Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Fukushima? Was daar niet iets aan de hand lang geleden?

Recommended Posts

Ja daar was iets met een tsunami en wat kerncentrales die in meltdown zijn gegaan.

Je weet wel zo'n ongeluk waarbij de kern door het gebouw smelt en waarvoor geen oplossing is verzonnen want een meltdown was redelijk onmogelijk volgens de knappe koppen!

Maar goed, de andere kant van de wereld, we horen niks over doden, niks over vergif, we horen eigenlijk helemaal niks, dus er zal wel helemaal niks aan de hand zijn toch?

Nou zoals je mischien langzaam begint in te zien is de nieuwe realiteit niet de oude realiteit.

Vroeger moesten schulden afbetaald worden en anders had je een probleem.

Nu lijkt het erop dat je schulden met meer schulden op kunt lossen.

Vroeger betekende meer vraag een hogere prijs.

Nu blijkt de vraag naar PM geheel los te staan van de prijs, sterker hoe meer vraag hoe lager de prijs.

En nu blijkt dus dat de radioactiviteit na Ruim 2 jaar in het water rondom fukushima hoger is dan ooit.

En in dit geval zal dat dus wel betekenen: hoe meer straling hoe beter het gaat met die kernramp!

http://www.zerohedge.com/contributed/2013-06-27/radiation-levels-skyrocket-fukushima

Prep ze,

K a n s

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoeveel mensen boeit het nu eigenlijk wat er om hun heen gebeurt? Als ze maar optijd thuis van het werk zijn om X-fuckups te kijken met een zak chits.... Morgen lekker uitslapen, heerlijk in de rij staan bij de supermarkt, klagen over het weer, klagen over te weinig parkeerplaatsen bij de supermarkt. Haasten om snel thuis te zijn om weer heerlijk op je Jan de Tekkel bank te zitten en nog even je vrienden op shitface book te lik(k)en, want wat moet je anders doen? Je druk maken? Je zorgen maken? Wat kan ik er aan doen.....? Nee ik steek m'n kop nog wel een keertje lekker in de chipszak, is toch haast op..........

zo........dat lucht op zeg.......... :D :cool: En nee ik ben niet gefrusteerd........ :D

ik ben altijd nog benieuwd hoe de vispopulatie het eraf gebracht heeft. na het lozen van al dat koelwater. die zwemmen overal heen, worden gevangen en gegeten met alle gevolgen van dien?! ik hoor er niets meer van

ik ben altijd nog benieuwd hoe de vispopulatie het eraf gebracht heeft. na het lozen van al dat koelwater. die zwemmen overal heen, worden gevangen en gegeten met alle gevolgen van dien?! ik hoor er niets meer van

Dat wordt voortdurend gemonitord. Met name vissen/schaal/schelpdieren die op de grond leven in de buurt van fukushima zijn vervuild. Zie o.a. de publicaties van de afgelopen maand:

http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-22770095

http://www.reuters.com/article/2013/05/31/us-fukushima-fishermen-idUSBRE94U0D620130531

http://www.futurity.org/health-medicine/fukushima-seafood-is-safe-to-eat/

Ja je hoort er idd niets meer over, keb zelf een paar heftige maanden achter de rug, dus heb me dr ook weinig of niet in verdiept.

maar dit is volgens mij echt zo, als je dr niets meer over hoort, is het idd slecht nieuws.

Hoe gaat dit aflopen....

• 1 month later...

En jahoor...Fukushima nieuws:

''Weer groot lek bij kerncentrale Fukushima

Uit een opslagtank van de verwoeste Japanse kerncentrale Fukushima Dai-ichi is zo'n 300.000 liter radioactief water gelekt.

Boven de poel is een stralingsniveau van 100 millisievert/uur gemeten - vijfmaal de jaarlijks toegestane hoeveelheid voor medewerkers van kerncentrales.''

link: http://www.nu.nl/buitenland/3554425/weer-groot-lek-bij-kerncentrale-fukushima.html

TOKYO | Tue Aug 20, 2013 10:28pm EDT

(Reuters) - Japan will raise the severity rating of a recent toxic water leak at the destroyed Fukushima nuclear plant to level 3, or "serious incident", on an international scale for radiological releases, underlining the deepening sense of crisis at the site.

Contaminated water with dangerously high levels of radiation is leaking from a storage tank at Fukushima, the plant's operator said on Tuesday, the most serious setback to date for the clean up of the worst nuclear accident since Chernobyl.

Japan's Nuclear Regulation Authority (NRA) assessed that the leak merits a level 3 rating, classifying it as a "serious incident" on the INES scale, according to a document posted on the agency's website on Wednesday.

The leak had previously been assigned a level 1 "anomaly" rating, but the increase to level 3 is scheduled for formal adoption by the authority's commissioners later on Wednesday after a meeting that is currently under way, a spokesman for the agency told Reuters by phone.

"Judging from the amount and the density of the radiation in the contaminated water that leaked ... a level 3 assessment is appropriate," according to the document, which is one of several discussion points at the regular weekly meeting of NRA commissioners being held on Wednesday.

This marks the first time Japan has issued an INES rating for Fukushima since the meltdowns in March 2011, following a massive earthquake and tsunami. Fukushima was assigned the highest rating of 7 after it was hit by explosions in the wake of a loss of power and cooling.

Each one-step increase on the INES scale represents a 10 times increase in severity, according to a factsheet on the website of the International Atomic Energy Agency.

(Reporting by Kentaro Hamada and James Topham; Writing by Aaron Sheldrick; Editing by Edmund Klamann)

HEALTHENVIRONMENTNUCLEAR POWER

Hoeveel mensen boeit het nu eigenlijk wat er om hun heen gebeurt? Als ze maar optijd thuis van het werk zijn om X-fuckups te kijken met een zak chits.... Morgen lekker uitslapen, heerlijk in de rij staan bij de supermarkt, klagen over het weer, klagen over te weinig parkeerplaatsen bij de supermarkt. Haasten om snel thuis te zijn om weer heerlijk op je Jan de Tekkel bank te zitten en nog even je vrienden op shitface book te lik(k)en, want wat moet je anders doen? Je druk maken? Je zorgen maken? Wat kan ik er aan doen.....? Nee ik steek m'n kop nog wel een keertje lekker in de chipszak, is toch haast op..........

zo........dat lucht op zeg.......... :D :cool: En nee ik ben niet gefrusteerd........ :D

Whahaha ik kom niet meer bij hilarisch en zooooo waar!!

En jahoor...Fukushima nieuws:

''Weer groot lek bij kerncentrale Fukushima

Uit een opslagtank van de verwoeste Japanse kerncentrale Fukushima Dai-ichi is zo'n 300.000 liter radioactief water gelekt.

Boven de poel is een stralingsniveau van 100 millisievert/uur gemeten - vijfmaal de jaarlijks toegestane hoeveelheid voor medewerkers van kerncentrales.''

link: http://www.nu.nl/buitenland/3554425/weer-groot-lek-bij-kerncentrale-fukushima.html

Ze *vergeten* alleen erbij te schrijven dat dit al 2 jaar lang elke dag zo gaat.

Galen Winsor is a nuclear physicist of renown who worked at, and helped design, nuclear power plants in Hanford, WA; Oak Ridge, TN; Morris, IL, San Jose, CA; Wimington, NJ. Among his positions of expertise he was in charge of measuring and controlling the nuclear fuel inventory and storage.

Galen Winsor has traveled and lectured all over America, spoken on national talk radio, and made several videos exposing the misunderstood issues of nuclear radiation. He shows that fear of radiation has been exaggerated to scare people ... so a few powerful people can maintain total control of the world's most valuable power resource. Filmed by Ben Williams in 1986.

[video=youtube_share;x42qi7Fz1L0]

[video=youtube_share;ejCQrOTE-XA]http://youtu.be/ejCQrOTE-XA

@Toverlevingsdrang - ok, dit lijkt bijzonder veel op link spam in plaats van een nuttig debat.

Wat wil je zeggen? En waarom werken die links niet?

edit:

En vooral, waarom klinken de titels van deze verhalen mij als bijzonder naïef in de oren.

Ja, kernenergie is een relatief schone energiebron, maar als je zo'n centrale niet veilig "uit" kan zetten en er vervolgens een paar (dozijn) jaar niet meer naar om kijken zonder een kernramp om je oren te krijgen dan is het bijzonder onverstandig om zo'n ding te bouwen. Laat staan honderden.

Ze *vergeten* alleen erbij te schrijven dat dit al 2 jaar lang elke dag zo gaat.

En ze vergeten dat dit verhaal peanuts is ten opzichte van wat er nog kán gebeuren. Die ramp is niet per sé over. Er liggen nog duizenden reactor staven op dat terrein in de 6 reactor "gebouwen" - zeg maar gerust ruïnes - die elk moment de lucht in kunnen gaan.

@tran, ok heldere vraag, de links werken niet omdat ze niet werken;), en das mijn schuld iig het niet checken of ze werken, my bad, om dat dan gelijk richting spammen te sturen gaat me ietwat ver eigenlijk. Ik zal ze dan ook gewoon netjes verwijderen zodat dat iig uit de lucht is.

Wat betreft het voeren van een debat zal mijn eerste vraag zijn of je de presentaties wel gekeken hebt natuurlijk, er is meer als 1 verhaal te vertellen inzake de functionaliteit/efficiëntie en genoemde straling risico's, bijzonder interessant om te weten is wellicht dat een Nederlandse vrouw bij het laten van een enkel mammogram tbv borstkankeronderzoek al vele vele vele malen meer straling mee krijgt als bijvoorbeeld van een paar uurtjes rondbanjeren in de buurt van die centrale, wat dat betreft is het ook een feit dat ik zelf ook vind dat die centrales er niet zouden moeten zijn, Thorium zou bijvoorbeeld een veel schonere en efficiëntere manier zijn, ware het niet dat men weinig haast heeft met het actief nastreven van de ontwikkelingen daarvan omdat het grosso modo de winsten van de multinationals in energiegebied dusdanig zou aantasten dat hun bestaan niet meer te rechtvaardigen zou zijn.

Ik ben me zeer bewust van de schadelijke gevolgen van TEVEEL straling, ik ben me er ook van bewust dat de acceptabele stralingsniveaus stelselmatig en met enige regelmaat ten onrechte worden opgeschroefd, maar ik heb ook wel degelijk de vraag of deze ramp wellicht door kwaadwillende monopolistische globalisten word gebruikt om hun eigen agenda na te streven, boemannen en koude oorlogen en valse vlaggen en gecreëerde vijanden om de massa te beïnvloeden, zo gaat het namelijk al sinds er winstbejacht en machtwellust is, het zou de op zijn minst een beetje kritische kijker naar de Fukushima reactoren moeten zijn opgevallen dat ze niets anders dragen als "ietwat stevig uitgevoerde overalls" straling is straling, de tijdsfactor die je er in doorbrengt maakt echter ook deel uit van het completeren vd puzzel. Ik zal het nog een keer herhalen zodat het iig helder is wat mijn standpunt is, kernenergie functioneel maar niet de beste optie in de huidige vorm en tot stand gebruikt met huidig gebruikte grondstoffen, er zijn honderden manieren om met verschillende elementen kernenergie op te wekken en de huidige is een van de meest schadelijke en inefficiënte, maar als straling de discussie is dan is mijn antwoord, we zijn altijd blootgesteld aan radioactieve en microgolfstraling, er zijn vele vele vele nucleaire test gehouden sinds het ontstaan en ontdekken vd energie en we zijn er nog steeds, geen mens die dienst zou nemen in een nucleaire onderzeeer als de kosten en de baten niet op zijn minst tegen elkaar hadden opgewogen, dode bemanningen varen geen onderzeeërs, wellicht is het stralingsverhaal iets genuanceerder als ze ons altijd hebben doen geloven.

Vriendelijke groet

TD

Bovenstaande heeft overigens niets te maken met complot theorieën maar je zou kunnen denken dat bovenstaande ook koude oorlog strategieën zijn geweest, beetje ingewikkeld om dan je verhaal over nucleaire energie te ondergraven nadat je eerst vooral alleen de gevaren hiervan hebt benadrukt en dat er bij iedereen hardhandig in hebt geramd, het er lief weer uit knuffelen zal ook nu nog niet van belang zijn voor de groten der aarde, als een andere insteek al zoveel onrust veroorzaakt is HUN doel in ieder geval behaald, verdeling zaaien, wat ik heb gedaan met het posten van bovenstaande presentaties is een ander perspectief geven op de zaak, niet meer niet minder en niet groter en niet kleiner.

@Toverlevingsdrang - Sorry, ik ken niet iedereen op dit forum, en met al die links die naar een vage search engine verwijzen .. Mijn excuses.

Wat straling betreft: Het gaat puur over hoeveelheden. Dagelijkse operatie van kerncentrales, en zelfs incidenten die beperkt blijven tot een klein gebied - sure, whatever. Dat is niet waar ik me zorgen over maak.

Waar ik me zorgen over maak is dat bij de hele kerncentrale discussie er altijd vanuit wordt gegaan dat de samenleving altijd in staat zal zijn om die reactor en de bijbehorende afvalbaden van energie en mankracht te voorzien. Een aanname die historisch gezien absurd is - we weten uberhaupt pas een eeuw of 2 wat electriciteit is. De honderduizenden jaren daarvoor hadden we geen idee. Waarom zou het eeuwig zo blijven?

En ja, als je de huidige situatie bekijkt, met economische ineenstorting bovenop economische crisis, dan vraag ik me ernstig af of dit schip niet zo hard gaat zinken dat we straks 1) niet meer economisch in staat zijn om die dingen uit te zetten en 2) op gegeven moment überhaupt niet meer in staat zijn om die centrales in de lucht te houden, zelfs als ze uitstaan.

De hoeveelheden straling die in het huidige Fukushima incident en in alle andere dingen die je nu noemt vrijkomen zijn peanuts in vergelijking met de hoeveelheden die je om je oren krijgt als 700 centrales niet meer gekoeld kunnen worden. Dan heb je het over de sterilisatie van planeet aarde, niet over 'een beetje straling'.

En wat angst zaaien betreft: Op het moment wordt er in de media opvallend -weinig- angst gezaait. Dus als er grote belangen zijn die dit probleem buitenprotioneel willen opblazen - ik zie ze niet.

Het probleem is hier eerder dat er niet genoeg angst gezaaid wordt vrees ik^^ (beetje raar dat de rest van de wereld dit zo casual behandeld, maar we willen uiteraard geen paniek zaaien^^)

En wat kosmische achtergrondstraling vergelijken met Fukushima^^, ik vermoed dat jij dan elke vakantie een weekje gata kamperen naast de reactor in Tsjernobyl...

De mens heeft verschillende giftige stoffen in zijn lichaam, maar zoals tran reeds zei gaat het over de hoeveelheid en in dit geval over de straal waarin ze in de omgeving terecht komen.

Je hoeft geen genie te zijn om te weten dat, wanneer dit in de Oceaan terecht komt, dit over de hele wereld wordt verspreid, niet alleen in het water, maar ook in de voeding. En het is ook al niet dat het direct verdwijnt natuurlijk...

Hier een man die zijn haar heeft laten testen en een veel te hoog concentraat aan titanium,aluminium, zilver, nikkel, lood in zijn haar heeft... De oorzaak zouden de Chamtrails zijn, maar ik geloof dat al dat wat uit fukushima komt er ook mee te maken heeft... Tekst hieronder in het Engels... Voor vertaling ff googlen...

Greetings!

All of us have an urgent personal incentive to shine the light on GeoEngineering

and SRM (Chemtrails)... our lives and the lives of our children may depend on it.

Last December I introduced a personal friend (and doctor) to the science of GeoEngineering. When he found a primary ingredient on the Patent for Solar Radiation Management (SRM) is aluminum he suggested that i have my hair sampled.

$55 and a week later I found that my hair test revealed High Warning levels of Aluminum at 5 ug/g... ( healthy range between 0 and 2.20) along with some other bad heavy metal analysis findings. I got concerned.

A week later my doctor friend invited me to his home for dinner... and to share the alarming news that i my latest hair sample showed OFF THE CHART Aluminum contamination that is beyond critical. i went from a high rating of 5.0 just five months earlier to a staggering 18 !!!, also noted are my now high risk levels for Arsenic, Lead, Mercury, Nickel, Silver and Titanium.

ImageUploadedByTapatalk1377169340.014748.jpg.9693bec7534c704bd6261fa4d646e0f4.jpg

We have seen the GeoEngineering (chemtrail) spraying complaints grow as people are using the SkyderALERT mobile app and SkyderALERT.com website. I asked myself if this is just a growing movement and awareness, or increased aerial activity...it may be both.

If you are interested in getting your hair sampled. its easy, and $55.. Contact Dr. Doug at drdoug@skyderalert.com he will send you more information- its a mail-in type kit- you get everything you need in a packet.

I started a natural prescribed detox regimen immediately under his direction.

We need your donations. Skyder is possibly the most important 501c4 Not-for-Profit organization out there today. Please give what you can today.

Thank you for doing everything you can to join the fight!

Sincerely,

George Barnes

SKYWARD

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...