Ga naar inhoud
GENEGEERD

SMS-bericht WSHTF (voor de Belgen)


Navauden

Aanbevolen berichten

Hey allemaal !

 

Ik kreeg daarnet mijn rekening van proximus in de brievenbus, niets speciaals, mààr bij mijn rekening stond het volgende te lezen:

 

Burgeralarmering per SMS Doof of slechthorend:

Ontvang gratis een alarmbericht via SMS wanneer de sirenes de bevolking verwittigen van een noodsituatie. Meer informatie en u inschrijven op http://www.telecontact.be (dienst aangeboden door FOD Binnenlandse Zaken - http://www.crisiscentrum.be)

 

Ik denk dat dit misschien wel interessant is voor sommigen onder ons? Ik heb mezelf alleszins ingeschreven, ook al ben ik niet doof of slechthorend (weten zij toch niet?!). Natuurlijk weet ik wel dat we de overheid niet altijd kunnen vertrouwen betreffende informatie doorgeven naar de bevolking, maar het kan geen kwaad om (gratis) een bericht te krijgen wanneer er iets scheelt denk ik :)

 

Sorry Nederlanders, Belgians only :( Jullie zullen zo iets ook wel hebben zeker? :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@hamster wat betreft big brother dat begint tegenwoordig al op het consultatie bureau , vervolgens de aangifte bij geboorte (register)

daarna de scholen etc , wat je gsm betreft zolang hij aanstaat en je hebt hem bij je weet men waar je bent . Dat geldt ook voor een legitimatiebewijs etc

dan zul je alles achterwege moeten laten en dan nog want tegenwoordig wordt ook al gebruik gemaakt van gezichtsherkenning dus het wordt je niet makkelijk gemaakt

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels bij de nieuwste smartphone daar moet je al je batterij uithalen als je wilt dat deze geen singaal verzend deze zend namelijk ook een singaal als je hem gewoon uitzet en even wat anders is het gelukt met downloaden?

@hamster wat betreft big brother dat begint tegenwoordig al op het consultatie bureau , vervolgens de aangifte bij geboorte (register)

daarna de scholen etc , wat je gsm betreft zolang hij aanstaat en je hebt hem bij je weet men waar je bent . Dat geldt ook voor een legitimatiebewijs etc

dan zul je alles achterwege moeten laten en dan nog want tegenwoordig wordt ook al gebruik gemaakt van gezichtsherkenning dus het wordt je niet makkelijk gemaakt

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook zo iets gehad ik kreeg een sms op me mobiel dat er brand was bij een bedrijf vlakbij maar ik kreeg de sms pas toen het al geblust was

ik ga dus mooi uit van mn eigen contacten

&

heb die smsjes nooit aangevraagt (schijnt via het net te gaan, iedereen binnen het bereik van het net krijgt een sms)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal !

 

Ik kreeg daarnet mijn rekening van proximus in de brievenbus, niets speciaals, mààr bij mijn rekening stond het volgende te lezen:

 

 

 

Ik denk dat dit misschien wel interessant is voor sommigen onder ons? Ik heb mezelf alleszins ingeschreven, ook al ben ik niet doof of slechthorend (weten zij toch niet?!). Natuurlijk weet ik wel dat we de overheid niet altijd kunnen vertrouwen betreffende informatie doorgeven naar de bevolking, maar het kan geen kwaad om (gratis) een bericht te krijgen wanneer er iets scheelt denk ik :)

 

Sorry Nederlanders, Belgians only :( Jullie zullen zo iets ook wel hebben zeker? :o

Als ze je echt willen informeren zouden ze systemen gebruiken zoals in Amerika en niet via je gsm.

Het maakt niet uit welk kanaal je opzet op je televisie,( Staat bij de meeste non-stop aan) bij een bv tornado warning wordt de uitzending onderbroken en krijg je een waarschuwing met het gebied waar het gevaar is. Waterdicht? Nee maar info via gsm ? Het eerste dat meestal uitvalt is je gsm. Kijk naar recente gebeurtenissen, pink pop bv daar stopte de mogelijkheid van gsm ook totaal op het moment dat mensen het echt nodig hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze je echt willen informeren zouden ze systemen gebruiken zoals in Amerika en niet via je gsm.

Het maakt niet uit welk kanaal je opzet op je televisie,( Staat bij de meeste non-stop aan) bij een bv tornado warning wordt de uitzending onderbroken en krijg je een waarschuwing met het gebied waar het gevaar is. Waterdicht? Nee maar info via gsm ? Het eerste dat meestal uitvalt is je gsm. Kijk naar recente gebeurtenissen, pink pop bv daar stopte de mogelijkheid van gsm ook totaal op het moment dat mensen het echt nodig hadden.

 

Mja, voor hetzelfde geld werken gsm's nog wel, of de netwerken. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, netwerken zijn inderdaad op zo'n moment meestal 'overbevolkt' (ik vind even geen beter woord ;)). Maar als het toch één persoon zou kunnen helpen, vind ik systeem al effectief :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht NL alert op een andere frequentie werkte dan het normale gsm verkeer . wat betreft de werking van gsm netwerk ,

Weleens iemand geprobeerd om op Nieuwjaarsnacht om 00:01 iemand te bellen nou hier werkt dat niet en een poosje terug was hier bevrijdingsfestival feest en de zendmast van het lokale netwerkt kon het ook weer niet aan en was het einde verhaal ;-( Ik denk dat het erg lastig is om iedereen of lokaal mensen te benaderen via TV of radio en inderdaad op alle kanalen dan hetzelfde uitzenden zou het beste wat Chinaka zegt .

zijn denk ik .

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze je echt willen informeren zouden ze systemen gebruiken zoals in Amerika en niet via je gsm.

Het maakt niet uit welk kanaal je opzet op je televisie,( Staat bij de meeste non-stop aan) bij een bv tornado warning wordt de uitzending onderbroken en krijg je een waarschuwing met het gebied waar het gevaar is. Waterdicht? Nee maar info via gsm ? Het eerste dat meestal uitvalt is je gsm. Kijk naar recente gebeurtenissen, pink pop bv daar stopte de mogelijkheid van gsm ook totaal op het moment dat mensen het echt nodig hadden.

 

Niet iedereen heeft een tv, of heeft de tv 24/7 aan staan. Daarnaast werkt (schijnbaar) cell broadcasting ook bij een overbelast netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen heeft een tv, of heeft de tv 24/7 aan staan. Daarnaast werkt (schijnbaar) cell broadcasting ook bij een overbelast netwerk.
Dat bedoelde ik ook niet. Cell broadcasting als het systeem overbelast is? Voorbeeld ? Ik weet wanneer het niet werkt, weet jij voorbeelden wanneer wel?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoelde ik ook niet. Cell broadcasting als het systeem overbelast is? Voorbeeld ? Ik weet wanneer het niet werkt, weet jij voorbeelden wanneer wel?

 

Check de link in m'n vorige post; blijkbaar werkt dat cell broadcasting via een ander deel van het netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...