Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kogelwerende vesten


Lone_Wolf

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

http://www.spycity.nl/producten/kogelwerende-kleding/ daarom geef ik de voorkeur aan kogelwerdende kleding.

 

Een colombiaan is hier mee begonnen, veel filmsterren dragen deze kleding

 

Meestal onbetaalbaar, met dit bedrijf als uitzondering, level 2a jas al voor 275

http://www.westpoint-bulletproof.nl/index.php/110/magazijn-opruiming

 

Dit bedrijf heeft voor een betaalbare prijs een onopvallende jas, die je kan beschermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: Steekwapens zijn een veel groter risico dan vuurwapens.

 

Helenmaal mee eens, als je je zelfs beter wil beschermen ga dan voor een volledig longsleeve steekwerend shirt.

 

De kans dat je er op je geschoten word is zo klein, dus je zal er vooral heel erg veel last van hebben want het beperkt je bewegings vrijheid enorm.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt natuurlijk af van wat je ervaringen en verwachtingen zijn, maar wat mij meteen opvalt bij die vesten, is het enorme gewicht!

 

2,5 tot 4,5 kg voor een lichte variant en 4,5 tot 10,5 kg voor de zwaardere?! En kies je dan alleen voor bescherming tegen handvuurwapens of ga je 10.5 kg voor een grote range wapens?

 

Weegt de beperking van mobiliteit op tegen de bescherming die zo'n vest biedt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt natuurlijk af van wat je ervaringen en verwachtingen zijn, maar wat mij meteen opvalt bij die vesten, is het enorme gewicht!

 

2,5 tot 4,5 kg voor een lichte variant en 4,5 tot 10,5 kg voor de zwaardere?! En kies je dan alleen voor bescherming tegen handvuurwapens of ga je 10.5 kg voor een grote range wapens?

 

Weegt de beperking van mobiliteit op tegen de bescherming die zo'n vest biedt?

 

Is geheel afhankelijk van je doel. een Level II is in veel gevallen voor de "straat" al genoeg. Een level III is als je geweer calibers verwacht. En met keramische platen heb je nog meer protectie (vaak maar 1 schot ivm de platen die breken). Alles is geheel afhankelijk van kogel gewicht en snelheid hiervan.

Loop je patrouilles en je verwacht geweervuur, dan zijn de zwaardere vesten gewoon goed. (is het te zwaar, dan oefen je maar :D) Voor meer mobiele taken in een meer dynamische omgeving zijn lichtere vesten soms handiger (maar je heb dus wel minder bescherming) Het is altijd een afweging van bescherming tov gemak/bewegingsvrijheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in 1997 waren 2 overvallers in staat zich een flinke poos te verdedigen tegen 400! politie agenten door aan elkaar genaaid body armour. bizar

 

Vraag mij af wat ze toen gebruikte als bescherming? denk kevlar?

 

https://www.youtube.com/watch?v=tsOWSDtxERU

 

Combinatie van kevlar, keramische platen en copieuze inname van fenobarbital en diverse andere goedjes.

 

Nachtmerrie scenario.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hadden ze last van epilepsie dan ?

 

Of ze epilepsie hadden weet ik niet. Maar aangezien ze er ernstig mee rekening hielden dat ze mogelijk een vuurgevecht aangingen met nagenoeg de gehele LAPD zou ik me kunnen voorstellen dat ze misschien een tikkeltje nerveus waren.

 

Een aangezien dat spul ook goed werkt als kalmeringsmiddel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ze epilepsie hadden weet ik niet. Maar aangezien ze er ernstig mee rekening hielden dat ze mogelijk een vuurgevecht aangingen met nagenoeg de gehele LAPD zou ik me kunnen voorstellen dat ze misschien een tikkeltje nerveus waren.

 

Een aangezien dat spul ook goed werkt als kalmeringsmiddel....

 

oh ok, wist niet dat het een kalmeringsmiddel was, dacht altijd dat het je zintuigen scherper maakte (tenminste zo begreep ik het)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Post was eigenlijk bedoeld om aan te geven dat kleding soms een betere keuze is dan alleen een vest. ook voor de good guys! juist voor de goede mensen. Soms kan je veel leren van de slechterikken. Doet mij een beetje denken aan de prodigy

 

ik zie de link niet echt? bedoel je met kleding, aan elkaar genaaide bodyarmor of kleding.. ? of heb ik nu iets gemist??

 

nevermind ben er al uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is geheel afhankelijk van je doel. een Level II is in veel gevallen voor de "straat" al genoeg. Een level III is als je geweer calibers verwacht. En met keramische platen heb je nog meer protectie (vaak maar 1 schot ivm de platen die breken). Alles is geheel afhankelijk van kogel gewicht en snelheid hiervan.

Loop je patrouilles en je verwacht geweervuur, dan zijn de zwaardere vesten gewoon goed. (is het te zwaar, dan oefen je maar :D) Voor meer mobiele taken in een meer dynamische omgeving zijn lichtere vesten soms handiger (maar je heb dus wel minder bescherming) Het is altijd een afweging van bescherming tov gemak/bewegingsvrijheid.

 

Eeeeh...

Level III houdt echt GEEN geweer kalibers tegen...

 

EDIT: Mea culpa. Zat met IIIA in mn hoofd. Je hebt gelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie de link niet echt? bedoel je met kleding, aan elkaar genaaide bodyarmor of kleding.. ? of heb ik nu iets gemist??

 

nevermind ben er al uit.

 

nee, ik wilde duidelijk maken dat je ook van de bad guys veel kan leren. zoals met 2 man 400 professionals het lastig maken, zo zijn er ook positievere verhalen van Ronin tegen een overmacht en sparta. als je maar goed getrained bent en weet wat je doet.

 

het nr van prodigy is dus. ik heb het gif, ik heb het tegengif. ik heb het gif wat werkt tegen het tegengif enz

 

beetje strijd tussen goed en kwaad. maar je kan van de andere partij wel dingen leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...