Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hittegolf op komst!!!


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Begraven onder de grond in een afgesloten waterdicht kist, bakstenen erop en dan klein stroompje water eroverheen laten vloeien. Tevens goed voor de rest van de tuin en je voorraad blijft dan ook koel.

 

En anders voor je water, doe er een nat doekje omheen met elastiek en door de verdamping van het water in dat doekje blijft het water in het flesje koel.

 

En tja, buiten zal het wel behoorlijk heet zijn maar binnen valt dat wel reuze mee, als je het goed donker houd. Ik heb het nog nooit heter in huis gehad dan 25 graden bij wekenlange hittegolf van destijds. En niets was bedorven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil niet janken :p

 

Een hittegolf heb je als:

 

"Ten minste vijf dagen achtereen waarop de maximumtemperatuur 25,0 ºC of meer bedraagt (zomerse dagen); waarbij ten minste op drie dagen de maximumtemperatuur 30,0 ºC of meer bedraagt (tropische dagen). Deze temperaturen worden op anderhalve meter boven het maaiveld gemeten in een zogenaamde weerhut".

 

maar ik denk dat we niet aan de voorwaarden voor een hittegolf zullen komen...

 

maar on topic, mijn voorraden overleven het wel zonder speciale voorzieningen..

 

welke voorraden leggen het loodje bij jouw dan @Nonkel Jones??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil niet janken :p

 

Een hittegolf heb je als:

 

"Ten minste vijf dagen achtereen waarop de maximumtemperatuur 25,0 ºC of meer bedraagt (zomerse dagen); waarbij ten minste op drie dagen de maximumtemperatuur 30,0 ºC of meer bedraagt (tropische dagen). Deze temperaturen worden op anderhalve meter boven het maaiveld gemeten in een zogenaamde weerhut".

 

maar ik denk dat we niet aan de voorwaarden voor een hittegolf zullen komen...

 

maar on topic, mijn voorraden overleven het wel zonder speciale voorzieningen..

 

welke voorraden leggen het loodje bij jouw dan @Nonkel Jones??

 

 

de ijsjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Na dit voorjaar mogen mijn blikken bol gaan staan van de warmte!

 

Eigenlijk ga ik er vanuit dat een beetje warmte weinig invloed heeft op mijn voorraad.

 

In een bunker blijft het constant koel :-)

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is anders voorspelt dat woensdag Nederlands warmste dag ooit zal worden. Boven de 38, nogwat graden.

Bij mij is het binnen al 26 graden als het buiten nog slechts 23 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de parasol :-) Ben erg benieuwd of we een nieuw record woensdag in de boeken krijgen.

 

In mijn tijd was zure regen een "big issue" nu is het de verandering van het klimaat.

 

ja elk decenia heeft een eigen hype lijkt t.. zure regen/gaten in ozon.. opwarming aarde.. klimaatverandering..

 

zullen wij de volgende hype maar voorspellen? doomsday ;P

Link naar reactie
Delen op andere sites

10.07 uur en ik heb nu de airco al aanstaan. Bah. Geef mij maar storm, wind en onweer (zonder regen graag).

Weten jullie dat ik echt blij van binnen wordt van onweer en storm. Zodra dat begint wil ik naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...