Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alternatieve valuta?

AWOL
 Share

Recommended Posts

Naast wat PM heb ik uiteraard een bedrag aan Euro's in huis en wat dollars.

Dat laatste met als idee dat als er iets gebeurd met de euro ik nog steeds een valuta in huis heb die, wellicht, nog wel wat vertrouwen geniet en vooral ook bekend is bij iedereen, in de hele wereld. Als ik een tripje maak heb ik ook meestal wat dollars bij mij.

Die laatste redenatie gaat natuurlijk wat mank omdat de dollar nou ook niet echt lekker gaat en het lijkt mij dat het lot van de euro en de dollar aardig aan elkaar verbonden zijn (?). Ik ben een leek wat dit soort zaken betreft.

Wat zou een valuta zijn om wat cash van in huis te halen dat ook bescherming kan bieden aan problemen met de euro / dollar?

Zwitserse Francs? Britse pond lijkt mij niet?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ja als ik daar zinnig antwoord op zou kunnen geven dan zou dat mooi zijn....

Eerste observatie bijna alles hangt nu aan elkaar.

Natuurlijk gaan de zwakkere valuta's eerst om en zal de dollar lang het vertrouwen blijven houden alhoewel Amerika nu wel heel hard zijn best aan het doen is om dat vertrouwen onderuit te schoffelen...

Als de yuan aan goud gekoppeld gaat worden zal dat wel eens DE munt kunnen worden.

Maar zo zijn er meer maar is absoluut geen zekerheid.

Er zijn meer sterke munten zoals de Australische dollar enz.

De vraag is wel wat je wilt beschermen/ bereiken?

Als de euro valt dan zal er iets anders komen, zo niet dan zal geen enkele valuta anders dan eten drinken prepspullen en PM je kunnen helpen?

Als er een nieuwe valauta komt zal die een 'passende' waarde krijgen tav alle andere valuta... Zelfs PM, mischien dat dan ruilhandel beter is dan de eerste jaren je PM gaan gebruiken?