Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Hetzelfde werk doen, maar dan voor een bijstandsuitkering.

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Yep.

Ontslagen als chauffeur.

Vrijwiligerswerk als chauffeur.

Solliciteren: 1 dag gratis proef-werken, tegen 5 anderen (jongere). Ahum.

En elke dag weer nieuwe vacatures bij dat bedrijf.....

...

om te huilen vrienden hoe is het mogelijk goeden dag heer ow u kom voor een uitkering vervelend ik zie dat al 20 jaar het zelfde werk doe prima weet ik het goed gemaakt laten we lekker verder werken maar wel voor 75% minder en u komt ook niet uit het ritme laten we degenen die 20 jaar niet gewerkt hebben lekker liggen

Ik snap niet dat werkende uitkeringstrekkers een oplossing zijn.

Idem met zoveel buitenlanders alhier.

Er zijn allerlei smoezen en excuzen te verzinnen maar als we in een crisis voor mensen uit de rest van de wereld moeten zorgen moet eerst de zaak op orde zijn in Nederland.

En dat is nu absoluut niet het geval: nog erger, er moet voor decennia aan wanbeleid gecompenseerd gaan worden.

En qua 'crisis' is dit pas het begin. (!!)

@Heksenboot

Ik denk niet dat @Harkonen het zo zwart/wilt bedoelt te zeggen. Er zijn jonge(re) mensen zat die nog nooit 'n slag hebben gewerkt en die van huis uit op zijn gevoed vanuit 'n bijstandssituatie en hun geld op *n andere manier* toch wel krijgen....en er anders ook wel voor zorgen dat ze aan geld komen via duistere wegen. En dan op die manier zat binnenhalen en dan ook daarnaast nog van 'n uitkering genieten.....en vervolgens de mensen die eerlijk hun geld verdienen en vroeg opstaan voor gek verklaren.

Die mensen mogen wel aan het werk gezet worden vind ik ook. Denk dat Harkonen het zo ook bedoelt, maar dat weet ik natuurlijk niet want kan niet voor hem spreken.

Vind het wel schandalig de andere voorbeelden die ik hier voorbij zie komen, en al die vrijwilligerslegers die in het leven worden geroepen. En dan ook nog de mantelzorg verplicht stellen, ook zoiets achterlijks. Zelf behoor ik tot de groep die geen kinderen heeft en als ik oud en misschien afhankelijk word zijn mijn vrienden ook oud en waarschijnlijk niet meer in staat om iets voor mij te doen.

Het zal in de toekomst druk worden in die zelfdodingsklinieken want dat is ook 'n fenomeen dat niet zomaar vanuit het niets ontstaan volgens mij.

Ik denk dat het hier nooit op orde komt @ Jobs...alles is 'n illusie en bewust gecreeerd....naar mijn idee. Agenda 21 loopt aardig volgens plan volgens Bartje:) En verder moeten we ons eigen plan maar trekken.

@Heksenboot

Ik denk niet dat @Harkonen het zo zwart/wilt bedoelt te zeggen. Er zijn jonge(re) mensen zat die nog nooit 'n slag hebben gewerkt en die van huis uit op zijn gevoed vanuit 'n bijstandssituatie en hun geld op *n andere manier* toch wel krijgen....en er anders ook wel voor zorgen dat ze aan geld komen via duistere wegen. En dan op die manier zat binnenhalen en dan ook daarnaast nog van 'n uitkering genieten.....en vervolgens de mensen die eerlijk hun geld verdienen en vroeg opstaan voor gek verklaren.

Die mensen mogen wel aan het werk gezet worden vind ik ook. Denk dat Harkonen het zo ook bedoelt, maar dat weet ik natuurlijk niet want kan niet voor hem spreken.

Over dat soort mensen die @Harkonen aanhaalt, gaat dit draadje niet. :o

Wel over bv die mensen in de thuiszorg, die massaal werden ontslagen en als flexwerker voor een schijntje weer aangenomen.

Dat je een straatveger ontslaat en hem daarna met behoud van bijstandsuitkering werkervaring laat opdoen als straatveger is hier een extreem idioot voorbeeld van.

Of het er wel of niet mee heeft te maken...alles maakt onderdeel uit van hetzelfde systeem en hangt samen. Dus wat is het verschil?

En soms ben ik het draadje kwijt..:)

Jij was het draadje niet kwijt hoor! Maar ik wilde dat de discussie niet ging over de richting die @Harkonen insloeg. Misschien was ik wel niet duidelijk genoeg.

't Ging mij erom dat steeds meer functies afglijden naar sociale werkplaatsen, vrijwilligers, werken met behoud van uitkering, flexwerk bijbaantjes (postbode), e.d.

't Lijkt mij een slechte zaak dat er in een maatschappij alleen betaalde banen overblijven voor mensen die hoog opgeleid zijn.

Postbode, vuilnisman, thuiszorg, straatveger, e.d. mogen van mij betaalde banen blijven, anders zit straks half Nederland met behoud van uitkering werk te verrichten.

Daar wordt niemand beter van namelijk. Zo'n gemeente heeft dan wel mooi gratis de straat geveegd, maar moeten dan wel weer meer bijstandsuitkeringen betalen.

niet om het een of ander maar het zijn over het algemeen dezelfde pleurisbedrijven die dit soort praktijken doen

de "oude" bedrijven die al een tijdje langer mee gaan weten dat dit korte termijn oplossingen zijn om snel geld te verdienen

niet om een bedrijf gezond te houden

Belachelijk, walgelijk en weerzinwekkend!!!! Uiteindelijk gaat het weer om 1 ding en dat is geld. Hier bij ons in de gemeente is de hele groenvoorziening afd. ontslagen om vervolgens mensen met een uitkering aan het werk te zetten in een schoffeltraject. Zo brengen ze de kosten makkelijk omlaag....

• Leuk 1
Belachelijk, walgelijk en weerzinwekkend!!!! Uiteindelijk gaat het weer om 1 ding en dat is geld. Hier bij ons in de gemeente is de hele groenvoorziening afd. ontslagen om vervolgens mensen met een uitkering aan het werk te zetten in een schoffeltraject. Zo brengen ze de kosten makkelijk omlaag....

Precies. Straks wordt het nog economisch voordelig om mensen een uitkering in te helpen. Lager loon dan dat kun je niet krijgen als werkgever toch?!

Zoals @12gauge terecht opmerkt, korte termijns winstbejag.

Zo bouw je geen samenleving.

Een straatveger ontslaan en dan via een reintegratietraject laten straatvegen om werkervaring op te doen?!

Klein voorbeeldje van de absurditeit van de huidige werking van de 'vrije markt' economie.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3498837/straatveger-uitkering-weer-terug-bij-oude-werk.html

Oooh, ik kots van deze zogenaamde vrije markt economie, kots, kots, kots.

Kots

Kots

Ik heb alleen geen idee hoe je het wel moet inrichten. Communisme.. tja, hebben we wel gezien, de hebzucht van de mens is kennelijk niet uit te schakelen.

Schandaal op schandaal, fraude op fraude, eigen verrijking, het kapitalisme heeft ons gebracht tot het punt waar we nu zijn.

Kleinschaligheid is/kan de oplossing zijn, maar hoe dat te bereiken met steeds meer mensen op deze planeet? 't Liefst zouden velen van ons toch in een gemeenschapje wonen van een honderd zelfstandigen, maar dat is een utopie.

Ja, als de SHTF, dan zijn de zelfredzamen en wij preppers in 't voordeel, maar is dat het streven?

Een omwenteling ja, een chaos met al zijn ellende, liever niet, 'k zal het nooit afroepen, in gang zetten of steunen.

Wat zou er nu kunnen veranderen? :confused:

't Geeft niet als je hier geen antwoorden op hebt, heb ik ook niet.

• Leuk 1

Allemaal leuk bedacht, werk ervarings plaatesn, nu mag mijn ex vrouw ineens niet meer tijdens de schoolvakantie,s, niet meer

werken, hetwerk word dan door de zgn werk ervarings mensen gedaan, dus maw nu moet zij een uitkering aanvragen voor de vakantie,

gezien het met de regels in de schoonmaak,wereld gewoon KUT geregeld is.Praat uit ervaring zelf erin gewerkt, en een bedrijf gehad.

Kom laten we deze mensen nu gewoon eens het werk werk van de ministers en de directeuren overnemen, veel slechter kan het niet meer worden.

Zouden jullie telkens ergens heen gestuurd willen worden om de troep van een ander opruimen, vaak zijn het laaggeschoolden die daar de dupe van worden.

Voor mij is dat vrijwilligers werk of het moeten werken voor je uitkering, diefstal van banen

• Leuk 1

Mijn partner heeft 6 jaar ervaring als stratenmaker, ikzelf jarenlang ervaring met schoonmaken. Maar als je solliciteert naar een functie gelden die jaren niet meer als ervaring (waarom niet?) Blijkbaar 'verjaard' die ervaring. Maar als je ooit eens van een werkgever een slechte beoordeling krijgt, blijft die beoordeling staan. Hardwerkende mensen worden nog slechter behandeld dan criminelen. Een crimineel zijn misstappen verjaren wel!

Belachelijk!

Kots

een volledig vrije markt is niks mis mee

in die situatie vind ik als VOORBEELD jouw brood 1 euro waard

jij vind jouw gebakken brood na het optellen van de kosten en tijd 1,50 waard

en komen we tot de middenweg 1,25 toch?

we zitten nu in een situatie waarbij

partij 3 de schuldfactor van dat brood verzint

partij 4,5,6,7 beleggen op dat brood

partij 8 bepaald welk beleg ik er op mag doen

partij 9 bepaald wat welk deel er van te voren weg gegooid moet worden

partij 10 bepaald welke ingredienten je mag gebruiken

etc etc etc

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...