Ga naar inhoud
GENEGEERD

[27mc] Prepper Ronde Dinsdag 11 Juni 19:00-21:00


Communicator

Aanbevolen berichten

Prepperronde.png

Halleeej beste luitjes!

 

Het wordt tijd dat we dit eens goed aan gaan pakken, want het komt maar niet van de grond!

Allereerst, als je werkelijk interesse hebt in het communicatieve aspect, meld je dan aan bij De Ham Club

Hier kunnen we gerichter spreken over onze hobby en noodzakelijke onderwerpen.

ten tweede, wil ik nu ruimschoots op tijd een vaste datum prikken, waarop wij onze communicatieve vaardigheden gaan testen!

hier hebben we wel een aantal kopstukken voor nodig die hierbij helpen.

 

Landkaart-nederland-provincies.gif

 

In vrijwel alle cirkels hebben we minimaal één persoon nodig die dit gebied kan monitoren.

Ikzelf heb het gebied tussen zeeland en Noord-Brabant onder mijn dekking (west-Brabant dus).

Als het enigszins mogelijk is, wordt er ook verwacht dat je online bent in de de chatbox van http://www.preppers.nl

de chatbox is HIER te vinden!

 

Voor Meer informatie over de Prepper Ronde check de WIKI

 

Agenda 11 Juni

19:00 - Welkomst en aanmelding

Om 19:00 uur zal Communicator beginnen op frequentie 27.005 (kanaal 4) met een kleine toespraak ter introductie van de Prepper Ronde.

Hierna zal de ruimte worden gegeven voor deelnemers om zich in te melden.

 

Ik zal per regio/provincie die redelijkerwijs in mijn bereik liggen een oproep doen. voorbeeld:

Goedenavond provincie Zeeland, wie wil zich melden voor de Prepper ronde?

Bij een aanmelding volgt een bevestiging van mijn kant, en je naam/nick wordt genoteerd.

Mocht het gebeuren dat twee stations gelijkertijd roepen, waardoor ik niets kan verstaan, dan zal ik dit ter plekke proberen op te lossen. waardoor alsnog beide stations genoteerd kunnen worden.

 

Voor dit hele gebeuren plan ik een half uur in, maar zeker voor de eerste keren verwacht ik dat dit veel sneller afgerond zal zijn.

 

19:30 - 19:45 omschakeling van FM naar USB

Omdat dit voor velen onder ons allemaal nieuw is, en voor sommige ook weer niet wil dit als een test gaan proberen.

op USB is het vaak mogelijk om grotere afstanden te overbruggen waardoor het misschien mogelijk is om bijvoorbeeld een verbinding te leggen met Friesland, Gelderland, Noord-Holland etc....

We doen dit gewoon op de 27.005Mhz (kanaal 4)

Mocht dit niet lukken dan schakelen we eerder terug naar de FM band.

 

19:45 - 20:00 Uitloop planning

Mochten voorgaande agenda uit lopen, kan dat binnen dit kwartier.

 

20:00 - 20:30 Eventuele aanmeldingen

Omdat dit de eerste Prepper Ronde wordt, zal er alle ruimte worden gegeven om aan te melden. Dit houd in dat alle deelnemers hun Squelch helemaal open draaien en zo meeluisteren naar eventuele aanmelders. Mocht ik ze dan niet kunnen ontvangen dat kan dit middels een tussenstation worden opgelost!

Probeer tijdens dit half uur de conversatie zo minimaal mogelijk te houden, en de ruimtes tussen gesprekken zo ruim mogelijk!

 

20:30 - 21:00 Vrije gesprekken en Mogelijkheden

in dit half uur kan iedereen zijn duit in het zakje gooien en proberen verbindingen te leggen. Hierbij is het uiteraard mogelijk om uit te wijken naar neven kanalen om zo kanaal 4 vrij te houden voor gaande testen en gesprekken.

 

Einde Agenda

 

Ik wil de Prepper Ronde elke tweede Dinsdag van de maand van 19:00uur tot 20:00 uur laten plaats vinden!

Voor 2013 betekent dat de volgende data:

 

  • 11 Juni
  • 9 Juli
  • 13 Augustus
  • 10 September
  • 8 Oktober
  • 12 November
  • 10 December

 

Zet deze dus vast in je Agenda!!!

 

Hopelijk tot Dinsdag 11 Juni!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Communicator, dinsdag en donderdagavonden ben ik bezet en kan dan helaas niet deelnemen. (behoudens de schoolvakanties)

 

Jammer, ik zit in Noordholland met 100 watt. FM, AM, SSB. iets links van het middelpunt van de cirkel NH

 

Geen alternatieve avonden?

 

grts Wisks

Potverdulleme. Ik had je er heel graag bij gewild Wiskers.

 

Maar dit is de meest voor de hand liggende dag. Ik hou het voorlopig even op Dinsdag. Dat wil niet zeggen dat dit al definitief is.

Ik probeer zoveel mogelijk mee te denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goed initatief.

 

Kan niet garantie geven dat ik er ben i.v.m. werk. mocht ik onderweg zijn heb ik wel mijn little will en een midland alan multi mee. Allemaal standaard. Ik geef dan ook wel even een roeppie.

 

Mocht ik tuhuis zijn dan probeer ik het met de lincoln en een wilson 5000, want heb nog steeds geen basis staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net mijn Intek HR-5500 binnen, ik kom dus met 40 watt in de lucht in Amsterdam oost.

Verwacht van mij geen uitgebreid geleuter maar ik wil mijn apparatuur wel eens doortesten en zien hoever ik te horen ben.

 

Ik werk met:

- intek HR-5500 (dus ook usb/lsb)

- Wilson 1000 op een 60 Liter olievaatje op mijn dakterras (hopelijk genoeg ground.) Ik zal kijken of het grounden van het vaatje aan mijn aluminium balustrade nog verder helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil teamspeak inderdaad actief hebben. Maar niet om in te melden. Enkel om mee te kunnen luisteren.

Inmelden via TS lijkt mij zinloos en het doel voorbij streven.

 

Het is aan het eind van de rond wel leuk om te weten hoeveel luisteraars we hadden via TS en WebRadio.

 

Inmelden via radio en op teamspeak kan iemand melden wie hij gehoord heeft.

maw. ik meld in in Amsterdam, ben dan wel benieuwd waar ik allemaal binnenkom. (als ik al ergens kom)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, een verse update:

 

Om begrijpelijke redenen noem ik de ronde straks niet "De Prepper Ronde" Maar "De Papa Romeo Ronde"!!

 

 

Qua techniek is alles in orde nu. en is de ronde straks te volgen via Internet Radio en TeamSpeak.

 

Winamp

Windows Media Player

Real Player

 

TeamSpeak: preppers.dyndns-ip.com

ww=(achternaam van onze admindokter)

 

Vanaf 19:00 uur ga ik LIVE. De Radio Stream Draait al, en op Teamspeak staat er een speciaal kanaal klaar om mee te luisteren naar de ronde.

Hier kan enkel geluisterd worden.

Tot vanavond allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...