Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wat als de overheid...... Nee laat maar !

Recommended Posts

Heb je ooit een zakkenroller meegemaakt die je waarschuwde, pas op ik ga je protomonee proberen te pakken?

Heb je ooit een briefje in de brievenbus gevonden waarop stond " pas op ik ga vannacht proberen in te breken" ?

Vrij komisch of niet ?

Stel dan dat de overheid niet het beste met ons voor heeft is het dan te verwachten dat ze dit ons zouden meedelen....?

Samenzwering, complete onzin, te veel gezopen ?

De overheden hebben momenteel een ding gemeen, ze hebben te veel schulden, teveel schulden om even af te betalen en teveel schulden voor een duidelijk plan hoe op te lossen.

Heel toevallig, kuch kuch, staat de rente ook heel laag.

Dit komt even handig uit dus we hebben wel veel schuld maar het kost relatief gezien weinig geld aan rente lasten.

Nou valt dat relatief ook wel weer mee want er zijn al heel wat overheden die een wezenlijk deel van hun inkomsten, je weet wel die belastingen en dus ons geld, aan het betalen van die rente uitgeven.

Het betekent maar een ding: de banken hebben onze overheden gewoon keihard bij de ballen beet.

En niet een klein beetje maar met de volle hand, en niet losjes maar in een stevige ferme greep.

Kijk maar naar Rutte zijn gezicht en het is je duidelijk het is niet echt confortabel!

Als de rente maar een paar procent omhoog gaat dan gaat een groot deel van de inkomsten naar die rente lasten, gaat de rente naar een langdurig gemiddelde dan is de vraag of we de rente lasten kunnen betalen, schiet die rente door om even boven het langdurige gemiddelde te komen..., nou ja vul maar in!

Nou hoeven de banken het waarschijnlijk niet hard te spelen, dwz direct te dreigen, maar alleen al de marktwerking zijn gang laten gaan en dus de rente van dit onhoudbare niveau af laten komen zal al voldoende zijn om de overheden een toontje hoger te laten zingen. En de banken staan natuurlijk klaar om te helpen: " even wat geld bijdrukken zodat we inflatie krijgen en de rente laag kunnen houden?"

En laten we eerlijk zijn al is het dan niet bewust de bevolking misbruiken, de overheid zal ten koste van alles, zoals elk levend oganisme dat zou doen, proberen in leven te blijven.

En als overleven ten koste van anderen moet gaan dan moet dat maar, ik denk dat wij daar redelijk hetzelfde over zullen denken?

En als je dat even scherp op je netvlies hebt dan vallen ineens wat zaken op hun plek:

Waarom mogen banken niet omvallen?

Waarom moet iemand die geld bij de bank onderbrengt gaan mee betalen als die bank dreigt om te vallen?

Waarom staan de banken boven de wet?

Hou er rekening mee dat onze overheid wel eens een heel andere drijfveer kan hebben dan dat de meeste vermoeden.

Je kunt jezelf er deels tegen beschermen!

prep ze,

K a n s

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Weer een opmerkelijke post @Kans en weer lekker scherp neergezet.

Wat ik me afvraag, wie denk er nu echt dat je vrij bent in NL? We zijn zoveel verplichtingen aan gegaan met elkaar dat het erg lastig is om er uit te stappen. Ik zeg dus lastig niet onmogelijk. Dat is ook een beetje het lastige aan het zelfvoorzienend leven in NL of de EU. Jij kan je zaken voor elkaar hebben, maar wat als de "staat" ineens alles omgooit? Ja, protesteren, gewapende tegenstand......? Vergeet niet, zijn hebben ook een machtig gewelds monopolie....en als de "landelijke opinie" maar goed genoeg gekneed kan worden, dan vallen velen onder ons ineens onder terroristen of andere namen voor "boefjes"......

Goeie post!

Als je een vordering op een bedrijf hebt en deze gaat failliet mag je bij de curator aankloppen. Als je spaargeld parkeert bij een bank heb je een vordering op de bank. In beginsel zou je dan bij faillissement ook bij de curator moeten aankloppen. Door het dgs hoeft dat niet voor alles tot 100k

Lang geleden dat ik nog eens iets gepost heb.

Maar deze post van kans sluit in mijn ogen aan bij iets wat ik hier al eerder heb geschreven.

Je kan dan zelf wel je huis en je financieën op orde hebben, maar inderdaad wat voor alternatief heb je dan als de overheid je door haar stommiteiten langzaam maar zeker wurgt.

Ik woon in Belgie, ondertussen gaat al meer dan vijftig percent van mijn inkomen naar de staat.

Ik heb nog het geluk dat ik voor een goed bedrijf werk, maar daar krijgen we ook constant te horen dat er bespaard moet worden, want de loonkost is hier te hoog.

En wat vind je dat van dit recent berichtje, van arbeiders die hun stakingsrecht gebruiken

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1659929/2013/06/28/Sociaal-conflict-Katoen-Natie-escaleert-bijna-zeker-naar-andere-terminals.dhtml

Ze krijgen zomaar even een deurwaardersexploot van 16 000 euro aan hun been.

Dit alleen maar omdat ze willen dat hun eigen bedrijf de wet naleeft.

We leven al lang niet meer in een democratie. En als je goed voor je zelf gezorgd hebt, dan wordt je nog gestraft ipv beloond.

Ik kan me dan eigenlijk ook aansluiten bij wat kans zegt, de overheid heeft zeker een andere drijfveer dan wat ze naar buiten doen uitschijnen. Ze willen ten alle tijde de status quo behouden, terwijl dat net niet zal gaan. Dat beseft iedereen op dit forum ondertussen al wel, anders zou je hier niet zijn.

En ze hebben dan natuurlijk nog een geweldsmonopolie ook, de gewone burger mag zich al lang niet meer verdedigen, netjes in de rij lopen en ja knikken, dat is het enige dat van ons verwacht wordt.

Ik weet dat dit forum vreedzaam van opzet is, en ik ben ook niet gewelddadig van instelling maar ik begin mij hoe langer hoe meer af te vragen hoe dit vreedzaam op te lossen is ?

Moet je je dan gewoon dood laten wurgen zonder meer ?

Je overheid kan je al niet meer vertrouwen, je banken ook niet (maar dat wisten we al langer natuurlijk), je werkgever is nog maar de vraag in de toekomst.

Voor mij is dit meer en meer de grootste shtf aan het worden, ons sociaal systeem zal bezwijken onder de druk van de massa, enkelen hebben de monopolies naar zich toegetrokken, en zullen er alleen maar beter van worden. Het probleem is dat gewone mensen zoals ik en vele anderen op dit forum de rekening zullen mogen betalen.

En daar heb ik op zijn zachts gezegd stilletjesaan mijn buik meer dan vol van.

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...