Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tips voor de (Spaanse) griep, uien


Aanbevolen berichten

De Spaanse griep was een beruchte grieppandemie uit de jaren 1918-1919. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 tot 100 miljoen levens, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog ruimschoots overtreft. Het virus dat de Spaanse griep veroorzaakte was van het type H1N1.

 

In de Chinese geneeskunde worden uien gebruikt om bacterie-infecties, ademhalingsziekten(astma) en hoesten tegen te gaan.

Uien zijn een zeer goed middel tegen griep en verkoudheid. Als je griep hebt en een verstopte neus dan is het goed on uienthee te drinken, rauwe ui te eten en een halve ui op het nachtkastje te leggen gedurende de slaap. De neus blijft dan open en je kunt goed ademhalen.

BRON

 

En dan het merkwaardige bericht van een Amerikaanse arts ten tijde van de spaanse griep

 

In Nederland overleed één op de 250 mensen aan deze Spaanse griep en in de Verenigde Staten, waar de oorsprong van het virus lag, ongeveer 40 miljoen mensen.

Veel boerenfamilies in Amerika kregen de griep waarbij dan ook hele families tegelijk stierven. Een Amerikaanse arts die veel boeren bezocht om de ziekte te bestrijden ontdekte één familie waarvan heel opvallend iedereen heel gezond was en niemand door de griep geveld bleek. Toen de dokter onderzocht wat er hier aan de hand was, ontdekte hij dat de moeder van het gezin in het hele huis schoteltjes met gepelde ui had neergezet.

 

De dokter kon eigenlijk niet geloven dat een simpele ui er de oorzaak van was dat men niet de doodsbedreigende griep kon krijgen. De dokter wilde natuurlijk zo’n gebruikte ui van deze gezonde familie onderzoeken en toen hij onder de microscoop de ui bekeek, bleek dat deze vol zat met het Spaanse griepvirus. De ui had blijkbaar als het ware het virus geabsorbeerd. (Gebruik de ui dan ook niet daarna als voedingsmiddel, want dan word je alsnog ziek)

Het is ook bekend dat het eten van uien allerlei positieve effecten op de gezondheid heeft. Maar het is toch echt zeer opmerkelijk dat het slechts plaatsen van uien in een ruimte al voldoende is om griep of verkoudheidsvirussen te voorkomen.

BRON

 

Denk nu niet dat het een soort bijgeloof is, volgens Wikipedia gebeurt er het volgende chemische proces bij het snijden van uien;

 

Bij het snijden van uien worden ook cellen stuk gesneden. In een uiencel komen twee gedeelten voor. Eén deel bevat het enzym alliinase, het andere deel zwavelverbindingen. Bij het stukgaan van de cellen worden er zwavelzuurverbindingen gevormd. Hieruit komt het gas propaanthial-S-oxide vrij

 

Dus bij een griep epedemie, of zelfs een pandemie (een wereldwijd pest/pokken epedemie) is het toch het proberen waard

 

Wat mij ook erg goed bevalt dat een fles rum zou helpen;

De Spaanse koning Alfons XIII werd ook ziek en dronk op een gegeven moment een fles Bacardi-rum leeg. De volgende dag was de koorts weg.

Ook Jenever schijnt goed te werken.

 

Het is denk ik een echte preppers plant/groente vooral met deze kennis toch maar uien gaan kweken.

 

(Jenever maken/stoken ben ik aan het bestuderen).

 

 

En dan nog de griep-prikken, volgens deze link ook overbodig, zelfs schadelijk.

(Weet er niet genoeg van om dit te beoordelen)

http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/officiele-instantie-in-vs-het-griepvaccin-is-niet-werkzaam/

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn moeder legde altijd een door gesneden ui op een schoteltje op het nacht tafeltje als we koortsachtig aanvoerden . Er werd ook een lepel bruine suiker bijgevoegd .

 

De Spaanse griep heeft die naam gekregen omdat hij als eerste opdook in Spanje . Maar hij is in Europa gekomen door de Amerikaanse soldaten die waren bijna tegen alles ingeënt met uitzondering tegen de griepvirus H1N1 .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Oh ja, dat is ook lekker :mad:

 

Levensgevaarlijke Spaanse griep tot leven gewekt

Critici bestempelen het onderzoek als krankzinnig en gevaarlijk. Mocht het virus een weg naar de buitenwereld vinden, dan zijn de gevolgen niet te overzien, vrezen zij. In 1918 eiste een wereldwijde epidemie naar schatting 20 tot 100 miljoen levens.

http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/article/detail/3671007/2014/06/12/Levensgevaarlijke-Spaanse-griep-tot-leven-gewekt.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de griep gaan al jaren mensen dood. Het is een virus en de ene variant wat gewelddadiger dan de ander. Ik weet niet of de Spaanse griep van destijds nu nog zoveel slachtoffers zou maken. Mensen hebben de afgelopen eeuw best veel medicamenten in hun donder gekregen en zijn behoorlijk ingeënt. Ook zijn er virusremmers beschikbaar. Aan de andere kant zou een heftige variant wel kunnen huishouden in arme landen waar mensen weinig vaccinaties hebben en een verminderde weerstand.

 

Wij hebben ons tegen de Mexicaanse griep ook niet ingeënt destijds. Een gezond lichaam moet de griep zelf op kunnen lossen, ook een potentieel dodelijke variant. Ouderen en zwakkeren kunnen een griepprik nemen waardoor ze een zwakkere variant krijgen en het lichaam antistoffen kan aanmaken. Ik gebruik ook al jaren een ui wanneer ik griep heb. Meestal binnen 2-3 dagen gaat het weer beter, maar afgelopen periode had ik de griep bijna een week (net voor de SC).

 

Voor de griep ben ik niet zo bang maar die Ebola en Mers varianten zouden wel eens heel heftig kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...