Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Uitrusting] Ik ga op (vlieg)reis en neem mee op vakantie?


Davena

Aanbevolen berichten

Je kan ORS ook in zakjes kopen, bij de kruidvat, 10 voor €3. (van andere merken ook uiteraard, kruidvat is het goedkoopst) Ik gebruik het dagelijks. Kan je op een lege maag nemen, zonder buikpijn. Smaakt naar fanta (maar dan zonder prik) en zijn per stuk verpakt. Dan is vocht ook geen probleem.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een paar jaar geleden heb ik negen weken in Nepal en noord India rondgetrokken.

Mijn advies;

 

Inentingen tegen buiktyphus en hepatitis!

 

Verder daar jezelf aanleren veel je handen te wassen.

Nooit met je handen aan je gezicht komen zonder ze eerst te wassen.

Nadat je je schoenen hebt aan of uitgedaan altijd handen wassen.

Dus zeep is redelijk essentieel.

 

Eten op straat alleen als het heet wordt bereid waar je bij staat.

Verder niet te spastisch doen over eten.

Buikloop krijg je gegarandeerd.

Geen probleem maar zorg voor ORS en norit.

Hoe sneller je lijf went aan de andere hygiënische omstandigheden daar hoe beter.

 

Mooie regio met fijne mensen.

Wen eraan dat ze graag dichtbij je komen.

Onze westerse private space is groter dan die van de mensen daar.

 

En Verder ENJOY!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja, neem je eigen spuiten en naalden en zo mogelijk je eigen infuus systeem mee!

 

Dank je wel.

En wat is het beste sterilisatie-middel, wat je in een vliegtuig mee kan nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot men maakt hier gebruik van citroenzuur , bij mijn recept staat baking soda principe blijft hetzelfde lijkt mij

Het gaat erom dat je zout en suiker binnenkrijgt en het zout moet een deel kalium bevatten want kalium regelt een hoop in je lichaam (bloeddruk ed)

(de ors mag nooit zouter smaken dan je traan vocht )

http://ors.uk.com/ingredients/

kopen is beter maar als je in de weet ik veel rimboe zit en er geen kruitvat om de hoek is is het goed om te weten hoe je hetzelf klaar kan maken

zelfs cola met zout erin werkt en kan wel je leven redden

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk, wat is een sterk desinfecterend middel, dat je makkelijk mee kan nemen in een vliegtuig? Geconcentreerd en goedkoop?

.....

.....

 

In de cabine mag je geen vloeistoffen meenemen. Alcohol pads mogelijk wel. In de laadruimte mag je vermoedelijk wel vloeistoffen meenemen. Clearasyl of een look-alike disinfecting lotion? Jodium oplossing? Ik heb me er nog nooit in verdiept. :confused:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
In de cabine mag je geen vloeistoffen meenemen. Alcohol pads mogelijk wel. In de laadruimte mag je vermoedelijk wel vloeistoffen meenemen. Clearasyl of een look-alike disinfecting lotion? Jodium oplossing? Ik heb me er nog nooit in verdiept. :confused:.

 

Toch wel leuk om te weten, iets compacts. Natriumhypochloriet poeder? 5 gram per 100 ml water?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel leuk om te weten, iets compacts. Natriumhypochloriet poeder? 5 gram per 100 ml water?

@Heksenboot : O! , Ik had gedacht ontsmettingsmiddelen voor de huid. Een alternatief voor Natrium- of Calciumhypochloriet (meer gangbaar) is Natriumdichloorisocyanuraat. Deze zijn te agressief voor de huid maar bv. objecten ontsmetten doen ze prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kalium permanganaat?

 

O ja! Dat is ook een heel goede ontsmetter. maar bij topische toepassing laat het in de opperhuid bruinsteen achter. Dit is ongevaarlijk en de bruine vlekken groeien er vanzelf uit. In de klas liet ik vroeger de leerlingen "tatouages" aanbrengen op handen, enkels en voeten met een fijn kwastje. Vooral de meisjes waren hier gek op en de chemie was weer leuk! Mislukte tatouages kon je niet afwassen maar wel verwijderen met verdunde natriumwaterstofsulfiet. Dan konden ze hierna de redoxvergelijkingen uitvlooien :cool: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Inmiddels is de zomer eindelijk aangebroken, zijn de schoolvakanties begonnen en staat de bouwvak voor de deur. De tijd van stedentrips, er tussen uit, op naar een warm land, knusse campingtrips; of gewoon op vakantie. Hetgeen natuurlijk sowieso het nodige plannen, boeken etc. vergt, maar als 'prepper-zijnde' misschien nog wel meer kopzorgen met zich mee brengt.

 

Want hoe reis je, neem je een GHB (Get Home Bag) mee of misschien wel de gehele BOB (Bug Out Bag), hoe zit het met valuta, kaarten, voedsel/water? De ene plek heeft natuurlijk meer voorbereiding of denkwerk nodig dan de ander, maar ik ben erg benieuwd hoe anderen dit aanpakken.

 

Het leek me handig een draadje te maken voor alle tips voor preppers op vakantie, daarom;

Wat doen jullie om je voor te bereiden op een vakantie, naast het 'normale' boek- en inpakwerk natuurlijk? En wat zijn je ultieme vakantietips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij bestaat hiervan al een topic.

vakantie is vakantie.....en dan moet ik maar pech hebben dat er iets zou gebeuren, ik hou er me dan niet bewust mee bezig :-)

moet wel zeggen als ik in een winkeltje of marktje wat handig prepgerief vind dat ik het zou kopen :p

in mijn auto ligt wel altijd nen BOB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

de tip die ik iedereen geef die met kinderen op vakantie gaat is deze ....

begin 1 jaar van tevoren met lichte wandel training het liefste in de zomer , en de allerbelangrijkste leer je kinderen al vroeg survival technieken ,en dat hoeft niet ala ray mears ,of dual survival maar gewoon basic ....hoe maak je vuur met een fire steel ,hoe zuiver je water om te drinken......

 

in amerika was er een gezin wat in arizona mee deed aan een wandel tocht het jongste zusje en haar broertje raakt de rest van de groep kwijt 3 weken later worden ze allebei terug gevonden dood........onderkoeling en uitdroging waren ze fataal geworden........dit was te voorkomen als ze kleine survival technieken hadden geleerd ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vliegen dus maak douanevriendelijke handbagage en waarschijnlijk dito voor de bagage in het ruim.

 

Duurt nog wel even voordat ik ga, maar ga de regels goed doorlezen, desnoods bellen en uit laten leggen.

Wil gewoon zeker weten dat ik zelf goed op de hoogte ben en dat ik niks fout doe.

 

Het enige wat nu al klaarligt is een survivalblikje, misschien blijft het daar ook wel bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik kampeer, heb ik in ieder geval mijn huis en haard bij me.

Wel interessant je 't onderwerp aanroert, want ik denk er wel regelmatig aan.

Op hoop van zegen gaan we maar op vakantie.

Om nou mijn water- en voedselvoorraad mee te nemen... Ik ben al blij als ik alle kleding meekrijg van al dat vrouwvolk in mijn auto.

 

Lifestraws gaan wel mee!

Evenals mijn EDC.

 

Dezelfde zorg heb ik ook wel eens als ik een dagje weg ga; stel nou dat de SHTF als ik een gezellig dagje in Amsterdam loop met de family?

Vaak ga ik er in mijn voorbereiding vanuit dat ik thuis of in de buurt ben als de SHTF.

Hmm... mijn raderen gaan draaien....

Ik voel een family-meeting opkomen.

 

Maar nogmaals wat vakantie betreft:

neem de belangrijkste items uit je BOB mee

(tools en papieren e.d.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vliegen dus maak douanevriendelijke handbagage en waarschijnlijk dito voor de bagage in het ruim.

 

Duurt nog wel even voordat ik ga, maar ga de regels goed doorlezen, desnoods bellen en uit laten leggen.

Wil gewoon zeker weten dat ik zelf goed op de hoogte ben en dat ik niks fout doe.

 

Het enige wat nu al klaarligt is een survivalblikje, misschien blijft het daar ook wel bij.

 

Wij lezen alles in van het gebied voordat wij erheen gaan. En goede kaart van het gebied bij je houden is een idee, mocht......weet je waar je ong zit en welke richting te gaan. Ook stippen wij op de kaart plaatsen aan met codes, mochten we elkaar kwijt raken om wat voor reden dan ook, dan hebben we punten waar we bij elkaar komen.( in totaal 2 kaarten ieder 1).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem sowieso altijd een GHB mee, geeft me sowieso een fijn gevoel. Daarnaast uiteraard kaarten (ook handig in niet-survival situaties) en als ik de taal niet goed begrijp een klein woordenboekje/taalgids.

 

Wel moet ik zeggen dat ik nooit verder ga dan de "beschaafde" westerse landen in Europa. Bij bijzonderder locaties denk ik er wel wat beter over na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...