Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
SGT1

Oorlogsalarm Israëlische Golan

Recommended Posts

Oorlogsalarm Israëlische Golan

Spoedzitting Britse Nationale Veiligheidsraad over Syrië - 'Putin zal Syrië blijven steunen, zelfs als dit een militaire confrontatie met Amerika oplevert'

http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/06/Russen-gevacueerd-uit-Syri-Oorlogsalarm-Isralische-Golan

Bron: http://www.debka.com/article/23073/Russia-evacuates-Tartus-also-military-diplomatic-personnel-from-Syria-High-war-alert-in-Israel

Zal het daar dan toch verder escaleren en de grootmachten elkaar daar treffen?

Wat denk jij Prepper vriend?

• Leuk 2

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Preppervriend

'Het ene volk zal strijden tegen het andere, het ene rijk tegen het andere. Er zullen aardbevingen zijn, dan hier, dan daar, en hongersnoden. Dat is het begin van de weeën'.

het zal in gestage tred doorlopen denk ik

ik denk ook dat USA vs Rusland altijd wel spannend blijft

Deze post delen

Beide kampen zijn afschuwelijk. Zowel de dictatuur van Assad als het radicaal en streng islamitisch verzet van salafisten en soennieten. Van dit net geposte artikel word je diep ongelukkig:

http://www.liveleak.com/view?i=b57_1372272008

Misschien staan onze Haagse 'landgenoten' hier wel tussen.

ps ik heb het filmpje niet gekeken en ga dat ook niet doen. Tekst zegt helaas genoeg. Weerzinwekkend.

Deze post delen

Beide kampen zijn afschuwelijk. Zowel de dictatuur van Assad als het radicaal en streng islamitisch verzet van salafisten en soennieten. Van dit net geposte artikel word je diep ongelukkig:

ps ik heb het filmpje niet gekeken en ga dat ook niet doen. Tekst zegt helaas genoeg. Weerzinwekkend.

Het filmpje zal ook niet door mij beken worden.

Deze post delen

Gast IsaBo

Waarom moesten die hoofden per se afgesneden worden? Waarom niet schieten?Een meisje van ong. 9 jaar stond pal naast de lijken. Ze heeft alles gezien. Enge gestoorde mensen.

Deze post delen

Ik heb ongeveer de helft van het filmpje gekeken want ik wil ook niet teveel de realiteit wegdrukken, maar eigenlijk weten we ondertussen wel hoe gek mensen kunnen zijn / worden.

Het is verdomme alsof je met een tijdmachine terug geknald wordt naar de Middeleeuwen...

Walgelijk, ik hoop dat ik nooit zo zwak zal zijn te vervallen tot barbarisme of sterk genoeg zal zijn om voor die tijd de hand aan mijzelf te slaan.

Deze post delen

Ik heb het filmpje wel gezien en ik bekijk ze zelfs allemaal! Ik stop m'n kop niet in 't zand. Wees voorzichtig in het reageren in dit draadje. "Vorsicht! Der Feind hört mit! (1938)" Wie steunen wij (De staat der Nederlanden, VS, NATO & EU) immers in dit conflict? Wat hier gebeurt is namelijk wél politiek correct, anders zagen we dit wel in het NOS-journaal . Nadenkertje! :confused:. Vorsicht! Mobiliseer al uw historisch "gevoel" als u nog geschiedenis heeft gehad vroeger.

Deze post delen

Preppervriend

'Het ene volk zal strijden tegen het andere, het ene rijk tegen het andere. Er zullen aardbevingen zijn, dan hier, dan daar, en hongersnoden. Dat is het begin van de weeën'.

het zal in gestage tred doorlopen denk ik

ik denk ook dat USA vs Rusland altijd wel spannend blijft

Misschien heb je daar geen boek bij nodig. Mijn walging voor het politieke spelletje aanziens Syrië kent geen woorden. Ik laat mij daar zelden over uit omdat ik geen invloed heb op de gebeurtenissen aldaar. Tandenknarsend het leed daar aankijken, meer kan ik niet doen. Tegenmenselijk, zijn kreten die bij mij opkomen, machteloosheid het dominerende gevoel. :mad:

• Leuk 1

Deze post delen

Ik las laatst op NOS.nl dat de gemeente Brussel alle uitkeringen van Syrië gangers heeft ingetrokken/stopgezet.

Nu zullen ze die wel weer aan kunnen vragen als ze terug komen, neem ik aan.

Nederland zal wel niet de mogelijkheid hebben de paspoorten van de Syrië gangers in te trekken.

Deze post delen

Ik heb het filmpje wel gezien en ik bekijk ze zelfs allemaal! Ik stop m'n kop niet in 't zand. Wees voorzichtig in het reageren in dit draadje. "Vorsicht! Der Feind hört mit! (1938)" Wie steunen wij (De staat der Nederlanden, VS, NATO & EU) immers in dit conflict? Wat hier gebeurt is namelijk wél politiek correct, anders zagen we dit wel in het NOS-journaal . Nadenkertje! :confused:. Vorsicht! Mobiliseer al uw historisch "gevoel" als u nog geschiedenis heeft gehad vroeger.

Natuurlijk. Als Assad dit had geflikt wordt het wel opgepikt door de NL pers. Denk ik tenminste, ik kijk nooit journaal. En ja, er zullen hier best lurkers zijn die een aantal preppers op dit forum markeren als 'staatsonvriendelijk' of erger. M'n naam stond in ieder geval nog niet in het 7 Mb grote lijstje met Specially Designated Nationals and Blocked Persons.

En wat betreft die honderden jongeren die naar Syrie zijn: prima. Graag een enkeltje Syrie, paspoort door de shredder bij het inchecken en plakker persona non grata op het bevolkingsregister.

Ik heb veel geleerd van de boeken van JJ Buskes. Een scherpzinnig theoloog ('de rooie dominee') die zich nooit monddood heeft laten maken en de geschiedenis haarfijn beschreven heeft. Voorzichtigheid mag m.i. niet leiden tot zwijgen.

Deze post delen

Het filmpje wel bekeken en schrik dan weer van de wijze waarop ik aan het afharden ben. Wat ik gezien heb keur ik enorm af, vind het zelfs beestachtig, maar het heeft mij niet verbaasd. De voorzichtigheid waarmee we hierop moeten reageren strookt m.i niet met de democratie, waarin we leven, hoewel het meer een dommocratie aan het worden is.

Iedere regering, vanuit welke hoek dan ook, die dit soort acties op welke wijze dan ook ondersteund, maakt zich schuldig aan ernstige misdaden tegen de mensheid en oorlogsmisdaden. Ik zou me doodschamen met zo'n regering..... denk dat ik daar nu maar mee ga beginnen :mad:

Deze post delen

Waarom moesten die hoofden per se afgesneden worden? [....] Enge gestoorde mensen.

Precies, dat soort gedrag heeft niets met geloof of wat dan ook te maken. Valt wat mij betreft onder de categorie 'plezier-moordenaars'. Elk mens en dier heeft recht op een snelle en pijnloze dood, ongeacht of die dood terecht is of niet. Lekker provocerend gedrag ook, kan me dan wel iets voorstellen bij een drone-strike op dat soort 'mensen'.

Deze post delen

Gast IsaBo
Precies, dat soort gedrag heeft niets met geloof of wat dan ook te maken. Valt wat mij betreft onder de categorie 'plezier-moordenaars'. Elk mens en dier heeft recht op een snelle en pijnloze dood, ongeacht of die dood terecht is of niet. Lekker provocerend gedrag ook, kan me dan wel iets voorstellen bij een drone-strike op dat soort 'mensen'.

Juist. Als deze man een koe of schaap zo aan het versnijden was zouden veel mensen moord en brand schreeuwen.

Deze post delen

Gast IsaBo

Ik heb voor mezelf juist de keuze gemaakt dit soort filmpjes wel te bekijken. Dit om goed tot me door te laten dringen hoe gestoord de mensheid geworden is. En ja, ik zeg mensheid want het is niet alleen dit in Syrie maar over de hele wereld gebeuren de meest afschuwelijke dingen. Dan hoor ik mensen zeggen:"ja maar het zijn op die 6 miljard mensen maar een paar miljoen die zo zijn". Dan zeg ik weer: "klopt, maar die andere 5 miljard en nog wat mensen stonden erbij en zeiden er niets van."

Deze post delen

Precies. Mooie politieke woorden van Free Syrian Army:

This FSA is the corner stone of the future Syrian Army that conists of all Syrians regardless of their religion, sectarian or ethnic origin, belief, or inclination, and regardless of their different traditions and cultures.

De praktijk is dat het vooral de radicale fundamentalisten zijn die "With the help of Allah", onee: met behulp van het Westen, flink huishouden.

Ik weet ook geen oplossing, maar een leger jihadisten aan wapens helpen is wel echt het stomste wat je kunt doen. De die syrieveteranen terug laten komen in Nederland ongeveer het een-na-stomste.

Deze post delen

Is de huidige situatie voor de bevolking van Syrië nu beter dan voordat de rebellen (oh nee volgens de westerse propaganda zijn het vrijheidsstrijders) de strijd begonnen?

Het lijkt me niet.

De bevolking had niet veel te vertellen, maar als deze strijd over is hebben ze nog steeds niets te zeggen, wie er ook wint.

Hier in het westen heeft de bevolking nog de illusie dat het wat te zeggen heeft, ik weet niet wie beter af is, duidelijkheid dat je mening er niet toe

doet en je gewoon moet doen wat de regering zegt is ook wel fijn.

Het was niet zo dat de bevolking op grote schaal werd gemarteld of uitgehongerd door Assad.

Het enigste wat Assad niet deed was luisteren naar Amerika (en zijn vasselen)

Deze post delen

De bevolking had niet veel te vertellen, maar als deze strijd over is hebben ze nog steeds niets te zeggen, wie er ook wint.

Hier in het westen heeft de bevolking nog de illusie dat het wat te zeggen heeft, ik weet niet wie beter af is, duidelijkheid dat je mening er niet toe

doet en je gewoon moet doen wat de regering zegt is ook wel fijn.

Goed punt, uiteindelijk zijn het 2 partijen die strijden om macht ten koste van de bevolking. Dat het westerse model niet superieur is mag zo onderhand wel duidelijk zijn.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...