Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beste slaapmat prijs kwaliteit gewicht verhouding!


Aanbevolen berichten

Slaapmatten, daar heb ik de ballen verstand van, ik zal de enige wel niet zijn en vandaar dit draadje.

 

Wat zijn de beste opties qua prijs, kwaliteit, gewicht en afmetingen die er momenteel verkrijgbaar zijn, en betaalbaar voor de gemiddelde gewone man/vrouw.

 

Wie tips heeft mag en kan ze hier neer zetten, ervaren wandelaars/hikers/kampeerders zullen wel hele goede tips hebben, deel ze alsjeblieft met ons.

 

Vriendelijk dank voor het verzekeren van een goede en welverdiende nachtrust voor de door jullie getipte.

 

Zon op je pad

en

Maan op je kikker.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb op SC2 een hele mooie gezien, maar die is dus wel prijzig.

 

http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen/selfinflating-matten/exped-downmat-ul-7-m/?gclid=CKramNDugbgCFYlY3godNC8A0Q

 

Ik heb echter in 't leven geleerd dat je, als het even kan, nooit moet bezuinigen op drie dingen; Slapen, schoenen en eten.

Uitgeslapen, zonder pijn in voeten of rug en met een volle maag, kan ik heel wat aan. :D

 

Dit jaar twee slaap'matten' gekocht. Goedkoop luchtbedje van een tientje, slaapt prima, maar met 2kg alleen voor met de auto.

Aldi selfinflatable van 18 euro was geen succes, thuis 1 nacht op geslapen, op SC2 was hij al lek bij het ventiel. 1,7 kg nog steeds en een gigantisch grote rol.

 

Ben erg benieuwd naar de reacties in dit draadje, wellicht kan het wel wat goedkoper, zonder in te boeten aan kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op SC2 een hele mooie gezien, maar die is dus wel prijzig.

 

http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen/selfinflating-matten/exped-downmat-ul-7-m/?gclid=CKramNDugbgCFYlY3godNC8A0Q

 

Ik heb echter in 't leven geleerd dat je, als het even kan, nooit moet bezuinigen op drie dingen; Slapen, schoenen en eten.

Uitgeslapen, zonder pijn in voeten of rug en met een volle maag, kan ik heel wat aan. :D

 

Dit jaar twee slaap'matten' gekocht. Goedkoop luchtbedje van een tientje, slaapt prima, maar met 2kg alleen voor met de auto.

Aldi selfinflatable van 18 euro was geen succes, thuis 1 nacht op geslapen, op SC2 was hij al lek bij het ventiel. 1,7 kg nog steeds en een gigantisch grote rol.

 

Ben erg benieuwd naar de reacties in dit draadje, wellicht kan het wel wat goedkoper, zonder in te boeten aan kwaliteit.

 

 

HEY, jij weer??;)

 

Dank dat je je bijdrage ook hier doet Ray, we zijn samen benieuwd naar de reacties en hoop dat er wat productiefs uit voort komt.

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua prijs, kwaliteit en gewicht verslaat niets de oude en vertrouwde slaapmat. Het merk maakt vrijwel geen klapt uit, en de prijs ligt altijd tussen de €5 en €15. Vrijwel onverwoestbaar.

 

Wil je wat meer comfort dan lever je direct in op gewicht (luchtbed, veldbed, self inflatable). En bij zelfopbaasbare matten lever je flink wat geld in (goedkope matten gaan vrij snel lek).

 

Ik zou wat verschillende opties aanschaffen zodat je per situatie het beste ervan kunt maken; slaapmat, hangmat, en evt luchtbed, veldbed, self inflatable mat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua prijs, kwaliteit en gewicht verslaat niets de oude en vertrouwde slaapmat. Het merk maakt vrijwel geen klapt uit, en de prijs ligt altijd tussen de €5 en €15. Vrijwel onverwoestbaar.

 

Wil je wat meer comfort dan lever je direct in op gewicht (luchtbed, veldbed, self inflatable). En bij zelfopbaasbare matten lever je flink wat geld in (goedkope matten gaan vrij snel lek).

 

Ik zou wat verschillende opties aanschaffen zodat je per situatie het beste ervan kunt maken; slaapmat, hangmat, en evt luchtbed, veldbed, self inflatable mat.

 

Klopt, de xenos heeft deze dingen ook maar ben er zelf niet zo blij mee, de mat kost idd slechts een rol drop en bos wortels, maar echt van de grond af houd hij je niet, enig comfort mag best.

 

Dank voor je bijdrage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, de xenos heeft deze dingen ook maar ben er zelf niet zo blij mee, de mat kost idd slechts een rol drop en bos wortels, maar echt van de grond af houd hij je niet, enig comfort mag best.

 

Dank voor je bijdrage.

 

Het is inderdaad niet heel erg comfortabel. Vandaar m'n tip om verschillende opties aan te schaffen. Zo'n mat met een luchtbed erop werkt prima als je bijvoorbeeld met de auto gaat kamperen. Bij een trektocht van weken wil je waarschijnlijk wat minder gewicht meenemen en kies je voor alleen die mat, en eventueel een hangmat. Etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad niet heel erg comfortabel. Vandaar m'n tip om verschillende opties aan te schaffen. Zo'n mat met een luchtbed erop werkt prima als je bijvoorbeeld met de auto gaat kamperen. Bij een trektocht van weken wil je waarschijnlijk wat minder gewicht meenemen en kies je voor alleen die mat, en eventueel een hangmat. Etc etc.

 

Waar heb je zelf de beste ervaringen mee dan?

 

Merk, type, prijs, daar ben ik naar op zoek, persoonlijke ervaringen, stel ik wil gaan kamperen een week of drie, met de benenwagen en wil niet onderuitgaan door formaat en gewicht wat is jouw persoonlijke advies. Nog specifieker, ik ben 172 en 79 kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eind vorig jaar ook een flinke zoektocht gehouden.

 

Voor in de hangmat zou ik de Exped Downmat UL nemen, met de M versie zit je op 630 gram en tot -24. En dat heb je wil je het hele jaar door hangen nodig.

 

Ga je in een tentje dan zou ik de SynMat Basic 7.5 UL nemen. Met de S versie (rugzak onder je voeten) zit je dan op 400gr tot -2. Je kunt je tent dan altijd verwarmen bij extreme kou.

 

Met beide goede ervaring, stevig, makkelijk in gebruik, kleine pakmaat.

Heb wel een tweede hypotheek moeten nemen en mijn kind moeten verkopen, maar je kan altijd sparen natuurlijk.

 

Heb uberhaupt goede ervaringen met Exped, vaak duur maar expeditie waardig en hufterproof. Nog geen lek gehad. Maar in een hangmat zal dat ook niet zo snel gebeuren. En in een tentje moet je een goede ondergrond zoeken natuurlijk.

Ik vind ze minder herrie maken dan een thermarest neoair en die expeds zijn ook wat steviger heb ik het idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je zelf de beste ervaringen mee dan?

 

Merk, type, prijs, daar ben ik naar op zoek, persoonlijke ervaringen, stel ik wil gaan kamperen een week of drie, met de benenwagen en wil niet onderuitgaan door formaat en gewicht wat is jouw persoonlijke advies. Nog specifieker, ik ben 172 en 79 kilo.

 

Met de benenwagen is er (imho) maar 1 oplossing: zo'n goedkoop matje (of hangmat). Merk maakt niet uit, prijs is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eind vorig jaar ook een flinke zoektocht gehouden.

 

Voor in de hangmat zou ik de Exped Downmat UL nemen, met de M versie zit je op 630 gram en tot -24. En dat heb je wil je het hele jaar door hangen nodig.

 

Ga je in een tentje dan zou ik de SynMat Basic 7.5 UL nemen. Met de S versie (rugzak onder je voeten) zit je dan op 400gr tot -2. Je kunt je tent dan altijd verwarmen bij extreme kou.

 

Met beide goede ervaring, stevig, makkelijk in gebruik, kleine pakmaat.

Heb wel een tweede hypotheek moeten nemen en mijn kind moeten verkopen, maar je kan altijd sparen natuurlijk.

 

Heb uberhaupt goede ervaringen met Exped, vaak duur maar expeditie waardig en hufterproof. Nog geen lek gehad. Maar in een hangmat zal dat ook niet zo snel gebeuren. En in een tentje moet je een goede ondergrond zoeken natuurlijk.

Ik vind ze minder herrie maken dan een thermarest neoair en die expeds zijn ook wat steviger heb ik het idee.

 

Qua gewicht ziet dat er goed uit! Enig idee wat de prijzen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eind vorig jaar ook een flinke zoektocht gehouden.

 

Voor in de hangmat zou ik de Exped Downmat UL nemen, met de M versie zit je op 630 gram en tot -24. En dat heb je wil je het hele jaar door hangen nodig.

 

Ga je in een tentje dan zou ik de SynMat Basic 7.5 UL nemen. Met de S versie (rugzak onder je voeten) zit je dan op 400gr tot -2. Je kunt je tent dan altijd verwarmen bij extreme kou.

 

Met beide goede ervaring, stevig, makkelijk in gebruik, kleine pakmaat.

Heb wel een tweede hypotheek moeten nemen en mijn kind moeten verkopen, maar je kan altijd sparen natuurlijk.

 

Heb uberhaupt goede ervaringen met Exped, vaak duur maar expeditie waardig en hufterproof. Nog geen lek gehad. Maar in een hangmat zal dat ook niet zo snel gebeuren. En in een tentje moet je een goede ondergrond zoeken natuurlijk.

Ik vind ze minder herrie maken dan een thermarest neoair en die expeds zijn ook wat steviger heb ik het idee.

 

MERCI!! zeer bruikbare tip, ff een kind maken om te verpatsen en een eerste en tweede hypotheek en ik zit gebeiteld:p

Altijd goed om te horen over persoonlijke ervaringen, youtube is toch net iets te ver van mijn bed in dit soort gevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem is een kijkje bij Therm-A-Rest!

Net als Exped niet goedkoop, maar wel kwaliteit!

Zoek je een aardig licht, warm en comfortabel model, zieKLIK

Voor een ultralicht model; KLIK

Bij slaapmatrasjes zijn de 2 grote kwalitatief goede merken eigenlijk wel Therm-A-Rest en Exped.

 

- Vasatus

 

Ik dank u, het gaat helemaal de goede kant op hier in dit draadje!!!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem is een kijkje bij Therm-A-Rest!

Net als Exped niet goedkoop, maar wel kwaliteit!

Zoek je een aardig licht, warm en comfortabel model, zieKLIK

Voor een ultralicht model; KLIK

Bij slaapmatrasjes zijn de 2 grote kwalitatief goede merken eigenlijk wel Therm-A-Rest en Exped.

 

- Vasatus

 

Beide links werken bij mij niet :(

 

Therm-a-rest is, was altijd (dacht ik), een budget merk kampeerspullen maar ik zie bij bijvoorbeeld beversport dat het vrij prijzig geworden is. Misschien is de kwaliteit dan ook beter geworden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben voor onszelf en alle kids de thermarest neo-air en gebruiken deze regelmatig. Een aantal voordelen zijn genoemd: comfortabel, licht, weinig pakruimte. Een van de grootste voordelen is de hoge isolatiewaarde. We hebben een heel aantal nachten onder het vriespunt doorgebracht in de tenten zonder dat de kou door je matras trok.

Met bijbehorende Thermarest neoair pump sack blaas je het matje zo op en maak je van je matje vrij snel een redelijk comfortabele zitting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verbaasde me al dat op de eerste pagina nog nergens therm-a-rest werd genoemd. Een breed scala, van niet al te duur tot best wel prijzig. En logisch natuurlijk dat des te meer je wilt, des te hoger de prijs. Als je op http://www.outdorado.com zoekt op Therm-A-Rest dan zie je het hele scala aan matjes wel, dan is het aan jezelf wat je ervoor over hebt. Ze hebben daar trouwens wel regelmatig aanbiedingen, dat kan de moeite van het wachten waard zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem is een kijkje bij Therm-A-Rest!

Voor een ultralicht model; KLIK

- Vasatus

 

Niet doen, die is echt verschrikkelijk oncomfortabel en maakt een partij herrie, dat was mijn eerste matje want kwa spec's is hij echt geweldig maar voor de rest echt bager.

Ik dacht dat aan mij lag maar toen ik op een Exped SynMat UL 7 LW ging liggen wist is wel beter.

 

Kijk ook goed naar de R waarde dat is de isolatie waarde en hoe hoger hoe beter.

 

Mv.g. JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet doen, die is echt verschrikkelijk oncomfortabel en maakt een partij herrie, dat was mijn eerste matje want kwa spec's is hij echt geweldig maar voor de rest echt bager.

Ik dacht dat aan mij lag maar toen ik op een Exped SynMat UL 7 LW ging liggen wist is wel beter.

 

Kijk ook goed naar de R waarde dat is de isolatie waarde en hoe hoger hoe beter.

 

Mv.g. JP

 

Ik heb meer mensen horen klagen over de herrie. Wij liggen met 7 man op 7 thermarest neo airs in één tipi en ik vind het gekraak verwaarloosbaar en zeker niet storend. Maar goed: ik heb geen ervaring met die expeds, misschien zijn die nog comfortabeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer mensen horen klagen over de herrie. Wij liggen met 7 man op 7 thermarest neo airs in één tipi en ik vind het gekraak verwaarloosbaar en zeker niet storend. Maar goed: ik heb geen ervaring met die expeds, misschien zijn die nog comfortabeler.

 

Kwa herrie heb ik er persoonlijk ook geen last van maar een hoop mensen om me heen waren er niet zo blij mee vandaar maar ook daar verschillen mensen nog al.

 

Ook kwa comfort heeft het ook een hoop te maken met je lichaamsbouw, als je boten niet goed geisoleerd zijn heb je er veel sneller last van dan wanner er een dikke laag isolatie op zit.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...