Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tuinaarde pers voor efficient zaaien


driehart

Aanbevolen berichten

Voor een paar euro kun je een tuinaarde pers kopen waarmee je blokjes kan persen met een opening aan de bovenkant waar het zaadje in kan.

Super efficient, zelfvoorzienend en effectief.

Je hebt geen zaadverlies en je hoeft niet te verspenen na zaaien uit de hand.(beschadiging wortels)

Je kan precies uitkienen hoeveel je nodig hebt en dit ook daadwerkelijk zaaien.

Als het plantje klaar is om in de volle grond te zetten dan doe je dat inclusief het blokje.

 

Je kan ook jiffy potjes kopen maar dan ben je weer afhankelijk van leverancier en het kost geld.

Dit persje is echt een must voor de zelfvoorzienende prepper.

 

20130622_160951[1].jpg.86af4930f2f96ce32a145a1a97706c9b.jpg

 

Driehart

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Had ook al eens gedacht me dat aan te schaffen . Alleen weet niet goed het mengsel van de aarde . Als je in een tuincentra kijk na plantjes in zo een blokjes blijft de aarde mooi samen ik heb zelf eens geprobeerd blokjes te maken maar die vallen altijd uit elkaar . Kent er iemand een goede verhouding van thuis aarde bos grond enz .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert,

 

Bij de ACTION kun je geperste kokosvezels kopen. Dit blok kost ca 0,60 ct en je stopt het in 3,5-4l water en je hebt tuinaarde/potgrond

Dit werkt perfect met het persje. Verder kan je ook een zak potgrond kopen en dit gebruiken. Grond moet wel vochtig zijn. Bij mij loopt het water eruit als ik pers.

@Raycoupe,

Ik heb m gekocht bij een lokale leverancier van zaden en tuinbenodigdheden.

Effe gooelen en je vindt m zo. desnoods op plaatjes googelen. Je weet nu hoe ie eruitziet.

 

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

De afgelopen dagen ben ik weer druk geweest met het voorzaaien voor de moestuin in de kweekkas.

Eergisteren de vroege vruchtplanten gezaaid en gisteren en vandaag de eerste bladgroenten (volgens de bd zaaikalender)

De tabak heb ik inmiddels ook gezaaid. Het geeft me nu extra tijd om te herzaaien als ik meer wil.

 

Uiteraard alles weer met de potgrondpers en de biologische kokos potgrond in de kweekbakjes, in de kas. Een beetje dubbel op, maar er kunnen nog vorstdagen aankomen en heb zo extra bescherming en extra warmte als de zon doorkomt..

 

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

@driehart

 

Jaaa, leuk!! Mooi dat ze het zo goed doen en dat je niet zoveel dooie volken hebt, want da's helemaal niks.

Die van mij doen het ook goed, ze waren vandaag al weer druk in de weer geweest. Zijn druk met het stuifmeel van de krokussen.

Heb gelukkig nog geen dood volk, ze doen het bij mij allemaal nog. Maar we zijn er nog niet...laten we de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is. Kan best zijn dat de wind binnenkort naar het noorden draait, dat ie daar een tijdje blijft staan en dat we een koud april krijgen.

 

B-man

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een imker uit de omgeving van Heemstede-Cruquius is de lente dramatisch slecht begonnen. Hij trof duizenden van zijn bijen gisteren dood aan in en rond de bijenkast. Ze vertonen symptomen van mogelijk contact met verdelgingsmiddelen. De Tweede Kamer debatteerde onlangs nog over het gebruik ervan.

 

meer: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3609113/2014/03/07/Slachting-onder-bijenvolk-in-Haarlemmermeer.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic

Vorig jaar ook kokos van action gebruikt. Daarna stekaarde. Hiermee leek alles beter te groeien. (Mijn ervaring)

 

Kokos heeft 0,0 voeding.

In de stekaarde zit nog een beetje.

Kokos werkt perfect indien je daarna snel gaat overpotten naar bijv een p9 pot met goede grond of je geeft de zaailingen die op kokos staan een lichte bladvoeding.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...