Ga naar inhoud
GENEGEERD

Simpele zaken om het toch leuk te maken....


prepass

Aanbevolen berichten

Heeft iemand al eens gedacht aan de volgende simpele zaken voor kinderen? (Ik kwam het nog niet tegen hier)

Ze zijn lekker eenvoudig, goedkoop en geven zoooooveel plezier als de SHTF een keer uitbreekt (voor langere tijd) en je wilt toch iets vieren zoals een verjaardag, bijzondere gebeurtenis etc

 

Verjaardag kaarsjes (voor op de Mountain House pudding met appel uit de http://www.prepshop.nl )

Slingers (als je gaat dan maar met een feestje)

Kleurboeken en potloden

Eigen zaklampje op AA's (licht geeft enige gevoel van veiligheid voord kids)

Spelletjes (pak kaarten, Memory, ganzebord, dobbelstenen)

Kant en klare pannekoekbeslag

Rol kado papier (om je zelf gemaakte lepel in te verpakken)

Etc

Etc

Wie vult de lijst verder aan?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Bunkerprepper
Heeft iemand al eens gedacht aan de volgende simpele zaken voor kinderen? (Ik kwam het nog niet tegen hier)

Ze zijn lekker eenvoudig, goedkoop en geven zoooooveel plezier als de SHTF een keer uitbreekt (voor langere tijd) en je wilt toch iets vieren zoals een verjaardag, bijzondere gebeurtenis etc

 

Verjaardag kaarsjes (voor op de Mountain House pudding met appel uit de http://www.prepshop.nl )

Slingers (als je gaat dan maar met een feestje)

Kleurboeken en potloden

Eigen zaklampje op AA's (licht geeft enige gevoel van veiligheid voord kids)

Spelletjes (pak kaarten, Memory, ganzebord, dobbelstenen)

Kant en klare pannekoekbeslag

Rol kado papier (om je zelf gemaakte lepel in te verpakken)

Etc

Etc

Wie vult de lijst verder aan?

 

Leuke startlijst!

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rol touw, daarmee samen een touwladder maken met boom takken of een klimbaan...

Zelf een dobbelsteen snijden uit een blokje hout

Stuk lont om een speciale verjaardagskaars te smelten

Zelf gemaakt halsketting

 

Vooral eigen spulletjes

Eigen dagboek/schrift met pen

Eigen zakmes

Eigen zaklamp

 

 

Om het feestelijk te maken

Kleurige (drink) rietjes

Ballonnen om diertjes mee te draaien/vouwen

 

ladder.jpg.84aefbf8baf708f2777c120c82e3faad.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was er al een topic over dit onderwerp...

 

als de SHTF een keer uitbreekt (voor langere tijd) en je wilt toch iets vieren zoals een verjaardag, bijzondere gebeurtenis etc

 

Tijdens/na shtf dingen vieren is natuurlijk belangrijk: afleiding en positief voor kinderen & volwassenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass dat je daar opkomt :cool: . Het is zeer zeker belangrijk . Het hoog houden van je mentale geest is eigenlijk een must . Nu hou ik niet van spelletjes

maar weet dat een spel kaarten of een paar dobbelstenen ed in ieder survival pak moeten zitten en niet enkel voor kinderen ;) dat geldt ook voor het hebben

van een foto van mensen waar je van houd .

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Condooms.

Ja, ook dan. genieten zolang het kan van elk moment.

En ook inzetbaar als 'container'.

 

De vraag ging over items voor kinderen he?

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de leeftijd (ook qua motoriek / verantwoordelijkheid) houden veel kinderen van fikkie stoken. Misschien wat hobo stovejes maken (kan natuurlijk ook ter plekke). Kunnen ze net als een kinderfornuisje zelf pannenkoekjes ofzo bakken en gelijk oefenen met het maken en aanhouden van vuur, koken, water zuiveren enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoontje heeft een BOB-je. Met allemaal kind vriendelijk naar nuttige items, als ik thuis ben zal ik even kijken.maar zag al het 1 en het ander voorbij komen. Overigens herinner ik mij dat dit onderwerp wel eens eerder aan bod ik geweest...vaag lang lang geleden in een...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens herinner ik mij dat dit onderwerp wel eens eerder aan bod ik geweest...vaag lang lang geleden in een...

 

Daar was ik ook al "bang" voor. Ik kon zo snel met de zoek functie niets vinden wat hier van in de buurt kwam.

 

(kleine) kinderen kunnen zich ook perfect vermaken met eenvoudige zaken in de natuur. De bedoeling van deze post is min of meer, een speciale gelegenheid iets meer "kleur" te geven en ook wat afwisseling te geven als buitenspelen geen optie is (ivm veiligheid, zeer slecht weer, etc etc). Het is van belang sommige zaken gewoon te blijven doen, zoals verjaardagen vieren, bij speciale momenten even stil te staan, goede herrinneringen ophalen etc.

 

Oja, komt er net op, dat zandvormpjes ook wel handig zijn voor uren speel plezier....incl schepje, zeefje etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...