Ga naar inhoud
GENEGEERD

Grow your own drugs


Chinook

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Papaver zaadjes... maar als je verstandig bent, blijf je van zulks af.

 

De zaadjes op zich zijn onschuldig. daar moet je wel heel veel van eten voordat er een werking is, laat staan een probleem. Je vindt ze als maanzaad op je brood. Echter de bol waarin ze groeien, die bevat redelijke hoeveelheden werkzame stoffen. Wanneer je ze inkerft,komt er een witte substantie uit. Deze is wanneer je het droogt de van orgine chinese opium. Inderdaad afblijven dat spul, omdat bij verkeerde dosering er ernstige problemen kunnen ontstaan met het deel van de hersenen dat de ademhaling regelt, met soms de dood tot gevolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde eigenlijk dat in geval van SHTF er geen paracetamol of imbuprofen ed. meer zijn. Dit is een goede natuurlijke vervanger. Als je de dosering maar goed krijgt, zie link.

 

De zaadjes worden niet gebruikt (zie link) maar van de zaaddozen worden fijngemalen en met lauw water thee van gemaakt.

 

Wiet is natuurlijk ook een pijnstiller, maar minder sterk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde eigenlijk dat in geval van SHTF er geen paracetamol of imbuprofen ed. meer zijn. Dit is een goede natuurlijke vervanger. Als je de dosering maar goed krijgt, zie link.

 

De zaadjes worden niet gebruikt (zie link) maar van de zaaddozen worden fijngemalen en met lauw water thee van gemaakt.

 

Wiet is natuurlijk ook een pijnstiller, maar minder sterk.

 

Maar met soms wel hele aangename bijwerkingen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een iets wat rare ervaring met pijnstillers. Ik ben medisch niet onderlegd. Dit en tuinieren zijn gewoon blanco's waar ik ook geen enkele behoefte in heb om mij daarin te verdiepen.

Mijn theorie op ervaring gebaseerd helaas, is deze. Als je pijn stillers neemt na een operatie...morfine en paracetamol e.d. wordt de pijn onderdrukt maar houdt hij langer aan. neem je geen pijnstillers heb je hevige pijn maar veel korter. In mijn theorie krijg je dezelfde hoeveelheid pijn, op korte of lange termijn. Ik kies voor het tweede. Wellicht dat de medische bollebozen een verklaring hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een iets wat rare ervaring met pijnstillers. Ik ben medisch niet onderlegd. Dit en tuinieren zijn gewoon blanco's waar ik ook geen enkele behoefte in heb om mij daarin te verdiepen.

Mijn theorie op ervaring gebaseerd helaas, is deze. Als je pijn stillers neemt na een operatie...morfine en paracetamol e.d. wordt de pijn onderdrukt maar houdt hij langer aan. neem je geen pijnstillers heb je hevige pijn maar veel korter. In mijn theorie krijg je dezelfde hoeveelheid pijn, op korte of lange termijn. Ik kies voor het tweede. Wellicht dat de medische bollebozen een verklaring hebben

 

Wat je meld is theoretisch onjuist (maar praktisch verklaarbaar)

 

Het kan niet zo zijn dat door het nemen van pijnstillers de pijn langer aanhoud.

Wat wel zo is, is dat je lichaam zelf bepaalde stoffen zal aanmaken indien je teveel pijnprikkels ontvangt.

 

Denk hierbij aan endorfine en encafaline.

Deze worden door het lichaam aangemaakt uit aminozuren die in de proteïnen zitten van de voeding.

 

Tevens zal er dopamine ,adrenaline en noradrenaline door de bijnieren worden aangemaakt. (dat is meer het high gevoel wat je heb als je 10 km gaat hardlopen en over je grens zit van je kunnen)

 

 

 

Dus als je geen pijnstilling neemt zal je lichaam het zelf gaan aanmaken indien je gezond ben

Als je niet gezond ben (of oud) maar zelfs als je topfit ben, kan pijnstilling over het algemeen niet veel schade aanrichten

Uiteraard moet je dit alleen tijdelijk gebruiken.

 

Tijdens een shtf denk ik dat cannabis (thc) een zeer nuttig plant kan zijn.

Niet zozeer voor pijnbestrijding maar als relax middel in geval van stress op een moment dat je het beter niet kan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde eigenlijk dat in geval van SHTF er geen paracetamol of imbuprofen ed. meer zijn. Dit is een goede natuurlijke vervanger. Als je de dosering maar goed krijgt, zie link.

 

De zaadjes worden niet gebruikt (zie link) maar van de zaaddozen worden fijngemalen en met lauw water thee van gemaakt.

 

Wiet is natuurlijk ook een pijnstiller, maar minder sterk.

 

opzich wel een leuk experiment als je een schuur hebt ofzo gewoon een paar van die dingen planten en kijken wat er gebeurd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik ga ervan uit dat met drugs - geneeskrachtige middelen - bedoeld worden!

 

Denk aan al die kruiden met hun honderden toepassingen. Berkebast bijvoorbeeld voor pijnstilling. Goudsbloem voor infecties van de huid. Salie voor stomen tijdens luchtweginfecties. Er zijn legio sites en boeken over de geneeskrachtige werking van kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Carsten 888 het moet wilgenbast zijn en geen berkebast.

 

Gebruik van Wilgenbast / Schietwilg

 

Thee van schietwilg

 

1 koffielepel (2g tot 3g) per kop; 20 minuten laten trekken; 4 maal daags. Minimaal 2 weken volhouden.

Ontstekingswerend en pijnstillend

 

Wilgenbast bevat veel salicylzuur en mede daarom is het ontstekingswerend en pijnstillend. Het wordt daarom gebruikt bij acute en chronische reumatische aandoeningen (artrose, artritis) met lichte tot matige pijn, vooral dan bij chronische lage rugpijn en knie- en heuppijn. Ook tegen milde hoofdpijn en spierpijn wordt schietwilg gebruikt.

 

Werking treedt na ongeveer 1 uur op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...