Ga naar inhoud
GENEGEERD

Keyring label met Stanley mes


vheeswijk

Aanbevolen berichten

Inleiding

De "Keyring labels" en Stanley mesjes lijken wel voor elkaar gemaakt. Dat nodigt uit tot experimenteren. De mesjes kunnen, met enige moeite, in de Keyring labels worden geschoven. Enige voorzichtigheid is hierbij wel geboden en voor een dergelijk karwij wordt dringend het dragen van stevige handschoenen aangeraden. Voorzichtig iets verwarmen met een aansteker van het werkstuk kan deze handeling vergemakkelijken. Deze mesjes vinden gemakkelijk plaats in uw survival tin.

 

Keyring Labels (zie foto)

Voor het maken van de minimesjes werden keyring labels gebruikt verkrijgbaar bij de ACTION en FIXIT. De labels kunnen worden versneden of geknipt (zie foto) om tevens een schede voor de mesjes te fabriceren.

 

Stanley blades (zie foto)

De Stanley (reserve) mesjes (FIXIT) hebben twee schuine zijden, in de foto side A en side B genoemd. Deze schuine zijden gedragen zich verschillend als krabber bij ferrocerium staal (firesteel) afhankelijk of u links of rechtshandig bent. U moet er voor zorgen dat de goede kant uit het handvat steekt als u het product op uw manier ook als krabber voor de vuurstaal wilt gebruiken. Indien goed gemonteerd heeft u werkelijk een geweldige vuurstaal-krabber.

Integratie met uw firesteel (zie foto)

Voor veilig manipuleren met uw mes en integratie met uw firesteel kunt u ook een schede maken om het mes te kunnen bevestigen aan uw sleutelring of koord. Het mes heeft twee "Lanyard holes": aan het mes en aan de schede van het mes. Bevestig uw product aan de schede-kant van het mes/krabber, zodat u de krabber kunt lostrekken uit het geheel en niet meer gehinderd wordt door het koord. Als het mes/krabber té vast klemt in de schede kan een beetje vaseline uitkomst bieden.

 

Stanley.jpg.c50c25a0fefe4e29a46df9ba35ee1e4d.jpg

 

Sorry voor het vele Engels in posting en foto. Ik ben voornemens ook in internationale fora te publiceren.

Happy scraping,

@vheeswijk (prutser)

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooimooimooi!

 

Zijn ze al fieldtested? Mijn zorg is namelijk dat het plastic van de labelhouder misschien niet bestand is tegen de snede van het Stanley mesje. Is het een idee om het deel van het mesje dat in het handvatdeel van de labelhouder zit bot te maken? Dan kun je je nooit snijden, ook niet als je kracht zet. Nadeel is dan natuurlijk dat het mesje maar één keer te gebruiken is, je kunt het niet omdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooimooimooi!

 

Zijn ze al fieldtested? Mijn zorg is namelijk dat het plastic van de labelhouder misschien niet bestand is tegen de snede van het Stanley mesje. Is het een idee om het deel van het mesje dat in het handvatdeel van de labelhouder zit bot te maken? Dan kun je je nooit snijden, ook niet als je kracht zet. Nadeel is dan natuurlijk dat het mesje maar één keer te gebruiken is, je kunt het niet omdraaien.

 

goed punt.. mischien een idee om een deel in te tapen met ducktape of iets dergelijks.. of past het mesje dan niet meer in het label

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooimooimooi!

 

Zijn ze al fieldtested? Mijn zorg is namelijk dat het plastic van de labelhouder misschien niet bestand is tegen de snede van het Stanley mesje. Is het een idee om het deel van het mesje dat in het handvatdeel van de labelhouder zit bot te maken? Dan kun je je nooit snijden, ook niet als je kracht zet. Nadeel is dan natuurlijk dat het mesje maar één keer te gebruiken is, je kunt het niet omdraaien.

 

Het plastic is het dikst aan de randen. Ik ben daar niet zo bang voor. In een fieldtest vrees ik meer dat de roestvorming een probleem kan worden. Ik vet de mesjes in met vaseline, maar misschien is Ballistol beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Recentelijk heb ik een posting geplaatst over de vervaardiging van een "Keyring label met Stanley mes" waarnaar u hier wordt verwezen. Daar zitten een aantal onvolkomenheden aan. Het mes kan soms worden losgetrokken uit de houder (de Keyring label). en het oogt ook niet altijd al te fraai. Dit euvel werd verholpen door het venster van de 'Keyring label' af te plakken met "electrical tape" bij voorkeur in dezelfde kleur als de Keyring Tag, of nog nuttiger met een strijkvlak van een luciferdoosje. Hierdoor wordt het Stanley mes beter gefixeerd in de houder en het resultaat oogt veel beter. Bij de montage van het strijkvlak moet u een lijm gebruiken op oplosmiddel-basis en niet op waterbasis. Een watervrije (meestal brandbare) lijm op oplosmiddelen basis kunt u herkennen aan het feit, dat deze gesmeerd op papier dit papier niet doet "bobbelen" zoals watergedragen lijmen dat doen.

Het product is nu tri-functioneel: (1) het scherpe snijvlak van het Stanley mes, (2) een krabber voor uw ferrocerium staaf (firesteel) en (3) een strijkvlak voor uw (storm)- of (watervaste)- lucifers. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden:

 

3functions.jpg.179e1492cd841f59202dfca44d6f967e.jpg

 

Ik heb mijzelf in vervaardiging van deze minitools behoorlijk gesneden. Ik wil u op het hart drukken om stevige handschoenen en eventueel zelfs een schort te dragen bij de vervaardiging van deze mini-multitools.

 

vheeswijk (prutser)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...