Ga naar inhoud
GENEGEERD

De twaalf tekens waarmee inbrekers huizen markeren


Tom

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 jaar later...

In Spanje markeren Roemeense bendes ook de opritten bij oude boerderijen die leeg staan. Bijvoorbeeld door 2 stenen op elkaar te leggen, dan weten zijn handlangers dat ze 's avonds terug kunnen komen. Echter eten de Catalanen dat nu ook en die nemen maatregelen. Mijn buurman let op mijn boerderij in Spanje als we er niet zijn. We hebben zo onze maatregelen genomen en ik ben toevallig al een paar maanden niet geweest. Wij weten ook dat er in die tijd niemand in de buurt of op de oprit is geweest. Daarnaast kennen alle buren elkaar op de Campo dus vreemden in de buurt worden snel opgemerkt en bevraagd wat ze komen doen.

 

Je kunt het dus ook omdraaien door maatregelen te nemen ter beveiliging.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zojuist een heel artikel gelezen wat deze werkwijze naar het schijnt ontkracht. Volgens de hoaxwijzer schijnt dit ook een hoax te zijn waar zelfs de politie zelf klakkeloos allerlei aannames heeft gedaan zonder deze te stoelen op werkelijk gebeurde feiten.

Ook een aantal feiten die genoemd worden klinken best logisch, waarom zoveel verschillende en specifieke tekens terwijl 'niet inbreken' ook de lading dekt.

 

kort gezegd; het blijkt dus een HOAX te zijn!

 

Bronnen:

http://www.gestolengrootmoeder.nl/wordpress/bargoense-inbrekers-tekens/

http://kloptdatwel.nl/2012/02/29/politie-twente-waarschuwt-voor-geheime-tekens-van-inbrekers-klopt-dat-wel/

https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/urban-legends/stadslegendegeheimetekensvaninbrekers

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zojuist een heel artikel gelezen wat deze werkwijze naar het schijnt ontkracht. Volgens de hoaxwijzer schijnt dit ook een hoax te zijn waar zelfs de politie zelf klakkeloos allerlei aannames heeft gedaan zonder deze te stoelen op werkelijk gebeurde feiten.

Ook een aantal feiten die genoemd worden klinken best logisch, waarom zoveel verschillende en specifieke tekens terwijl 'niet inbreken' ook de lading dekt.

 

kort gezegd; het blijkt dus een HOAX te zijn!

 

Bronnen:

http://www.gestolengrootmoeder.nl/wordpress/bargoense-inbrekers-tekens/

http://kloptdatwel.nl/2012/02/29/politie-twente-waarschuwt-voor-geheime-tekens-van-inbrekers-klopt-dat-wel/

https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/urban-legends/stadslegendegeheimetekensvaninbrekers

 

Klopt is ook hier te lezen: https://nl-nl.facebook.com/notes/de-hoax-wijzer/stadslegende-geheime-tekens-van-inbrekers/294560787347249

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb wel eens gelezen dat de wat "professionelere" inbrekers tijdens de vakantie periode een takje tegen de voordeur zetten. En als dit takje tegen de tijd dat ze terugkomen nog tegen de deur aanstaat ze weten dat er niemand in of uit is geweest. Dus dat het "veilig" is om in te breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer eens een telefoontje gehad op het vast nummer zonder caller id dat inhaakt wanneer je opneemt. Eigenaardig dat dit telkens meer voorkomt tijden de verlof periodes.

 

Ik heb dat het hele jaar door -.- Ik neem inmiddels niet meer op als er geen caller id meegegeven wordt. Behalve nu even want ik ben met m'n verzekeringen aan het wisselen en die moeten nog even bellen maar... Ik heb voicemail dus als het belangrijk is laten ze wel een boodschap achter maar die is er nooit. Niet belangrijk dus denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel eens gelezen dat de wat "professionelere" inbrekers tijdens de vakantie periode een takje tegen de voordeur zetten. En als dit takje tegen de tijd dat ze terugkomen nog tegen de deur aanstaat ze weten dat er niemand in of uit is geweest. Dus dat het "veilig" is om in te breken.

 

Of dat de bewoners het pand verlaten via de poort of de achterdeur zoals bij ons thuis het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor 's nachts nogal eens rare dingen. Busjes die voor komen rijden etc.. Ging ik altijd even kijken uit 't raam what's up... Nu heb ik maar gewoon een overgebleven webcam aan m'n minilaptop gehangen en aan het bovenraam geklemd. Dus nu hoef ik m'n nest niet uit en kan toch zien wie er voor de flat parkeert. Inclusief eventueel screenshots voor kentekens etc.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat het hele jaar door -.- Ik neem inmiddels niet meer op als er geen caller id meegegeven wordt. Behalve nu even want ik ben met m'n verzekeringen aan het wisselen en die moeten nog even bellen maar... Ik heb voicemail dus als het belangrijk is laten ze wel een boodschap achter maar die is er nooit. Niet belangrijk dus denk ik dan.

 

Wij krijgen ook geregeld telefoons uit Azië of Latijns Amerika. Meestal is het dan met een lulverhaal in de trant van :

 

Hier op ons kantoor bij Microsoft in Londen krijgen wij continu meldingen dat uw computer spam verstuurt. We kunnen dit verhelpen als u een stukje software installeert. Nu beheer ik mijn computers zelf en volg ik geen instructies. Dan antwoord ik gewoon geeft u me even dat nummer in Londen dan bel ik u terug.

 

Verhalen over een rijke zakenrelatie van Mobuto of een fortuin van een verdwenen dictator heb ik ook al gehad. Of ze niet even wat mochten storten op mijn bankrekening. Nee joch, daar doen wij niet aan.

 

Als ik fraude vermoed, wat toch wel vaak het geval is vraag ik om een mailtje te sturen met instructies. Ik ben namelijk zo slim niet en niet zo snel met computers. Of ze dat dan even kunnen sturen naar info@fccu.be, dat is het emailadres van de federal computer crime unit, een afdeling van de federale politie. Zit het gelijk op de juiste plaats. Zo heb ik al meerdere snoodaards bij hun piemeltje gehad. :-)

 

Inbrekers komen zich ook informeren voor ze hun slag slaan. Zo heb ik al een volledig in het zwart geklede Afrikaan aan de deur gehad die zogenaamd muzikale kerstkaartjes kwam verkopen. Zal wel.

 

Omdat we het bij ons thuis gezellig willen houden komen bankiers, venters van godsdiensten of deur-aan-deur verkopers er niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor 's nachts nogal eens rare dingen. Busjes die voor komen rijden etc.. Ging ik altijd even kijken uit 't raam what's up... Nu heb ik maar gewoon een overgebleven webcam aan m'n minilaptop gehangen en aan het bovenraam geklemd. Dus nu hoef ik m'n nest niet uit en kan toch zien wie er voor de flat parkeert. Inclusief eventueel screenshots voor kentekens etc.. :)

 

Als ze langdurig voor je deur parkeren en je vermoedt kwaad opzet, dan kan je met een draadtangetje het ventieltje van de band afknijpen. Daar is geen herstellen aan. Dat betekent voor het kereltje banden wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze langdurig voor je deur parkeren en je vermoedt kwaad opzet, dan kan je met een draadtangetje het ventieltje van de band afknijpen. Daar is geen herstellen aan. Dat betekent voor het kereltje banden wisselen.

 

Ik ga de Eddie Murphy truuk proberen. bananen in de uitlaatpijp :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren geleden verschenen er dergelijke tekens bij ons op de muur.

Ik was toen nog heel klein en kreeg direct de schuld. Maar toen bleek dat ik er helemaal niet bij kon beseften mijn ouders dat het iemand anders moet zijn geweest. Toen met water en een borstel de krijt weggehaald.

Na een paar weken stond het er weer. Weer weggehaald.

We hadden geen idee wat dit was en wie het deed.

De keer daarom werdt het symbool in de lak van de deur gekrast.

Omdat dit toch een 'unheimliches gefül, gaf hebben mijn ouders alle deuren/kozijnen vervangen. We hadden al geen misselijke sloten, nu was het echt serieus.

 

Een paar jaar vooruit: ik kom op een boekenmarkt een 'spionnen boekje' teken (voor kinderen) en daarin staat dat spionnen, zwervers en robers dergelijke symbolen gebruiken. Nice. Was het dus toch niet voor niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren geleden verschener er dergelijke tekens bij ons op de muur.

Ik was toen nog heel klein en kreeg direct de schuld. Maar toen bleek dat ik er helemaal niet bij kon beseften mijn ouders dat het iemand anders moet zijn geweest. Toen met water en een borstel de krijt weggehaald.

Na een paar weken stond het er weer. Weer weggehaald.

We hadden geen idee wat dit was en wie het deed.

De keer daarom werdt het symbool in de lak van de deur gekrast.

Omdat dit toch een 'unheimliches gefül, gaf hebben mijn ouders alle deuren/kozijnen vervangen. We hadden al geen misselijke sloten, nu was het echt serieus.

 

Een paar jaar vooruit: ik kom op een boekenmarkt een 'spionnen boekje' teken (voor kinderen) en daarin staat dat spionnen, zwervers en robers dergelijke symbolen gebruiken. Nice. Was het dus toch niet voor niks.

 

Ben erg blij met de bevestiging, toch niet alleen een HOAX!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van het kaasprikkertje gebruik ik in hotels, maar dan met een stukje papier.

 

Ideaal om te kijken of een ruimte/woning/kast in een bepaalde periode geopend is geweest.

's Zomers keren er wel eens 'vreemde' auto's in de straat. Houden we toch in de gaten. Het kunnen scouts zijn om dergelijke signalen op te pikken.

Niet dat je er veel aan kan doen. Aan alleen een kenteken heb je weinig.

 

Dergellijke signalen worden ook gebruikt om te kijken of er wat in de 'brievenbus' zit. Zoek maar eens op spy mailbox.

Het komt ook in een aantal films voor waarbij ze een krijtstreep op een afval bak achter laten bijvoorbeeld.

 

Nu ik er overnadenk, dergelijke markers van je huis afhalen kon wel eens heel onverstandig zijn. Als je huis écht een target is is het raar als een marker opeens weg is. Misschien kun je beter de marker veranderen naar 'niks te vinden'.

 

Ook vraag ik me af of deze markers niet per 'organisatie' verschillen. Elke bende zal wel zijn eigen code ontwikkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Actuele waarschuwing van de politie.

 

Kijk-uit-voor-briefjes-bij-je-voordeur

 

Bij de politie in Vlaardingen zijn al meerdere meldingen binnengekomen van mensen die een briefje bij hun voordeur hebben gevonden. Wees daar alert op, staat op de Facebookpagina van de politie.

Volgens het bericht plaatsen inbrekers briefjes tussen de voordeur en het deurkozijn van huizen die verlaten lijken. Als je langer weg bent, dan zien inbrekers dat die briefjes er bijvoorbeeld een dag of twee dagen later nog steeds zitten en dat ze ongestoord hun slag kunnen slaan.

 

De politie komt daarom opnieuw met het bekende advies: zorg ervoor dat je huis bewoonbaar lijkt. Vraag buren om voor de post te zorgen, de planten water te geven of de auto af en toe op de oprit te zetten en installeer tijdschakelaars op de lampen zodat er 's avonds licht brandt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

En nu maar afwachten hoe dit verhaal afloopt...

 

Modbreak

 

Dat ga ik vertellen:

 

Ik heb wederom tekst weg moeten halen.

Als je het niet eens bent met een beslissing omdat je om wat voor reden dan ook het idee hebt dat jij wel de forumregels aan je laars mag lappen neem dan vooral contact met ons op.

Het is dan onverstandig om wederom een stuk tekst neer te zetten wat ook langzaam op trollgedrag begint te lijken.

Officiële waarschuwing.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf

Een Hoax nee er zit een kern van waarheid in alleen deze tekens werden niet door het dievengilde gebruikt maar vroeger door vertegenwoordigers.

Zo seinde ze elkaar in van al bezocht of hier valt iets/niets te verkopen of krijg je koffie etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...