Ga naar inhoud
GENEGEERD

Uitrusting van Walther


Aanbevolen berichten

Sommige mensen zullen het merk Walther wel kennen van de schietijzers, maar Walther heeft ook interessante producten die niet wapengerelateerd zijn.

Ik heb 3 zaken aangeschaft die allemaal rond de 20 euro hebben gekost, een verrekijker, een vouwmes en een zaklamp.

 

92lw.th.jpg

 

De verrekijker is een Walther Backpack 10X25, robuust niet te groot niet te klein met een rubbere behuizing.

Er zat ook nog een nekkoord bij maar die heb ik weggelaten.

 

flzu.th.jpg

 

De zaklamp is een Xenon Tactical van 60 lumen, geen LED maar een xenon lampje zit erin. De lens kan versteld worden van groot/breed naar klein/smalle lichtbundel.

 

x936.th.jpg

 

Last but not least, een Walther Sub Companion zakmes met een rvs blad. Het mes heeft een handige clip zodat je hem aan de riem kan hangen.

 

wra6.th.jpg

 

De verrekijker en zakmes kwamen samen met een tasje, jammer genoeg werd de zaklamp niet geleverd met een tasje.

Het tasje voor het zakmes vind ik een beetje overbodig omdat er een clip op het mes zit, ook moet je hard drukken of rukken om dat tasje open of dicht te krijgen.

Tasje voor de verrekijker heeft een klittenbandsluiting, die werkt prima.

 

i6hf.th.jpg

 

Vroeger heb ik vaak met Walther vuurwapens geschoten en weet dat die van een goede kwaliteit waren, of deze producten ook een goede kwaliteit zijn, tijd zal het leren.

Deze spullen voelen en zien eruit als goede kwaliteit, ze zijn in ieder geval betaalbaar.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ziet er leuk uit. Ik vond het toen ik het vast had niet meer dan middelmatige kwaliteit. Je mes, kijkertje en zaklamp zijn allemaal "made in China" . Op zich niets mis mee maar als je zoekt op het net zal je zien dat jou "Walther" spullen ook onder andere merknamen verkocht worden. Wederom niets mis mee, kan nog steeds ok zijn. Wat ik wil zeggen is dat het wapen merk Walther niets met deze kwaliteit te maken heeft....welk ik persoonlijk nogal middelmatig vind....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, het is allemaal made in China.

De afwerking van het mes en de verrekijker is niet geweldig, had meer aandacht aan besteed kunnen worden.

Maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding is het zekers niet slecht, natuurlijk zal tijd moeten uitmaken hoe duurzaam het spul is.

Walther vuurwapens staan los van deze uitrusting, maar ik geloof niet dat ze hun merknaam op rommel laten zetten.

 

Walther wapens heb ik over het algemeen goede ervaringen mee, maar goed, meningen verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er leuk uit. Ik vond het toen ik het vast had niet meer dan middelmatige kwaliteit. Je mes, kijkertje en zaklamp zijn allemaal "made in China" . Op zich niets mis mee maar als je zoekt op het net zal je zien dat jou "Walther" spullen ook onder andere merknamen verkocht worden. Wederom niets mis mee, kan nog steeds ok zijn. Wat ik wil zeggen is dat het wapen merk Walther niets met deze kwaliteit te maken heeft....welk ik persoonlijk nogal middelmatig vind....

 

even eerlijk, wat wordt tegenwoordig nu niet in China gemaakt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, het is allemaal made in China.

De afwerking van het mes en de verrekijker is niet geweldig, had meer aandacht aan besteed kunnen worden.

Maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding is het zekers niet slecht, natuurlijk zal tijd moeten uitmaken hoe duurzaam het spul is.

Ik heb een jaartje of 2 geleden ook eens zo een mes van Walther gekocht, de tanto versie.

Verdict: afwerking kan beter, blad is gewoon 440A, ik krijg het moeilijk scherp, mesblad niet geheel 'rock solid', handvat van metaal en veel te zwaar.

Je zegt dat dit voor dat geld goede kwaliteit is, maar ik heb ook een Byrd Robin 2 gekocht voor hetzelfde geld (was zelf wat minder denk ik) en dat staat toch mijlen ver voor op de Walther hoor, goed (low-end) staal, veel lichter, scherper, beter afgewerkt en handgrepen in g10, 't is maar om te zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik trouwens een erg cool zakmes, hij is alleen nog niet leverbaar,

http://www.products4security.nl/Zakmessen/Walther%20zakmessen/P99%20Folding/

Denk dat deze rond de 30 euro's gaat kosten.

 

Waarom koop je een mes dat cool is? Kan je niet beter een mes kopen dat functioneel en robuust is? Byrd (van Spyderco) is bijvoorbeeld een goed betaalbaar en stevig merk/mes. Benchmade, Mora, Victorinox zijn ook allemaal goed betaalbaar en zijn beproefde merken met een goede kwaliteits controle. Zo zijn er nog wel een paar meer.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mora's zijn fixed blades natuurlijk, dat is nog iets anders, bij een folder is het mechanisme wel redelijk belangrijk.

Maar bon, als je fan bent ben je fan :)

 

Als je fan bent van matige kwaliteit materiaal, dan werk je niet met je materiaal. Fan van iets zijn, koste wat het kost lijkt me zeer onverstandig.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fan is wel een heel groot woord, het feit dat ik een mes er cool uit vind zien betekent niet automatisch dat ik het koop.

Fan zijn van matig materiaal en dan zeggen dat je niet met materiaal werkt slaat natuurlijk nergens op, ik kijk altijd eerst naar functionaliteit en de prijsverhouding.

Kwaliteit en duurzaamheid word mede bepaald hoe je met het materiaal omgaat, ik heb dit mes niet gekocht om zware klussen mee te kunnen doen.

 

Ik heb meer dan genoeg materiaalkennis in huis om te weten hoever ik iets kan belasten...

Op youtube zijn verschillende reviews van Walther producten te vinden, mede dankzij die filmpjes heb ik besloten om de Sub Companion aan te schaffen.

https://www.youtube.com/watch?v=bSaNgGz37go

 

Mora's zijn inderdaad vaste messen die niet echt te vergelijken zijn, wel qua kwaliteit en prijsverhouding.

Het lock mechanisme van de Walther SC is hetzelfde als de Gerber Paraframe, waarvan ik nog de mini versie heb liggen.

 

Als dit mes mij in de toekomst niet bevalt, prima, kopen we geen Walther messen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Black Back Pack Man

 

Ik geef alleen aan dat ik het eea opmerkelijk vind. Genoeg materiaal kennis zegt nog niets over hoever je iets kan belasten. Goed staal met een slechte harding is zo'n voorbeeld dat iets goed lijkt, maar het dus niet is......... :D

Dat is het mooie aan een forum, zoveel mensen zoveel meningen en ideeën....... :D

 

No hard feelings enzo...... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fan is wel een heel groot woord, het feit dat ik een mes er cool uit vind zien betekent niet automatisch dat ik het koop.

Fan zijn van matig materiaal en dan zeggen dat je niet met materiaal werkt slaat natuurlijk nergens op, ik kijk altijd eerst naar functionaliteit en de prijsverhouding.

Kwaliteit en duurzaamheid word mede bepaald hoe je met het materiaal omgaat, ik heb dit mes niet gekocht om zware klussen mee te kunnen doen.

 

Ik heb meer dan genoeg materiaalkennis in huis om te weten hoever ik iets kan belasten...

Op youtube zijn verschillende reviews van Walther producten te vinden, mede dankzij die filmpjes heb ik besloten om de Sub Companion aan te schaffen.

https://www.youtube.com/watch?v=bSaNgGz37go

 

Mora's zijn inderdaad vaste messen die niet echt te vergelijken zijn, wel qua kwaliteit en prijsverhouding.

Het lock mechanisme van de Walther SC is hetzelfde als de Gerber Paraframe, waarvan ik nog de mini versie heb liggen.

 

Als dit mes mij in de toekomst niet bevalt, prima, kopen we geen Walther messen meer.

 

Sorry maar een review van iemand die zijn messen niet gebruikt is niet echt een review maar een eerste indruk , youtube staat vol met dit soort filmpjes waar je echt helenmaal niks aan heb.

 

En een lock mechanisme kan er wel het zelfde uitzien en het zelfde doel hebben maar dat betekend niet dat het ook van de zelfde kwaliteit is.

 

Als een mes echt hard gebruik wil je echt aan kunnen op de kwaliteit er van en dan is een Walter van nog geen 20 euro echt geen goed idee, je kan het mes mischien niet gekocht hebben voor hard gebruik maar als je in een nood situatie zit en dit je enige mes is dan ga je hem toch gebruiken.

 

Een mes kan altijd valen, ik heb messen van een paar honderd euro gehad die mij teleur stelde maar over het algemeen is er wel een relatie tussen geld en kwaliteit.

 

Kwa prijs kwaliteit is de Byrd en de goed kopere lijn van Spyderco en Benchmade een hele goede keuze en goed verkrijgbaar.

 

Ik heb voor mijn werk jaren lang een Extrema Ratio mes gebruikt van 150 euro dus een midden moter en daar deed ik echt alles mee want ik vertrouwde het mes, want als het mis gaat kan je behoorlijk gewond raken.

 

M.v.g. JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het mooie aan een forum, zoveel mensen zoveel meningen en ideeën....... :D

 

No hard feelings enzo...... :D

 

Geen probleem prespass, elke mening en ervaring is voor iedereen anders. Soms ben je het met elkaar eens en soms niet.

Wou alleen maar in dit topic laten zien dat het merknaam Walther niet specifiek op vuurwapens hoeft te staan.

De verrekijker doet in het veld goed zijn werk, uit de zaklamp komt genoeg licht en het mes snijd goed genoeg. (uit de verpakking is hij trouwens niet zo scherp, paar keer met een ander mes eroverheen gegaan en hij is nu vlijmscherp)

Afwerking had zoals gezegd beter gekund, bv de schroefjes die de clip aan het handvat bevestigen hadden wat scherpe braampjes die de kleding kunnen beschadigen, die heb ik met een vijltje verwijderd.

 

De meerwaarde van de youtube reviews vind ik dat je kan zien hoe het mes (of een ander product) geleverd word, hoe het eruit ziet van alle kanten en hoe groot of klein het is, en eventueel de werking. De meningen van de mensen die de filmpjes plaatsen hecht ik niet zoveel waarde aan, want (wederom) elke mening is verschillend ;)

Vooral als je spullen online koopt waar je meestal maar 1 of 2 foto's van het product kan zien zijn de youtube clipjes een uitkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je fan bent van matige kwaliteit materiaal, dan werk je niet met je materiaal. Fan van iets zijn, koste wat het kost lijkt me zeer onverstandig.....

Ik heb zelf ook een 2-tal messen die ik puur op uiterlijk/stijl gekocht heb, en een paar die ik heb gekregen, maar waar ik mijn vragen bij heb over stevigheid, je kan dus zeggen dat ik deze als 'fan' heb gekocht.

Maar ik heb wel nog een stuk of 20 andere messen waarvan ik weet dat ze zonder twijfel wel degelijk zijn, dus imo maakt het dan niet echt uit als je eens een paar stuks op het gevoel koopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem prespass, elke mening en ervaring is voor iedereen anders. Soms ben je het met elkaar eens en soms niet.

Wou alleen maar in dit topic laten zien dat het merknaam Walther niet specifiek op vuurwapens hoeft te staan.

De verrekijker doet in het veld goed zijn werk, uit de zaklamp komt genoeg licht en het mes snijd goed genoeg. (uit de verpakking is hij trouwens niet zo scherp, paar keer met een ander mes eroverheen gegaan en hij is nu vlijmscherp)

Afwerking had zoals gezegd beter gekund, bv de schroefjes die de clip aan het handvat bevestigen hadden wat scherpe braampjes die de kleding kunnen beschadigen, die heb ik met een vijltje verwijderd.

 

De meerwaarde van de youtube reviews vind ik dat je kan zien hoe het mes (of een ander product) geleverd word, hoe het eruit ziet van alle kanten en hoe groot of klein het is, en eventueel de werking. De meningen van de mensen die de filmpjes plaatsen hecht ik niet zoveel waarde aan, want (wederom) elke mening is verschillend ;)

Vooral als je spullen online koopt waar je meestal maar 1 of 2 foto's van het product kan zien zijn de youtube clipjes een uitkomst.

 

Duidelijk verhaal. Maar......vertel vertel......jij "slijpt" messen door er met een ander mes overheen te gaan?? WTF, leg eens uit. Dat is nieuw voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...