Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dé kans in a lifetime.


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb hier mijn once in a lifetime. Dit proces is al behoorlijk gerealiseerd. Verbeterpunten blijven altijd.

 

Wat mij betreft niets once in al lifetime voor een ander en mijn gezin wegcijferen.

Eerst hier mijn eigen zaakjes voor elkaar maken en houden en vervolgens anderen kunnen helpen in mijn omgeving. Dat vind ik belangrijk.

 

Hoewel ik bijna allround technisch ben, gebruik ik die skills hier...

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste medepreppers,

 

Uiteraard snappen we dat het veel vragen oproept. Het is juist het feit dat het een niet alledaagse oproep is waarom we besloten om de oproep te plaatsen.

 

Over de complottheorien die sommigen in de vraag zien:

 

De vraag is tot ons gekomen via een vertrouwen tussenpersoon. Op basis daarvan hebben wij geen reden om aan de oprechtheid van de oproep te twijfelen. De scenario's die door sommigen van jullie worden aangehaald (the Cube, onderzeeër, opgesloten voor zes maanden, televisieprogramma's etc.) zijn dan ook niet aan de orde.

 

Over dit soort initiatieven, er zijn preppers in allerlei soorten en maten. De ene prepper vindt dat hij/zij met een voorraad van één maand voedsel en water voldoende 'klaar is', anderen vullen hun prepvoorbereidingen aan met het aanleren van allerlei skills en overlevingstechnieken.

 

Er zijn ook vanzelfsprekend initiatieven waarbij men een stap verder gaat en een BOL locatie (of zelfs meerdere BOL locaties) kant en klaar inricht (of een BUGOUT truck). En de ultieme prepper bereidt zich voor op zelfvoorzienend leven.

De oproep die hier gedaan wordt is zo'n voorbeeld waarbij kennelijk de BOL nog extra 'secure' is uitgevoerd en waarvoor men handige handen zoekt voor de techniek in de BOL.

 

@Tom stelt dat zo'n project dan gewoon iemand aan moet nemen en conform CAO moet betalen, of te werk moeten stellen al dan niet met behoud van uitkering.

Kennelijk kiest men er bij dit project voor om juist mensen te zoeken die niet primair 'voor het geld' komen, maar die onderdeel willen zijn van de shelter die gebouwd is. Wij interpreteren de 'minimaal 6 maanden' niet als 'je moet na 6 maanden weg', maar zien tussen de regels door dat men op zoek is naar mensen die zo'n project niet in een opwelling doen maar bereid zijn om een commitment voor een langere termijn aan te gaan.

Dat men graag wil dat mensen aan een gezamenlijk initiatief meedoen op basis van enthousiasme en uitdaging, daar is volgens ons niets mis mee. De meeste initiatieven waarbij meerdere preppers samenwerken gebeuren niet op basis van 'ik neem jou in dienst' maar 'we trekken samen op'.

@CrossbowClan zegt dat men kennelijk geen rekening heeft gehouden met het feit dat men voldoende technische mensen nodig heeft. Onze ervaring is dat mensen die zo serieus zijn dat ze een grote ondergrondse secure BOL aanleggen dikwijls heel goed weten wat ze doen en het zoeken naar uitbreiding van de technische crew kan op die manier heel goed onderdeel van een groter totaal plan zijn.

 

Vragen als 'kan mijn gezin ook komen schuilen bij een SHTF' en dergelijke lenen zich volgens ons niet voor een publieke discussie op het forum. Als er mensen zijn die in de oproep een serieuze aanleiding zien om na te denken of dit initiatief voor ze is, dan zullen dit soort onderwerpen ongetwijfeld in een één op één gesprek met de initiatiefnemer of initiatiefnemers aan de orde kunnen komen. De vraag hoe men omgaat met het wel of niet welkom zijn van je gezin is legitiem en zal dus gewoon gesteld moeten kunnen worden.

@Kans ziet een moreel dilemma met de opmerking 'Je gaat waarschijnlijk voor de elite werken die wellicht meehelpen aan het veroorzaken van een SHTF'. Wij hebben extra navraag gedaan en het betreft hier een privé-initiatief.

@Raycoupe verwoord het waarschijnlijk nog het beste van allemaal:

“Als je niet in het diepe wil springen mis je een hoop kansen. Tien keer springen, opkrabbelen, en één keer goed. No room for quitters.”

 

We zullen het draadje de komende week nog gewoon open houden voor reacties, maar we gaan er van uit dat mensen die geïnteresseerd zijn zelf de bal oppakken en via support (at) preppers.nl reageren. Zoals eerder gemeld fungeert preppers.nl dus alleen als doorgeefluik om de anonimiteit van het initiatief te waarborgen. Dat preppers behoefte hebben aan een bepaalde mate van anonimiteit zal de meesten van jullie niet vreemd in de oren klinken.

 

En bedenk.. de één bouwt aan zijn kennis via het bezoeken van de ShelterCampings een ander doet het weer op een andere manier. Belangrijk is dat iedereen prept op een manier die bij hem/haar past.

 

En ja.. mede verantwoordelijk zijn voor de techniek in een grote BOL zal niet bij iedereen passen. Misschien zit hier op het forum wel die enkeling waarvoor dat WEL past :-)

 

En vergeet niet van het mooie weer te genieten dit weekend beste preppers.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mr. Gold

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...