Ga naar inhoud
GENEGEERD

PM ? Barbaars bijgeloof !

Kans
 Share

Recommended Posts

Wat is dat toch met PM?

Het is gewoon wat de gek ervoor geeft!

Het is achterhaalt, onhandig, weg ermee.....

Maar als er iets fout gaat, de beurzen onbetrouwbaar blijken, banken onbetrouwbaar blijken, de overheid onbetrouwbaar blijkt, en fiat slechts een dom stukje papier blijkt te zijn, dan krijg je onvoorstelbare taferelen:

http://www.zerohedge.com/news/2013-06-14/stunning-images-china-ten-thousand-people-waiting-line-buy-gold

En dan zijn dit nog maar rijen zonder paniek....

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik denk dat de pm stackers alles al geregeld hebben en de puntjes op de I zetten...

Min of meer...

Als ze ook hier rondhangen zijn ze met meer dan één invalshoek bezig.

Het gaat om het voortbestaan van enige waarde naast het eigen voortbestaan dankzij voeding, skills, tools, etc.

Link naar reactie

Min of meer...

Als ze ook hier rondhangen zijn ze met meer dan één invalshoek bezig.

Het gaat om het voortbestaan van enige waarde naast het eigen voortbestaan dankzij voeding, skills, tools, etc.

Het voortbestaan van enige waarden buiten voeding, skills etc..

Echt? Ach doe maar. Als het er echt op aan komt val jij wel door de mand.

Link naar reactie

Het voortbestaan van enige waarden buiten voeding, skills etc..

Echt? Ach doe maar. Als het er echt op aan komt val jij wel door de mand.

JIj stelt je dus een scenario voor van voortdurende SHTF tot aan je overlijden?

Niet één moment waarop waarde nuttig kan zijn, in de abnormaliteit van SHTF of de normaliteit als die wellicht terugkeert?

Los van dat geloof je blijkbaar in de waarde van papier, wat de bankiers en de beleidsmakers je voorspiegelen, zonder te bevatten dat je daardoor voortdurend bestolen wordt en de laatste tijd nog meer dan voorheen.

Ik beweer niet dat PMs de oplossing zijn. PMs zijn een mogelijke verzekering tegen bepaalde -niet alle- gebeurtenissen.

Immers: op financieel vlak is de SHTF al begonnen.

Daarnaast zie ik een bepaalde weinig constructieve ontkenning van voorbereidingen op andere prep-gerelateerde vlakken.

• Leuk 1
Link naar reactie

JIj stelt je dus een scenario voor van voortdurende SHTF tot aan je overlijden?

Niet één moment waarop waarde nuttig kan zijn, in de abnormaliteit van SHTF of de normaliteit als die wellicht terugkeert?

Los van dat geloof je blijkbaar in de waarde van papier, wat de bankiers en de beleidsmakers je voorspiegelen, zonder te bevatten dat je daardoor voortdurend bestolen wordt en de laatste tijd nog meer dan voorheen.

Ik beweer niet dat PMs de oplossing zijn. PMs zijn een mogelijke verzekering tegen bepaalde -niet alle- gebeurtenissen.

Immers: op financieel vlak is de SHTF al begonnen.

Daarnaast zie ik een bepaalde weinig constructieve ontkenning van voorbereidingen op andere prep-gerelateerde vlakken.

Dus als ik het goed begrijp wil jij na een SHTF welke die ook is terug naar wat je nu hebt? Je zin over " Los van dat geloof je blijkbaar etc...Sorry ksnap er niet veel van. . Je laatse zin " Daarnaast zie ik een bepaalde weinig constructieve ontkenning van voorbereidingen op andere prep-gerelateerde vlakken." Leg dat nu eens uit? Of heb jij nog nooit de moeite genomen om enig andere schrijvens van mij te lezen? En btw ik wou de moeite niet doen om alles tussen quotes te plaatsen.
Link naar reactie

Dus als ik het goed begrijp wil jij na een SHTF welke die ook is terug naar wat je nu hebt?

Wat heb ik dan nu volgens jou?

Je zin over " Los van dat geloof je blijkbaar etc...Sorry ksnap er niet veel van. .

Ik schreef dat je via fiat geld bestolen wordt.

Je laatse zin " Daarnaast zie ik een bepaalde weinig constructieve ontkenning van voorbereidingen op andere prep-gerelateerde vlakken." Leg dat nu eens uit?

Je reageert op edelmetaalbezit alsof er verder niets gedaan is.

Link naar reactie

Ik ervaar de toon van @Chinaka ook als onnodig confronterend, er kan toch gewoon een discussie gevoerd worden? Het is nou niet alsof @jobs predikt dat iedereen ALLEEN PM moet kopen.

Vooralsnog lijken mij monetaire problemen eerder waarschijnlijk dan een algehele SHTF waarbij we volledig en voor langere tijd terug gaan naar de Middeleeuwen. PM kan dan maar mooi net datgene zijn wat je er doorheen sleept terwijl gezocht wordt naar een nieuw monetaire eenheid en/of stelsel.

Link naar reactie

En als er dan gehakt moet worden dan hak ook even op mij als tooic starter en PM promotor :o

Ik snap best dat ontginnen van PM op veel plekken niet echt Milieu vriendelijk gebeurt.

Maar zoals helaas met alle ontginning op te grote schaal: olie, grondstoffen maar ook net zo goed landbouw en veeteelt, is dat niet goed.

Zodra er winstbejag enz bij komt kijken is alles slecht en een aanslag of uitputting enz.

Dus op zich is er niks mis met goud net zo min als met veeteelt of landbouw het gaat om de manier waarop je eea doet!

Pm is een waarde- ruil- middel of geld of hoe je het ook wilt noemen en dat is bewezen handig zo af en toe.

Het zal een van de weinige waardevaste/waardebehoudende/ waardestijgende muntsoorten blijken binnenkort, dus mischien wel handig..

Net zo goed als eten en bv skils bewezen handig is zo af en toe.

Om nou lekker op PM te hakken snap ik niet pak dan bv kernenergie of de wapenwedloop of oorlog of macht spelletjes over de hoofden van de gewone mens, of uitbuiting of mishandeling, nou ja je snapt het hopelijk wel?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

PM heeft absoluut een functie. Vind het jammer dat veel bezitters van PM pretenderen de wijsheid in pacht te hebben. Ik doel dan niet specifiek op dit forum maar in het algemeen. PM is heilig, de rest hangt er maar bij en fiatgeld wordt als papier gekwalificeerd. Wat betreft het laatste zover zijn we bij lange na nog niet en een Zimbabwe-scenario is hoogst onwaarschijnlijk.

Link naar reactie

....Wat betreft het laatste zover zijn we bij lange na nog en een Zimbabwe-scenario is hoogst onwaarschijnlijk.

Dat zeggen ze van zoveel zaken... Dat maakt het daarom nog niet zo. De dag dat het wel zo wordt (en veel wijst daarop) dat zal je

geen PM goedkoop meer kunnen verkrijgen, dan is het te laat.

Link naar reactie

Dat zeggen ze van zoveel zaken... Dat maakt het daarom nog niet zo. De dag dat het wel zo wordt (en veel wijst daarop) dat zal je

geen PM goedkoop meer kunnen verkrijgen, dan is het te laat.

Er is weinig dat erop wijst dat wij ooit met een hyperinflatie scenario zoals in Zimbabwe worden geconfronteerd.

Link naar reactie

fiatgeld wordt als papier gekwalificeerd. Wat betreft het laatste zover zijn we bij lange na nog niet en een Zimbabwe-scenario is hoogst onwaarschijnlijk.

Fiat geld IS enkel en alleen papier !

Ooit, nog niet eens zo lang geleden, stond er op dat papiertje inwisselbaar tegen x goud opeisbaar door toonder enz..

Nu staat dat nergens en er is ook niemand die iets anders zegt of garandeerd dan dat het inruilbaar is tegen ander fiatgeld.

Dat we zo gek zijn onze arbeid, fysieke goederen enz. te willen ruilen tegen dat fiat is gewoonte en handig verder niks.

Zodra het vertrouwen of dat vertrouwen verdwijnt krijg je gevalletje Zimbabwe, Argentinie, Weinmar enz.

Aan jou @Jacob de vraag: hoe staat het momenteel met dat vertrouwen ?

(dan laat ik; het onbeperkt bijdrukken, de niet te betalen schulden, de komende beurzen crash, enz maar even achterwegen).

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Fiat geld IS enkel en alleen papier !

Ooit, nog niet eens zo lang geleden, stond er op dat papiertje inwisselbaar tegen x goud opeisbaar door toonder enz..

Nu staat dat nergens en er is ook niemand die iets anders zegt of garandeerd dan dat het inruilbaar is tegen ander fiatgeld.

Dat we ze gek zijn onze arbeid, fysieke goederen enz. te willen ruilen tegen dat fiat is gewoonte en handig verder niks.

Zodra het vertrouwen of dat vertrouwen verdwijnt krijg je gevalletje Zimbabwe, Argentinie, Weinmar enz.

Aan jou @Jacob de vraag: hoe staat het momenteel met dat vertrouwen ?

Prep ze,

Kans

Geld = papier op het moment dat het vertrouwen in de ECB op nul staat en de euro nergens meer als betaalmiddel wordt geaccepteerd. Dat zie ik er niet van komen. Dat het slecht gesteld is met het vertrouwen kan ik natuurlijk niet ontkennen. Een parallel met Zimbabwe is mijns inziens niet aan de orde.

Link naar reactie

Geld = papier op het moment dat het vertrouwen in de ECB op nul staat en de euro nergens meer als betaalmiddel wordt geaccepteerd. Dat zie ik er niet van komen. Dat het slecht gesteld is met het vertrouwen kan ik natuurlijk niet ontkennen. Een parallel met Zimbabwe is mijns inziens niet aan de orde.

Zoek eens na hoe lang de verschillende fiat munten bestaan hebben?

Of bedenk dat met een immer dalende waarde (inflatie...) er uiteindelijk niets over blijft. (exponentiele groei...)

Het tempo van ontwaarding ligt dan wellicht 'laag' maar het gaat wel door.

Zie bijvoorbeeld de ontwaarding van de US dollar over de afgelopen honderd jaar, of de laatste 40 jaar.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...