Ga naar inhoud
GENEGEERD

Griekenland niet ok

Kans
 Share

Recommended Posts

Het is alweer even stil over Griekenland.

En nu blijkt dat de economie slechter is gaan draaien, dus minder inkomsten, evenveel of meer uitgaven aan pensioen en bijstand..

En dus is er weer meer geld nodig of een haircut en waarschijnlijk alletwee...

De vraag is alleen wie wil er nog geld instoppen en wie accepteerd nog meer verliezen?

Of komt nu dan toch echt het moment waarop er besloten wordt dat Griekenland uhmmm hoe zal ik het zeggen..

Uit de euro stapt......

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doek valt voorlopig voor Griekse staatsomroep

Griekenland gaat de staatsomroep ERT uit bezuinigingsoverwegingen tijdelijk sluiten.

Dat heeft een Griekse regeringswoordvoerder dinsdag laten weten. Volgens Griekse media staan de banen van circa 2600 journalisten, technici en andere medewerkers op de tocht.

De regeringswoordvoerder zei dat er dinsdagavond laat een eind komt aan de ERT-uitzendingen. Het is de bedoeling dat de staatszender later in een afgeslankte vorm opnieuw gaat uitzenden. Hij zei dat werknemers die hun baan kwijtraken compensatie krijgen.

De vakbond voor ERT-personeel heeft laten weten hard te zullen werken om de zender overeind te houden.

http://www.nu.nl/media/3498393/doek-valt-voorlopig-griekse-staatsomroep.html

• Leuk 1
Link naar reactie

Datzelfde zie je hier nu ook gebeuren. Ze gaan ook nog snijden in het personeel in de zorg. Niet iedereen heeft meteen een baan. Hup, aantal uitkeringsgerechtigden neemt toe. Afgelopen maand de meeste ondernemers failliet....

Allerlei vectoren spelen op dit moment in op de economie, met een anker werking, een molensteen, het vertrouwen is weg. Welke politicus of EU-figuur gaat Griekenland (of Spanje, Portugal, Frankrijk of Nederland) nog bakken met geld LENEN? Met als gevolg dat de schuld nog meer groeit. De banken, die overigens sinds 2009 forse winsten hebben gemaakt, kunnen ze die nog plukken? Nou, dat zal wel niet, ze castreren financieel welgestelden en laten de banken top met rust.

Getuige de recente krantenkoppen dat iedereen heus wel wist dat de Griekse situatie veel zorgelijker was dan ze voorspiegelden, zit hier weer wat achter. Of zo? Wat is de dubbele bodem. Quid Pro Bono geloof ik, maar corrigeer mij, Wie Profiteert? Wie naait er mensen een oor aan? Wie is hier de Krimson uit Suske en Wiske? Waarom zitten er in Brussel (en Den Haag, Londen, Parijs, Moskou, Washington, etc.) allemaal van die streeppakken met bloed naar je hoofd afknellende stropdas die de hele boel BIJ ELKAAR LIEGEN? Ik schrijf het met hoofd letters dus het moet waar zijn.

Potverdorie, duizend bommen en granaten smerige Basji-Boesoek, Ectoplasmen, verdraaide landrotten! Alles wordt duurder -behalve de Aldi- en ergens zitten een stel ontzettend te genieten van Ons Geld. @Rothbard zou zeggen dat we precies verdienen wat we krijgen; we kiezen ervoor om ons geld op deze manier uit te geven. Het beleid is RUK dus als we daarin investeren produceren we alleen maar meer RUK. Een Premier Rutte die opdracht geeft meer te spenderen. Kan iemand dit beleid nog volgen? Heeft er überhaupt iemand nog het economisch roer in handen?

Bedankt @Kans nu kon ik weer even razen!

• Leuk 1
Link naar reactie

Griekenland moet wel erg van de euro houden, dat ze er maar in blijven.

Wat denk je dat het alternatief brengt? Geen enkel politieker wil zich in de vingers snijden, dus aanmodderen maar,

bij de volgende legislatuur kunnen ze het weer op een ander steken. Het volk is dom, opium en spelen en verder zakken vullen.

Zoals KS al aanhaalde: Quid Pro Bono. Volg de geldstromen.

Link naar reactie

pff ik had online aandelen gekocht van Alpha bank.. ze stonden erg laag, en schoten soms weer flink omhoog.. dus dacht nou een x proberen dan.. pff ze zijn in een paar dagen van 0,64 naar 0.39 gegaan!

Sorrie ik moest lachen, ik heb die harde leerschool met Baan heel wat jaar geleden geleerd.

Geld is te vervangen de ervaring nooit meer, verdomme wat baalde ik was in de tijd dat ik het niet zo breed had als nu..

Het zijn niet vaak de successen die de ware man laten zien maar de tegenslagen...?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Sorrie ik moest lachen, ik heb die harde leerschool met Baan heel wat jaar geleden geleerd.

Geld is te vervangen de ervaring nooit meer, verdomme wat baalde ik was in de tijd dat ik het niet zo breed had als nu..

Het zijn niet vaak de successen die de ware man laten zien maar de tegenslagen...?

Prep ze,

K a n s

Tja bovenmatig irritant dat dan weer wel.. had net mijn inleg verdubbeld in redelijk korte tijd.. toen zag ik die alpha schommelen en op zn laagste punt staan.. ik denk hoppa toehappen, schiet wel weer omhoog.. niet dusssssss.. grrr Bijna alles kwijt..

En dat in een periode dat ik ieder duppie eigenlijk omdraaien moet..

Alleen in een koophuis zonder werk.. grrr

Link naar reactie

Landen waar ze nog met een geit aan touw lopen, moeten niet worden toegelaten toto de EU en al helemaal geen Euro als munt

Of ze hebben geen computer

Of ze staken

Of ze zijn currupt

Of gebruiken andere landen als melk koe

Brussel moet toch ergens de kampen kunnen laten plaatsen waar non conformistische eu burgers worden tewerkgesteld.

Link naar reactie

Ik herhaal... Wat is dit een ontzettend ongenuanceerde, overbodige en nutteloze reactie.

Hoezo?

Welke andere reden kun je bedenken die 'men' gehad heeft toen men de betreffende landen toeliet?

Want welke andere goede reden is er te verzinnen?

Denk je crisis als deze in maar dan zonder zuidelijke periferie (teken dat zo ruim als jij wilt).

Hoe was 't e.e.a. dan geweest?

Een paar miljard extra minder kwijt geweest om hier nuttig te kunnen zijn. Om niet de banken van overal te hoeven sponsoren, ook nu nog. (!!)

Want als dat het enige is wat nu gebeurt dan is dat reden genoeg.

En begrijp me goed: het is geen onmin ofzo, alleen een feitelijke constatering.

Er is weinig rationaliteit voor nodig om het schijnbare gebrek aan ratio omver te kletsen.

Die schijn is er al geruime tijd, dus tja, wat dan te doen?

Link naar reactie

Griekenland heeft keihard gesjoemeld met cijfers om binnen het "walhalla" dat EU te worden toegelaten. Dat geeft veel welvaart en de problemen van Griekenland worden daarmee meteen de problemen van de EU. Natuurlijk is dat een " one way street" want laten we eerlijk zijn welke constructieve bijdrage kan een dergelijk land aan de EU leveren. Precies niet. Een tijd lang hebben ze een houding gehad van ze laten ons " toch niet vallen" en dat was goed te merken. Maar een land als Duitsland zal dat niet blijven pikken en de exposure is allang afgebouwd. Ze zittende dik in de shit en daar blijven ze voorlopig ook in. Afgezien van kinderen, ouden van dagen en zieken heb ik geen spat medelijden met het land. Ze hebben gedobbeld en verloren. Suck it up!

Link naar reactie

Het IMF wist dat Griekenland niet voldeed aan een Euro toelatingsbeleid en toch lekker doen he. De bevolking is de sjaak en onze miljarden gaan niet naar de noodlijdende bevolking maar naar de banken.

http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/06/griekenland-van-de-regen-in-de-dru/#.UbpDvfnvhrM

Terugkijkend concludeert het IMF bovendien dat Griekenland niet voldeed aan 3 van de 4 criteria van het fonds om in aanmerking te komen voor steun.

http://www.nu.nl/economie/3493300/imf-geeft-fouten-redding-griekenland-toe.html

Link naar reactie

@Canis Majoris @Sofie Mag ik jullie uitleggen waarom ik zo redeneer,

Jullie hebben samen 150 euro, ik 3 euro, kom dat doen we samen en delen we het,

Dan hebben we alle drie 51 euro, goede deal voor mij.

Zolang als ik het weet, kan je wel met zulke landen zaken doen, maar niet met een gezamelijke munt of unie,

Het gaat de ministers alleen maar hoe meer lidstaten, hoe hoger mijn salaris,

Natuutlijk heeft iedereen een kans nodig, maar regel het dan goed de bevolking zegt al jaren dat het niet goed kan gaan,

alleen het duurt zo lang voor ze in Den Haag, een keer wat doen.

Kijk naar de vrachtwagen chaffeurs, bouwbedrijven, enz enz die falliet gaan.

Kom dan niet met de lonen hier zijn zo hoog, in Polen, Bulgarije zijn de lonen veel lager, ja dat kan zo zijn

betalen ze daar ook net zoveel voor alles als wij hier, aan premies, verzekeringen, levensonderhoud, Nee.

Heb zelf Spaanse vrienden, ja die wonen in Spanje,paar jaar geleden,zeiden die ook wat verdiennen jullie veel, maar als je ze uitlegt

wat je allemaal moet afdragen en betalen, waren ze daar goedkoper uit,

Hoe zouden jullie het dan graag zien, of oplossen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...