Ga naar inhoud
GENEGEERD

DE GoudPrijs

Kans
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Kijk, over goud wordt er veel gepraat, vooral door mensen die er geen hebben. Veel beter is af en toe wat goud te kopen of je vrouw te plezieren en haar eens mee te nemen naar de juwelier, dan heb je er ook nog wat aan. Ik wenste dat ik dat de voorgaande jaren meer had gedaan, dan had ik de helft minder kunnen werken.

Link naar reactie

Kijk, over goud wordt er veel gepraat, vooral door mensen die er geen hebben. Veel beter is af en toe wat goud te kopen of je vrouw te plezieren en haar eens mee te nemen naar de juwelier, dan heb je er ook nog wat aan. Ik wenste dat ik dat de voorgaande jaren meer had gedaan, dan had ik de helft minder kunnen werken.

Klopt als een bus, ben je nu ook bezig om te voorkomen dat je over een paar jaar weer ongeveer hetzelfde gaat posten?

Grt

K a n s

Link naar reactie

Soms kom je een stukje tegen dat je iedereen wilt aanbevelen om te lezen.

Dit is een blog van Gordon Gekko en vind ik zo goed, duidelijk en actueel dat iedere goudbug maar eigenlijk iedere PM geintreseerde even moet doorlezen en snappen:

http://www.gekkosblog.com/2013/06/the-great-comex-paper-gold-dump-online.html

Prep ze,

K a n s

Goed artikel @Kans ! Legt het haarfijn uit.

Link naar reactie

@Kans

Ik heb de nodige maatregelen genomen en denk nog elke dag na hoe ik onze moeizaam opgebouwde bescheiden welvaart kan veilig stellen. Het is een moeilijke oefening maar intussen zijn de risico's gespreid. Het is niet de bedoeling om meer koopkracht te krijgen, maar vooral om niet armer te worden. Moeilijker dan het lijkt.

Link naar reactie

Hoi @lewieke

Meer koopkracht dat klinkt als speculeren en dat lijkt me niet het primaire doel van preppers :confused:

Koopkrachtbescherming komt al meer in de richting.

Uiteindelijk als het echt fout gaat is overleven prio 1.

Als je in die volgorde prept dan zit je wel goed :cool:

Eigenlijk zou ikzelf ook nog wat meer van het veiligstellen van welvaart af moeten stappen en meer richten op zelfvoorziening.

Helaas zijn dat redelijk ingrijpende stappen en welvaart/luxe is domweg een sterke verslaving.

En ook zal de wereld geen vreedzame transitie te wachten staan en dus moet je ook daar rekening mee houden.

En zo zal iedereen zijn afwegingen moeten maken.

Wel jammer dat de overheid in deze compleet afwezig is!

Zou die daar niet een leidende rol moeten spelen?

Maar goed daar is al voldoende over geschreven die hebben domweg een andere agenda dan het welzijn van de bevolking of een langdurige en duurzame samenleving....

Dus zijn we weer terug bij af, we moeten zelf keuzes maken en voorbereiden, en eigenlijk vind ik dat ook wel best, maar dan wel graag doorzetten en afbouwen met die oveheid, regelgeving, betutteling, belastingen enz..

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

@Kans

Ik heb de nodige maatregelen genomen en denk nog elke dag na hoe ik onze moeizaam opgebouwde bescheiden welvaart kan veilig stellen. Het is een moeilijke oefening maar intussen zijn de risico's gespreid. Het is niet de bedoeling om meer koopkracht te krijgen, maar vooral om niet armer te worden. Moeilijker dan het lijkt.

Welvaart behouden is moeilijker dan het verkrijgen.

Link naar reactie

Dat mag ik geregeld ondervinden. PM en vastgoed spelen in mijn bescherming een cruciale rol, net als een goede fiscalist. @Jacob

We streven naar meer onafhankelijkheid van monopolisten/overheid door te voorzien in voldoende brandstof voor jaren, zonnepanelen 4.2Kw piek, beperking van aardgasgebruik, gering energiegebruik, elektrische fietsen, beperkt autogebruik. Sinds kort richten we de tuin in om meer eigen groenten en fruit te kweken. We testen dit kleinschalig en voorzien op jaarbasis naar schatting voor 50% in groenten. Voor de winter willen we meer gebruik maken van kiemgroenten ! @Kans

We hebben een flink deel uitgesteld consumptievermogen aan de kant gelegd en houden genoeg over voor een comfortabel leven. Daarnaast hanteren we een bescheiden levensstijl. Wellicht hebben we ons hiermee min of meer beschermd tegen minder goede tijden. Met of zonder SHTF.

Link naar reactie

Ik kan met weinig luxe toe en wil het "overschot aan welvaart" gebruiken om eerder te stoppen met werk. Werk met veel plezier maar ik wil niet tot mijn 67ste moeten werken omdat de overheid dat bepaalt. Wil zelf bepalen wanneer ik stop met werken.

Het nieuwe inzicht is dat de overheid heel druk doende is om ervoor te zorgen dat je moet werken totdat je omvalt.....

Werken tot je 67 is een luxe die ze, met het systeem van de afgelopen decenia, onmogelijk hebben gemaakt voor de toekomstige generaties.

Ik denk ook eigenlijk dat we het anders moeten gaan zien....

We moeten met zijn allen naar ons kunnen bijdragen aan de gemeenschap.

Als je het gaat zien als gift dat je daar 'veel' aan kunt bijdragen ipv het recht dt je daarvoor 'betaald' krijgt of de plicht voor anderen om daarvoor te moeten 'betalen' ?

Als we een natuurlijk aspect als bv. invloed ( situational leadership bv.) gaan zien als waardering voor een grote, zinnige bijdrage ?

Dat zou de huidige maatschappij kompleet ontwrichten dat wel, maar het zou een veel betere, gezondere, gelukkigere gemeenschap op leveren.

Nu nog uitvinden hoe we misbruik, macht concentratie, enz kunnen voorkomen...

( altijd weer die details... :0)

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ik ben graag bereid om naar verhouding bij te dragen aan de gemeenschap. Als de regels voor iedereen gelijk zijn, vrouwen, allochtonen, arbeiders en bedienden, gewone werknemer of politicus. Zoals de kaarten nu liggen is de zin bij mij ongeveer over. Meestal komt het er op neer dat ik goed ben om bij te dragen en overal uit de boot val om eens iets terug te krijgen. Het systeem zoals het bestaat in Vlaanderen is onhoudbaar omdat niemand het begrip solidariteit juist invult. Je kan volgens mij ook alleen maar ontvangen als je ook proportioneel hebt bijgedragen.

Link naar reactie

@lewieke, in de laatste twee zinnen van jouw laatste inbreng zit de crux. In Nederland (en vast ook in belgie) zijn velen die nimmer hebben bijgedragen maar wel ontvangen en dat vaak een groot deel van hun leven. Dat zijn niet alleen allochtonen maar ook autochtonen. Die gaan niet voor 100 euro meer aan de bak maar vreten wel de ruif leeg.daar is geen kruit tegen gewassen.

Link naar reactie

Ik ben graag bereid om naar verhouding bij te dragen aan de gemeenschap. Als de regels voor iedereen gelijk zijn, vrouwen, allochtonen, arbeiders en bedienden, gewone werknemer of politicus.n.

Ik ben supporter van de "universele rechten van de mens" zie topic dat rondzwerft, dus die opmerking van je onderstreep ik graag.

Hoe slecht die universele rechten momenteel, ook bij ons in de 1e, beschaafde, ontwikkelde delen van de wereld geinplementeerd zijn, geeft mijn inziens ook weer aan dat we aansturen op een harde reset......

Ik denk dat je een heel concreet en groot probleem in je post nu bij de hoorns beet hebt...

We hebben het alleen over onze rechten, ik ik ik, de overheid die voor ons moet zorgen, de buren die geen rekening met ons houden, nemen zonder geven enz enz.

De meeste zijn verwende kinderen..

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ik werk al vanaf mijn twaalfde en heb ooit eens twee maanden WW gehad tussen twee banen in. Bij het aanvragen (dat ging destijds nog niet digitaal) werd ik destijds dusdanig kleinerend behandeld dat ik mij heb voorgenomen zo min mogelijk van dergelijke instanties afhankelijk te worden.

Ik vreet niet graag genadebrood.

Link naar reactie

http://www.zerohedge.com/news/2013-09-01/indias-holy-mary-converting-sacred-temple-gold-dollars

De Indiase munt is dusdanig aan het inkakken, dat het de economie begint te vertragen. Ondertussen voelen de Indiërs ook nattigheid en proberen goud te bemachtigen, ECHTER, de regering heeft import van goud aan banden gelegd. De banken -wie anders- zien met lede ogen duizenden kilo's goud in de tempels verstoffen...dus....welke tempel wil graag zijn goud omruilen voor dollars? Ze zouden wel stapel mesjokke zijn als ze dat gaan doen.

NB: bij rellen op grote schaal, zullen kerken en tempels gewilde objecten zijn en roof van gouden voorwerpen plaats vinden...

Link naar reactie

http://www.zerohedge.com/news/2013-09-01/indias-holy-mary-converting-sacred-temple-gold-dollars

De Indiase munt is dusdanig aan het inkakken, dat het de economie begint te vertragen. Ondertussen voelen de Indiërs ook nattigheid en proberen goud te bemachtigen, ECHTER, de regering heeft import van goud aan banden gelegd. De banken -wie anders- zien met lede ogen duizenden kilo's goud in de tempels verstoffen...dus....welke tempel wil graag zijn goud omruilen voor dollars? Ze zouden wel stapel mesjokke zijn als ze dat gaan doen.

NB: bij rellen op grote schaal, zullen kerken en tempels gewilde objecten zijn en roof van gouden voorwerpen plaats vinden...

http://nos.nl/op3/artikel/253705-indiase-schat-nog-groter-dan-gedacht.html

Soms kan dat nog best lucratief zijn zon tempeltje plunderen :)

Link naar reactie

Ik ben supporter van de "universele rechten van de mens" zie topic dat rondzwerft, dus die opmerking van je onderstreep ik graag.

Hoe slecht die universele rechten momenteel, ook bij ons in de 1e, beschaafde, ontwikkelde delen van de wereld geinplementeerd zijn, geeft mijn inziens ook weer aan dat we aansturen op een harde reset......

Ik denk dat je een heel concreet en groot probleem in je post nu bij de hoorns beet hebt...

We hebben het alleen over onze rechten, ik ik ik, de overheid die voor ons moet zorgen, de buren die geen rekening met ons houden, nemen zonder geven enz enz.

De meeste zijn verwende kinderen..

Prep ze,

K a n s

Ik vind persoonlijk dat je naast je basisrechten (universele rechten van de mens) je de extra rechten pas verdient als je aan je gangbare plichten hebt voldaan.
Link naar reactie

@Kans, ik vrees dat wij in het westen allemaal verwende kinderen zijn. We zijn/waren het jaaarenlang goed gewend en dat is dus de maat geworden.

Klopt. Maar daar hebben mijn voorouders wel hard voor gewerkt en gespaard.

Ik vind dat IK daar meer recht op heb dan iemand wiens voorouders in een ander continent hebben verbleven om maar iets te vermelden.

Link naar reactie

Klopt. Maar daar hebben mijn voorouders wel hard voor gewerkt en gespaard.

Ik vind dat IK daar meer recht op heb dan iemand wiens voorouders in een ander continent hebben verbleven om maar iets te vermelden.

Ik hoop wel dat je een beetje de geschiedenis kent over hoe wij toch in zo'n luxe situatie terecht zijn gekomen.

Hard werken in de slavenhandel, uitbuiting van de voormalige koloniën, roofbouw op de aarde, etc.

Link naar reactie

Ik hoop wel dat je een beetje de geschiedenis kent over hoe wij toch in zo'n luxe situatie terecht zijn gekomen.

Hard werken in de slavenhandel, uitbuiting van de voormalige koloniën, roofbouw op de aarde, etc.

Jazeker!

En wat betreft onze koloniën, daar is vooral ons koningshuis rijker van geworden, mijn voorouders niet

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...