Ga naar inhoud
GENEGEERD

Leven in isolatie


Aanbevolen berichten

Mijn leven in Zeeland is erg geïsoleerd. Freud suggereert dat isolatie een defensieve mode is. Volgens hem: het heeft te maken met repressie. Iets tussen onplezierige en bedreigende proces. Ik vraag mij af hoe kan ik mijn tijd vervullen? Je kan echt gek worden, hier.

Heeft u zo iets meegemaakt en wat voor advies kunt u mij geven?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Preppen kent zo ontzettend veel aspecten dat je zo diep kunt gaan in zaken uitzoeken als je wilt. Naast nut dus een hobby. Aangezien je nu hier bent met neem ik aan een prep instelling zou ik zeggen dat je een eerste goede stap hebt gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn leven in Zeeland is erg geïsoleerd. Freud suggereert dat isolatie een defensieve mode is. Volgens hem: het heeft te maken met repressie. Iets tussen onplezierige en bedreigende proces. Ik vraag mij af hoe kan ik mijn tijd vervullen? Je kan echt gek worden, hier.

Heeft u zo iets meegemaakt en wat voor advies kunt u mij geven?

 

Maar tegenwoordig hebben we internet dus Freud is achterhaalt. Hierboven al vermeld: met een hobby (bijv preppen) vermaak je jezelf prima. Zeker met het internet, talloze websites / video's / fora etc. Isolatie? Je kunt prima internet vrienden maken. Of bijvoorbeeld met andere preppers praten via teamspeak of 27mc (zie communicatie deel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Shmeker Een mens kan alleen zijn te midden van duizenden mensen , ik denk niet dat het ligt aan de hoeveelheid mensen in uw omgeving maar aan uzelf . Alleen bent u eigenlijk nooit er is altijd leven om u heen , enkel moet u zich er voor openstellen .(zowel voor mens als voor dier ) Als ik u was zou ik toch eens proberen met mensen in uw omgeving te praten .

gr wafels

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Shmeker, Ik kan me goed in je verplaatsen.

En ik ben om de tijd te slopen, gaan bewegen en juist mijn BOB aan het uit testen.

aantal ideeën:

Sporten, hobbies, toeren door t land. Werken? Koop een kano/kajak en verken de lokale wateren(en je heb gelijk een Backup BOV)

BOB uitvoerig testen.

 

Misschien iets om over na te denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

al je spullen verkopen.. ticket naar hongkong... daar wonen als een kuddedier opgestapeld in een flatje... tot inzicht komen rust en ruimte is veel waard... spullen verkopen... terug verhuizen... genieten van ruimte en rust

 

aanmelden als vrijwilliger verzorgingstehuis... koffie schenken... uren praten met oude mensen en hun verhalen aanhoren... hun blij... jij blij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit geïsoleerd in't stad. (Voorlopig toch nog)

Eigen keuze hoor. Ik WIL niks te maken hebben met die onozel schepsels rond mij. Mensen hebben me niks interressants te vertellen en ik hen niet want mijn interresses zijn hun interresses niet. Heb meerdere pogingen gedaan om mij te integreren in een hersenloze kuddemaatschappij maar ik kijk geen tv en kan dus over niks meepraten. Roddels over mensen die ik niet eens ken en wil kennen interresseren mij ook niet. Puur tijdverlies en ik krijg er zo'n hoofdpijn van.

Ik ben nogal een prutser, in de zin van vanalles in mekaar steken. Maar dat maakt lawaai en daar hebben de buren last van, dus dat mag niet. Ook de ruimte ontbreekt.

De wederhelft laat me ook niet meer toe om zelfstandig erop uit te trekken (met dank aan de polies die mensen 's nachts uit bossen plukt en naar huis brengt) Nog niet tot in de krantenwinkel mag ik alleen gaan. Mijn interresses zijn de zijne niet en omgekeerd nog minder. Zo wil ik NU naar't Waasland trekken, fotokes maken, wat rondwandelen en zo maar dat wil hij dus niet want 'daar heb je niks aan' Nee je moet onder de mensen komen, met hen praten (over tv programma's of roddelen) gaan shoppen en geld uitgeven aan mooie kleding waar je niks aan hebt omdat het niet praktisch is.

Dus ben ik aan't sparen om het hier af te bollen. Dan kan ik doen en laten en gaan en staan waar ik wil met wie ik wil en vooral: Dan moet ik niet meer op die stadsmussen hun commerciëel leeghoofd kijken en nog minder hun gejank aanhoren over ... tv programma's.

Ergens waar veel minder mensen op een hoop gestapeld zijn.

Zoals Zeeland bijvoorbeeld ;)

Rust en ruimte. Dat heeft een mens nodig. Tijd dien je zelf in te vullen volgens je eigen wensen.

 

Ruilen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Mijn leven in Zeeland is erg geïsoleerd. Freud suggereert dat isolatie een defensieve mode is. Volgens hem: het heeft te maken met repressie. Iets tussen onplezierige en bedreigende proces. Ik vraag mij af hoe kan ik mijn tijd vervullen? Je kan echt gek worden, hier.

Heeft u zo iets meegemaakt en wat voor advies kunt u mij geven?

 

Binnenkort een bezoek brengen aan de shelter camping die in de buurt van Zelzate gehouden wordt in augustus. Hier leer je al direct enkele actieve forumleden (ook in jouw redelijk directe omgeving) kennen. Wil je meer over shelter camping weten dan moet je de zoekfunctie maar eens gebruiken, er is al veel over geschreven. Maar ps op, als je eenmaal bent geweest dan ben je verkocht ;)

 

Verder kun je je leven vaak zo geïsoleerd maken als je wilt. Ik ben voor mijn werk momenteel gedurende de werkweek "verbannen" naar Zeeland en zit er dus de gehele weet op hotel. Ik ben best wel een einzelgänger maar persoonlijk merk ik dat de meeste Zeeuwen best wel toegankelijk zijn als je de moeite doet om contact te leggen. En door een paare Zeeuwse forumleden heb ik al enkele gezellige avonden met een lekker hapje en/of drankje met hen doorgebracht ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn leven in Zeeland is erg geïsoleerd. Freud suggereert dat isolatie een defensieve mode is. Volgens hem: het heeft te maken met repressie. Iets tussen onplezierige en bedreigende proces. Ik vraag mij af hoe kan ik mijn tijd vervullen? Je kan echt gek worden, hier.

Heeft u zo iets meegemaakt en wat voor advies kunt u mij geven?

 

Gek?, das net als pijn en dus een emotie en emoties kun je uitschakelen!

Als het rustig is, dan kan je vuur maken zonder dat iemand daar last van heeft, en zo zou ik er nog tig van kunnen noemen.

Je kan alleen ruzie maken met jezelf, maar dan zou ik gaan bellen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...