Ga naar inhoud
GENEGEERD

Doomscenario komt eraan?

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

Het meest logische en realistische doomscenario van nu is het uiteenvallen van het financiële systeem(Euro) in combinatie met een Wereld Oorlog(WW3). Zoals wij allen weten, liggen op deze twee vlakken de grootste spanningen die op elk moment kunnen uitbarsten. Je hoeft geen professor te zijn om te zien dat de Euro in een niet houdbare gevarenzone zit. Het negatief gewicht van de Europese zuiderlanden begint nu zo zwaar te wegen, dat het de vraag is of de Noord Europese landen dit nog kunnen dragen. En “nee” dit kunnen zij ook niet. Het enige wat zij kunnen is deze landen financieel ondersteunen, zodat zij er zelf weer bovenop komen. Dit laatste is helaas niet het geval. De situatie wordt alleen maar erger en de tijd begint te dringen.

Ook het Midden- Oosten is een kruitvat wat elke dag kan ontploffen. Het aanvalsplan van Amerika ligt klaar en is ook goedgekeurd door de Amerikaanse overheid(zie Oorlog kan elke dag beginnen).

Dit alles zijn geen sprookjes maar realiteit wat elke dag te zien is op het journaal en via de vele websites. Wat je ook ziet(en financieel merkt) is dat het alleen maar erger wordt en niet beter. Wat je ook snapt is dat dit ook een einde heeft wat niet ver meer ligt in de toekomst.

http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=630

http://edition.cnn.com/SPECIALS/business/euro-crisis/index.html?hpt=hp_t2

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

We gaan feestend ten onder Cyberbeer ;) En iedereen is uitgenodigd! :cool:

But seriously, het wordt wel penibel inderdaad. Ik liep vandaag in de Albert Heijn en ik verbaas me dan dat ik zo anders tegen "boodschappen doen" aankijk dan andere mensen. Mijn mede-shoppers lopen rond in een Walhalla, terwijl ze dat niet beseffen, geven geld uit aan de meest nutteloze zaken. "Pak nou verdorie dat extra blik groenten mee!" of "De pasta is in de aanbieding, koop gelijk 5 pakken!" zou ik het liefst willen roepen... Maar dat doe ik natuurlijk niet. Nee, ik loop door de winkel, en kijk meer naar de THT data dan naar prijzen. In mijn hoofd zit mijn voorraad die ik thuis heb. "Ik moet nog wat meer groenten in blik hebben, wat voor de variatie" denk ik dan. "Oh, ketchup, de glazen flessen zijn duurder, maar zijn wel veel langer houdbaar". "Corned Beef! A man can never have too much Corned Beef!". En dat terwijl ik lachend door de winkel loop en mijn dochter mensen omver rijdt met haar net geleasde AH kinderwinkelwagentje (dubbele woordwaarde Scrabble!). De rijvaardigheid heeft ze van haar vader.

En natuurlijk, als ik dan bij de kassa kom, krijgt mijn dochtertje dat chocolade verassing-ei dat naar haar lonkt, en voel ik me goed bij zo'n lachend koppie door onze gezamenlijke impulsaankoop voordat we de boodschappen op de band gooien. "Als ik straks maar dat kolere speeltje dat in dat ei zit maar in elkaar krijg", denk ik stiekem toch nog even als we naar de auto lopen...

'T is niet altijd feest, maar we moeten wel proberen van elke dag een feestje te maken ;)

JB, out...

Link naar reactie

EU stevent op horrorscenario af; Gerald Celente: Euro zal instorten

Depressie, eurozone zal instorten

We hoeven namelijk niet te denken dat de huidige 'milde' recessie voorbij zal gaan, zegt Gerald Celente, voorman van het Trends Research Institute dat al 6 jaar geleden -op het hoogtepunt van de vorige economische 'boom'- de huidige crisis met verbazingwekkende nauwkeurigheid wist te voorspellen. Integendeel, feitelijk bevindt Europa zich nu al in een Depressie en die is nog maar nèt begonnen. In steeds meer landen gaan burgers woedend de straat op omdat ze zien hoe de banken met miljarden overeind worden gehouden, maar zijzelf keihard worden getroffen door de bezuinigingen.

Celente herhaalt dat de Griekse reddingspakketten niet zullen werken en dat de eurozone onvermijdelijk zal instorten. De Europese politici zullen echter de banken overeind blijven houden met nieuwe miljarden bailouts, waar de burgers nog harder voor zullen moeten bloeden. De protesten zullen daardoor aanzwellen en de klassenstrijd tussen het kleine eliteclubje steeds rijker wordende rijken en 'wij, de rest', zal escaleren. Al sinds het begin van de crisis in 2008 waarschuwt Celente zelfs voor het uitbreken van burgeroorlogachtige toestanden.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=659600&r=1&tbl_archief=&

Link naar reactie

Het leven is een feest, maar we moeten zelf de slingers ophangen! Ook mij valt het op als kersverse beginnende prepster dat de supermarkt door mij nu met compleet andere ogen wordt bekeken. Ik betrap mezelf erop door ook even in een ander winkelwagentje te gluren om te kijken of er gelijkgestemden tussenzitten. Ik ben ze nog niet tegengekomen. Door al die keuze aan producten was ik gewoon jarenlang corned beef vergeten en daar was ik vroeger zo verslingerd aan. Het verbaast me dat er zoveel variatie in ingeblikt voer is, ik liep daar altijd aan voorbij. En ook zoveel ingeblikte vis voor toch vriendelijke prijzen. Er gaat een complete nieuwe wereld voor mij open! Ik heb er zelfs plezier in om weer eens wat blikken te scoren. De Aldi en de Lidl bieden goede prepmogelijkheden voor wat betreft blikvoer. Ook de Sligro heeft een aardig assortiment en daar heb ik een tray Corned Beef voor weinig Euro's en kleine jampotjes gescoord. Leuk dat in de post Gerald Celente werd genoemd. Ik mag graag zijn interviews beluisteren en hij is beresterk in zijn voorspellingen.

Link naar reactie

@Kopjethee: Ja goed he, die tray Corned beef van de Sligro, die heb ik ook! Stond te twijfelen bij de kleine jampotjes, maar koos toch de kleine potjes honing. Stuk of 40 potjes in een doos ofzo, heel goed ook voor ruilhandel enne ... praktisch onbeperkte houdbaarheid. Kost een paar centen, maar heb je ook wat :)

Link naar reactie

Multinationals bereiden zich voor op instorten eurozone

Grote multinationals bereiden zich inmiddels voor op het instorten van de eurozone. Multinational Siemens, dat in december 2010 een eigen banklicentie kreeg, parkeerde al eens € 500 miljoen euro bij de Europese Centrale Bank. Ook andere grote bedrijven verminderen hun blootstelling aan euro's om het risico van een plotselinge devaluatie -die zou kunnen volgen bij een Griekse exit- te ontlopen. Sommige bedrijven wisselen een gedeelte van hun euro's zelfs al in voor de Amerikaanse dollar.

KPMG topman Simon Collins denkt dat veel bedrijven tot voor kort niet voldoende rekening hebben gehouden met de risico's van het eventuele uiteenvallen van de eurozone. De laatste weken is dat echter plotseling aan het veranderen, een indicatie dat de val van de mislukte muntunie steeds sneller dichterbij komt. Slaughter & May directeur Michael Spencer: 'Het is een kwestie van 'wanneer' en niet 'of' Griekenland de euro verlaat. Wij zullen dan snel onze diensten in drachmen kunnen aanbieden.'

http://xandernieuws.punt.nl/?id=659701&r=1&tbl_archief=&

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...