Ga naar inhoud
GENEGEERD

PM de bodem bereikt?

Kans
 Share

Recommended Posts

PM laat momenteel een aardige rebound zien.

Zowel goud als zilver springen mooi terug omhoog en de bodem waarover al vaak gesproken is zou zomaar bereikt kunnen zijn!

Het lijkt er ook op dat de al eerder genoemde positie van de bullionbanken eerder long lijkt te worden/zijn dan short, wat betekent dat ook zij klaar zijn voor een uitbraak van PM omhoog.

Ik denk zelf dat wat PM in bezit hebben uhmm..., handig zou kunnen zijn, en tegen de huidige prijs inkopen lijkt me bv gezien de gemiddelde delftkosten ook geen slechte stap.

Toch denk ik dat DE bodem nog niet bereikt is.

Mijn vermoeden is nog steeds dat DE bodem pas bereikt gaat worden als de pleuris in de aandelenmarkt en staatspapieruitbreekt.

Door de margin calls zal een groot deel van de beleggers PM moeten verkopen en dan zal ook PM weer een dip en waarschijnlijk DE dip van de komende 10-20 jaar gaan meemaken.

Probleem kan dan wel zijn dat jezelf geen cash aan PM te besteden hebt, of dat er fysiek geen of beperkt PM te krijgen is enz.

Dus of het verstandig is om op DE dip te wachten.? Ik denk van niet.

Het zijn mooie tijden om de diverse krachten te zien spelen !

Prep ze,

K a n s

Ps mijn laatste bestelling bij solidor is gisteren na ruim 30 dagen op de post gegaan !

Ik had me voorgenomen om nooit een Tweede bestelling te plaatsen voordat de voorgaande binnen was maar aan die regel heb ik de afgelopen dagen wel wat getwijfeld.

Regel is regel maar nu heb ik dus wel een mooi dipje net gemist :rolleyes:

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Kans, het is een margin call en geen marge call.

Afgelopen weken zijn alle assets. Maar dan ook alle:PM, graan, tarwe, aandelen, obligaties etc.... Dat is opmerkelijk en betekent dat er veel geld aan de zijlijn staat. Ik zie PM nog wel wat dalen.

Aangepast, bedankt !

Goede observering, op al die bewegingen is momenteel bijna een rationeel gedachte goed meer opgewassen.

Elke keer is het weer anders en blijven we ons verbazen over het hoe en wat en de timing?

Ik heb nog alleen houvast aan de grote lijnen al vind ik de beginnende volatiliteit van alles nu wel weer enorm boeiend en zou een signaal kunnen zijn?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

De FED heeft aangegeven dat bij positieve vooruitzichten in de VS volgend jaar (of dit daadwerkelijk gaat gebeuren is een andere discussie

) wordt de geldcreatie afgebouwd. In dit licht gezien is enorme inflatie (temeer daar die zich tot op heden niet heeft aangediend) niet aannemelijk en juist deze angst voor inflatie is een der stuwende krachten achter de prijsstijging van PM.

Link naar reactie

Positieve vooruitzichten in een economie waar de inflatie, het BNP, het werkeloosheidscijfer, etc allemaal gedokterd zijn. Zie shadowstats.com.

En dan een voorzitter van een private bankonderneming geloven die al jaren onjuiste monetaire politiek voert.

Er is veel te veel geld in de verkeerde hoeken gepompt.

Er is niets gedaan aan de schuld, aan de produktiemogelijkheden, aan het bankensysteem.

En volgend jaar is alles opeens beter? Als je ziet hoe de markten nu al reageren, hoe zal het gaan als daadwerkelijk de geldstroom vermindert?

Link naar reactie

De FED heeft aangegeven dat bij positieve vooruitzichten in de VS volgend jaar (of dit daadwerkelijk gaat gebeuren is een andere discussie

) wordt de geldcreatie afgebouwd. In dit licht gezien is enorme inflatie (temeer daar die zich tot op heden niet heeft aangediend) niet aannemelijk en juist deze angst voor inflatie is een der stuwende krachten achter de prijsstijging van PM.

Het is wel geldcreatie die de inflatie zal gaan veroorzaken maar niet de huidige geldcreatie !

Pas bij de volgende stap, dat zijn zijn omdat zal blijken dat deze geldverruiming niet werkt en men dus in een hogere versnelling alla Japan gaat, of dat kan zijn dat de huidige geldverruiming wordt afgebouwd/gestopt en de gevolgen zo negatief en groot zijn dat de geldverruiming daarna pas echt van start gaat, zal er echt inflatie optreden.

En dat zal dan wel heel waarschijnlijk uit de klauwen gaan lopen.

Er is ook nog een kans dat teveel schapen het licht gaan zien.....

Ik denk trouwens dat er weldegelijk al een redelijke inflatie is en zelfs dat die al bij lage inkomens pijn doet!

Amerika bv:

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user3303/imageroot/2013/06-2/20130628_infl.jpg

Het is nog steeds niet duidelijk wat de huidige geldverruiming precies tot gevolgen heeft.

Nu gaat het merendeel naar de beurzen maar dat is natuurlijk pas de eerste stap.

Als men nu stopt dan gaan de beurzen klappen en is al dat extra geld meteen verdampt.

Als men doorgaat dan zal dat geld langzaam de echte economie inlopen en alsnog oa. langzaam voor meer inflatie gaan zorgen.

We willen/verwachten graag meteen effect, maar met dit soort zaken duurd het veel langer dan de meeste verwachten voordat de resultaten duidelijk worden.

Daarnaast komen nog veel later pas de tweede golf aan bijwerkingen en uitwerkingen aan het licht.

Dus nu al roepen dat duidelijk is wat de huidige geldverruiming tot gevolg heeft is koffiedik kijken.

En zoals altijd is de mens ongeduldig en gaat alvast bijsturen voordat alle gevolgen duidelijk zijn met als gevolg vaak chaos.

Het doet me denken aan een derde orde systeem waarvoor we een regeling moesten ontwerpen.

Onze leerraar had dat heel mooi gemaakt waardoor naast de electronica aansturing je ook met handkleppen het systeem kon regelen.

De eerste opdracht was dan ook om met de hand het systeem proberen in te regelen.

Leuk het was een systeem met drie vaten met een toevoer en afvoer maar wel gekoppeld.

Nou was er slechts een persoon in de klas die het systeem stabiel kreeg zonder dat er eerst een of meerdere vaten overliepen, en dat was alsnog waarschijnlijk een kwestie van geluk:rolleyes:

En dat is dan zo iets simpels!

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Er wordt nu flink aangekocht op de GDX Goldminers, de prijs staat enorm laag, maar de aankoopvolumes schieten de lucht in.

Volgens mij onstaat er een run op goud en goudmijnen/royalties. Oosterse banken kopen tonnen goud aan. Ook zegt Maquire dat de prijzen zo gedaald zijn, omdat er veel papier op de beurs is gedumpt (oftewel ongedekte PM's) Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de lucht eruit is, het lijkt mij logisch dat goud, samen met de goudmijn/royaltie aandelen binnenkort weer de lucht inschieten.

Link naar reactie

Positieve vooruitzichten in een economie waar de inflatie, het BNP, het werkeloosheidscijfer, etc allemaal gedokterd zijn. Zie shadowstats.com.

En dan een voorzitter van een private bankonderneming geloven die al jaren onjuiste monetaire politiek voert.

Er is veel te veel geld in de verkeerde hoeken gepompt.

Er is niets gedaan aan de schuld, aan de produktiemogelijkheden, aan het bankensysteem.

En volgend jaar is alles opeens beter? Als je ziet hoe de markten nu al reageren, hoe zal het gaan als daadwerkelijk de geldstroom vermindert?

Je zult mij niet horen zeggen dat het goed gaat. De FED heeft "slechts" met een hoop mitsen en maren aangegeven dat bij een aantrekkende markt QE wordt afgebouwd/gestopt. Op die mededeling reageert PM negatief.

@Kans, het is idd waar dat het te vroeg is om al over de totale uitwerking van QE te spreken voor wat betreft inflatie. Maar zeker wanneer de geldvraag volgend jaar gedeeltelijk dichtgaat zal de inflatie niet zo groot worden als men vreest. Maar goed, het is mijn mening.

Link naar reactie

We weten het pas zeker als het zover is @Jacob

Ik zie twee zaken die inflatie kunnen/zullen gaan veroorzaken:

Teveel geld creatie

Vertrouwens crisis

Ze lijken me alletwee waarschijnlijk, als ze gaan combineren..., tja.

Prep ze,

K a n s

Geldcreatie levert inflatie op wanneer het geld wordt uitgegeven. Dat gebeurt nu niet. Deflatie lijkt vooralsnog een groter probleem.

Vertrouwen kan inflatie opleveren wanneer men het vertrouwen geheel verliest in een munt. Ik denk niet dat dit gebeurt bij de euro.

De verarming zie ik wel verdiepen. Dat wel.

Link naar reactie

Geldcreatie levert inflatie op wanneer het geld wordt uitgegeven. Dat gebeurt nu niet. Deflatie lijkt vooralsnog een groter probleem.

Vertrouwen kan inflatie opleveren wanneer men het vertrouwen geheel verliest in een munt. Ik denk niet dat dit gebeurt bij de euro.

De verarming zie ik wel verdiepen. Dat wel.

Ik zie ook wel degelijk deflatoriaal risico.

Maar ben net zo overtuigt dat de overheden met hun enorme schulden een deflatie ook maar een korte tijd kunnen overleven....

En dus zal die overheid ten koste van alles inflatie willen bewerkstelligen, dus veeel bijprinten en dus een vertrouwenscrisis als gevolg.

Ik zie domweg weinig alternatieven op oorlog etc na en dat zal uiteindelijk uitstel zijn de economische reset en versnelling van het menselijk afzien.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...