Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voor de bowie fans


nvd72

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn vintage Puma 6376 Bowie uit 1978, en dit mes heeft model gestaan voor de bowie uit de Crocodile Dundee films uit de jaren '80.

Mirror edge by yours truly,

 

Puma6376Bowie002.jpg

 

Puma6376Bowie004.jpg

 

Puma6376Bowie010.jpg

 

Puma6376Bowie005.jpg

 

Puma6376Bowie009.jpg

 

Puma6376Bowie014.jpg

 

Puma6376Bowie015.jpg

 

Puma6376Bowie016.jpg

 

Puma6376Bowie017.jpg

 

Puma6376Bowie012.jpg

 

 

Specificaties:

 

Staalsoort: Genuine Pumaster Steel (gesmeed hardverchroomd koolstofstaal)

Lemmetlengte: 20,0 cm

Lemmetdikte: 6,6 mm

Hardheid volgens meegeleverd booklet: 57-61 HRC

Greepmateriaal: Sambar Stag

Greeplengte inclusief vingerbeschermer: 12,5 cm

Totale lengte: 32,5 cm

Gewicht: 413 gram

Bouwjaar: Oktober 1978

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie snijder @kwakster !

En @nvd72 wat is je plan met dit mes? Voor de verzameling oid of ook echt gaan gebruiken? Persoonlijk vind ik de vorm niet zo heel praktisch.

 

De bowie is nooit bedoeld om praktisch te zijn.. meer als last resort tegen 2 voeters. Maar bij mij komt ie lekker in de verzameling..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij elke groot mes met een hollow grind heb ik zo m'n bedenkingen. (mijn eigen ervaring de gerber gator en een 25 jaar oud bowie-achtig ding dat vorig jaar de vuilbak is ingegaan)

 

Op een filmpje over verschillende grinds is me vooral dit bijgebleven:

'hollow grind is for shaving and slicing not for chopping'

 

En shoppen is toch iets wat ik van een bowie verwacht :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Fantastische messen, niet de goedkoopste maar je krijgt zeker waar voor je geld...:D

http://www.pumaknives.de/index_en.php

 

vg. jpb

 

Vroeger wel, nu niet meer.

De bouw- en staalkwaliteit waar Puma in vroeger jaren om bekend stond vind je niet meer terug in het hedendaagse assortiment.

Als je nu een goede Puma wilt hebben moet je zoeken naar modellen van voor de jaren '90 en liefst nog veel ouder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ff mazzel , ik heb er 1 die ik zo'n 3 jaar geleden kreeg van mijn vader , die hem weer kreeg na de dood van zijn schoonvader (mijn opa) en op zijn minst 50 jaar oud.

En daarnaast heb ik er zelf 1 gekocht op de site waar ik de link van gaf , en ik ben zeer tevreden over puma ...maar ieder zijn ding .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...