Ga naar inhoud
GENEGEERD

PM scenarios

Kans
 Share

Recommended Posts

Goud en zilver zijn momenteel weer in de uitverkoop.

Of de prijs nog lager kan daar twijfelen de meeste mensen niet aan.

Wat een moeilijkere vraag is " als die prijs nog veel daalt is er dan nog fysiek PM te krijgen voor die prijs?"

Na de prijsdaling in April is de fysieke vraag redelijk toegenomen en lijkt de beschikbaarheid langzaam een probleem te worden.

Voorraad is er nauwelijks, vaak zijn er levertijden van weken, de refiners maken overuren en de voorraden van comex etc zijn duidelijk aan het afnemen en staan erg laag.

Normaal zou je dan verwachten dat de prijzen stijgen maar blijkbaar zijn eeuwen oude wetten momenteel even uit de mode..

Voorals nog blijven de fundamenten voor een prijsstijging voor PM enorm sterk, QE gaat alleen maar sneller ipv een mogelijke afname en het wordt steeds duidelijker dat de effecten, beurstijging, huizenprijzen, niet door economische activiteiten ondersteunt worden.

Het fiat systeem staat onder druk en wat dat betreft is de kans dat wij nog met een nieuwe munteenheid, die gekoppeld is aan PM of als het echt fout gaat met PM zelf, gaan handelen net zo groot als, tien jaar gelden er banken zouden omvallen.

Oftewel we kunnen het ons mischien niet zo goed voorstellen maar dat zegt niet zo veel over de kans dat het gaat gebeuren?

Ik zie hoe dan ook wel degelijk risico's aan PM bezitten.

Op de eerste plaats is PM denken te bezitten, in het geval dat je een papiertje hebt waarop staat dat je recht hebt op iets, of alle andere afgeleiden van zelf PM in je handen hebben, net zo veilig als geld op de bank hebben staan.

En vraag maar eens aan een Cyprioot wat dat nu betekent voor hem en hoe hij daar een paar jaar geleden nog over dacht!

Maar zelfs als je PM bezit jn er risico's.

Behalve de voor de hand liggende zaken; diefstal enz, is er ook altijd niog die mogelijkheid dat PM op een of andere manier door de overheid "geregeld" gaat worden.

Dit kan een verbod van versturen via de post, via een belasting, naar domweg verbieden tot betaalmiddel, tot confiscatie gaan.

Over dit soort scenarios niet nadenken is ongeveer hetzelfde als verwachten dat iemand of iets er wel voor zorgt dat alles door blijft draaien, en mijn vraag is DAN alleen maar " wat doe je op dit preppers forum?"

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De hamvraag is welk deel percentage van je geld in PM?

Als je het mij vraagt besteed je nooit meer dan 25% van je totale vermogen aan een investering. Bezit je € 1000,- euro? Dan besteed je maximaal € 250,- euro aan een investering als goud of zilver. Krijg je vervolgens met een scenario te maken waarbij je investering totaal niets meer waard is, dan ben je voldoende ingedekt met je resterende vermogen.

Link naar reactie

Deze maand is dus in frankrijk pm per post versturen verboden, en in india is verkoop van gouden munten verboden.

Dat laatste, verbod verkoop gouden munten in India is nieuw voor mij?

Maar geen zorgen zoiets zal hier toch NOOIT gebeuren ! ( cynisch, voor de duidelijkheid..)

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Uhmmm:

(Reuters) - The Reserve Bank of India has advised banks against selling gold coins to retail customers, Finance Minister P. Chidambaram said on Thursday, a day after he raised gold import duty to try to ease pressure on India's bloated current account deficit.

Adviseren is toch nog net geen verbod..?

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Zag net dat china de komende handels dagen offline is.

Zou dus zomaar kunnen dat ze de boel nog meer gaan drukken( maandag, dinsdag en woensdag): eerste zilver lijn op 20 d/o goud rond 1300 d/o....

Op persoonlijke titel:

Als we daar doorheen gaan en zilver onder 18-15 komt en goud onder 1000-1200 gaat dan gaat de markt op slot en kun je fysiek vergeten voor die prijzen...

Dan zijn all bets off...

( alle shorts worden dan omgezet in longs en gaan we rare tijden tegemoet)

Kans

Link naar reactie

Zag net dat china de komende handels dagen offline is.

Zou dus zomaar kunnen dat ze de boel nog meer gaan drukken( maandag, dinsdag en woensdag): eerste zilver lijn op 20 d/o goud rond 1300 d/o....

Op persoonlijke titel:

Als we daar doorheen gaan en zilver onder 18-15 komt en goud onder 1000-1200 gaat dan gaat de markt op slot en kun je fysiek vergeten voor die prijzen...

Dan zijn all bets off...

( alle shorts worden dan omgezet in longs en gaan we rare tijden tegemoet)

Kans

Als zilver de 15 aantikt investeer ik weer.

Korte of lange termijn maakt niet uit.

Ik zag en zie zilver als een lange termijns investering dus alles in een kortere periode is mooi meegenomen.

Greener

Link naar reactie

Sept 2009 @Greener dat was volgens mij de laatste keer dat zilver onder de 15d/o ging...

Dat is lang geleden, maar in dat jaar ging hij volgens mij ook ver onder de 10..

Als we onder de 18-15 duiken dan is het voor mij all bets off ( dus dan kunnen we net zo goed naar de 5 als 50 in weken tijd)

Geen idee wat dan nog de logica zou zijn, dit is ver onder de deft kosten dus aan alle kanten een nket houdbare situatie.

Maar goed blijkbaar kan de manipulatie al jaren de keorsen drukken dus het breekpunt is pas bereikt als het breekpunt is bereikt.

En dat betekent oftewel geen fysiek beschikbaar ongeacht wat de prijs is ( in termen van wat we nu nog redelijk vinden) , ofwel een ineenstorting van de bulion banken of te wel een ineen storting van de derivaten handel dus default, maar waarschijnlijk een combinatie van alle drie !

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Maarrr...

Als de prijzen zo (erg) laag worden, wat is dan het risico m.b.t. levering?

Gaat langer duren, maar lukt het allemaal wel?

Dat is een goede vraag.

In dit soort megadips in het verleden duurde het vele malen langer voor er levering plaats had.

Soms heb ik wel 5 weken gewacht.

Maar altijd levering en nooit een annulering.

Hou er wel rekening mee dat als je op het laagste punt van een dip tijdens een echte beurs of fiatcrash koopt, je in mijn optiek kan fluiten naar je levering.

Greener

Link naar reactie

http://www.format.at/articles/1324/938/359917/deutsche-bank-200-tonnen-gold-tresor-singapur

Deutsche Bank eröffnet 200-Tonnen-Gold-Tresor in Singapur

“Wir beobachten in dieser Anlagekategorie ein erhebliches Interesse seitens unserer äußerst vermögenden Kunden”, berichtete Mark Smallwood, Leiter Vermögensplanung bei der Vermögensverwaltungstochter der Bank im asiatisch-pazifischen Raum.

Link naar reactie

ik ben wel eens benieuwd naar een situatie uit bijvoorbeeld de 2e wereld oorlog waar voor de burger het bezit van PM nuttig bleek te zijn? anyone? ik ben zelf vrij sceptisch tegenover de gedachte dat ik mezelf aan zie komen bij een groenteboel met een zilveren munt.. "doe mij maar een stronkje bloemkool baas" en dat je in je gezicht uitgelachen word.....

correct me if i'm wrong bitte......

Link naar reactie

ik ben wel eens benieuwd naar een situatie uit bijvoorbeeld de 2e wereld oorlog waar voor de burger het bezit van PM nuttig bleek te zijn? anyone? ik ben zelf vrij sceptisch tegenover de gedachte dat ik mezelf aan zie komen bij een groenteboel met een zilveren munt.. "doe mij maar een stronkje bloemkool baas" en dat je in je gezicht uitgelachen word.....

correct me if i'm wrong bitte......

Ik woon in de nabijheid van de grote steden in het Westen, de plek waar toen en nu de vruchtbare akkers zijn.

Heel veel boeren hebben in de tweede Wereldoorlog goed verdient aan de arme hongerige mensen.

Je kunt aan elk willekeurige oude inwoner die die tijd heeft meegemaakt vragen hoe het ging.

De mensen gaven ALLES voor wat eten, gouden ringen, gouden tanden, zilveren bestek en ook hun gouden munten.

Gouden munten werden verruild voor bolderkarren en fietsen zodat men nog verder kon trekken op hun queste naar voedsel.

Helaas was bovenstaande situatie nu niet echt iets waar men zich toen op kon voorbereiden.

Nu kunnen we dat wel dus zoals al vaker is aangehaald, eerst de primaire levensbehoeften en dan pas pm.

Pm wegcijferen is in mijn optiek een kans op leven wegcijferen hoe minimaal die ook is.

Greener

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...