Ga naar inhoud
GENEGEERD

Geen B-rijbewijs toch maar BOV gekocht


Mecanical Dog

Aanbevolen berichten

hoi mede preppers

 

ik heb geen B-rijbewijs maar had na hier aangesloten te zijn op het forum toch de behoefte gekregen aan een BOV. ik dus opzoek naar een Toyota land cruiser, dit is namelijk de enige wagen die in mijn ogen BOV waardig is. toen ik in Afrika was heb ik er eentje gezien en de eigenaar beweerde dat de km teller al 4x rond was geweest moesten jullie het niet beseffen dat is 999999km x4.

 

ik ben graag heel excentriek en uniek ik wilde dus ook een BOV die niemand anders had, ik heb men hart verloren aan de Toyota FJ-45 deze zie je amper of niet rondrijden in Europa. dus ik opzoek naar een FJ-45 natuurlijk een paar maand later nog niets, enkel projectjes die gans uit elkaar liggen. dan kwam ik een zwarte diesel tegen ik mailde de verkoper 24uur na het plaatsen van zijn advertentie en hij mailde me terug met het volgende "sorry ik heb besloten hem toch niet weg te doen".

ik een beetje teleurgesteld maar al bij al toch tevreden, ik rij niet zo graag op diesel. ook al was ik van plan een motor swap uit te voeren het was niet de perfecte BOV voor mij.

 

toen kwam ik deze tegen en na wat onderhandelen en mijn kritische oog heb ik hem aan een heel mooie prijs mee genomen.

met veel trots presenteer ik jullie mijn unieke BOV.

 

(foto's op verzoek weer verwijderd)

 

even wat info over deze prachtige eye catcher.

 

180.000km (60.000km geleden volledig gereviseerd)

4 liter 6 cilinder

120 pk

lpg onderbouw

pto (power take of)

elektrische lier

custom laad bak die ook gebruikt kan worden als flatbed

custom A-frame die samen met de bullbar de lier in een kraan omvormen

dak achterwand/raam verwijderbaar voor cabrio te rijden

ring velgen (geef me een hamer en wring ijzer en handpomp en ik demonteer en monteer men banden eender waar ik ben)

vrijloop naven

trekhaak + ring trekhaak

 

een echte bikkel harde land cruiser in zo goed als perfecte staat.

enige nadeel volgens mij is het verbruik maar voorlopig zal hij alleen in het magazijn en op de wei gebruikt worden en niet als dagelijks voertuig. wtshtf vlam ik er wel een wood gasifire op en is het probleem van gebruik ook uit de boze ^^

 

mvg Mecanical Dog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ziet er zo op het eerste gezicht helemaal niet verkeerd uit..

die oude fj's zijn bijna niet kapot te krijgen.. maar onderdelen kunnen nog wel eens een bitch worden aangezien het grootste gros naar afrika en dergelijke is verscheept..

daarnaast zou ik hem persoonlijk wat hoger op zn pootjes zetten en mischien eens een roller er overheen halen.

die stoompijpen zwart coaten, en in de laadruimte soort van bekisting bouwen voor wat kleine dingen.

 

persoonlijk zou ik de lpg tank er ook onderuit halen.. voor een bov die je verder weinig zal gebruiken is het een beetje zonde maarja just my 2ct

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
persoonlijk zou ik de lpg tank er ook onderuit halen.. voor een bov die je verder weinig zal gebruiken is het een beetje zonde maarja just my 2ct

 

ik zou hem laten zitten, 2 soorten brandstof ipv 1 + grotere actieradius zonder te tanken

 

En anders is de LPG tank in SHTF situatie te gebruiken om mee te koken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig voertuig! De kwaliteiten ken ik niet maar het zal niet zonder reden zijn dat ze in Afrika populair zijn. LPG onderbouw heb je misschien niet nodig; ik weet niet hoeveel bodemspeling het je kost, maar een volle LPG tank helpt je ook 400-600 km verder zonder te tanken. En je kunt er eventueel nog een koelkast op aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zou kunnen.. ik persoonlijk had dan een grotere brandstof tank er onder gebouwt.. als de pleuris uitbreekt kun je toch geen lpg meer tanken.. of je wilt grootgeld uitgeven aan een bovengrondse tank en alle randaperatuur.. generator enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er eigenlijk nog niets aan gedaan buiten hem gekocht ^^ dus alles wat ik opnoemde is hoe ik hem heb gekocht.

de eerste werken zullen toch vooral de lak zijn, ik wil de kleuren wel houden hoe ze nu zijn (pre shtf toch). de lpg blijft er mooi onder want drinken doet hij wel. het hout van de laadbak kan ook een laagje vernis gebruiken. eigenlijk het zijn vooral schoonheid foutjes die er moeten gebeuren

@nvd72 onderdelen geen probleem er rijden meer als genoeg 40 series rond die hebben de zelfde onderdelen ^^

nene grapje hoor dat antwoord is alleen voor post shtf ^^ maar er zijn nog wel redelijk veel onderdelen van te vinden hoor als je weet waar je moet zoeken. en het werk doe ik zelf mijn magazijn is uitgerust als een kleine garage en ik heb een originele werkplaats handboek. en vind ik geen onderdelen ducktape is the way to go in Afrika lappen ze oude Toyota's altijd op met ducktape en koort 5 rollen ducktape in de wagen en hij gaat de wereld rond zonder problemen ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er eigenlijk nog niets aan gedaan buiten hem gekocht ^^ dus alles wat ik opnoemde is hoe ik hem heb gekocht.

de eerste werken zullen toch vooral de lak zijn, ik wil de kleuren wel houden hoe ze nu zijn (pre shtf toch). de lpg blijft er mooi onder want drinken doet hij wel. het hout van de laadbak kan ook een laagje vernis gebruiken. eigenlijk het zijn vooral schoonheid foutjes die er moeten gebeuren

 

@nvd72 onderdelen geen probleem er rijden meer als genoeg 40 series rond die hebben de zelfde onderdelen ^^

nene grapje hoor dat antwoord is alleen voor post shtf ^^ maar er zijn nog wel redelijk veel onderdelen van te vinden hoor als je weet waar je moet zoeken. en het werk doe ik zelf mijn magazijn is uitgerust als een kleine garage en ik heb een originele werkplaats handboek. en vind ik geen onderdelen ducktape is the way to go in Afrika lappen ze oude Toyota's altijd op met ducktape en koort. 5 rollen ducktape in de wagen en hij gaat de wereld rond zonder problemen ^^

 

@Ronin Kogaratsu op prive terijn mag ik er mee rijden ik zou er ook vannachter 2 banden kunnen bij steken dan mag ik er wel mee rijden met men c rijbewijs maar ik zou natuurlijk ook voor men b kunnen gaan ik zie nog wel

 

mvg MD

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er eigenlijk nog niets aan gedaan buiten hem gekocht ^^ dus alles wat ik opnoemde is hoe ik hem heb gekocht.

de eerste werken zullen toch vooral de lak zijn, ik wil de kleuren wel houden hoe ze nu zijn (pre shtf toch). de lpg blijft er mooi onder want drinken doet hij wel. het hout van de laadbak kan ook een laagje vernis gebruiken. eigenlijk het zijn vooral schoonheid foutjes die er moeten gebeuren

 

@nvd72 onderdelen geen probleem er rijden meer als genoeg 40 series rond die hebben de zelfde onderdelen ^^

nene grapje hoor dat antwoord is alleen voor post shtf ^^ maar er zijn nog wel redelijk veel onderdelen van te vinden hoor als je weet waar je moet zoeken. en het werk doe ik zelf mijn magazijn is uitgerust als een kleine garage en ik heb een originele werkplaats handboek. en vind ik geen onderdelen ducktape is the way to go in Afrika lappen ze oude Toyota's altijd op met ducktape en koort. 5 rollen ducktape in de wagen en hij gaat de wereld rond zonder problemen ^^

 

@Ronin Kogaratsu op prive terijn mag ik er mee rijden ik zou er ook vannachter 2 banden kunnen bij steken dan mag ik er wel mee rijden met men c rijbewijs maar ik zou natuurlijk ook voor men b kunnen gaan ik zie nog wel

 

mvg MD

 

C rijbewijs???

C is vrachtwagen en een vrachtwagen rijbewijs kan je niet halen zonder dat je eerst je B rijbewijs hebt gehaald.

Ik snap het even niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

C rijbewijs???

C is vrachtwagen en een vrachtwagen rijbewijs kan je niet halen zonder dat je eerst je B rijbewijs hebt gehaald.

Ik snap het even niet meer!

 

men b is in beslag genomen ;) men c mochten ze niet afpakken voor men werk ^^ wanneer ik men b terug krijg god mag dat weten. ik moet er een hele hoop testen en shit voor doen in alle geval ^^

 

mvg MD

Link naar reactie
Delen op andere sites

men b is in beslag genomen ;) men c mochten ze niet afpakken voor men werk ^^ wanneer ik men b terug krijg god mag dat weten. ik moet er een hele hoop testen en shit voor doen in alle geval ^^

 

mvg MD

 

Ik weet niet in welk sprookjesland jij verblijft maar sommige mensen hier op het forum geloven niet meer in sprookjes.

Ik heb uw laatste forum berichten eens bekeken u kunt zo een fantasie boek schrijven.

Vooral dat hoofdstuk over de hond en de kippen zou ik in het boek zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij mag geloven wat je wil van mij =p dat laat me eigenlijk koud =p ik laat het jullie alleen weten. feel free om op een zondag naar hier te komen, mag je eens komen kijken of dat alles wat ik hier verkondig klopt of niet. (voor je het vraagt ik werk ook op zaterdag daarom op een zondag) maar ik denk niet dat het hier over mijn levens verhaal ging maar wel over men cruiser. ik ben geen Judge of advocaat dus vraag het ook niet aan mij hoe het zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet in welk sprookjesland jij verblijft maar sommige mensen hier op het forum geloven niet meer in sprookjes.

Ik heb uw laatste forum berichten eens bekeken u kunt zo een fantasie boek schrijven.

Vooral dat hoofdstuk over de hond en de kippen zou ik in het boek zetten.

 

Laat iedereen lekker in zijn of haar waarde viper, het gaat hier om een bov. Totaal onnodig om dit soort opmerkingen te plaatsen....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kennis van mij had een toyota landcruiser.. die reed er ook mee naar Afrika met zn duitse herder. Ik mocht de toyota regelmatig lenen toen ik geen auto had.. prima ding.. Voor het eerst een aanrijding gehad in mijn leven.. de toyota had een iets omgebogen stootbeugel, andere auto was van voor tot achter opengescheurd.

 

Gaf wel te denken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij mag geloven wat je wil van mij =p dat laat me eigenlijk koud =p ik laat het jullie alleen weten. feel free om op een zondag naar hier te komen, mag je eens komen kijken of dat alles wat ik hier verkondig klopt of niet. (voor je het vraagt ik werk ook op zaterdag daarom op een zondag) maar ik denk niet dat het hier over mijn levens verhaal ging maar wel over men cruiser. ik ben geen Judge of advocaat dus vraag het ook niet aan mij hoe het zit.

 

Hoor net van iemand uit Belgie dat dat inderdaad mogelijk is.

Dus mijn excuus dat ik je niet kon geloven.

Soms zijn ze in Belgie nog gekker als in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

men b is in beslag genomen ;) men c mochten ze niet afpakken voor men werk ^^ wanneer ik men b terug krijg god mag dat weten. ik moet er een hele hoop testen en shit voor doen in alle geval ^^

 

mvg MD

In Belgisch sprookjes land kan je B rijbewijs kwijt zijn en je C nog houden om TIJDENS de

door de werkgever te bepalen WERKUREN nog vrachtwagen te kunnen rijden.

Met de fiets mag je dan ook niet meer rijden trouwens. Belgie, het sprookjesland van Europa.

 

On topic: Ik begrijp niet dat een bug out vehikel op benzine rijdt... dan kies je toch diesel als je kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...