Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Mysterieuze verbandtas


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst een mysterieus verband tas gekocht in een legerdump .

Er zit wat pleisters in wat gaas verband veel watte .

Ook een rol metalen gaas en touw . Om een spalk te maken denk ik .

Er zit ook een notitie boekje in en een potlood ,

maar ook formulieren voor gewonde afvoer .

De tas is gemaakt uit kunstleer en is oranje er staat geen rood kruis op .

Volgens mij is die van NLD makelij want het formulier is enkel op gesteld in het Nederlands

Moest het Belgisch zijn stond het op zijn minst ook in het Frans .

Zijn er van jullie die ooit zo een tas gezien hebben en waarom is ze ontworpen .

 

20130607_095639.jpg.5d249f0e04278d02974199c58a76b3bb.jpg20130607_095559.jpg.8bb8c3f9acb26a1bd6c7c9ca13df7b95.jpg

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ik heb dezelfde tas gevonden op een webwinkel. Het is een lederen EHBO tas, maar dat was al bekend.

 

http://www.floatinggoods.nl/a-27123540/goods-opbergen/lederen-ehbo-tas/

 

ik zal nog verder zoeken voor info

 

ik heb ze ook voor BHV gezien maar dan zijn ze blauw. verder heb ik er niets over gevonden sorry

 

ja, klopt, dat waren blauwe, maar de vorm gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dezelfde tas gevonden op een webwinkel. Het is een lederen EHBO tas, maar dat was al bekend.

 

http://www.floatinggoods.nl/a-27123540/goods-opbergen/lederen-ehbo-tas/

 

ik zal nog verder zoeken voor info

 

ik heb ze ook voor BHV gezien maar dan zijn ze blauw. verder heb ik er niets over gevonden sorry

 

Nog een vraagje wat wil BHV zeggen ?

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Nog een vraagje wat wil BHV zeggen ?

 

Geert

 

Bedrijfs Hulp Verlening. Uitgebreide EHBO voor bedrijven. Je leert dan ook alle brandroutines/vluchtroutes. Op een groot bedrijf is er altijd een BHV-er.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep, ben er zelf al jaren een..:cool:= ehbo, beginnende branden blussen (ook mensen), ontruimen, idd, en zuurstofkoffer (werk in een enigzins gevaarlijke omgeving met risico op CO intoxicatie (Koolmonoxyde ofwel kolendamp)

In mijn direkte omgeving = binnen een straal van 100 meter: CO (kooksgas), benzeen, tolueen, xyleen, zwavelzuur, natronloog, zoutzuur en nog een stel lekkere stoffen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Ik heb laatst een mysterieus verband tas gekocht in een legerdump .

Er zit wat pleisters in wat gaas verband veel watte .

Ook een rol metalen gaas en touw . Om een spalk te maken denk ik .

Er zit ook een notitie boekje in en een potlood ,

maar ook formulieren voor gewonde afvoer .

De tas is gemaakt uit kunstleer en is oranje er staat geen rood kruis op .

Volgens mij is die van NLD makelij want het formulier is enkel op gesteld in het Nederlands

Moest het Belgisch zijn stond het op zijn minst ook in het Frans .

Zijn er van jullie die ooit zo een tas gezien hebben en waarom is ze ontworpen .

 

20130607_095639.jpg.5d249f0e04278d02974199c58a76b3bb.jpg20130607_095559.jpg.8bb8c3f9acb26a1bd6c7c9ca13df7b95.jpg

 

Geert

 

Mysterie is snel opgelost.

Dit is namelijk originele EHBO tas die de Bescherming Bevolking gebruikte. Iedere noodwachter had deze set.

Bij de ophef van de BB zijn de materialen en magazijnen overgedragen aan de brandweer en lokale besturen.

Kennelijk zijn er nu van die voorraden die opduiken.

 

Over de exacte samenstelling en gebruik. Raadpleeg de mensen van de NCBB http://www.ncbb.nl

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mysterie is snel opgelost.

Dit is namelijk originele EHBO tas die de Bescherming Bevolking gebruikte. Iedere noodwachter had deze set.

Bij de ophef van de BB zijn de materialen en magazijnen overgedragen aan de brandweer en lokale besturen.

Kennelijk zijn er nu van die voorraden die opduiken.

 

Over de exacte samenstelling en gebruik. Raadpleeg de mensen van de NCBB http://www.ncbb.nl

 

 

Bunkerprepper

 

Ha en heeft ze ook een speciale naam

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet efkes iets verduidelijken wat totaal off topic is. Sorry :cool:

@dixy @wiskers @gasmasker als men in België spreekt over BHV . Spreekt men over Brussel Halle Vilvoorde dat was een groot politiek probleem . Dat nu na 25 jaar is opgelost .

 

Geert

Just niks opgelost, integendeel want ze hebben nog meer rechten. We (vlamingen) moeten nog verdraagzamer zijn tov anderstaligen. Wij moeten naar Brussel naar de rechtbank zonder tegenprutellen, zij krijgen HIER franse rechters uit Brussel. Op ons kosten. Burgemeesters in de faciliteitengemeenten op Vlaams grondgebied moeten nog altijd alleen tweetalig zijn op papier en we mogen ONZE VLAAMSE faciliteiten, waar we bij wet recht op hebben, in frantalige gemeentes nog even groot op onze buik schrijven. We kunnen (hopelijk voorlopig) in de 'V' nog altijd stemmen op franstalige partijen uit het Brussels gewest en die oetlullen mogen hier in de 'V' streek nog altijd verkiesbaar zijn om de belangen van de arme gediscrimineerde franstaligen in een vlaamse stad te verdedigen want het is toch zo fascistisch om de streektaal te spreken in een drietalig land. Pardon? Vous dites?

Welke BHV is er opgelost? Da gaat pas opgelost zijn als we ingelijfd zijn bij Brussel, zoals op hun agenda staat, zowel voor de vlaamse als voor de Waalse rand. Dat moet en zal 1 groot Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden. Bonte mag nog 1000X reclameren over de verfransing, hij is 25 jaar te laat. En daarme wete waar ik woon zi :o

 

Now get back on topic :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er niet uit als iets van het Nederlandse leger. Daar moet, volgens Genève Conventie, een wit vlak met rood kruis op staan, meestal op leger groene tas. Ik denk eerder dat het van het Oranje of Rode kruis is geweest, of van BB.

 

Mysterie is snel opgelost.

Dit is namelijk originele EHBO tas die de Bescherming Bevolking gebruikte. Iedere noodwachter had deze set.

Bij de ophef van de BB zijn de materialen en magazijnen overgedragen aan de brandweer en lokale besturen.

Kennelijk zijn er nu van die voorraden die opduiken.

 

Bunkerprepper

 

ja ik had het goed geraden, heb ik wat gewonnen @Geert ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...