Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

Bekijk de weersverwachting (klimaatveranderingen)

Recommended Posts

De aarde verandert, en de klimaatsveranderingen worden steeds heftiger.

Hieronder een filmpje van wat er in juni dit jaar heeft gebeurd.

Kan het ook zijn dat mensen steeds vaker op plaatsen wonen waar ze beter niet kunnen gaan wonen. Of dat rivierbeddingen steeds smaller worden en gekanaliseerd, ook geen goed idee.

En vergeet niet dat iedereen tegenwoordig alles op kan nemen en uitzenden. Dus de snelheid en hoeveelheid nieuws dus ook slecht nieuws, is de laatste jaren enorm gestegen.

Neemt niet weg dat het best spectaculaire beelden zijn.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast Peerke

Het viel mij, en mijn buurman al op dat er de hele 'zomer' al behoorlijk veel wind staat. Iets dat we niet gewoon zijn van een zomer.

Vroeger stond er een zacht windje, en deze zomer windkracht 3 a 4 met soms uitschieters tot 5.

Hete lucht geeft turbulentie, ok, maar vandaag hebben we een zomerstorm met herfstachtige temperaturen. Iets dat ik me zogauw niet kan herinneren.

Iemand anders wel ?

Deze post delen

Het viel mij, en mijn buurman al op dat er de hele 'zomer' al behoorlijk veel wind staat. Iets dat we niet gewoon zijn van een zomer.

Vroeger stond er een zacht windje, en deze zomer windkracht 3 a 4 met soms uitschieters tot 5.

Hete lucht geeft turbulentie, ok, maar vandaag hebben we een zomerstorm met herfstachtige temperaturen. Iets dat ik me zogauw niet kan herinneren.

Iemand anders wel ?

Het is de 25e officiële zomerstorm sinds 1901, aldus het weerinstituut.

http://www.nu.nl/binnenland/4094983/knmi-geeft-code-rood-westkust.html

Komt dus niet zo vaak voor maar is geen uitzondering.

Overigens valt het met die wind dit jaar erg mee. Ik heb weinig verschil kunnen meten met voorgaande jaren. Wel ligt de gemiddelde temperatuur dit jaar een paar graden lager dan voorgaande jaren. Ik denk dat het meer een gevoel is, dan werkelijkheid.

Deze post delen

Vannacht nog nooit zulke zware blikseminslagen meegemaakt. Normaal hoor je alleen de knallen maar vannacht rolde het geluid als het ware echt binnen. Verder verkleurde de nacht naar een gele kleur en sloeg de bliksem in als een zweep.

Deze post delen

We krijgen wellicht een afkoeling door verminderde zonneactiviteit vanaf nu tot een paar jaar in de toekomst. Houdt een paar jaar aan.

(ik noem het nog geen ijstijd om discussie uit de weg te gaan)

Deze post delen

Gast tom666

Het was deze nacht idd echt prijs . Er is hier heel zwaar onweer voorbij getrokken en het is nog niet gedaan. Veel wind en soms heel stevig.

Hopelijk krijgen we nog wat zomer en houdt dit belabberde weer niet te lang aan.

Deze post delen

Gast Peerke
Het was deze nacht idd echt prijs . Er is hier heel zwaar onweer voorbij getrokken en het is nog niet gedaan. Veel wind en soms heel stevig.

Hopelijk krijgen we nog wat zomer en houdt dit belabberde weer niet te lang aan.

Hier was er vannacht helemaal niks. Toch frappant, op dat korte stukje tussen ons. Maar waar ik zit, gaat het meestal aan ons voorbij.

Het trekt van via de ene of andere kant weg.

Deze post delen

We krijgen wellicht een afkoeling door verminderde zonneactiviteit vanaf nu tot een paar jaar in de toekomst. Houdt een paar jaar aan.

(ik noem het nog geen ijstijd om discussie uit de weg te gaan)

Mjah, ik ga wel even in op die ijstijd(blij dat jij het zo niet noemde maar er hoeft maar een alu-hoedje te komen en dan zijn de rapen gaar)

Ijstijd...dat krijg je als journalisten klakkeloos "vanalles" overnemen, en er een mooie kop bij verzinnen, en als dat "vanalles" ook al niet eens zo zeker is......

Vermoedens

Maar bij nadere inspectie blijkt Zharkova, toegepast wiskundige en astrofysicus en dus geen klimaatexpert, niet al te zeker van haar zaak. In een radio-interview waarvan het transcript is te vinden op internet zegt ze dat met zoveel woorden: 'Ik heb alleen vermoedens, we hebben de berekeningen niet gedaan', 'ik weet het niet', en 'omdat ik geen atmosfeerwetenschap doe weet ik niet zeker hoe het [klimaat] zal reageren.'

Owja en die ijstijd, over hoeveel graden gaat het dan...nou om 0,12 tot 0,13 graden minder in Europa en in Noord-Europa 0,42 tot 0,75 graden minder...

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/nadert-een-nieuwe-ijstijd~a4106636/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_content=free&utm_campaign=shared%20content&hash=49de592c6428d51bcfc74dfc4b51f566c72b2e72

Deze post delen

Vandaag kwam dit langs via een ander kanaal:

Mogelijk 6 maanden zware storm op komst in Engeland:

THE STRONGEST El Nino in recorded history could lead to Britain being battered by SIX MONTHS of violent storms.

"Climate scientists warned temperatures in the Pacific have increased by THREE degrees Fahrenheit in recent weeks as ocean winds have weakened.

The so-called El Nino phenomenon, which has a huge impact on the world's weather, has only been stronger twice before in recorded history - the last time in 1997, when a series of violent 100MPH Atlantic storms slammed into the UK.

And experts claimed this year's El Nino is STILL strengthening and could soon break all historical records with the extreme weather patterns lastng until next Spring - meaning Britain could face one of the worst winter storm seasons in living memory. "

http://www.express.co.uk/news/nature/593648/Weather-Warning-El-Nino-storms-autumn-winter-Britain

Wel goed om in de gaten te houden want het is dichtbij huis.

Deze post delen

Vandaag kwam dit langs via een ander kanaal:

Mogelijk 6 maanden zware storm op komst in Engeland:

THE STRONGEST El Nino in recorded history could lead to Britain being battered by SIX MONTHS of violent storms.

"Climate scientists warned temperatures in the Pacific have increased by THREE degrees Fahrenheit in recent weeks as ocean winds have weakened.

The so-called El Nino phenomenon, which has a huge impact on the world's weather, has only been stronger twice before in recorded history - the last time in 1997, when a series of violent 100MPH Atlantic storms slammed into the UK.

And experts claimed this year's El Nino is STILL strengthening and could soon break all historical records with the extreme weather patterns lastng until next Spring - meaning Britain could face one of the worst winter storm seasons in living memory. "

http://www.express.co.uk/news/nature/593648/Weather-Warning-El-Nino-storms-autumn-winter-Britain

Wel goed om in de gaten te houden want het is dichtbij huis.

Zal dat dan een SHTF veroorzaken

Deze post delen

Over klimaatveranderingen die leidden tot de politieke instabiliteit in Syrië.

Een duidelijke catalysator waarbij een flinke scheut tyrannie de emmer deed overlopen.

We kunnen zo nog wel een paar landen noemen waar dit kan gebeuren.

http://www.upworthy.com/trying-to-follow-what-is-going-on-in-syria-and-why-this-comic-will-get-you-there-in-5-minutes?c=ufb2

Deze post delen

Over klimaatveranderingen die leidden tot de politieke instabiliteit in Syrië.

Een duidelijke catalysator waarbij een flinke scheut tyrannie de emmer deed overlopen.

We kunnen zo nog wel een paar landen noemen waar dit kan gebeuren.

http://www.upworthy.com/trying-to-follow-what-is-going-on-in-syria-and-why-this-comic-will-get-you-there-in-5-minutes?c=ufb2

Wat een goede uitleg in die strip, en wat goed te lezen/kijken!

Ik vraag me dan toch af, hoe zou het in Nederland gaan als er vijf jaar geen oogst is, of maar een halve oogst is.

Deze post delen

Inderdaad @Stuudje. In feite kan dit dus overal gebeuren. Er wordt wel eens gezegd dat we 9 maaltijden van anarchie afzitten wanneer alles uitvalt. Dat zien we na veel rampen (denk aan Katrina). Het zal in Nederland niet veel anders zijn. En we kunnen met z'n allen zo nog wat landen bedenken die onder een dictatuur of tyrannie leven en waar de klimaatproblemen dusdanig nijpend worden dat daar ook een shtf gaat plaatsvinden of zelfs al begonnen is.

De link tussen de politieke situatie en en klimaat vond ik erg interessant. Alles is met elkaar verbonden en het westen heeft hier een verantwoordelijkheid in. We kunnen niet blijven overconsumeren, uitknijpen enz zonder dat het gevolgen heeft.

Deze post delen

Deze net gezien op National Geographic.. over global climate change, als je m gemist hebt..

O.a. met de wetenschapper Guy McPherson die denkt dat we in 2030 niet meer bestaan. Maar zorgerlijker vond ik de beelden van de teerzandvelden in Canada, die zijn HUGE! 2 tonnen olie nodig om 3 tonnen nieuwe brandstof te winnen. Een gebied zo groot als Florida is al vernietigd. Dat soort zaken zijn toch niet meer logisch met zonne-energie, windenergie enz...

http://guymcpherson.com/2015/11/bill-nyes-global-meltdown-on-national-geographic/

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...