Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

[Idee] Subforum over dieren/vee houden

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben voor, maar realiseer wel dat hier haken en ogen aan zitten.

Het houden/voeden/medische verzorging/fokken, etc, zal weinig aanstoot geven. Slachten van dieren, technieken voor 't humaan doden, discussies daarover, etc, wel.

Hier moet wel van te voren over nagedacht worden, niet omdat ik daar een probleem mee heb, maar wellicht anderen wel, die ik nu (in onze huidige van werkelijkheid verwijderde, luxe samenleving), niet meteen tegen het hoofd zou willen stoten.

Ik denk dat de admins een weekendje zijn ondergedoken in hun BOL's :)

Ik zie al wel dat er genoeg animo voor is :)

Ze rusten uit voor de grote verzending van FFP3 maskers begint.

Als eerste topic in het dierenforum zou de nadruk gelegd kunnen worden op het belang van het inslaan van dierenvoer. Grote zakken voer zijn in een shtf wegens vervoersproblemen al snel niet meer verkrijgbaar. Het is erg ontmoedigend als je huisdier honger heeft.

......omtrent het houden van vee of andere soorten van dieren voor consumptie. (bijvoorbeeld vissen, geiten, koeien, schapen, kippen, konijnen etc.......

@IsaBo: Volgens mij is het meer de bedoeling dat het een subforum wordt over dieren voor consumptie, ipv het preppen van voer voor je huisdieren.

toch heben huisdieren ook hun nut, poezen zorgen dat muizen en raten je vooraad niet opeten, honden vaken en laten al lang van te voor weten dat iets niet pluis is. in vele landen loop een van de kinderen met de dieren mee om ze te voeren, dus geiten ,ezel en koe aan een touwtje langs de bermen, gras voor je konijn kan een kind met een zakmes en een plastic zak in een halfuurtje werk voor elkaar hebhen.

dus nast het houden van dieren kan ik iedere prepper adviseren om een beetje door te fokken , kinder arbeid is ook goud ward.

O!

Ik lees natuurlijk weer alleen de titel. Toch een goed idee. Het is nuttig te leren hoe je een dier humaan dood, hem laat uitbloeden en bereidt. De eerste keer dat ik zag en meehielp hoe een dier geslacht werd was ik 4 of 5 jaar. Mijn zus en ik werden meegenomen naar het kippenhok waar een tiental kippen werden gevangen. Daarna werd hen een voor een de kop afgehakt. Wij hadden ieder een stok gekregen en de opdracht de onthoofde kippen te slaan. Ze rennen namelijk als "kippen zonder kop" (letterlijk dus) rond. Als je ze een klap geeft staan ze stil, vaak zonder om te vallen. Mijn moeder was razend. Ze vond ons te jong maar wij vonden het spannend en voelden ons heel trots. De kippen werden geplukt waardoor ik voor het eerst hun velletje zag en de relatie legde met het vel op de gebraden kip. Het is me altijd bijgebleven. Een van de vroegste jeugdherinneringen die ik heb.

@IsaBo ,als kind kreeg ik een stok om te roeren in het bloed. wij slachten lam, geiten en soms een koe ,door de slagadder en luchtpijp in een keer door te snijden. ik moest in de emmer roeren terwijl het beest dood bloede. nooit moeite mee gehad. mijn oma makte bloedvorst voor de arme ervan.bij kippen slingeren wij het beest bij de potten rond, hij rakte zo versuf dat jij in een keer de kop afhakte en ophangde om dood te bloeden. ik vind altijd een beetje vremd dat somige mensen zon moeite hebben met slachten. juist het thuis slachten gebeurt met veel respect en zo min mogelijk lijd . je heb de besten ook groot gebracht.

Slachten zou mijn hobby ook nooit worden maar als je wilt overleven zul je wel moeten. In deze huidige maatschappij kan je je lekkere luxe vegetarische leventje makkelijk volhouden met tal van soja producten en vleesvervangers maar als de supermarkt straks leeg is dan wordt je snel weer teruggezet in de werkelijkheid. Daarom is het belangrijk dat men weet hoe men humaan een dier dient te slachten en daarbij tevens zo min mogelijk weet te verspillen van het dier.Uit overlevingsnoodzaak maar ook uit respect voor het dier. Lijkt me geen verkeerd idee om mensen hierover te informeren.

Overigens past onder deze categorie ook mooi een subcategorie huisdieren? Met andere woorden alles wat buiten groot/klein vee valt? Honden, katten, cavia's, konijnen, fretten, etc..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...