van Polyester en elastane. Dit materiaal zorgt voor lichtgewicht, sneldrogende en elastische eigenschappen.

 

Het Craghoppers Nosilife Stretch Long Sleeved Shirt is voorzien van:

Permanente insectenwerende behandeling

Ventilatie op de rug

Een borstzak met rits

Lusjes om opgerolde mouwen vast te zetten

Lusjes om het shirt aan te drogen te hangen

Brillendoekje en lusje om bril aan te bevestigen

 

Wat is NosiLife?

NosiLife is de insectwerende kleding van Craghoppers. De actieve bestanddelen geven een overtuigende bescherming (80%-90%) tegen muggen beten en de anti-bacteriële behandeling helpt de onaangenaamde luchtjes van zweet tegen te gaan.

 

Hoe werkt NosiLife?

NosiLife is volledig veilig voor zoogdieren, maar giftig voor insecten. Zodra insecten de stof aanraken worden ze afgeschikt of gedood door de behandeling. Het werkt net zo goed tegen muggen en zandvliegen als tegen teken.

 

Hoe lang werkt het?

NosiLife werkt permanent en is niet uitwasbaar.

 

Waarom zou ik NosiLife kleding nodig hebben?

NosiLife kleding is perfect voor reizigers, waar ze ook heengaan. In gebieden waar Malaria heerst wordt aan reizigers geadviseerd om zich te beschermen tegen insectbeten. In combinatie met insectwerende creme zoals DEET geeft NosiLife een optimale bescheming. In de minder risicovolle gebieden is de kleding naast insectwerend ook erg comfortabel om dagelijks te dragen. Zelfs als er geen risico van insectbeten bestaat beschermt de anti-bacteriële behandeling tegen de ongewenste luchtjes van zweet en eventuele infecties.

 

Sommige insectwerende stoffen, zoals DEET, worden alleen aangeraden in malaria gebieden, omdat de stof schadelijk kan zijn en andere negatieve effecten hebben op de mens. NosiLife heeft dit niet en is vergelijkbaar met het gebruik van Citronella. DEET wordt afgeraden om langdurig te gebruiken en is ook schadelijk voor jonge kinderen en zwangere vrouwen. Permethrin breekt snel af wanneer het in contact komt met de huid, maar blijft effectief wanneer het aan een kleding vezel gehecht wordt. Omdat de stof bij Craghoppers al tijdens het fabricage proces aan de kleding toegevoegd wordt, hecht het zich permanent aan het materiaal. NosiLife raadt aan om uw lichaam volledig te bedekken met kleding wanneer u naar een malaria risico gebied gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

muggen hebben een voorkeur voor zwart ,donkerblauw ed. je in lichte kleuren kleden maak echt een verschil ,ook een lichte bank om op te zitten. een reden waarom huizen in warme landen vaak wit en licht blauw geverf worden.dit is mijn bijna laaste post uit schiphol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
muggen hebben een voorkeur voor zwart ,donkerblauw ed. je in lichte kleuren kleden maak echt een verschil ,ook een lichte bank om op te zitten. een reden waarom huizen in warme landen vaak wit en licht blauw geverf worden.dit is mijn bijna laaste post uit schiphol.

 

Hup de zon in! Geniet ervan! Zwaai zwaai zwaai! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik smeer me niet in, trek ook geen lange kleren aan tegen die beesten.

Een beetje jeuk moeten we toch wel kunnen handelen?

 

(Niet lezen als tsjee hoor de bikkel nou, ik ben vaak gewoon te lui om ergens Deet te gaan zoeken :D)

 

Greener

 

 

In beginsel sluit ik me bij jouw mening aan @ Greener... maar mijn dochtertje blijkt van ons altijd veruit het meest geliefde slachtoffer en zit dus bij 3 muggen al onder de bulten na een nachtje onbeschermd slapen :mad:

Dus voor haar is bescherming wel zeer welkom :rolleyes:

 

Maar eens zien welke middelen we tegenkomen op SC Flevo. Vooral die zelfgemixte middeltjes spreken me aan.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greener @Heksenboot een muggebeet mag dan jeuken en muggen kunnen dan irritant zoemen, maar je mag toch ook niet uit het oog verliezen dat ze

ziekten over brengen !! Kwamen de meeste van die enge ziekten vroeger in de tropen voor , met de huidige klimaat veranderingen zie je dat dit soort enge ziekten

als West Nile virus ed steeds verder deze kant opkomen . Ik denk dat dit toch iets is waar je bij stil moet staan . zowel nu als bij een shtf

http://www.stalbria.nl/risico%20uitbraak%20west-nijlvirus.htm

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greener @Heksenboot een muggebeet mag dan jeuken en muggen kunnen dan irritant zoemen, maar je mag toch ook niet uit het oog verliezen dat ze

ziekten over brengen !!

 

Nou, nee, ze ze kunnen een ziekte overbrengen, dat is niet meteen automatisch bij elke mug raak, bij lange na niet.

Ik zou me meer zorgen maken om teken en de ziekte van Lyme, dat heb je hier in ons landje wel heel veel.

 

@CrossbowClan, heel goed punt. Sommige mensen worden altijd lekgeprikt en degene ernaast niet. Zelf ook vaak meegemaakt. Kleine kritische noot daarin, soms denk ik ook weleens dat het ook altijd juist de mensen treft die meer moeite hebben met jeuk dan ik. Dus klagen ze er sneller over en de bultjes lijken altijd veel groter te zijn dan bij mij. Dus die mensen zijn ook gevoeliger op de huid ? Na jaren ben ik hier nog steeds niet over uit.

Wat ik wel weet is dat je naast zo iemand inderdaad veel meer prik-vrij kan slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amber inderdaad zeker niet elke mug heeft een ziekte bij zich (gelukkig maar ;-) ) , net zo min als een teek , niet elke teek heeft de ziekte van Lyme bij zich

De ziekte van Lyme geeft zichtbare symtomen voordat je er echt ziek van wordt plus mocht je de ziekte van Lyme krijgen in het begin stadium is hij effectief te behandelen

met anti-biotica .Ook de ziekte van Lyme komt steeds vaker voor ;-( maar die ziekten die die muggen bij zich kunnen gaan hebben is een iets ander verhaal .daar merk je niets van !! , is hier niets of zeer weinig van bekend maar het komt wel en je kunt er goed dood aan gaan .en komt langzaam deze kant op !!. Zuid Frankrijk is in vogelvlucht echt niet zo ver hier vandaan . Overigens zijn er aanzienlijk meer muggen dan teken en ik denk dat de habitat van de mug aanzienlijk groter is dan die van een teek .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben fan van passieve bescherming.

Al die middelen zoal deet maar ook die in kleding zit verwerkt wantrouw ik.

Het dood insecten, in no time anders heb je er nog niet veel aan, maar is voor de drager dus vele uren per dag onschadelijk, hmm ?

 

Dus ik gebruik lange mouwen, klamboe enz enz.

Ga er ook vanuit dat igv echt shtf vliegen en ongedierte een ramp zal zijn.

Dus zorg dat je die buiten kan houden.

Dubbele horredeur en desnoods maar een doorgang.

Fijnmazigmetaalgaas en daarachter weer horregaas bij de eventuele kruipruimte ingangen en wat muizenvallen voor het geval dat.

Een luchtbuks zou ook wel eens heel handig tegen ratten enz kunnen zijn.

 

 

Enz enz, natuurlijk heb je ook wat gaas voor reparaties en klamboes hebben ook zwakke punten en kunnen kapot...

 

Prep ze,

K a n s

 

Enz enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...