Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ervaring coldsteel blowgun?


nvd72

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Meer dan 10 jaar geleden wel eens mee gespeeld voor de lol. Ik was er niet erg trefzeker mee, maar wanneer je oefent zal dit waarschijnlijk te verhelpen zijn. Het is redelijke krachtig. Wij schoten in achtertuin op een doel op een pallet, en daar bleven de naalden wel stevig in steken. Een vogel zal je er wel mee kunnen schieten denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer dan 10 jaar geleden wel eens mee gespeeld voor de lol. Ik was er niet erg trefzeker mee, maar wanneer je oefent zal dit waarschijnlijk te verhelpen zijn. Het is redelijke krachtig. Wij schoten in achtertuin op een doel op een pallet, en daar bleven de naalden wel stevig in steken. Een vogel zal je er wel mee kunnen schieten denk ik.

 

wat voor een darts heb je toen gebruikt? zoals ik het nu zie zijn er een stuk of 5/6 verschillende pijltjes te verkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor een darts heb je toen gebruikt? zoals ik het nu zie zijn er een stuk of 5/6 verschillende pijltjes te verkrijgen.

 

Wij hadden van die darts met een oranje kegeltje en daar een naald aan. Die werden standaard meegeleverd. Dus niet zo'n pijlvorm als in de foto een paar posts hierboven. Ik betwijfel ook of die in Nederland toegestaan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden van die darts met een oranje kegeltje en daar een naald aan. Die werden standaard meegeleverd. Dus niet zo'n pijlvorm als in de foto een paar posts hierboven. Ik betwijfel ook of die in Nederland toegestaan zijn.

 

dan neem ik aan dat je de bamboe pijlen bedoelt.

ik durf zo niet te zeggen als dit wel of niet toe is gestaan..

denk dat de zelfde regels voor kruisbogen en handbogen gelden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.v-nix.nl/big-bore-razor-tip-broadhead-dart-40-pack

Add: zie ook stun darts met een rubber bolletje er op meschien leuk om op je familie en vrienden te oefenen haha:cool:

 

haha nee dankje dat word een enkele reis begraafplaats xD

maar ik ga hem straks denk ik bestellen met de verschillende pijlen, zal wel een soort van review schrijfen als ik hem heb en uitgebreid getest heb.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha nee dankje dat word een enkele reis begraafplaats xD

maar ik ga hem straks denk ik bestellen met de verschillende pijlen, zal wel een soort van review schrijfen als ik hem heb en uitgebreid getest heb.

ik wacht er op !! Ben benieuwd

Ik heb nog wat andere dingen te kopen dus voor mij komt die deze maand sowieso niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lasersight erop is wel een leuke optie :) alleen zie ik bij v-nix geen mount en lasers helaas. Iets van een paar 10 tjes erop zou toff zijn.

 

sights zijn alleen een zinvolle toevoeging als de kinetische energie keer op keer de zelfde zijn

en dat is met iets wat je zelf blaast niet het geval, tevens ben jezelf de "trekker" dus of je er daadwerkelijk wat mee op schiet

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

sights zijn alleen een zinvolle toevoeging als de kinetische energie keer op keer de zelfde zijn

en dat is met iets wat je zelf blaast niet het geval, tevens ben jezelf de "trekker" dus of je er daadwerkelijk wat mee op schiet

 

ik denk het haast niet... lijkt me vrijlastig om zn ding recht te houden zonder dat je lasersight alle kanten opgaat.

tuurlijk oefening baart kunst, maar hoe je het wend of keert.. je gaat je toch op dat stipje focussen en niet op je doel of dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het coldsteel forum , wat reviews gelezen van lieden die een lasersight op hun blowgun hebben gezet. De ervaring zijn positief.

Bij een opgelegd schot de laser trimmen op een gemiddelde afstand. De zijdelingse beweging heb je nu goed als je laser op het doel gericht is , en dit is dus een voordeel. Wat 12gauge al terecht opmerkt is het verschil van snelheid wat het projectiel steeds krijgt. Misschien is dit te trainen. Het lijkt me ieder geval een leuk speeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de Cold Steel blowgun vanaf december in bezit. Ook gekocht bij V-nix. Voornamelijk aangeschaft omdat het leuk speelgoed is, maar hij blijkt toch krachtiger dan ik had gedacht. Op een afstand van 10 meter een schijf van 10 bij 10 centimeter raken is geen probleem meer. Voor de echt krachtige schoten wil ik je aanraden om vlak voor het blazen je tong een beetje in de opening van het mondstuk te zetten. Zo kun je veel kracht opbouwen en op het moment van blazen je tong naar binnen trekken. Deze tip had ik ook ergens op het Cold Steel forum gevonden. Ik schoot altijd op een flink pak zaagsel voor de cavia, maar de eerste keer met deze techniek ging die daar dwars doorheen in de deur. :rolleyes: Heb eigenlijk al op van alles geschoten, van een rollade tot een haring en van een laptopscherm tot frisdrankblikjes. Een telefoonboek was net te dik om er helemaal doorheen te schieten. Onderschat de kracht van deze blowgun dus niet. Extra pijltjes aanschaffen is wel een must, maar niet diegene met plastic punten of stelen. Die zijn direct kapot. Gewoon wat extra broad head darts kopen als deze: http://www.v-nix.nl/broad-head-dart-50-pack Voor je preppers verzameling heeft de blowgun misschien weinig nut, maar leuk speelgoed is het wel. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die blaaspijp werkt prima, met wat training kan je best goed raken. Alleen schiet niet op een te kleine target, want met die broadheads schiet je de flights van voorgaande darts zo doormidden. Die stunners zijn ook best leuk speelgoed, de 4 kleine puntjes erop dringen al diep in vlees en ze komen hard aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een blowgun maar niet van cold steel, ook met die naalden met een dopje op gekocht in Oostende bij Timms

Tot een 5 meter trefzeker op een doel van ongeveer 10cm diameter (op een dartsblok). Pijltjes zijn relatief goedkoop en ideaal voor kleine doelen 3 jaar geleden een paar sprinkhanen mee geschoten op 2 meter afstand.

 

Voor blowguns zijn verschillende opties zoals oa een rattling system en een co gaspistool om tot 15-20 meter te gaan.

8-Shot-Blowgun-Repeater.jpg.49cbaa2cf47f3b745f3c73e67983afb0.jpg

 

 

Een laserpointer heeft volgens mij niet veel toevoeging als je de blowgun niet stationair kunt houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wacht even... dus zodra ik mn blowgun heb dan kan ik hem ombouwen tot een uber gattling blowgun..

serieus breng me nou niet op ideen xD

 

Idd, je kan er zelfs een paintbalschieter van maken. ook verschillende opbergsystemen voor verschillende soorten pijltjes op de gun zelf als ook handschoenen met op de rug opbergvakjes voor de pijltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, je kan er zelfs een paintbalschieter van maken. ook verschillende opbergsystemen voor verschillende soorten pijltjes op de gun zelf als ook handschoenen met op de rug opbergvakjes voor de pijltjes.

 

er is dus genoeg voor te krijgen, mja er zal wel een jacht seizoen voor wezen in amerika :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...