Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke medicijnen heb jij in huis?


Aanbevolen berichten

Als we hier in nederland een situatie zouden krijgen zoals in Wuhan, dan zijn er hier ook te weinig bedden in het ZH.

We zijn dan aangewezen op een zelf- thuis behandeling. Zuurstof is online te koop. Googel er op.

Manuka honing met Curcumine erdoor heen. Zilverwater. Voor dat antibiotica bestond was zilverwater een medicijn wat vaak gebruikt werd.

Zilver wordt trouwens nog steeds veel gebruikt in wondmaterialen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

 

Veel preppers preppen paracetamol.    10-07-2020   13:16

 

Maar nu is er een paracetamol die uit CHINA komt met een waarschijnlijk kanker verwekkende stof PCA.

Kruitvat en nog een zaak zouden die verkopen.

Ik weet niet of op de verpakking of bijsluiter te zien is of de stof ook word aan gegeven of dat de medicatie uit CHINA komt.

Kankerverwekkende stof ontdekt in paracetamol | Binnenland ...

www.ad.nl › binnenland › kankerverwekkende-stof-ont...

15 uur geleden - Uit de analyse blijkt dat alle drie de partijen vervuild zijn met 4-chlooraniline, afgekort PCA. Deze stof, ontstaan bij de productie van paracetamol, ...

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjj15GyxMLqAhXysaQKHSbqAVcQFjAEegQIAxAB&url=https%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fbinnenland%2Fkankerverwekkende-stof-ontdekt-in-paracetamol~a41a42f4%2F&usg=AOvVaw36EKkLZm10GJQKu37Ma-zr

=========================================================================================================

 

De grootste producent van paracetamol ter wereld, het Chinese Anqiu Lu'an Pharmaceutical, verkoopt paracetamol die vervuild is met een kankerverwekkende stof. De fabriek leverde afgelopen jaren de grondstof van veel paracetamol die te koop is in drogisterijen, supermarkten en apotheken in Nederland, melden Zembla en NRC.

https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/item/paracetamol-bevat-kankerverwekkende-stof-hoe-gevaarlijk-is-dat/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-zorgnu&utm_campaign=20200710&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_zorgnu&at_send_date=20200710#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_zorgnu&at_send_date=20200710

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Albis zei:

Goed dat je dat meldt. Heb zelf ook paracetamol in huis, ook van een goedkope drogist. Gebruik het niet, maar wil het wel standaard in huis hebben. Die voorraad kan dus nu vervangen worden door betere kwaliteit paracetamol.

Wij hebben ook redelijk wat Paracetamol geprept, maar

(1) hoe weet je of je de foute hebt???

Ik heb de doosjes er om weg gehaald en het zaakje compact in de BOB gedaan.

(2)Waar is de betere paracetamol aan te herkennen.

 

(3)En waar koop je die?, op deze drie vragen heeft misschien de heer @vheeswijk het antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn goede vragen, waar ik geen antwoord op heb. Maar neem aan dat alle goedkope paracetamol daarmee vervuild is. En aangezien die vervuiling nu bekend is geworden, denk ik dat over een paar maanden geen vervuilde paracetamol meer op de markt is. Wellicht wat simpel gedacht, maar ja, je moet iets. ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, JJ&A zei:

Ik heb de doosjes er om weg gehaald en het zaakje compact in de BOB gedaan.

 

Ik zou me er niet druk over maken.

Als we de reactie van College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) mogen geloven dan is het een normale situatie dat tijdens de productie van paracetamol  de stof PCA vrijkomt in een minimale hoeveelheid. (het is beslist geen toevoeging)

Quote

Voor PCA geldt de strikte limiet van maximaal 34 microgram inname per dag. De batches die NRC heeft onderzocht, vallen ruim onder deze limiet', aldus het CBG in een verklaring.

 

En dan moet je dus uitgaan van de maximale dosering en dat voor 365 dagen in een jaar.

De kans dat je (rekenkundig/statistisch) vandaag door de bliksem word getroffen is een factor 1000 groter dan de kans op een nadelig effect van paracetamol.

 

p.s. ik ga er gemakshalve van uit dat de getallen juist zijn die het CBG heeft gecommuniceerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, martin zei:

 

Ik zou me er niet druk over maken.

Als we de reactie van College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) mogen geloven dan is het een normale situatie dat tijdens de productie van paracetamol  de stof PCA vrijkomt in een minimale hoeveelheid. (het is beslist geen toevoeging)

 

En dan moet je dus uitgaan van de maximale dosering en dat voor 365 dagen in een jaar.

De kans dat je (rekenkundig/statistisch) vandaag door de bliksem word getroffen is een factor 1000 groter dan de kans op een nadelig effect van paracetamol.

 

p.s. ik ga er gemakshalve van uit dat de getallen juist zijn die het CBG heeft gecommuniceerd.

 

Weet je beste @martin

Waarschijnlijk dat al die minimale toelatingen er voor zorgen dat we veel te maken hebben met kanker, haast niemand heeft meer een kennis op familie lid die wel kanker heeft of heeft gehad tot wat jaren later men het toch weer krijgt.

Misschien word het een opeen stapeling van stoffen die er voor zorgen dat er zo veel mensen ziek worden of de weerstand naar de knoppen is, en vooral de zelf genezende werking van het lichaam het laat afweten.

En dan nog het onvolwaardig voedsel die we dagelijks eten, daar door krijgen we allemaal gebrekziekten, en een verzwakt lichaam die bij het minste geringste het laat afweten

 

Ik denk dat je dit bedoeld.

'Bij het vaststellen van deze limiet wordt er van de ergste situatie uitgegaan, waarbij iemand zijn leven lang dagelijks de maximale dosering paracetamol gebruikt. Deze limiet is gebaseerd op een verwaarloosbaar risico: één persoon extra die kanker krijgt op honderdduizend mensen die levenslang dagelijks de maximale dosering paracetamol gebruiken. Bij kortdurend gebruik is het risico nog vele malen lager', aldus de toezichthouder.

https://www.ad.nl/binnenland/kankerverwekkende-stof-ontdekt-in-paracetamol-maar-veiligheid-staat-niet-ter-discussie~a41a42f4/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Intrigerend. Sinds een paar maanden krijg ik een bijna migraine achtige hoofdpijn als ik goedkope paracetamol neem (duurde even voor ik het verband door had, want ik neem al jaren gewone merkloze paracetamol als het 'die tijd van de maand is'). Dat blijk ik niet te krijgen van paracetamol van een duur merk, waar ik nu dus maar op ben overgestapt. Bedankt voor het delen @JJ&A

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, MamaM zei:

Intrigerend. Sinds een paar maanden krijg ik een bijna migraine achtige hoofdpijn als ik goedkope paracetamol neem (duurde even voor ik het verband door had, want ik neem al jaren gewone merkloze paracetamol als het 'die tijd van de maand is'). Dat blijk ik niet te krijgen van paracetamol van een duur merk, waar ik nu dus maar op ben overgestapt. Bedankt voor het delen @JJ&A

Dag beste @MamaM

Weet je in middels waar je de hoofdpijn aan te danken hebt, misschien kan je er meer over vertellen en kan ik wat voor je betekenen, als je het hier niet wilt schrijven kan je natuurlijk via de PB doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb de medicatie die ik nodig heb altijd voor een maand of 6 op voorraad.

dit heb ik gewoon geregeld door een paar keer wat sneller achter elkaar te bestellen.

Daarnaast.

een doosje of 10 paracetamol.

een liter of 6 sterilium.

en een liter of 4 stellisept.

uiteraard de basis spullen die in een verbandtrommel horen te zitten.

 

ik wil nog 1 ding hebben.
een Tourniquet

 

edit.

 

ik heb ook een aardige voorraad 

kauwvitamines A tot Z

vitamine D

en zink.

 

 

aangepast door Hermanusb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou nog best willen preppen op een paar EHBO zakjes en verband. Vooral verband ja.
Ben diabetisch, dus heb daar zeker voor een week of twee extra medicijnen voor, nog niet echt iets alternatiefs op gevonden. Enige "oplossing" tijdens een SHTF lijkt mij; is door niet veel actief te zijn en een streng dieet, dan heb je minder medicijnen nodig.

Paracetamol inderdaad, maar wil daar niet echt gebruik van maken. Meer als hulpverlenend medicijn, dus voor een ander. Als ik hoofdpijn heb ga ik gewoon liggen of ik drink een stevig bakkie koffie.

Medicijnen heb je in diverse soorten en maten; Pillen, zalfjes, anti/pro, doekjes, etc...
Verder heb ik aspirine, norit, anti-diarree, pro-diarree, dextro C+, zuigtabletjes (anti-hoest), anti-keelpijn, heel veel pleisters!!!, diverse soorten zeep (huis & tuin, ontsmettende, alternatieve en ruwe), vocht inbrengende crème, filts, toiletpapier (je zult versteld staan hoeveel functies een rol toiletpapier kan hebben, vooral op medisch gebied!), watten, betadine, speciale thee (met een poedertje wat werkt als chill en pijnverzachtend, stressverlagend, kalmerend), koffie (ja ik beschouw koffie ook als een medicijn), nog een aantal van die anti-flu poedertjes waar je een warm drankje van kan maken volgestauwd met vitamines en mineralen, bruistabletten (ook vol met a/z, vita's en mine's) en verder weet ik het zo ff niet, zal heus nog wel wat vergeten zijn.
Hopelijk niet voor mezelf maar om daar een ander mee te helpen, maar je weet maar nooit. Elke maand worden enkele dingen aangevuld, want dit is een actieve verzameling.

Gebruik wel zo'n vochtvreter in mijn verzameling. Vocht kan kruipen waar je het niet verwacht. En daar komt koffie dus ook heel goed van pas als alternatief! Maar ik gebruik zo'n ding die je weleens in auto's ziet. 

In plaats van alcohol-doekjes die je in een EHBO pakketje vind, heb ik van die brillendoekjes in verpakking (goedkoper). Blijf altijd een Budget Prepper, als het goedkoper kan en het effect is enigszins hetzelfde. Why not? Bij grovere wonden zou ik zoiezo naar de betadine grijpen (dat je dat maar weet)...
Net als verband of alternatieve pleisters, gewoon een watje erop, drupje betadine of uierzalf met honing, tape eroverheen. Geen ducttape, maar eerdere die papieren tape (afplak tape) die schilders gebruiken. Omdat ze snel scheuren, zijn ze niet zo scherp en qua oppervlakte zijn ze wat steviger bij per ongeluk stoten en het ademt. Ik had van die isolatie tape, die plastic variant, lekker zacht, NIET ADEMEND en scheuren niet, maar kies liever de afplaktape. (Normaal verband is beter, maar je moet wat als je verder niets zou hebben)

Als alles op is, je staat versteld wat je nog gewoon zo puur uit de natuur kunt halen.

Heb wat praktische medische kennis, alternatieve wijzen voor wonden te behandelen, anti-stress en nog wat andere gebiedjes. Als er geen dokter/zuster/broeder aanwezig is... Heb alleen geen chirurgische mesjes meer, wel hele scherpe kleine mesjes voor secuur snijwerk, maar niet die speciale. En die zijn juist de beste, de snijwondjes die je daarvan krijgt, genezen het beste!

Dus, wees voorzichtig met alles. Neem geen risico's met klimmen of afdalen. Gebruik handschoenen bij het pakken van natuurlijk materiaal zoals takken. Als je risico's moet nemen, zorg voor een plan B, wees bedachtzaam voor als het misgaat. Dek jezelf in. 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Vantazzy zei:

Bij grovere wonden zou ik zoiezo naar de betadine grijpen (dat je dat maar weet)...

Wees daar wel voorzichtig mee :

 

1.Bij grovere verwondingen moet je meestal toch naar een dokter.

  Gebruik van betadine maakt een wond voor een arts moeilijker te beoordelen.

2.Sommige mensen zijn allergisch voor jodium/betadine

 

Als 1. nvt is vanwege SHTF en je moet echt zelf iets doen kun je het best een wond

eerst grondig schoon spoelen en dan ontsmetten met bv sterilon of desnoods zout water,

zoals je ook gebruikt voor neus-en oogspoeling.

 

Verder mooie verzameling medicijnen lijkt me. Heb je ook iets van anti-histamine en ORS of

zoiets? ORS kun je ook zelf maken , is veel goedkoper dan gekochte zakjes.

 

Schilderstape wordt hier ook wel gebruikt als pleister: ( mens, dat gaat best wel!!)

Nou ja, die moderne "snelpleister " lijkt er ook verdacht veel op ,dus dat zal dan wel...😀

Bedenk bij alles wat je doet op EHBO-gebied ( zeker bij hulp aan anderen )First do no harm...

groet,mevr.Grijpstra

 

 

 

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Wees daar wel voorzichtig mee :

 

1.Bij grovere verwondingen moet je meestal toch naar een dokter.

  Gebruik van betadine maakt een wond voor een arts moeilijker te beoordelen.

2.Sommige mensen zijn allergisch voor jodium/betadine

 

Als 1. nvt is vanwege SHTF en je moet echt zelf iets doen kun je het best een wond

eerst grondig schoon spoelen en dan ontsmetten met bv sterilon of desnoods zout water,

zoals je ook gebruikt voor neus-en oogspoeling.

 

Verder mooie verzameling medicijnen lijkt me. Heb je ook iets van anti-histamine en ORS of

zoiets? ORS kun je ook zelf maken , is veel goedkoper dan gekochte zakjes.

 

Schilderstape wordt hier ook wel gebruikt als pleister: ( mens, dat gaat best wel!!)

Nou ja, die moderne "snelpleister " lijkt er ook verdacht veel op ,dus dat zal dan wel...😀

Bedenk bij alles wat je doet op EHBO-gebied ( zeker bij hulp aan anderen )First do no harm...

groet,mevr.Grijpstra

 

 

 

 

Klopt helemaal @mevr.Grijpstra de basisprincipelen uiteraard eerst grondig schoonmaken, droogmaken en nauwkeurig onderzoeken. Maar voor ontsmettingsdoeleindes met name bij wondverzorging, betadine of idd die zoutoplossing, die was ik helemaal vergeten, dank je wel dat je me daar op attendeerde! +1

Ja, allergie... Soms weet je niets tijdens een ramptoestand, geen toegang tot je DigiD, alles ligt plat maar je moet toch iets. Ik ben geen dokter, maar ik HAAT het om als een ramptoerist te staan toekijken. Ik wil helpen. Zou zelfs mijn eigen pillen tegen diabetes niet innemen maar aan een ander geven die het ook nodig heeft, of althans 50/50, dan voelen we ons 50% minder lekker ipv 100%.

Je kunt iig tijdens een SHTF 100% bij me aankloppen als je uitwendige zweren hebt. Heb ze zelf ook gehad (dank je wel diabetes), één keer door dokter behandeld en laatste keren door mijzelf. Mijn methode, genezing was sneller en minder pijn en het litteken ziet er iets beter uit. En hier gebruik ik geen betadine hoor. :)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik heb helemaal geen medicatie in huis....

Ik gebruik geen medicatie.

 

ik heb paracetamol, maar of deze veilig is, weet ik niet..

Verder wat homeopathische medicatie. wond zalf, wat etherische olie, 

Pleisters en ander klein spul, geen jodium, of allerlei vitamines...

 

In mijn tuin staat van alles wat medicinaal te gebruiken is, 

smeerwortel, kan je gebruiken voor open wonden, schoon trekken van de wond, afdekken,

ook heb ik thuis aloë Vera, de plant. 

en zo nog wat meer medicinale kruiden....

Ik ga dit voorjaar nog meer medicinale kruiden in mijn tuin zetten.

De massa weet toch niet wat eetbaar/ geneeskracht heeft.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, JJ&A zei:

Waar kan je zoal voor komen te staan, denkend aan een SHTF.

 

Voor in de vluchttas(bob zo je wilt) zou ik het simpel houden .

Fles met schoon water +mini waterfilter  (voor koelen/spoelen/drinken)

Handschoenen ,gewoon de stevige afwashandschoenen,na gebruik ontsmetten

Trauma-of stevige schaar om kleding/schoenen weg te knippen

Schone theedoek,mitella of bandana voor drogen,bedekken,bevestigen

Veiligheidsspelden: bevestigen,vishaakje maken

Rol toiletpapier : schoonmaken,absorberen ,drukverband mee maken,vuur starten

Aansteker/lucifers : vuur maken ,ontsmetten van bv naald

Rol watervaste leukopor oid

Strip pleister, liefst 8 cm breed,zelf op maat knippen bij kleine wondjes.Kun je ook 

zwaluwstaartjes / steri-strips van knippen.

Spoelfles zout water voor oog-en wondspoeling

Alcohol 70%..voor ontsmetting bv handschoenen en pincet.

Splinterpincet.

Verder wat je toch wss in je tas zal hebben:zaklampje,zo'n penlight is handig om in

oog,oor en neus te kijken.

Spiegeltje voor als je jezelf moet "behandelen"

Vergrootglas of bril.

Potje vaseline of uierzalf

Niet allerlei formaten en soorten verband doen, gewoon improviseren(bandana,pleister,wc papier)

Je eigen gebruikelijke medicatie + paracetamol ,antihistaminemiddel en ORS poeder.

Toch nog een hele simpele waslijst!!

 

Voor thuis kun je het best zo uitgebreid doen als je zelf wil of kan.

Zelf zou ik voorbereiden op een ziek/gewond persoon thuis moeten verzorgen ,die kans is er

igv SHTF denk ik al gauw.

En inspelen op evt(?! )tekorten : voldoende zelfmedicatie ,beschermingsmiddelen ,ontsmettings-

middelen enzo.

Kortom: klein mini-noodhospitaaltje !

 

groet,mevr.Grijpstra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 27-5-2012 om 13:33, Jester zei:

Man o man, als ik dit zo lees heb ik nog een aantal flinke uitgaves voor de boeg. Enige dat ik nu heb is aantal pakjes paracetamol, maar daar houdt het dan ook mee op.

Ik ga maar eens een boodschappenlijstje samenstellen op basis van dit ge

 

Gewoon screenshots maken van wie een goed idee heeft of waar veel tips op staan.. komt goed. Je vergeet toch altijd wel wat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant onderwerp. Ik gebruik eigenlijk zo min mogelijk medicijnen, toch hebben we wel wat simpele dingen op voorraad. De enige medicatie die ik wel gebruik heb ik meestal voldoende van om een paar maanden vooruit te kunnen. Ik kan ook zonder maar dan verander ik langzaamaan in een mindere versie van mezelf. Dat is niet direct een ramp maar in een moeilijke situatie is het natuurlijk fijn om optimaal te functioneren.

 

De voorraad bestaat hier verder uit vitamines, mineralen, ibuprofen, paracetamol, antihistamine en basis ontsmettingsmiddel. Ook hebben we altijd wel honingzalf in huis, erg fijn spul bij vervelende wonden. Het is een klein voorraadje waar we in principe niks mee doen dus daar zouden we in geval van nood even mee vooruit kunnen. 

 

Ik heb nu toevallig net een blaasontsteking gehad en was erg blij dat ik d-mannose in de kast had staan. Na een paar dagen was de ontsteking weg en scheelt weer een antibioticakuur. Misschien was die zonder dit middel ook verdwenen, dat kan natuurlijk. Toch geven de onderzoeken naar dit middel goede resultaten dus hier is het een blijvertje. 

 

Ook hebben we hier toevallig, na een klein ongelukje, een set krukken staan. Dat kan ook goed van pas komen bij een blessure, dat vergroot de mobiliteit dan enorm. Als ik ze niet nodig had gehad had ik ze niet gekocht hoor maar nu ik ze heb houd ik ze maar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 6 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...