Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is dit een goede two-way radio? (link in tekst)


Casper

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Ik ben mij in mij huidige prepper fase aan het oriënteren op communicatie, en een two way radio lijkt me handig. Hieronder een plaatje:

 

61o-YBhqU-L._SL1000_.jpg.f55769d923ea2100179d82f1844b1413.jpg

 

De hele beschrijving van de specs staan hier : http://www.amazon.com/Midland-GXT1000VP4-36-Mile-50-Channel-Two-Way/dp/B001WMFYH4/ref=pd_sim_sbs_e_8

 

(dit is geen reclame, maar een oprechte vraag).

 

Mijn vraag aan jullie is nu: is dit een goede two-way radio, of zouden jullie iets anders aanraden?

 

Gr,

 

Casper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk consumenten spul. Niet veel mee mis. Alleen de claim die op verpakking staat is in de meest optimale situatie (open vlak terrein) haalbaar. Persoonlijk vind ik ze niet echt heel stevig door het gebruikte plastic. En de ontvangst is niet altijd geweldig. Voordeel si wel dat ze goed werken op AA's.

 

Ik zou zelf een Motorola,Kenwood of bamiporto kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt gaan voor een van de volgende 3:

 

Baofeng uv3r (ong. 35 dollar incl. Shipping)

Baofeng uv5r (ongeveer zelfde prijs)

Quansheng uv2 (iets van 70 dollar maar verruit de beste)

 

Al deze radio's kunnen ook op marifoon en amateurbanden en de legale PMR en LPD kanalen. Amateur frequenties Niet gebruiken natuurlijk als je niet je licentie hebt, maar kan goed van pas komen mocht je het echt een nodig hebben.

 

Mijn advies is: geen FRS EN GMRS radio's kopen. Je mag ze sowieso niet gebruiken en zijn in NL niet compatibel met wat dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de NOAA en weather channel is enkel van toepassing in de VS.

 

Als je in Nederland een heuse kans wilt maken om verbindingen te maken tijdens noodsituaties, zou ik alles gokken op de 27mc. Dit zal dan de meest drukbezochte band worden. Daarnaast is het nooit weg om op meerdere banden te gokken. Maar daar moet dan ook je dan ook zelf interesse in hebben.

 

voor de 27Mc heb je ook leuke porto's. en hierover is al ruim aandacht besteed op het forum. lees het communicatie gedeelte maar eens op je gemak door, en vergeet niet om ook Preppers.nl WIKI te raadplegen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt gaan voor een van de volgende 3:

 

Baofeng uv3r (ong. 35 dollar incl. Shipping)

Baofeng uv5r (ongeveer zelfde prijs)

Quansheng uv2 (iets van 70 dollar maar verruit de beste)

 

Al deze radio's kunnen ook op marifoon en amateurbanden en de legale PMR en LPD kanalen. Amateur frequenties Niet gebruiken natuurlijk als je niet je licentie hebt, maar kan goed van pas komen mocht je het echt een nodig hebben.

 

Mijn advies is: geen FRS EN GMRS radio's kopen. Je mag ze sowieso niet gebruiken en zijn in NL niet compatibel met wat dan ook.

 

Ik lees vaker over licenties. Daar heb ik de volgende vragen over:

 

- wat houdt dat precies in?

- hoe kan ik eraan komen, en wat kost het?

- zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

 

Greetz,

 

Casper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...