Ga naar inhoud
GENEGEERD

Camouflage voor warmtezoekers?


Communicator

Aanbevolen berichten

@f150 dus de IR camera wordt eigenlijk gewoon ingesteld op 36 graden C en of het nu -50 C is of + 50 C is dat maakt niet uit de camera ziet enkel de 36 C

Ik vraag me af of een wetsuit zou werken :D In het water houdt dit je lichaamstemperatuur vast (op het droge natuurlijk ook ) weet iemand of dit zou werken ??

of anders je contouren veranderen ( bijvoorbeeld lap stof met warme elektrische draden zoiets als een elektrische deken )

gr wafels

 

Volgens familie van mij (die actief bij defensie zitten) ben je volstrekt kansloos tegen FLIR... Althans, de militaire uitvoeringen dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nee, vergelijk het met je eigen oog. Als de zon schijnt, kun je goed kijken buiten. Als het zwaar bewolkt is, zie je nog steeds goed buiten, terwijl de hoeveelheid licht misschien wel 30x minder is. Een thermische camera ziet geen kleur, maar warmte, waarbij elk verschil in temperatuur direct kleurverschil op het display oplevert. Zolang je huidoppervlakte maar minimaal anders van temperatuur is dan je omgeving, ben je zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, vergelijk het met je eigen oog. Als de zon schijnt, kun je goed kijken buiten. Als het zwaar bewolkt is, zie je nog steeds goed buiten, terwijl de hoeveelheid licht misschien wel 30x minder is. Een thermische camera ziet geen kleur, maar warmte, waarbij elk verschil in temperatuur direct kleurverschil op het display oplevert. Zolang je huidoppervlakte maar minimaal anders van temperatuur is dan je omgeving, ben je zichtbaar.

 

Oh ja, en je adem ook inhouden, want dat zien ze ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien hier blijkbaar veel kennis over is :cool: (waarvoor mijn dank ) , hoe diep moet je onder de grond zitten of hoe dik moet een muur zijn om niet gezien te worden

ik neem aan dat materie IR staling remt

gr wafels

 

Precies. Een dun muurtje is al voldoende. Een flinke spaanplaat (25-35 mm) vermoedelijk al. In een eerdere post schreef ik al dat je in de stad veiliger bent voor IR camera's dan daarbuiten. Bebouwing is je beste beschutting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien hier blijkbaar veel kennis over is :cool: (waarvoor mijn dank ) , hoe diep moet je onder de grond zitten of hoe dik moet een muur zijn om niet gezien te worden

ik neem aan dat materie IR staling remt

gr wafels

 

3e gen FLIR kijkers kunnen dat. Omstandigheden moeten "ideaal" zijn (geen idee wat dat inhoudt, ik zeg enkel wat ik nu hoor via de WhatsApp). Defensie heeft deze al een jaar of 5. Een probleem zijn spouwmuren. Volgens mijn "kennis" zijn de huizen van nu "lastig" met alle isolatie maar komen ze een heel eind. Het probleem is het verschil in temp dat veroorzaakt wordt door de spouwmuur. In landen waar ze dergelijke bouwtechnieken niet kennen, heb je dat probleem niet. Daar heb je weer andere problemen... Hahaha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 2 maanden later...

Raven Aerostar heeft eind vorig jaar samen met Gore een nieuw materiaal ontwikkeld voor militaire toepassingen. Een breakthrough in signature concealment for warfighters and security personnel. Using Gore® Multispectral Concealment materials, NEMESIS Garments, Hides and Covers are the first material technology that greatly reduce the range of detection from sophisticated multispectral electro-optical/infrared (EO/IR) sensors.

 

Volgens de leverancier beschermt het je in hoge mate tegen radio frequency, radar technologie en thermal camera's. Helaas zijn de vrij prijzig, bijna $3000 per pak.

 

Bron:

http://ravenaerostar.com/solutions/protective-wear/nemesis

https://www.gsaadvantage.gov/advantage/catalog/product_detail.do?oid=623755540&itemIndex=-1

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok... De 2 manieren die ik ooit gezien heb die werken zijn idd

 

1. het aanpassen van de omgevingstemperatuur: fosfor-flares zien er hetzelde uit op FLIR als in real life... Hoop hitte en licht geeft een soort blinde vlek waar achter niet goed te zien is wat er gebeurt... maar dan moet je dus wel op de lengteas dóór de flit en fakkel blijven, want als je buiten de vlek van de fakkel loopt ben je weer prima zichtbaar (niet echt een werkbare optie, want de fakkel verraad al dat er iets is)

 

2. is inderdaad gebaseert op het idee van de spouwmuur... je graaft een gat 30/40 cm diep en zo groot als jezelf... je spant een theromodeken erover en weer 30/40 cm daar overheen een 2e thermodeken! je hebt nu een dubbele isolatie zoals bijvoorbeeld in een spouwmuur. Ook hier mag je niks laten uitsteken!

Een goed alternatief is de fire-rescue-tent (zoeen die de brandweer in de states bij zich heeft in bosbranden) die geschikt is om in een bosbrand waar je jezelf plotseling omringd vind door vuur in te kruipen (niet veel meer dan een alu slaapzak zegmaar) en het vuur om je heen te laten opbranden en hopen dat het niet te lang duurt, als je de zijkanten van de tent niet raakt en het duurt niet te lang is het alleen een heeeeeel oncomfortabele sauna en heb je KANS het te overleven.... die tent met wederom de de extra isodeken(s) voor de dubbele laag en het spouwmuur effect geven ook een aardige kans...

 

Other than that, ur fucked!!:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Snap alleen niet wat je van plan ben. Hittecams is slechte vriend voor vluchtende crimineeltjes bij wegmisbruiker programma's offfff... mensen met een verkeerd soort moestuintje... hmmmm weet niet wat ik hier van moet denken... xD

 

joden homo's intellectuelen gehandicapten etc waren ook "crimineel" in ww2

dat je door de huidige regering niet als crimineel word gezien wil niet zeggen dat een andere regering daar ook zo over denkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

joden homo's intellectuelen gehandicapten etc waren ook "crimineel" in ww2

dat je door de huidige regering niet als crimineel word gezien wil niet zeggen dat een andere regering daar ook zo over denkt

 

Onze huidige regering is al een stap in de 'goede' richting aan het zetten: https://rejo.zenger.nl/vizier/minister-kentekencameras-ook-voor-andere-doelen-geschikt/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nauwelijks echt op te lossen ben ik bang.

Of je maakt gebruik van de massa en dat is dus iets wat een prepper meestal niet wil, in de stad wonen, tussen de mensen begeven enz.

Of je valt heel snel op, in je eentje in het bos, bol op een afgelegen plek enz.

Met een restlichtkijker kun je al heel snel mensen detecteren, een vuurtje( ook in een gat in de grond door de lichtreflectie tegen de boomkruinen) in een bos of zaklampje of licht dat door kieren van je huis komt is als een soort zwaailicht onder normale omstandigheden.

 

Een infraroodkijker is nog iets anders omdat we niet gewoon zijn om aan ons warmtebeeld te denken omdat wij het niet kunnen zien.

 

Al ben je optisch perfect gecamoefleerd, met een IRkijker ben je ineens goed zichtbaar.

Is je huis optisch geheel verduisterd, je infrarood beeld is dat zeker niet, de ramen, kieren maar helemaal je schoorsteen en bv afzuigkap-afvoer zijn enorm goed zichtbaar. In de winter is elk huis een lamp voor een IRkijker en als jij de enige bent in het dorp met verwarming helemaal.

In een verder monothermisch bos, ook dat is relatief bomen struiken enz zijn goed zichtbaar met een IRkijker, is een warm lichaam, hut, bol, beest of vuur een lamp voor een IRkijker.

 

Je moet zo enorm goed thermisch isoleren en met name je afvoer van je kachel dat het bijna niet te doen is.

Een afvoer van een houtkachel die ivm bv een hoogrendamentsgasketel enorm heet is is helemaal moeilijk te verbergen.

Dan moet je denken aan de kachel, laag en in het midden van het huis en de afvoer via een buizenconstructie door bv. vloeren om de temperatuur omlaag te brengen en uiteindelijk een goede warmtewisselaar die de uitlaatgassen bijna op de buitenlucht temperatuur krijgt of wil je het perfect doen ook nog door een warmtewisselaar van je, grote, vijver haalt ( en dus geforceerd moet werken dmv een ventilator).

 

Het zal gewoon makkelijker zijn om niet te verwarmen en jezelf dik in te pakken, koken is dan eigenlijk ook af te raden net als licht dat warmte geeft (kaarsen, gaslamp, gloeilampen) enz, dus nauwelijks leefbaar ?

Jezelf verbergen dmv van een goed pak zal mischien met genoemde pakken wel een beetje kunnen, maar ik neem aan dat die pakken enorm warm zullen zijn en vrij lomp...

Al kun je best veel doen door gewoon te voorkomen dat je zichtbare huid; handen, gezicht hebt.

Een laar laagjes afwisselend warmte isolerend en warmte geleidende materialen zal je menselijke afbeelding al veel kunnen blurren.

Denk dan aan zo'n lange jas model, maar weer vooral je handen en gezicht bedekken is belangrijk.

 

Jezelf, tijdelijk, verstoppen onder water werkt ook goed, zeker als je jezelf geheel kunt onderdompelen of je hoofd continue goed nat blijt, dus steeds kopje onder, ademhalen, kopje onder enz.

 

Jezelf verbergen voor, maar nog beter achter, een voorwep dat even warm of warmer is dan je lichaam helpt ook goed.

Maar een huis binnen lopen of zelfs in een container kruipen (riool) werkt ook goed.

Niet tegen/voor een raam gaan staan met enkel glas, moderne auto's hebben gelaagd glas en daar kijk je moeilijk doorheen je kunt dan ook geen auto rijden met een IRkijker op (dus voorruit eruit) !

 

Sommige zaken kun je realistisch niet tegen op, een georganiseerde groep/leger probeer je te ontwiijken, een scherpschutter pakt je gewoon, personen met nachtkijkers of IRkijkers met slechte bedoelingen kun je gewoon beter niet tegen hebben/komen..... Of met gelijkwaardige middelen moeten kunnen bestrijden....

 

Gelukkig zijn er niet al te veel mensen die deze spullen hebben, en zij die zich tot geweld wenden lopen altijd zelf ook een redelijk risico...

Zorg dat je niet het makkelijkste/duidelijkste slachtoffer/doelwit bent (wat als prepper best moeilijk is).

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

En laten we eerlijk wezen, als iemand zijn of haar best doet om voor militaire varianten te camofleren dan vraag ik me in eerste instantie toch echt af of dat nou een burger of spion zou zijn.

 

Militair spul tegenover militair spul zetten is altijd twijfelachtig. Ik zeg, forget it en focus je op andere onderwerpen. Drones of niet, een prepper zal niet snel een doelwit zijn zolang hij of zij geen stad o.i.d. regeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...