Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Besteld] Solarkoffer 27V/45W met 12V laadregelaar


Aanbevolen berichten

solarkoffer-27v-45w-met-12v.jpg

Linkje naar product

Prijs: €83,99 incl. 21% BTW voorheen €61,99

 

Omschrijving

De Solarkoffer is gemaakt van getemperd veiligheidsglas met 36 zonnecellen en een behuizing van aluminium met een waterdichte aansluitdoos aan de achterzijde. Tevens is het portable zonnepaneel voorzien van accu aansluitklemmen en 2 uitklapbare staanders, zodat deze in de ideale hoek te plaatsen is.

 

Specificaties

  • Aantal cellen: 36
  • Celtype: poly-multicrystalline
  • Vermogen: 45W
  • Spanning: 18V
  • Laadregelaar: 12V
  • Getemperd veiligheidsglas
  • Aluminium behuizing
  • Afmetingen ingeklapt: 67 x 53 x 9 cm
  • Afmetingen uitgeklapt: 67 x 158 x 3 cm
  • Incl. Accu aansluitklemmen
  • Materiaal: SKU: 50086


Ik heb deze zojuist besteld. Ben benieuwd wat de resultaten zijn en de kwaliteit. De prijs was wel erg mooi. €70,98 inclusief verzend kosten.

 

Reden van bestelling: Poll: Behoefte aan kant en klaar 27mc pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Simurgh dat was een foutje op de site. dat moet natuurlijk 45 Watt zijn :)

En uiteraard komt er een review over!

 

De reden voor aanschaf zal ik uitleggen in een ander topic...die ik nu ga maken. linkje zal bij dit topic geplaatst worden...

 

Ik ben benieuwd! Ik vind zelf zone energie fascineren, geweldig idee om met de zon je spullen te laten werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een mooie koffer zonder meer.

 

Een normaal zonnepaneel kost nu ongeveer 1 euro/watt.

Als je naar de belgie sc komt zal ik wat meenemen, ik heb diverse configuraties.

Zo kan ik op alletwee mijn autos in 15 min tijd twee zonnepanelen van 75 wp zetten op de imperial.

Deze kunnen dan een grote accu voeden, denk aan 100-200 ah, daar draaid dan bv mijn koel/vrieskast op.

Ik zit erover te denken om dezelfde setup voor mijn aanhanger te maken.

 

Dit is een van de weinige mobiele oplossing die ik werkbaar vind, als je denkt aan een rugzak dan moet je mijn inziens de meeste electronica gewoon vergeten.

 

Een bol of je huis is natuurlijk bij uitstek geschikt voor wat zonnepanelen op je dak

Normaal, huis installatie, lever je dan gewoon terug aan het net en verdien je je panelen over ongeveer 10 jaar terug.

Met wat accus en een converter die standalone werkt heb je dan ook je nood voorziening.

Je kunt dan zelf besluiten welke omvang of kosten je aan die noodvoorziening wilt uitgeven!

 

Zo'n 27 mc kist klinkt wel leuk zeker als je nog niks hebt kan dat een mooie startset zijn!

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je er ook een gewone stekker op aansluiten. bv van een elektrische verwarming?

Ik heb al naar alternatieven gezocht maar met 2 kleine kinderen op een klein appartementje is elektrisch toch het veiligste.

 

Elektrisch verwarmen gaat erg lastig/onmogelijk worden op accu's en met zonnepanelen. Bij een kacheltje hebt je het al snel over een paar duizend watt, niet 45 watt.

Ik ben bang dat je toch een andere verwarmingsmethode zult moeten verzinnen, ipv elektrisch, dat slurpt simpelweg teveel stroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe

 

Ik ben niet direct een expert in elektriciteit dus waar kan je dan 45 watt voor gebruiken?

 

Ik neem aan dat je de ouderwetse gloeilampen nog wel kent? Peertjes van 25, 40, 60 watt. In die orde van grote moet je dus denken.

 

Dergelijke panelen zijn dus geschikt voor je laptop/tablet/smartphone, of om wat batterijen op te laden, voor je zaklamp, walki talki, radio, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je de ouderwetse gloeilampen nog wel kent? Peertjes van 25, 40, 60 watt. In die orde van grote moet je dus denken.

 

Dergelijke panelen zijn dus geschikt voor je laptop/tablet/smartphone, of om wat batterijen op te laden, voor je zaklamp, walki talki, radio, etc.

 

Radio en zaklamp heb ik met dynamo. bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er slecht in, zou iemand eens een berekening kunnen maken hoe lang je er over zou doen om een 12v 22Amp accu vol te laden met zo'n 40W zonnepaneel?

 

Kom op @Communicator is al een paar keer beschreven :mad:

 

40 wat bij 12 volt is dus ongeveer 3 ampere (40/12) als je volop zon hebt !

Dus een 22ah accu moet je met 3 ampere ongeveer 8 uur laden als hij helemaal leeg zou zijn (22/3).

 

Allemaal theorie en geen verliezen meegenomen, meestal zijn de laadstromen beperkt door de accu, bv 1/10 van de capaciteit, je accu zal niet helemaal leeg zijn de meesten kunnen daar heel slecht tegen enz. Enz.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom op @Communicator is al een paar keer beschreven :mad:

 

40 wat bij 12 volt is dus ongeveer 3 ampere (40/12) als je volop zon hebt !

Dus een 22ah accu moet je met 3 ampere ongeveer 8 uur laden als hij helemaal leeg zou zijn (22/3).

 

Allemaal theorie en geen verliezen meegenomen, meestal zijn de laadstromen beperkt door de accu, bv 1/10 van de capaciteit, je accu zal niet helemaal leeg zijn de meesten kunnen daar heel slecht tegen enz. Enz.

 

Grt

Kans

veer .... achterwerk ... je kent het verhaal wel :p

Mijn dank is groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Omschrijving

De Solarkoffer is gemaakt van getemperd veiligheidsglas met 36 zonnecellen en een behuizing van aluminium met een waterdichte aansluitdoos aan de achterzijde. Tevens is het portable zonnepaneel voorzien van accu aansluitklemmen en 2 uitklapbare staanders, zodat deze in de ideale hoek te plaatsen is.

 

Dat ziet er zeer fraai uit Communicator. Ik ben net terug van vakantie en moet me weer een beetje inlezen, over hoe de zaken er voor staan. Ben nog steeds geïnteresseerd!

 

Groetjes

Charlie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een mooie koffer zonder meer.

 

Een normaal zonnepaneel kost nu ongeveer 1 euro/watt.

Als je naar de belgie sc komt zal ik wat meenemen, ik heb diverse configuraties.

Zo kan ik op alletwee mijn autos in 15 min tijd twee zonnepanelen van 75 wp zetten op de imperial.

Deze kunnen dan een grote accu voeden, denk aan 100-200 ah, daar draaid dan bv mijn koel/vrieskast op.

Ik zit erover te denken om dezelfde setup voor mijn aanhanger te maken.

 

Dit is een van de weinige mobiele oplossing die ik werkbaar vind, als je denkt aan een rugzak dan moet je mijn inziens de meeste electronica gewoon vergeten.

 

Een bol of je huis is natuurlijk bij uitstek geschikt voor wat zonnepanelen op je dak

Normaal, huis installatie, lever je dan gewoon terug aan het net en verdien je je panelen over ongeveer 10 jaar terug.

Met wat accus en een converter die standalone werkt heb je dan ook je nood voorziening.

Je kunt dan zelf besluiten welke omvang of kosten je aan die noodvoorziening wilt uitgeven!

 

Zo'n 27 mc kist klinkt wel leuk zeker als je nog niks hebt kan dat een mooie startset zijn!

 

Prep ze,

K a n s

 

 

Precies mijn opstelling 2x 100Watt paneel van SXC.com

http://trad4u.eu/webshop/zonnepaneel-daglichtpaneel/73-zonnepaneel-daglichtpaneel-100w.html

 

deze heeft ze helaas niet meer.

 

dan met een 80Ah accu en een ardiuno/relais regelaar.

 

werkt perfect, niet alleen voor 27Mhz maar voor mijn hele huis hier (heb geen electra en zit toch heerlijk te internetten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de koffer inmiddels onder verschillende omstandigheden kunnen gebruiken. en mja, wat valt er over te reviewen eigenlijk?

 

Hij levert wat je denkt dat hij levert... energie :) De specificaties liegen er niet om, en hij werkt prima!

De kist zelf is een degelijke constructie, de pootjes komen wat losje over, maar daar merk je al gauw het gemak van. Ik heb er voor het gemak een 12v cigarettenplug (vrouwtje) aan gemonteerd.

 

Hij heeft een week op mijn schuur gestaan, werkt prima

hij gaat mee naar het strand, trekt veel bekijks :p

mee op de camping, super handig!

 

In combinatie met mijn camping-koffer heb ik veel gemak en plezier van deze combi!

 

Ik blaas er luchtbedden, boten, matrassen, kussens mee op, hij geeft mij verlichting in donkere tijden, en laat mij met de wereld verbinden. En dat alles met 1 accu van 12v 7Ah!

Wil je zwaardere apparaten aansluiten, zul je de amperages omhoog moeten brengen (zwaardere accu's)

 

Ik ga zelf nu op zoek naar goede/goedkope accu's met veel amperage en een zo lang mogelijke levensduur. en wil hier een offgrid setje van gaan maken. (net als de Yeti van Goalzero, maar dan goedkoper) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er slecht in, zou iemand eens een berekening kunnen maken hoe lang je er over zou doen om een 12v 22Amp accu vol te laden met zo'n 40W zonnepaneel?

 

een 12V 22Ah accu (ervanuitgaande dat je flink hebt lopen zenden en de accu max 50% leeg maakt) moet dus 11Ah (ampere uur) absorberen, waarschijnlijk zelfs wat meer om verliezen mee te rekenen.

 

Laten we voor het gemak aannemen dat je 14A moet maken en je zonnepaneel op 90% performed (en dat ga je niet halen!).

(Mijn 6A zonnepanelen laden op het beste moment (koel paneel door wind en vol in de zon) met een kleine 5A.)

 

een 45W paneel op 12V maakt een maximale stroom van 45/12=3.75Amp

 

Laten we aannemen dat 3 haalbaar is als je het paneel zelf elk uur verzet voor de optimale positie en er een tochtje staat om het paneel te koelen.

 

14/3 = 4.666 uur laden onder perfecte zon en geen gebruik van de accu.

 

jou accu is waarschijnlijk een C/20 accu. Dat wil zeggen dat de ideale belading en ontlading van de accu in 20 uur gebeurt. dus 22 a in 20 uur. 1A lader zou dus ideaal zijn. Echter een zonnepaneel staat geen 24/7 aan en zal ook veel wisselen.

 

Volgens mij is dit een acceptabele combinatie. iets dikkere accu zou kunnen.

 

Als je zend op 40W gebruik je ~ 9A (iig mijn Intek HR5500). Je mag uit de accu max 50% gebruiken. Dus met een 22A accu max 1 uur zenden (en waarschijnlijk verschillende uren luisteren).

Zolang de dagen zonnig zijn volstaat dit. Zodra het herfst/winter wordt kom je hier niet mee weg.

 

(spreek uit ervaring met 70Watt zon op 80Ah accu met een verbruik van 1A internet, 2A laptop laden en 1A tot 2A verlichting, set geupgrade naar 170Watt zon momteel. Is voldoende. Voor de winter kan ik daar nog 270Watt van maken, maar zelfs dat zal dan te kort schieten).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de koffer inmiddels onder verschillende omstandigheden kunnen gebruiken. en mja, wat valt er over te reviewen eigenlijk?

 

Hij levert wat je denkt dat hij levert... energie :) De specificaties liegen er niet om, en hij werkt prima!

De kist zelf is een degelijke constructie, de pootjes komen wat losje over, maar daar merk je al gauw het gemak van. Ik heb er voor het gemak een 12v cigarettenplug (vrouwtje) aan gemonteerd.

 

Hij heeft een week op mijn schuur gestaan, werkt prima

hij gaat mee naar het strand, trekt veel bekijks :p

mee op de camping, super handig!

 

In combinatie met mijn camping-koffer heb ik veel gemak en plezier van deze combi!

 

Ik blaas er luchtbedden, boten, matrassen, kussens mee op, hij geeft mij verlichting in donkere tijden, en laat mij met de wereld verbinden. En dat alles met 1 accu van 12v 7Ah!

Wil je zwaardere apparaten aansluiten, zul je de amperages omhoog moeten brengen (zwaardere accu's)

 

Ik ga zelf nu op zoek naar goede/goedkope accu's met veel amperage en een zo lang mogelijke levensduur. en wil hier een offgrid setje van gaan maken. (net als de Yeti van Goalzero, maar dan goedkoper) :)

 

Onze Frank is behulpzaam met accu's.....http://preppers.nl/forum/threads/6576-Deepcycle-accu-s-buitenkansje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom op @Communicator is al een paar keer beschreven :mad:

 

40 wat bij 12 volt is dus ongeveer 3 ampere (40/12) als je volop zon hebt !

Dus een 22ah accu moet je met 3 ampere ongeveer 8 uur laden als hij helemaal leeg zou zijn (22/3).

 

Allemaal theorie en geen verliezen meegenomen, meestal zijn de laadstromen beperkt door de accu, bv 1/10 van de capaciteit, je accu zal niet helemaal leeg zijn de meesten kunnen daar heel slecht tegen enz. Enz.

 

Grt

Kans

 

Over veel dingen zijn we het eens behalve over het volledig ontladen van accu's :)

 

ligt wel aan het accu type maar ik ga uit van nat of droog dikke plaat (semitractie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...