Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Revieuw] MRE Amerikaans Leger. Deel1


Yakuza

Aanbevolen berichten

Menu 7

Alles zit verpakt in een stevige zak.

[ATTACH=CONFIG]4152[/ATTACH]

Wat zit er in?

Beef Brisket

Biscuit

Cookies

Cheese spread

Crackers

Candy I

Cocoa

Butter granules

BBQ sauce

Lemon Tea

Salt

Chewing Gum

Toilet Tissue

Towelette

Spoon

Flameless ration heater

Hot beverage bag

 

Had zelf een vooroordeel over MREs.

Ging uit van de instelling nutrients boven smaak maar niets is minder waar.

Ster voeding in pocket size.

Als eerst heb ik de Cocoadrink klaar gemaakt.

Water in de zak,dicht maken met de ziplock, schudden en kaar.

Heb er enkel over te zeggen dat het veel te weinig is.

Is een lekkere chocolademelk en is niet te vergelijken met bv Nesquik.

De cocoa heeft een mooi schuimlaagje en smaakt dubbel zo hard naar chocolade i.p.v de Nesquik.

[ATTACH=CONFIG]4154[/ATTACH]

 

Tootsie Rolls.

Lekkere snoep met chocolade smaak.

Niet aan te raden voor mensen met vals gebid.

Het kleeft geweldig aan je tanden en je bent heel de avond bezig om het er van tussen te krijgen.

[ATTACH=CONFIG]4156[/ATTACH]

 

De bijgeleverde FRH of Flameless Ration Heater is een zak om je maaltijd in op te warmen zonder vuur.

Het bestaat al sinds 1990 maar had er nog nooit van gehoord.

Je steekt je op te warmen eten in de zak.

Voegt water toe tot aangegeven lijnen, zak toe vouwen en terug in bijgeleverde doos steken.

Bevinding: pffff alles gedaan zoals in instructies. Zak word warm,zeer warm maar voeding was nog koud na de voorgeschreven 12 min.

Zak wat geschud zodat het water zich wat beter kon verspreiden en na 20 a 25 min had ik lauwe voeding.

Meer info over de zak : http://www.mreinfo.com/us/mre/frh.html

 

Het Menu:

Beef brisket.

Optisch ziet het er een beetje vreemd uit.

Smaak : ster voeding in blender formaat .

Is zeer lekker, mals vlees, goed gekruid.

Echter 1 opmerking.

Als je aan het menu ruikt en de eerste lepel neemt overheerst er een beet je een chemische smaak die later verdwijnt en soms terug waar te nemen is.

Weet niet goed waar deze van kan komen.Kan aan mijn smaakpapillen liggen :-)

Soms lijkt het een beetje de smaak van sterke mosterd zonder de pikantheid. BBQ flavors.

Al bij al is het een zeer lekker menu.

Beter dan ik het mij had voorgesteld. Dag er na geen enkel lichamelijke klachten van het menu dat in 2010 is klaar gemaakt.

Denk wel dat er een hoop GMO in zit.

Modified dit, Modified dat...

[ATTACH=CONFIG]4157[/ATTACH]

Als het menu iets warmer had geweest dan was alles ook wat vloeibaarder vemoed ik.

Deel 2 volgt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuke review @Yakuza! Maar als je pack nog koud was na 20 minuten heb je toch iets fout gedaan lijkt me. Heb je de pouch IN de heater gedaan i.p.v. ernaast? Een veelgemaakte fout. Ook het "onder een hoek leggen" van de doos met de FRH is belangrijk. Een keertje de pouch omkeren na een aantal minuten in de FRH bag is ook aan te raden. RTFM (?) gaat niet altijd boven ervaring ;)

 

Ik heb erg veel ervaring met dit soort maaltijden, en heb ze altijd bloedheet.

 

Overigens kun je de MRE's ook gewoon koud eten mocht het nodig zijn. Bij het "

" gooit men altijd de FRH's weg. Alles in de MRE is koud te eten. Niet erg lekker, maar doet niets af aan de voedingswaarde.

 

Anyway, leuke review, ik ben benieuwd naar je volgende! Misschien een filmpje terwijl je de MRE eet? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt @Johnny BravoNL. Behalve mijn ‘normale voorraad’ heb ik nog een stuk of acht MRE’s en een paar dozen NRG-5. Misschien moet ik maar eens leren tevreden te zijn.

 

Als ervaringsdeskundige kan ik vertellen dat die Amerikaanse rantsoenen goed te eten zijn. Ik vind ze zelfs erg smakelijk, maar wat betreft mijn culinaire voorkeuren sta ik in mijn omgeving sowieso bekend als cultuurbarbaar. Overigens heb ik altijd twee MRE’s in mijn auto liggen. Zal wel niet ideaal zijn door de temperatuurschommelingen, mij geeft het echter een veilig gevoel.

 

Heb je misschien een adresje waar ze goedkoop Kendal Mint Cake verkopen, liefst per grootverpakking? Voor zover ik weet gebruikt het Ierse leger dat als noodrantsoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...