Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kurkuma wortel


Gast IsaBo

Aanbevolen berichten

Ben erg happy te vertellen dat we gisteren Kurkuma wortel vonden. Lag gewoon bij de Makro in de bakken en tot mijn verbazing lijkt het op gemberwortel.

Kurkuma is super gezond, kan blijkbaar zelfs Alzheimer tegen gaan, en erg lekker. Dus voor mijn moestuin ong. 8 stronkjes (1,50 euro) meegenomen.

De meeste mensen zullen het niet herkennen dus voor een stealth moestuin uitstekend geschikt.

Of ze goed groeien is een tweede. Gember is bij mij uiteindelijk mislukt maar vol goede moed begin ik opnieuw.

 

Zo ziet het er uit.

 

2013-06-27-09.24.42.jpg.f89bd4dd0440cd7f33f355ffd58be626.jpg

2013-06-27-09.23.33.jpg.36e78944b54f37dd68991245a0378905.jpg

 

Twee stronkjes laat ik eerst enkele dagen in water zit volzuigen.

2013-06-27-09.23.03.jpg.b44f4376c0b5b8dcae0db7b178060100.jpg

Twee blijven op de vensterbank liggen en de rest zal zo in de tuin worden geplant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Das mooi om te weten dat we de wortels daar kunnen kopen. Wij gebruiken dagelijks kurkuma vanwege de geneeskrachtige eigenschappen. Ter bescherming tegen vrije radicalen, ter verhoging van de weerstand, ter ondersteuning van het immuunsysteem, goed voor de lever, bij gewrichtsklachten en ontstekingsprocessen. In de ayurveda wordt dit kruid ook veel toegepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Ik vind het geweldig dat het tegen alzheimer en geheugenverlies werkt. Kan ik wel gebruiken. Mijn bovenkamer is, vergeleken met vroeger, erg traag geworden.

 

Tip van @frank1964

Warm en vochtig houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IsaBo Isboa dit is toch een tropische plant , kan hij dan wel tegen onze temperaturen ??

In midzomer kan ik nog denken oké misschien gaat dat wel , maar tot op heden zijn de temperaturen toch wel veel te laag voor zo'n plant ????

of kweek je ze in een kas of zo ??

gr wafels

Het kwam er gisteren niet van maar ik was van plant bij de lidl die kasjes te kopen die nu in de aanbieding zijn. Toen ik de wortels kocht stond ik er niet bij stil dat het een tropische plant is. En in de winter kan het altijd nog, zoals Hippo zegt, in de vensterbank.

Ik ga eerst afwachten of de stronkjes wel uitlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wat een verrassing. Ik had de kurkuma in een kweekbakje gezet en dit weer buiten in de hete zon. Maar één stronkje had ik bij een plant gepoot die gewoon in de vensterbank stond. Nu zijn wij de woonkamer aan het behangen, witten en verven en daarom was ik het helemaal vergeten. Tot ik gisteren ontdekte dat de stronkjes in beide potten zijn uitgelopen. Ze hebben zelfs de laatste twee weken buiten in de kou gestaan zonder problemen.

 

Hier de foto's.

 

kurkuma2.jpg.1801cbab4006a1e3de9f2cbfa692bc3d.jpg

 

kurkuma.jpg.20efcf7963001df4ee5e37666fbd47fd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 jaar bij een specerijenhandel gewerkt en Kurkuma (koenjit) wordt al in heel veel specerijen verwerkt waaronder Kerriepoeder, Dus twee keer per week een curryschotel en één keer paella, dan kom je er wel.:cool: Het is zeker een interessante specerij, maar ik verwacht niet dat het Alzheimer geneest ..... eh waar hadden we het ook al weer over.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kurkuma_%28specerij%29

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...