Ga naar inhoud
GENEGEERD

Veldtelefoon


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam

Ik zie ze wel eens liggen op de dump, alleen rijst dan steeds de vraag: kan ik er wat mee? Zijn er hier die me kunnen vertellen of het bereik (35 km las ik hier op het forum ergens) vergroot kan worden (net zoals bij een 27MC bv) en of dit apparaat ook gebruikt kan worden als een 27MC mbt zenderkeuze en scannen.

 

Dan zal er waarschijnlijk direct een vraag van jullie achteraan komen: waarom neem je dan geen 27MC. Tja, dat weet ik eigenlijk niet, heb een haat/liefde verhouding met dat ding. Heb er ooit een ingebouwd gehad in een offroad voertuig omdat we wel eens "in ongelukkige omstandigheden verkeerden" en hulp van derden nodig hadden. Echter het ontvangst en bereik was zeer wisselend.

 

Door de post van @Communicator ben ik gaan nadenken over communicatie in het 12V tijdperk en toch voornemens daar iets in te gaan doen.

Alleen, wat is nu wijsheid en toepasbaar zonder directe beschikbaarheid van 220V?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@gebruikersnaam

Ik denk dat je deze bedoelt van de KL: de TA-4881 Deze zijn EMP proof en ook wel bekend als de "krekel" omdat het belgeluid op dat van een krekel lijkt...:D

 

Je hebt rollen van 400mtr (DR8) en rollen van 1600mtr en eigenlijk alles wat 2-aderig is werkt wel. Het voordeel van het originele draad is dat het erg sterk is en niet snel breekt. Deze veldtelefoons werken op 3x D-cell batterijen. Ze zijn erg zuinig, dus elke dag batterijen wisselen hoeft niet. Persoonlijk vind ik ze erg goed werken voor een vaste opstelling over enkele km's. Niet af te luisteren en haast bombproof. Gebruik is ook kinderlijk eenvoudig.

Ik heb er destijds ook al wat over gemeld hier op het forum: http://preppers.nl/forum/archive/index.php/t-269.html

Geen idee wat de huidige prijzen zijn. Ze waren destijds tussen de 10-25euro te koop en in een zeer goede/nieuw staat.

 

Ik zal zo even kijken of ik nog wat bijlages kan toevoegen

 

WTF, ik kan op het moment geen pics als bijlage toevoegen?

Hier een link met de meeste handige bijlages en meer info over deze veldtelefoon. http://tp6n.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

In een ander draadje lees ik dat een veldtelefoon wel handig kon zijn . Dus heb ik mij 2 van die dingen aangeschaft . De CASE TELEFOON SET .

Type CY-1181/TT-GY . Ik heb die toestellen vrij goedkoop kunnen kopen . Zonder handleiding en de verkoper kon mij daar niet bij helpen . Ook heb ik al gezocht op Google maar kan niets vinden . Zijn er mensen die er iets meer van af weten hoe die werken en hoe die aangesloten worden ? Zijn ze ook te combineren met andere merken ?

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
In een ander draadje lees ik dat een veldtelefoon wel handig kon zijn . Dus heb ik mij 2 van die dingen aangeschaft . De CASE TELEFOON SET .

Type CY-1181/TT-GY . Ik heb die toestellen vrij goedkoop kunnen kopen . Zonder handleiding en de verkoper kon mij daar niet bij helpen . Ook heb ik al gezocht op Google maar kan niets vinden . Zijn er mensen die er iets meer van af weten hoe die werken en hoe die aangesloten worden ? Zijn ze ook te combineren met andere merken ?

 

Geert

 

Die code is van de hoezen. Dus dat zegt niets over de telefoon die er in zit.

Schroef de telefoon open, op zoek naar schema/code.

Foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

 

Dit is de 008 of vergelijkbaar. Fantastische toestellen. Ze werken via een draad dus he, daar is nogal eens een misverstand over. Veldtelefoons zijn onmisbaar bij een shtf. Een veiligheidslijn, of verbinding met een wachtpost onderhouden met een porto vreet batterijen en je hebt om de haverklap loos alarm, omdat er andere lui op je frequentie zitten, die ook met jou kunnen meeluisteren. Een gewone (veld)telefoon op batterijen met een draad is dat ideaal.

 

Vermoedelijk zullen deze twee toestellen het nog wel doen. Maar ze zijn inmiddels zo oud, dat kun je ook wel zien, dat ik ze onvoldoende bedrijfszeker vind voor prep doeleinden. Koop de krekel (zie bericht Prepass hierboven). Steeds lastiger te vinden, maar top toestellen die ook EMP beveiligd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...