Ga naar inhoud
GENEGEERD

Sawyer Squeeze troubleshooting


Aanbevolen berichten

Dag medemensen,

 

Vandaag mijn Sawyer Squeeze ontvangen, en dat open eind aan de achterkant beviel me niet zo, kan allerlei troep in terecht komen of kan gaan lekken, verder een degelijk aanvoelend filter, nix over te mekkeren behalve de achterkant dan, dit heb ik snel opgelost, misschien een handige tip voor de andere eigenaars van de squeeze, zie flauw filmpje voor instructies, erg simpel en heel snel geregeld.

 

Veel knutselplezier.

 

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Geweldig idee, ik hou van zulke inventiviteit met "gratis" materialen.

 

Dag medemensen,

 

Vandaag mijn Sawyer Squeeze ontvangen, en dat open eind aan de achterkant beviel me niet zo, kan allerlei troep in terecht komen of kan gaan lekken, verder een degelijk aanvoelend filter, nix over te mekkeren behalve de achterkant dan, dit heb ik snel opgelost, misschien een handige tip voor de andere eigenaars van de squeeze, zie flauw filmpje voor instructies, erg simpel en heel snel geregeld.

 

Veel knutselplezier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig idee, ik hou van zulke inventiviteit met "gratis" materialen.

 

Flesje, schaar, muziekje, mal vidiootje, weer 3 minuten nuttig besteed, misschien kan je wat met het idee, als er andere en/of nog betere oplossingen zijn zie ik die met veel plezier tegemoet, vriendelijk dank voor je reactie, dat maakt het iig de moeite waard om er iets leuks van te maken.

 

groet

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent iig niet de enige die het als een probleem zag maar jouw oplossing is lichter en eenvoudiger. In onderstaand filmpje wordt ook benadrukt dat een dergelijke oplossing ook nog eens de schroefdraad beschermd wat ik ook wel een bijkomend voordeel vind.

 

 

 

Flesje, schaar, muziekje, mal vidiootje, weer 3 minuten nuttig besteed, misschien kan je wat met het idee, als er andere en/of nog betere oplossingen zijn zie ik die met veel plezier tegemoet, vriendelijk dank voor je reactie, dat maakt het iig de moeite waard om er iets leuks van te maken.

 

groet

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede feedback, is er mischien een reden dat het open is?.

Dat is toch iets waar je op let bij het maken van zoiets? :p

Ik moest direct aan anonymous denken met dat masker :)

We are preppers. We are Legion. We do not forgive. We do not forget. Expect us.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent iig niet de enige die het als een probleem zag maar jouw oplossing is lichter en eenvoudiger. In onderstaand filmpje wordt ook benadrukt dat een dergelijke oplossing ook nog eens de schroefdraad beschermd wat ik ook wel een bijkomend voordeel vind.

 

 

Hey dat is Hiram, leuke reviews/tests doet die man altijd, ik heb er al heel veel gezien van hem, mn ideetje was half afkomstig van hem eigenlijk, geen idee waarom hij er niet aan gedacht had trouwens, hij was al half op weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een reality check met jullie over deze filter want het zou eigenlijk ongelofelijk zijn als ik een sommetje maak (niet mijn sterkste kant) en de gegarandeerde 3 miljoen liter aanhoudt -->

 

Stel: ik ben alleen en ik ga er van uit dat ik per dag 10 liter gefilterd water ga gebruiken ( 2.5 voor drinken, en verder koken en hygiëne --> veilige aanname?):

 

3.000.000 liter : 10 liter = 300.000 liter : 365 dagen = 821 jaar dat ik deze filter dagelijks zou kunnen gebruiken???????? (even los van wel of niet backwashen en de vervuilingsgraad van het water)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toverlevingsdrang wat een slim idee! Ik denk daar het aan die zijde van het filter niet veel uitmaakt. Het is de vies waterzijde, voor het beschermen van het schroefdraad vind ik het wel wat... overigens geeft een open zijde wel de gelegenheid voor het water om te verdampen uit het filter. Als je het afsluit is dat niet meer mogelijk en krijg je stilstaand water... ach ik weet ook niet wat beter is. Maar het is een slimme vinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toverlevingsdrang wat een slim idee! Ik denk daar het aan die zijde van het filter niet veel uitmaakt. Het is de vies waterzijde, voor het beschermen van het schroefdraad vind ik het wel wat... overigens geeft een open zijde wel de gelegenheid voor het water om te verdampen uit het filter. Als je het afsluit is dat niet meer mogelijk en krijg je stilstaand water... ach ik weet ook niet wat beter is. Maar het is een slimme vinding!

 

Klopt helemaal hoor wat je zegt, die afsluiter heb ik er alleen op gemaakt om te voorkomen dat er troep inkomt of dat hij lekt tijdens vervoer als je hem niet droog kan maken o.i.d., ik heb het getest met schoon water trouwens, je krijgt hem redelijk droog als je de open zijde even uitslaat ( zoals een kwast) of er hard doorheen blaast, het viel me trouwens op dat de rubber seal achterin een nieuw model was, veel breder en valt er niet uit zoals ik in veel video's zie, hele filter voelt wel stevig aan trouwens, ben er hartstikke blij mee, bedankt voor de Gorilla tape en het kaartje trouwens, komt nog wel eens van pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh en @Toverlevingsdrang: Dat vind ik nu het sterke punt van de squeeze (nieuwste type met sterkere zakken helemaal), schroefdraad, petflessen, met improvisatie kan bijna alles. Alleen de buis met filtermateriaal moet in tact blijven en ook middels terugspoeling worden schoon gehouden. En dat gaat dan 3 miljoen (inmiddels) liter mee in uiteraard best case scenario? Daar kun je van alles mee improviseren, tuinslang, petflessen en ducttape doet de rest. Genoeg voor de rest van ons leven + familie.

 

Nooit over gelezen, maar volgens mij moet het zelfs mogelijk zijn hem als riet te gebruiken, dus gewoon vuil water kant in de sloot steken en door de tuit zuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh en @Toverlevingsdrang: Dat vind ik nu het sterke punt van de squeeze (nieuwste type met sterkere zakken helemaal), schroefdraad, petflessen, met improvisatie kan bijna alles. Alleen de buis met filtermateriaal moet in tact blijven en ook middels terugspoeling worden schoon gehouden. En dat gaat dan 3 miljoen (inmiddels) liter mee in uiteraard best case scenario? Daar kun je van alles mee improviseren, tuinslang, petflessen en ducttape doet de rest. Genoeg voor de rest van ons leven + familie.

 

Nooit over gelezen, maar volgens mij moet het zelfs mogelijk zijn hem als riet te gebruiken, dus gewoon vuil water kant in de sloot steken en door de tuit zuigen.

 

Dan kan waarschijnlijk inderdaad wel ja, als je de tuit er af schroeft dan steek er een "pieletje" grinn, omhoog, dat kan je makkelijk verlengen met een stuk spaghettislang van bijvoorbeeld de dierenwinkel, bij de aquariumbenodigheden, kan je vast wel wat vinden en daar knippen ze met alle plezier een metertje slang voor je af dat er overheen kan pielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan waarschijnlijk inderdaad wel ja, als je de tuit er af schroeft dan steek er een "pieletje" grinn, omhoog, dat kan je makkelijk verlengen met een stuk spaghettislang van bijvoorbeeld de dierenwinkel, bij de aquariumbenodigheden, kan je vast wel wat vinden en daar knippen ze met alle plezier een metertje slang voor je af dat er overheen kan pielen.

 

Slangetjes genoeg hier, dat gaat wel lukken. 'k Heb nu die niet populaire pureeasy waterfilter (+ een paar reserve filters), 't water smaakt niet veel anders dan als de sloot ruikt. Toch ben ik er nog steeds niet ziek van geworden en is 'ie ook nog niet stuk. :) Geen slechte backup dus. Ook minder dan 100 gram.

 

Ben echt benieuwd naar de smaak verbetering van de squeeze en voor hetzelfde gewicht, kan hij meer liters aan. Eenmaal aanschaffen in je leven en je kan jezelf en je dierbaren bedruipen.

 

'k Zal zeker de review van @Simurgh aanvullen omtrent de smaak, leuk dat je weer een stukje multifunctie van dit leuke filter hebt gedemonstreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt leuk, we moeten eigenlijk een sawyer modificaties draadje starten... Ik denk dat er ideeën genoeg zijn!

 

Iets om de filter in op te bergen zou leuk zijn( een handig pvc kokertje o.i.d. dat je om je nek kan hangen), en een hevelpomp er aan met spaghettislang lijkt me ook wel interessant om aan te werken btw, zodat je hem in waten laten zakken dat een stuk lager ligt als de walkant of in een put o.i.d., zal weer eens even gaan knutselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling voor je koker idee.

 

Is het mogelijk een kokertje te bouwen met een soort isolatie erin?

 

Zwakke plek van dit filtertje is dat hij een bevriezing niet overleeft.

 

Goed idee, ouwe sok er in;), mag alleen niet het kleine formaat van het filter te niet doen, ga maar maken, laat maar zien, grinn:cool:

 

Wellicht interessant om een "build off" te houden onder de leden om te zien waar ze allemaal mee op de proppen komen, mag er best goed uit zien ook trouwens en niet te gecompliceerd, kunnen we ze misschien zelfs wel verkopen via de webshop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt leuk, we moeten eigenlijk een sawyer modificaties draadje starten... Ik denk dat er ideeën genoeg zijn!

 

Om dit weer even naar boven te halen want ik heb zeker interesse in de squeeze maar zou graag meer modificaties zien zodat deze (nog) veelzijdiger gebruikt kan worden.

Zie hieronder een artikel waarin ook nog allerlei suggesties worden gedaan:

 

http://adropofrain.net/2012/08/simple-modifications-for-sawyer-squeeze-filter-prefilter-hose-adapter-evernew-water-bladder/

 

En zou iemand die een squeeze heeft eens de suggestie van @Raycoupe willen proberen? -->. "Nooit over gelezen, maar volgens mij moet het zelfs mogelijk zijn hem als riet te gebruiken, dus gewoon vuil water kant in de sloot steken en door de tuit zuigen. "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dit weer even naar boven te halen want ik heb zeker interesse in de squeeze maar zou graag meer modificaties zien zodat deze (nog) veelzijdiger gebruikt kan worden.

Zie hieronder een artikel waarin ook nog allerlei suggesties worden gedaan:

 

http://adropofrain.net/2012/08/simple-modifications-for-sawyer-squeeze-filter-prefilter-hose-adapter-evernew-water-bladder/

 

En zou iemand die een squeeze heeft eens de suggestie van @Raycoupe willen proberen? -->. "Nooit over gelezen, maar volgens mij moet het zelfs mogelijk zijn hem als riet te gebruiken, dus gewoon vuil water kant in de sloot steken en door de tuit zuigen. "

 

Zojuist voor je getest, het werkt, het is vergelijkbaar met de lifestraw. Het is in het begin zwaarder als je de luchtkolom moet opzuigen, maar daarna is het prima. Zou zeggen dat het makkelijker is zelfs. Lijkt me ook logische, de lifestraw is langer een heeft dus een grotere luchtkolom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist voor je getest, het werkt, het is vergelijkbaar met de lifestraw. Het is in het begin zwaarder als je de luchtkolom moet opzuigen, maar daarna is het prima. Zou zeggen dat het makkelijker is zelfs. Lijkt me ook logische, de lifestraw is langer een heeft dus een grotere luchtkolom.

 

Kijk dat is goede info want dan kun je de filter dus nog steeds gebruiken zelfs als je geen zak / petfles hebt. Dank voor het testen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dit weer even naar boven te halen want ik heb zeker interesse in de squeeze maar zou graag meer modificaties zien zodat deze (nog) veelzijdiger gebruikt kan worden.

Zie hieronder een artikel waarin ook nog allerlei suggesties worden gedaan:

 

http://adropofrain.net/2012/08/simple-modifications-for-sawyer-squeeze-filter-prefilter-hose-adapter-evernew-water-bladder/

 

En zou iemand die een squeeze heeft eens de suggestie van @Raycoupe willen proberen? -->. "Nooit over gelezen, maar volgens mij moet het zelfs mogelijk zijn hem als riet te gebruiken, dus gewoon vuil water kant in de sloot steken en door de tuit zuigen. "

 

Ik ga er deze week eentje bestellen, dan een beetje prutsen en testen en dan zal ik mijn bevindingen posten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Nog even een reality check met jullie over deze filter want het zou eigenlijk ongelofelijk zijn als ik een sommetje maak (niet mijn sterkste kant) en de gegarandeerde 3 miljoen liter aanhoudt -->

 

Stel: ik ben alleen en ik ga er van uit dat ik per dag 10 liter gefilterd water ga gebruiken ( 2.5 voor drinken, en verder koken en hygiëne --> veilige aanname?):

 

3.000.000 liter : 10 liter = 300.000 liter : 365 dagen = 821 jaar dat ik deze filter dagelijks zou kunnen gebruiken???????? (even los van wel of niet backwashen en de vervuilingsgraad van het water)

\

 

hoe komt men btw aan die 3mln liter? ze spreken toch over 1mln gallons, afhankelijk van de gallon variant zijn er 2 bekende veel gebruikte gallons; us gallon (3,7) of the uk imperial gallon 4,5l

heb nog geen gallons gezien of gehoord van 3 liter. op internet zijn er ook geen 3l gallons te vinden, rekenfoutje miscchien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...