Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Zo nu en dan zit ik even op de bank en bezinkt eea en vraag ik me af, waarom blijft het zo stil?

Recentelijk voorbeeld:

EU besluit openlijk dat bij de volgende banken crisis niet de overheid de banken gaat redden, gelukkig maar want dat is uiteindelijk ons geld, maar dat alles en iedereen die meer dan 100.000 euro heeft mee gaat/moet doen met de bailin.

In gewoon nederlands alles en iedereen met meer dan 100.000 euro is een grootdeel of alles van zijn geld kwijt.

En ik hoor niemand moord en brand schreeuwen, ik zie geen mensen op de straat, ik hoor en zie niks!

Nou kijk ik ook weinig tv, dus het zou kunnen dat er op het nieuws, dwdd of wat dan ook wel iets van onrust te vinden is?

Nou hoor ik al een paar mensen zeggen " ja wie heeft er dan ook meer dan een ton, en als je dat hebt dan ben je nog stommer als je dat ook nog op een bank hebt staan, enz"

En dat klinkt wel leuk maar hoe raar is dat eigenlijk?

Stel jij hebt net je huis verkocht, na 40 jaar afbetalen, en gaat volgende week je droomhuisje kopen.

Als je pech hebt en deze confiscatie vind juist dan plaats, jammer geld weg!

Wat als het bedrijf waar je werkt je komt vertellen " ja mensen sorrie we kunnen de salarissen niet betalen want onz bedrijfskapitaal staat vast en is waarschijnlijk weg dus ga er maar vanuit dat er de komende maanden geen salarissen betaald kunnen worden"

En ik neem aan dat nu het bij jou koud op je dak komt je er toch heel anders over begint te denken?

En daarnaast vind ik het absoluut complete discriminatie en bijzonder kortzinnig om een groep willekeurige mensen die op welke manier dan ook meer dan gemiddeld geld hebben zo te behandelen.

Dit zijn namelijk ook vaak mensen die gewoon geld verdienen door hard of slim te werken en die ga je daar dus voor straffen!

Maar zelfs al zijn het mesnen die geerft hebben of de staatsloterij hebben gewonnen waarom zou dat geld voor hun minder waard zijn dan voor ons? Enz enz!

Nu is een bank om laten vallen ook niet leuk, maar als we banken blijven redden zal er dan iets veranderen?

Maar goed de wetgeving is goedgekeurd en komt eraan.

Gelukkig gaat eea pas ergens in 2017 in dus het zal heel waarschijnlijk zo zijn dat de wetgeving weer achter het net vist.

Iedereen met wat geld zal er wel naar gaan handelen, PM kopen, over meerdere banken spreiden, goederen kopen, domweg beleggen enz enz.

En daarnaast zou het mij enorm verbazen zou het systeem het nog een paar jaar volhouden, maar goed.....

Het maakt wel weer heel goed duidelijk dat de huidige maatschappij bijzonder laks, lui en goedgelovig is.

Waarschijnlijk geloven dus de meeste mensen dat het poolijs echt aan het smelten is als de dijken doorgebroken zijn en het water door de voordeur stroomt om vervolgens te roepen dat ze recht hebben op compensatie, dat iemand ze moet helpen en waarom heeft er niemand gewaarschuwd?

En zo zal het ook wel gaan als de financiele etterbult open barst en driekwart van de wereld er achter komt dat de financieele polen al jaren ijsvrij zijn, dat we al die jaren aan het leven zijn op een veel te luxe voet, en dat dat betaald is door geld creatie.

Dat die geld creatie terugbetaald moet worden, en als dat niet kan dat de enige uitweg oorlog, honger en ellende zal betekenen.

De tekenen zijn duidelijk, de geldcreatie doet niet wat de bedoeling was, maar nu komen de onbedoelde bijwerkingen duidelijk aan het licht. De hoop op een spontane groei in Amerika, China, Europa enz is duidelijk niet aan het gebeuren maar de financiele basis is door al die extra schulden compleet onhoudbaar geworden.

Niemand, overheid enz, durft het hardop te zeggen, als de dood zo bang dat de boel terplekke ontploft, maar zitten nu dus wel in een spagaat: doorgaan kan niet, maar hoe gaan we de bevolking dit vertellen zonder dat de boel ontploft?

En dus schuiven we eea maar meer even vooruit.....

Prep ze,

K a n s

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Eindelijk iemand die nadenkt. Natuurlijk is een ton veel geld maar er zijn redenen te bedenken waarom mensen dat op een rekening hebben staan; huis verkocht, bedrijf verkocht etc...

Mensen die redenen volgens het " ik heb het niet" of als je dat hebt "kun je wel een hoop missen" of ook een mooie " dan hebben ze nog een ton over en dat is meer dan ik" . Allemaal reacties van kortzichtige jaloerse rukkers die er niets van begrijpen.

Ik heb me er ook over verbaasd. Het duurt volgens mij nog tot 2018 voordat de regeling van kracht komt; de mensen met geld zullen voor die tijd wel andere constructies hebben bedacht voor het veilig stellen van hun kapitaal.

Ik vind wel dat er onduidelijkheid is over de tegoeden op zakelijke rekeningen. Afgelopen week heb ik al een deel daarvan gespreid oa naar de China Construction Bank en HSBC, maar of daar al een goede reden voor is weet ik niet. Zit er geen wijze bankier (of is dat een contradictio in terminis?) op het forum?

@Kans Daarom verspreiden rijke mensen hun geld over meerdere banken er zijn 1000de banken op de wereld

Dan hebben ze een credit card en een bankpas van een rekening en die creditcard word weer met verschilldende rekeningen betaald meestal word dit door iemand geregeld die doet dit voor meerdere mensen en dat is zijn baan accountant ofzo heet dat

Die zitten meestal veilig dus

Kan het nog wel honderdduizend keer zeggen maar zolang "het volk" nog foeballe en vreten heeft zal het alles pikken wat ze voor geschoteld word.

.

Mijn opa zegt dat ook haha dus zal wel waar zijn

Een ton is nog te behappen.

Het is met zuinig sparen bijeen te brengen.

Met wat gespeculeer wellicht wat vlotter.

Dus tja. Niet te lang op een bank parkeren....

Mensen die meer dan een ton liquide hebben, hebben dat veelal al wel gespreid. Al snap ik niet waarom dergelijke bedragen (indien voor langere tijd beschikbaar) liquide aanhouden.

En behalve alle ellende die wij al weten op te hoesten over wat er te gebeuren staat, is het iemand al opgevallen hoeveel vulkanen er actief zijn of worden.

The Extinction Protocol meldt dagelijks over vulkanen en aardbevingen, soms meerdere per dag.

Vertel mij dan eens heel concreet wat er staat te gebeuren. Wellicht ben ik naïef of een slaapkop. Maar als jij weer wanneer en welk scenario zich ontvouwt hoop ik dat je dat met ons wilt delen.

@Kans: Enkele dagen terug las ik de oplossing voor falende banken. Namelijk de investeerders moeten daar voor opdraaien. BONK ! Dat zijn dus deze die hun geld op de bank hebben.

Dus eerst verplichten ze ons om een bankrekening te openen, daarvoor dik te betalen en nu zijn we mede verantwoordelijk voor hun klote beleid.

Als ik een lening wil betaal ik daar dik voor. Als zij feesten op mijn zuur verdient geld betaal ik daar nogmaals voor. Redelijk bizar toch.

Groetjes Chin

@Kans: Enkele dagen terug las ik de oplossing voor falende banken. Namelijk de investeerders moeten daar voor opdraaien. BONK ! Dat zijn dus deze die hun geld op de bank hebben.

Dus eerst verplichten ze ons om een bankrekening te openen, daarvoor dik te betalen en nu zijn we mede verantwoordelijk voor hun klote beleid.

Als ik een lening wil betaal ik daar dik voor. Als zij feesten op mijn zuur verdient geld betaal ik daar nogmaals voor. Redelijk bizar toch.

Groetjes Chin

Hi Chin, de investeerders zijn mensen en bedrijven die een deelneming hebben in de banken, bijvoorbeeld in de vorm van aandelen. Dat zijn niet de spaarders, tenzij ze hun spaargeld belegd hebben.. in de bank.

Hi Chin, de investeerders zijn mensen en bedrijven die een deelneming hebben in de banken, bijvoorbeeld in de vorm van aandelen. Dat zijn niet de spaarders, tenzij ze hun spaargeld belegd hebben.. in de bank.
Denk het niet. Iedereen die bij een bepaalde bank haar geld plaatst, investeert in die bank zonder dat daadwerkelijk te beseffen. Is het niet mooi! Je plaatst je geld in een bank ( Veel keuze heb je niet) je betaald ervoor en nu ben je mede verantwoordelijk.
Denk het niet. Iedereen die bij een bepaalde bank haar geld plaatst, investeert in die bank zonder dat daadwerkelijk te beseffen.

Als je het zo beziet wel, maar als het gaat om de garanties van de DNB wordt er wel degelijk verschil gemaakt tussen investeerders/aandeelhouders en spaarders. Of de garanties in de praktijk ook zo zullen werken is wel de vraag.

Van het failliete Icesave valt veel te leren, ook hoe het proces gegaan is. Er staat een prachtige documentaire online op:

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2009-2010/bankroet/de-ijsland-ervaring.html

Als je het zo beziet wel, maar als het gaat om de garanties van de DNB wordt er wel degelijk verschil gemaakt tussen investeerders/aandeelhouders en spaarders. Of de garanties in de praktijk ook zo zullen werken is wel de vraag.

Van het failliete Icesave valt veel te leren, ook hoe het proces gegaan is. Er staat een prachtige documentaire online op:

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2009-2010/bankroet/de-ijsland-ervaring.html

Wel het enige wat ik voor mijn blauwe oogjes zie is mensen in Griekenland, Spanje etc die honger hebben. Btw ben 3 jaar geleden nog in Ijsland geweest en gevlogen met Iceland air je mocht blij zijn als je een glas water kreeg tijdens de vlucht.
Wel het enige wat ik voor mijn blauwe oogjes zie is mensen in Griekenland, Spanje etc die honger hebben. Btw heb 3 jaar geleden nog in Ijsland geweest en gevlogen met Iceland air je mocht blij zijn als je een glas water kreeg tijdens de vlucht.

ik ben er afgelopen jaar nog geweest en ga over een paar weken weer met mijn gezin (9 personen totaal), een heb zeer regelmatig contact met een aantal mensen uit IJsland. Er zijn forse littekens, maar ze hebben het er niet slecht (da's vooral een kwestie van mentaliteit). Kijk anders nog eens de korte speech van Olafur Ragnar Grimsson:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=51-Jfh6ADH0

ik ben er afgelopen jaar nog geweest en ga over een paar weken weer met mijn gezin (9 personen totaal), een heb zeer regelmatig contact met een aantal mensen uit IJsland. Er zijn forse littekens, maar ze hebben het er niet slecht (da's vooral een kwestie van mentaliteit). Kijk anders nog eens de korte speech van Olafur Ragnar Grimsson:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=51-Jfh6ADH0

Ik ga jou Viking noemen dat siert je. En weet wel dat iceland haar boontjes dopt los van de wereld.

Waar ging het ook weeral over haha lost track. Ohh ja de banken en deposits. Enjoy your holiday.

Risicodragend kapitaal zal worden aangewend voor het redden van een bank. Dus aandeelhouders of obligatiehouders. Dat gebeurt sowieso immers voordat bij SNS het ligt uitging was het aandeel al een pennystock. Dat heeft me wel wat gekost.

Als rekeninghouder met spaargeld heb je een vordering op de bank die tot een ton gegarandeerd wordt.

Twee verschillende zaken dus.

Risicodragend kapitaal zal worden aangewend voor het redden van een bank. Dus aandeelhouders of obligatiehouders. Dat gebeurt sowieso immers voordat bij SNS het ligt uitging was het aandeel al een pennystock. Dat heeft me wel wat gekost.

Als rekeninghouder met spaargeld heb je een vordering op de bank die tot een ton gegarandeerd wordt.

Twee verschillende zaken dus.

Iedereen happy in Griekenland en Cyprus. Ga dat nu daar is uitleggen!

Het maakt wel weer heel goed duidelijk dat de huidige maatschappij bijzonder laks, lui en goedgelovig is.

Sad but true.

Enkele jaren geleden was er de Occupy Wallstreet beweging. Zij waarschuwden toen al voor de ellende die we over ons heen gaan krijgen. Helaas heeft dit niet tot massa protesten geleid.

Dat we in Nederland nog niet massaal in actie komen komt ongetwijfeld doordat de meesten nog normaal kunnen leven, maar dat men in de zuidelijke landen niet massaal demonstreert is echt verwonderlijk. Zou dat hier net zo gaan als we Griekse toestanden krijgen?

Iedereen schijnt ook al weer vergeten te zijn dat de huidige crisis veroorzaakt is door de huizenmarkt crash in Amerika met al die hypotheken die niets meer waard waren. Daarop inzoomend mogen we toch stellen dat de Amerikaanse bankiers die met ondeugdelijke financiële producten aan het goochelen waren deze hele zooi veroorzaakt hebben?

Maar back to topic.We pikken veel te veel en al veel te lang van alles. De meesten hebben het te druk met hun obesitas, apps, en TV-sterren. Is "apatisch" het juiste woord?

Yep, zo is het helaas ,

Probleem is dat er zo weinig mensen bereid zijn om ook apatisch te blijven zitten en domweg dood neer te vallen als eea echt uit de hand loopt.

Dan komen ze veel te laat in actie en zal alles en iedereen die wel eerder in actie is gekomen en dus bv wat geprept heeft de klos zijn....

We zijn dan wel even de klootzakken omdat we niet willen delen enz.

En dat zal de toch al moeilijke omstandigheden nog moeilijker maken.

Je zult jezelf zowel emotioneel als fysiek moeten gaan verdedigen omdat jij wel eerder in actie bent gekomen!

Nee het zal geen pretje worden wees daar maar zeker van.

Prep ze,

K a n s

Sad but true.

Enkele jaren geleden was er de Occupy Wallstreet beweging. Zij waarschuwden toen al voor de ellende die we over ons heen gaan krijgen. Helaas heeft dit niet tot massa protesten geleid.

Dat we in Nederland nog niet massaal in actie komen komt ongetwijfeld doordat de meesten nog normaal kunnen leven, maar dat men in de zuidelijke landen niet massaal demonstreert is echt verwonderlijk. Zou dat hier net zo gaan als we Griekse toestanden krijgen?

Iedereen schijnt ook al weer vergeten te zijn dat de huidige crisis veroorzaakt is door de huizenmarkt crash in Amerika met al die waardeloze hypotheken die niets meer waard waren. Daarop inzoomend mogen we toch stellen dat de Amerikaanse bankiers die met ondeugdelijke financiële producten aan het goochelen waren deze hele zooi veroorzaakt hebben?

Maar back to topic.We pikken veel te veel en al veel te lang van alles. De meesten hebben het te druk met hun obesitas, apps, en TV-sterren. Is "apatisch" het juiste woord?

Iedereen happy in Griekenland en Cyprus. Ga dat nu daar is uitleggen!

Commando's moet je bewaren voor jouw baas, vrouw of hond.

Je hebt geen verstand zaken en dat is op zich niet zo'n probleem ware het niet dat jij je daar blijkbaar niet bewust van bent.

Ondanks alles hoop ik veel van je te kunnen leren al zal het niet op het gebied van bankzaken zijn.

Sorry dat ik zo fel reageer maar baal van jouw reactie.

Sad but true.

Iedereen schijnt ook al weer vergeten te zijn dat de huidige crisis veroorzaakt is door de huizenmarkt crash in Amerika met al die hypotheken die niets meer waard waren. Daarop inzoomend mogen we toch stellen dat de Amerikaanse bankiers die met ondeugdelijke financiële producten aan het goochelen waren deze hele zooi veroorzaakt hebben?

Vele zullen mijn reactie stigmatiserend vinden maar ik woon in het centrum van Amsterdam en heb dus vanaf de eerste rij gezien wat voor volk die occupy gasten waren. Hanenkammen, veiligheidsspelden etc.. En weken de tijd om te protesteren en daarbij niet gehinderd door een baan. Moeten we daar een voorbeeld aan nemen? Uitvreters zijn het. Daar mag ik voor werken......

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...