Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tops/Buck Short Nighthawk


Black Back Pack Man

Aanbevolen berichten

Volgens mij ben ik niet de enige met een Short Nighthawk op het forum, wou even voor inspiratie laten zien welke zaken ik heb toegevoegd aan de schede.

Een polskompasje van Coghlan's past er mooi omheen,

 

e81l.th.jpg

 

Tussen het elastiek zit een metaal doosje Potter's, past er precies tussen zonder dat hij uitsteekt,

 

aw34.th.jpg

 

Het doosje heb ik gevuld met waterproof lucifers, visdraad, haakjes, loodjes en een aantal schroeven met een O ring,

Verder zit er nog een slijpsteentje in, een Fenix E01 LED zaklampje van 1 lumen (als ik me niet vergis), en nog een firesteel van Coghlan's

 

sbq.th.jpg

 

In de 4 gaten van de schede heb ik nog een lange veter geweven, altijd handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Mooie spullen @Black Back Pack Man

 

Mooi mes, lampje, steentje.

Waarom die oog-schroeven? Trip-wire?

Je kan nog wat vaseline watten kwijt, dan heb je een mooie vuurset kompleet.

 

Ik twijfel. Verlies je niet het doosje en lampje op deze manier?

Lampje heeft een ring-optie, die zou ik gebruiken.

Doosje voorzien van 2 rangerbands, naast het elastiek van de schede. Dan iets doorweven. Touwtje of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Heksenboot.

Oog schroeven had ik nog liggen en dacht ik doe ze erbij, inderdaad misschien handig voor een trap-wire of voor de hengel.

Het doosje zit klem tussen het elastiek en de sluiting, verliezen is praktisch onmogelijk.

Het elastiek is door het doosje vrij gespannen dus ik verwacht niet dat ik het lampje en firesteel ga verliezen, eerst zat het Potter's doosje er niet in waardoor het elastiek veel slapper zat.

Ik kan nog wat kwijt in het doosje, watten om het vuur te starten zou inderdaad een goede toevoeging zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dank je wel Heksenboot.

Oog schroeven had ik nog liggen en dacht ik doe ze erbij, inderdaad misschien handig voor een trap-wire of voor de hengel.

Het doosje zit klem tussen het elastiek en de sluiting, verliezen is praktisch onmogelijk.

Het elastiek is door het doosje vrij gespannen dus ik verwacht niet dat ik het lampje en firesteel ga verliezen, eerst zat het Potter's doosje er niet in waardoor het elastiek veel slapper zat.

Ik kan nog wat kwijt in het doosje, watten om het vuur te starten zou inderdaad een goede toevoeging zijn.

 

Okee, ik doe het alleen vanaf de foto beoordelen. Jij kan het beter voelen.

Doe vaseline-watten, die zijn waterproof en branden goed.

 

Maar onthoudt: elastiek is rekbaar en kan zijn rek verliezen (niet snel). Je kan ergens achter blijven haken. Extra veiligheid is nooit weg.

Mooie set hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

mooi setje packman :) inderdaad vaseline/watten is goede aanvuling ik heb zelf bij een sport zonnebril zo,n tasje gekregen die heb ik volgestopt met berkenschors is knetterdroog en zo heb ik altijd wat extra tinder bij me .... groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er nog wat pleisters en/of paracetamol bij proppen. Of ram er nog een mini tampon bij als vuurstarter en een stick Labello oid (als vaseline vervanger)

 

Mes is ok. Maar sinds Tops ze maakt haak ik af omdat ze van die gaten en sleuven in het lemmet maken......als ik met de rug van m'n mes iets vast moet hameren wil ik niet dat ie daar breekt. (En ja dat kan gebeuren)..... Buck deed dit destijds niet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee wat vreemd, ik had 3 foto's in de eerste post geplaatst maar er zijn er maar twee zichtbaar.

 

[EDIT]

Foto opnieuw ge-upload, nu doet hij het wel :)

Foto nog foetsie? Ik heb de grote broer gekocht voor €70,- en direct een gat geboord in het heft aan het einde voor een touwtje. Wat @prepass zegt over hard erop slaan, met die gaten, ik heb het niet geprobeerd maar denk zeker dat het mes het kan hebben. Liever zag ik het mes zonder die fancy sleuven, maar voor dat geld, inclusief sheath kon ik haar niet laten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit deze sheath standaard bij dit mes?

 

Mooi mes hoor.

 

Ja, deze schede word er standaard bijgeleverd.

Maar moet er wel bij zeggen dat het mes erg losjes in de schede zit, eruit vallen zal hij niet doen maar wel rammelen en geluid maken.

Ik heb het probleem opgelost door een stukje leer in de schede te doen zodat het mes wat steviger erin zit.

 

Ik had ergens gehoord of gelezen dat de gaten en gleuf in het mes er zitten voor duikers, zodat ze hun flessen oid kunnen opendraaien.

Kan me vergissen maar volgens mij had het met duikersuitrusting te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...