Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ontsnappen als je geboeid bent met tie rips (kabelbinders) of zip ties


Tom

Aanbevolen berichten

Deze info wil ik u niet onthouden, diverse filmpjes om los te komen (losbreken) van kabelbinders (tie rips) deze worden wel gebruikt bij massa arrestaties biij een oproer. omdat dit veel sneller gaat dan handboeien en ook goedkoper is.

 

Maar ook bij een ontvoering wordt dit veel gebruikt.

 

Op de link onderaan dit artikel diverse situaties om los te breken

 

Het is zaak om je als passief slachtoffer te gedragen

 

Het eerste wat je moet doen in zo'n situatie, is passief blijven, dus terughoudend blijven.

 

Laat uw overweldiger weten dat je niet de strijd aangaat en dat je bang en hulpeloos bent.

 

Dit zal het psychologisch gevolg hebben dat je ontvoerder gelooft dat je niet van plan om te proberen te ontsnappen, en dus denk deze dat het een makkelijke klus is en de overweldiger niets heeft te vrezen wat betreft weerstand of ontsnapping

 

Je wilt alles in het werk stellen om met uw handen kennis te maken met uw Captor.

 

Voordat deze geweld gaat gebruiken, kies je de juiste positie van de polsen (zie de link) en bij het geschikte moment de truuk gebruiken en dan even kennismaken. (ik bedoel natuurlijk een hand geven, de gewone etiquette)

 

 

Vraag me nu af of deze truuk ook met ducktape werkt.

 

 

 

Het is dus zaak dat ze goed strak zitten, klik op de link voor meer situaties

 

http://www.itstactical.com/skillcom/lock-picking/how-to-escape-from-zip-ties/

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk filmpje maar dit lukt niet indien elke pols apart is geketend met een dikkere soort. De tiewrap- cuffs van de Politie zijn ook veer zwaardere modellen en een ander model.

images?q=tbn:ANd9GcT7t_cH8fUELXg6OB7-wTztcXXkYoBHrGxVTMlfZZhYGje58IU8xQ

 

Ook bestaan er tiewraps uit RVS en indien je de techniek op het filmpje zou doen, snij je gewoon je polsen over.

 

Met Ductape 2 handen samenbinden op deze manier is ook niet aangeraden.

 

Figure 8- een 5 keer herhalen en dan pas 3 omwentelingen rond beide polsen en het is een heel ander verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk filmpje maar dit lukt niet indien elke pols apart is geketend met een dikkere soort. De tiewrap- cuffs van de Politie zijn ook veer zwaardere modellen en een ander model.

images?q=tbn:ANd9GcT7t_cH8fUELXg6OB7-wTztcXXkYoBHrGxVTMlfZZhYGje58IU8xQ

 

Ook bestaan er tiewraps uit RVS en indien je de techniek op het filmpje zou doen, snij je gewoon je polsen over.

 

Met Ductape 2 handen samenbinden op deze manier is ook niet aangeraden.

 

Figure 8- een 5 keer herhalen en dan pas 3 omwentelingen rond beide polsen en het is een heel ander verhaal...

 

nog suggesties daarvoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke filmpjes, bedankt.

 

Ze hebben op de site ook een filmpje staan van hoe uit die dubbele tie wraps te komen. Weliswaar niet die extra stevige van die foto, maar twee in elkaar gebonden. Denk dat je wat moeilijker uit die heavy duty handboeien versie komt inderdaad, ze zijn er niet voor niets voor gemaakt. Waarschijnlijk zitten de rinbeltjes / het clipje precies omgedraaid waardoor dat op die manier losmaken niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil zit hem ook heel erg in het clipje wat in het ribbeltje valt want die laat je namelijk valen.

 

Bij professionele is deze gemaakt van metaal in plaats van plastic en die zijn zo goed als niet kapot te krijgen.

 

Op mijn werk gebruiken we degene met de metalen clipje en heb daarmee dit ook uitgeprobeerd met 2 stuks dus om elke hand 1 zoals ze het in het echt ook doen samen met een collega die behoorlijk stevig en sterk is maar we kregen het niet voor mekaar met de smalle of de bredere types.

 

Bij de meeste professionele fabrikanten kan je de spec's wel vinden van de Ty-rap dege die wij gebruiken hebben een tensile strength (breek kracht) van 233 newton voor de smalle en 533 newton voor de brede en met je handen dicht bij elkaar krijg je dat echt niet voor mekaar.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de bevrijding is er ook de beweging belangrijk. Een extra tiewrap in de boeien en rond de broeksriem zal de zaak ook al bemoeilijken.

 

Een andere mogelijke bevrijding is het lipje te liften en zo kan je ze losser maken, ook op die manier kan je tiewraps recupereren in survivalsituaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het plaatsen van deze filmpjes, Tom.

 

Aan het begin van het filmpje dacht ik te verstaan dat het ook voor ducktape opgaat, dus als ik het goed begrijp gaat het om de kracht die van de beweging uitgaat. Wie niet sterk is moet slim zijn, dus ik zou zelf eerst maar proberen of er een attribuutje te vinden is om het lipje terug te duwen, voordat ik het tiewrapje strak zou aantrekken, zoals in het filmpje gebeurt. Wel handig om zoiets standaard in je zak te hebben.

 

Afijn weer zo'n gave forumbijdrage waardoor je blij bent dat je op het forum zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...